X5 30d, 35d vai 40d? :)

JohnnyE
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 09 Helmi 2012, 20:39
Auto: E90 LCI 330xd M-Sport

Tervehdys,

hiukan takaraivossa polttelee ajatus X5:stä jossain vaiheessa ja alustavaa kommenttia foorumilaisilta ja infoa haussa. Mikä on ko autojen omistajien, tai niitä enemmän ajaneiden mielipiteet moottoreista. Mitä onkelmia näissä ollut (tosiaan vm. 2009->) jne.. Ja hulluttelun vuoksi sitten kysyn tuosta 40d:stä, onko ns. turhaa voimaa jo, hintaa alkaa toki tulla jonninverran lisää, mutta jos on aivan mahtava tuote, niin miksei sekin kiinnostaisi :)

Kaikkia olen koeajanut jossain kohtaa, ei vaan niin pinttynyttä mielikuvaa enää jäljellä...

Itseä tuo 35d jotenkin ajatuksena kiinnostanut tähän asti, sopivasti myös siitä välistä ja luulisi olevan hyvä voimanlähde.

Nyt vaan kokemuksia kehiin, koskaan ei ole tarpeeksi informaatiota näissä hommissa.. Tietty koeajolle mennään kokeilemaan juu, mutta ihan näin lämmittelynä vaikka.. (Ja oli jotenkin pakko saada ylipäätään kirjoitettua foorumille ja saada keskustelua aikaan) :rolle:


-J
juntta
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 162
Liittynyt: 05 Elo 2010, 10:37
Auto: BMW 530e M-Sport -19,
BMW 330e M-Sport -19

Itselläni on nyt muutaman kuukauden ollut profiilin mukainen 30d (235hv versio) ja voisi luonnehtia "kohtuulliseksi" tuota suorituskykyä. :rolle: Tuli ajettua myös tuota 35d:tä pari kertaa syksyn aikana ja kyllähän täytyy myöntää että välillä sitä vähän haikailee sen perään, sen verran maukkaampi tuo tehokkaampi kone on.

Jos tietty järjellä ajattelee niin 30d riittää kuitenkin vallan mainiosti. On tuo X5 kuitenkin sellainen malmikasa että ei sillä nyt tee mieli edes räppäillä kuin ex-E91:llä vaan tuo on sellainen todella leppoisa matka-auto. Tietty jos sattuu sellainen yksilö löytymään missä on esim. Adaptive Drive ja kaikki muutkin ajo-ominaisuuksiin liittyvät herkut niin sittenhän auto muuttuu taas aivan toiseksi.

35d oltaisiin varmasti otettu itsekin mutta tärkein valinta peruste meillä oli 3. penkkirivi ja niissä vaihtoehtoja oli jo huomattavasti vähemmän...

Ongelmat varmaan ovat samat kuin muissakin vastaavissa koneissa - termarit (3 kpl) piti vaihtaa omaankin kun lämpöä ei hyttiin tullut yli 10 asteen pakkasilla. Imusarjan läpät noistakin löytyy jotka monet ovat poistaneet. Itse en vielä niitä ole poistanut.
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

juntta kirjoitti:Jos tietty järjellä ajattelee niin 30d riittää kuitenkin vallan mainiosti. On tuo X5 kuitenkin sellainen malmikasa että ei sillä nyt tee mieli edes räppäillä kuin ex-E91:llä vaan tuo on sellainen todella leppoisa matka-auto
Juntan kanssa samoilla linjoilla, eli auto omimmillaan matka-ajossa. Itse en ole ajanut kuin 35d:llä ja nyt vajaat pari vuotta 40d:llä. Mielestäni näiden kahden välillä ei suurtakaan eroa. Varmasti tuo 30d:kin on ihan riittävä, mutta ehkä ohitustilanteissa tehoista on apua.
juntta
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 162
Liittynyt: 05 Elo 2010, 10:37
Auto: BMW 530e M-Sport -19,
BMW 330e M-Sport -19

fifty kirjoitti:Varmasti tuo 30d:kin on ihan riittävä, mutta ehkä ohitustilanteissa tehoista on apua.
Juurikin näin, tiedä sitten minkä verran menee automaatin miettimisen piikkiin mutta ohitustilanteet on tähän asti olleet juuri ne tilanteet mihin enemmän potkua kaipaisi. Talvikelissä taas tuolla ei niinkään paljoa ole merkitystä.

35d kanssa ei voi mennä hankinta pieleen mutta 30d on kyllä "ihan kiva". Jäipähän jotain tavoiteltavaa seuraavaan autoonkin ja takaisin nelivedon pariin siirtyneenä on tuolla meidän kakkosautolla, Minillä, ajellessani ruvennut tekemään mieli sinne takapäähänkin vetoa! :thuup:
Viimeksi muokannut juntta, 24 Helmi 2012, 12:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
lbbeto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 03 Loka 2011, 20:03
Paikkakunta: Tampere

Minulla X5 -08 sd malli ja kyllä tuokin piti Karalla käyttää kun jotenkin ohitus tilanteisiin kaipasi potkua.
Tuo väännön kasvu pienensi kulutusta muutaman desin.
Power tuo katu uskottavuutta ;-)
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Minulla oli 30d ja aika kivasti se liikkui. Nurkka-ajossa todella pirteästi. Toki matka-ajossa voisi ohituksiin olla lisääkin tehoa, mutta saattaisi lastulla saada liki saman kuin 35d:ssä on. Tuon tuplaturboisen kanssa tulee isommat korjauskuluriskit vanhemmiten, jos turbot rikkoontuvat.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

Markku J kirjoitti:Tuon tuplaturboisen kanssa tulee isommat korjauskuluriskit vanhemmiten, jos turbot rikkoontuvat.
Onko moista ongelmaa odotettavissa, eli onko jotakin tietoa asiasta??
Kynäkauppias
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 538
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30
Paikkakunta: Oulu

Itse kyllä ottaisin käytettynä 40 d:n kustannuksien uhallakin. Hinnaneroa kun ei käytettynä 3.0 "kulimoottoriin" juuri ole. Ensiostajana 3.0 olisi oma valinta kun isommasta koneesta saa vaihdossa takaisin sen 500 e enemmän. Komemusta ei ole, fiiliksellä valittaisiin.

Kaverilla oli 35d ja aika nopeasti vaihtoi uuteen 3.0 deehen kun 8-portainen automaatti kiinnosti. Pari litraa pienempi kulutus ja voimalinjan saumattomuus tekevät 3.0 deestä kuulemma paremman. Ja voihan se olla ettei X5 ole ralliauto joka kaipaa lisää voimaa, mutta itseäni viehättää ajatus ylitehokkaasta möhköstä.

Hauska varustelu on kyllä nykyisessä, adaptive drive, navi, comfort-penkit ovh. uutena 128 ke ja sähköinen takaluukku puuttuu. Mitä lie ajatellut maahantuojan edustaja palettia ruksiessa. :mus:
Buimuristi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 17:09
Auto: BMW E70 '09, BMW F31 '13

Itseltäni löytyy 30d ja koskaan en ole kokenut, että tehoa olisi ainakaan liian vähän. Joo, ainahan tehoa voisi olla enemmänkin, mutta hyvin ohitukset onnistuu näilläkin hevosvoimilla. Ja rahallahan sitä saa lisää - yksi tuttava suositteli mm. P-tronickin settiä (hänellä löytyy moinen E61 xda:sta ja on toiminut moitteettomasti nyt lähes kahden vuoden ajan).
Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 532
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
Viesti:

Ajelimpa Saksasta tuollasein 40d:n ja makea peli se oli,
ja hinnatkin alkaa olla normaalin hyvätulisen tavoitettavissa ;-)
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Kynäkauppias
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 538
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30
Paikkakunta: Oulu

Onko 40 deessä ollut enemmän korjauskohteita kuin 30 deessä? Jos jollain ois edes jotain tietoa.
Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 532
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
Viesti:

No on se tietysti 2 turbolla mutta eipä noissa ole ollut ongemia...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

Kynäkauppias kirjoitti:Onko 40 deessä ollut enemmän korjauskohteita kuin 30 deessä? Jos jollain ois edes jotain tietoa.
Tuskin noissa moottoreissa mitään suurempaa eroa on kestävyyden kannalta. Mulla neljän vuoden aikana ainoa (oikea) ongelma ollut tuo jakolaatikon oireilu ,ei siis ehtinyt täysin hajoamaan ennen korjausta.
Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 532
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
Viesti:

40 d:ssä taita olla vahvempi versio jakolaatikosta, taitaa jakolaatikko-ongelmaa olla siis myös 30d:ssä...

Miten se jakolaatikko rupesi oireilemaan?

Edit, Kynäkauppias, taisitkin lähettää mailia ;-)
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

Major kirjoitti:Miten se jakolaatikko rupesi oireilemaan?
Auto piti jyrinää ja lievää tärinää jyrkästi käännyttäessä hitaalla nopeudella , esim. risteyksissä käännyttäessä. Suoraan ajaessa ei mitään ongelmia.
Viat ja ongelmat osiossa otsikon "X3 jakolatikon öljyvuoto" (tai jotakin sinne päin) löytyy jotakin juttua aiheesta.
micqo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 276
Liittynyt: 24 Heinä 2011, 23:18
Auto: G30 530e
xDrive M-Sport 2020

Onko näissä otsikon mukaisissa malleissa mitään korieroja vai onko ne korimalliltaan identtisiä - vai onko ainoat erot moottoreissa että esim. varustelutasossa? Haaveilen X5 mutta ei mitn hajua mikä malli näistä olisi itselle sopivin ja mitä eroa näissä on :)
Ex. F10 520d 2014, F11 520d 2011, E91 LCI 318i 2008, E90 318i 2006
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

micqo kirjoitti:Onko näissä otsikon mukaisissa malleissa mitään korieroja vai onko ne korimalliltaan identtisiä - vai onko ainoat erot moottoreissa että esim. varustelutasossa? Haaveilen X5 mutta ei mitn hajua mikä malli näistä olisi itselle sopivin ja mitä eroa näissä on :)
Riippuu hieman että minkä ikäistä autoa haet. X5:n ensimmäinen sukupolvi on E53 jota valmistettiin 1999-2006. Toinen malli on E70 jota valmistettiin 2006-2013. Viimeisin korimalli on F15 jota on valmistettu 2013 lähtien. Moottorit ja vaihteistot on luonnollisesti sitä tehokkaampia ja pienikulutuksisimpia mitä uudempi auto on.
micqo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 276
Liittynyt: 24 Heinä 2011, 23:18
Auto: G30 530e
xDrive M-Sport 2020

///Marko kirjoitti:
micqo kirjoitti:Onko näissä otsikon mukaisissa malleissa mitään korieroja vai onko ne korimalliltaan identtisiä - vai onko ainoat erot moottoreissa että esim. varustelutasossa? Haaveilen X5 mutta ei mitn hajua mikä malli näistä olisi itselle sopivin ja mitä eroa näissä on :)
Riippuu hieman että minkä ikäistä autoa haet. X5:n ensimmäinen sukupolvi on E53 jota valmistettiin 1999-2006. Toinen malli on E70 jota valmistettiin 2006-2013. Viimeisin korimalli on F15 jota on valmistettu 2013 lähtien. Moottorit ja vaihteistot on luonnollisesti sitä tehokkaampia ja pienikulutuksisimpia mitä uudempi auto on.
Kiitos vastauksesta :)

No, en sen ihmeemmin vielä ole ajatellut mikä vuosimalli se sitten olisi mutta veikkaan että 2008-2012 haarukkaan se sattuisi. Riippuen nyt sitten autosta. Mulla oli jotenkin sellainen mielikuva, että noita olisi erikokoisia, ehkä varustelut jne. on antanut näköharhan, kun noita on ajellut vastaan ja tästä syystä sitten tullu tällainen mielikuva. Mutta korimallit siis samat, mites varustelutaso onko noissa jotain "vakio" -eroja varustelujen suhteen?
Ex. F10 520d 2014, F11 520d 2011, E91 LCI 318i 2008, E90 318i 2006
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Kyllä auton koko on sama jos saman mallisarjan vehkeitä vertaat. Jossain 40d:ssä on jotain lokasuojalevitteitä yms, mutta sama kori kuitenkin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
micqo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 276
Liittynyt: 24 Heinä 2011, 23:18
Auto: G30 530e
xDrive M-Sport 2020

salmol kirjoitti:Kyllä auton koko on sama jos saman mallisarjan vehkeitä vertaat. Jossain 40d:ssä on jotain lokasuojalevitteitä yms, mutta sama kori kuitenkin.
Kiitos vastauksesta - tämä juuri kiinnosti lähinnä että onko E70 mallin 30/35/40 samaa kokoluokkaa :)
Ex. F10 520d 2014, F11 520d 2011, E91 LCI 318i 2008, E90 318i 2006
Vastaa Viestiin