E70 X5 harkinnassa

Avatar
S.E
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 01 Touko 2012, 13:23
Auto: 520dA Business Touring -09 Alpinweiss

Terve

Tässä vapun kunniaksi surffailin nettiautoa ja jo jonkin aikaa isohkoa maasturina harkinneena osui silmiin tuollainen 2007 X5 3.0d koneella. Hintakin houkuttelee ja tietty auton laatumaine ja koko, mutta mahtaako olla sika säkissä?

Siis lähinnä kiinnostaa 7 vuotta nykyisellä Volvolla ajelleena ja tyytyväisenä omistajana rahanmeno eli kulutus, osien kesto, varaosien ja huoltojen hinta ym sellaiset.

-S-
Premium Klasse. Ex: Volvo V70 2.4T SpW aut. -99, <- Ford Focus 1.6 Wagon Ambiente man -03, <- Ford Focus 1.6 Wagon Ambiente man. -00, <- Ford Escort 1.6 Wagon Ghia man.-96, <- Opel Kadett 1.3 StW -84
lbbeto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 03 Loka 2011, 20:03
Paikkakunta: Tampere

Moro
Itse olen ajellut vuoden 3,0sd 2008 M-sport. 100tkm->150tkm.
Pari huoltoa tehty, autokeskus Tampere huoltanut. Huoltojen hinnat n.500€/kerta.
Yksi varikkokäynti osunut kun polttoainesuodatin vuoti, kiitos edellisen omistajan.(tarvikeosa)
Renkaat vaihdettiin uusiin (Hankook) 20" kun ostin, kylläkin autoliikkeen toimesta ja hinta tuli 1400€.
Kulutus tuona aikana tietokoneen mukaan 8,8l ja keskinopeus 56km/h.
Nyt kalusto vaihtuu MB E 350 cdi -11. Ensi perjantaina uusi auto kotona.
Välirahoissa huimia eroja kun hain vuoden vanhaa MB:tä. Bemarin arvo 40t€-53t€.
Bemaria voin suositella, hieno auto mutta itseni kohdalla ajot sanelivat että pakko etsiä näille kilsoille
hieman edullisemmin liikkuvaa kalustoa.
Power tuo katu uskottavuutta ;-)
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 588
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Nyt vuoden verran on ajeltu X5 E70 3D 2008 , matkaa on taittunut väli 37-60tkm. Yksi huolto mahtuu väliin 52tkm kohdalle , hinta oli 850€ , kustannuksia nosti ilmastoinnnin täyttöhuolto ja pyyhkijän sulat. Seuraava huolto näyttää olevan vielä 30tkm päässä , eli pari vuotta pääsee ajelemaan huoltojen välillä. Yksi 18 rengaskerta kustansi 1300€. Auto on melkoinen möhkö , ei mielestäni sovellu kaupunkiliikenteeseen , mutta on omiaan matka-autona. Runflat renkaat ainakin hieman kuluneena pilaavat koko auton , rengasmelu on kuin 20t€ kulkineessa ja kaikenlaisia värinöitä ja resonansseja välittyy koriin karkealla asfaltilla. Normaali renkailla kyyti muuttuu hintaluokan edellyttämälle tasolle.
Tara
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 03 Loka 2012, 22:38

Joko tuli x5 ostettua? Itse olen ajanut nyt 2008 x5 sd:llä 84-125 tkm ja olen ollut todella tyytyväinen, edellinen oli vm 2002 e53 joten merkissä ja mallissa tuli pysyttyä. Parasta on moottorin teho ja ajo-ominaisuudet. Hifiaudio on suht laadukas, aux liityntä myös nuorison mieleen. Wetterille Ouluun ei autoa kannata kiikuttaa ainakaan perushuoltoihin, järkyttävät hinnat, esim Autotyö Haapalehdossa osaa hommat kohtuuhintaan. Tähän autoon vaihdettaessa ei merkkiliike ( no en todellakaan asioinut wetterillä) kiinnittänyt huoltopaikkaan huomiota vaan siihen että löytyi dokumentaatiota että huollot on ylipäätään tehty joten miksi maksaa liikaa? E53ssa alustan tukivarsia kului aikaslailla 100-200 tkm välillä, saas nähdä miten tässä. Löpöä menee seka-ajossa 9,5, matka- ajossa 8 pintaan, jos siis ajaa rajoitusten mukaan mikä on vaikeaa... :)
fipanpelt
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 09 Joulu 2012, 12:44
Auto: e61 530 xd, e34 M5, e30 M3 Cabrio ja 1502
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Moro!

Ollaan ostamassa autoa joka on tehty:
Prod.date 2010-07-30
Type code ZW61
Type X5 40D (EUR)
E series E70 (MUE)
Series X
Type GEFZG
Doors 5
Engine N57S
Displacement 3.00
Power 225
Drive ALLR

Eli on varmaan "mallia" 2010.

Onko jotain erityistä muutosta tullut viimeisiin malleihin 2011 - 2012, mitä tästä 2010 mallista puuttuu / on muutettu?
Eli kannattaisiko yrittää löytää kumminkin 2011 vuoden malli??

Täältä muuten löytyy autojen saksankieliset esitteet :thuup:
http://www.auto-treff.com/bmw/vb/forumd ... esc&page=3" onclick="window.open(this.href);return false;
4 x BMW
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

fipanpelt kirjoitti:Moro!

Ollaan ostamassa autoa joka on tehty:
Prod.date 2010-07-30
Type code ZW61
Type X5 40D (EUR)
E series E70 (MUE)
Series X
Type GEFZG
Doors 5
Engine N57S
Displacement 3.00
Power 225
Drive ALLR

Eli on varmaan "mallia" 2010.

Onko jotain erityistä muutosta tullut viimeisiin malleihin 2011 - 2012, mitä tästä 2010 mallista puuttuu / on muutettu?
Eli kannattaisiko yrittää löytää kumminkin 2011 vuoden malli??

Täältä muuten löytyy autojen saksankieliset esitteet :thuup:
http://www.auto-treff.com/bmw/vb/forumd ... esc&page=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Yksi merkittävimmistä päivityksistä E70:ssa on ollut siirtyminen 8-vaihteiseen automaattiin 4/2010 alkaen. Sen jälkeen ei taida olla mitään mainittavia teknisiä päivityksiä.
Viimeksi muokannut Squamish, 13 Joulu 2012, 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kynäkauppias
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 538
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30
Paikkakunta: Oulu

Eikö tuo sitten ole jo 8-portaisella? Olen antanut itseni ymmärtään että 40 d kone on facelift ja aina 8-portaisen kanssa, 35 deessä sitten 6-lovinen.
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

Kynäkauppias kirjoitti:Eikö tuo sitten ole jo 8-portaisella? Olen antanut itseni ymmärtään että 40 d kone on facelift ja aina 8-portaisen kanssa, 35 deessä sitten 6-lovinen.
Juuri näin.
fipanpelt
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 09 Joulu 2012, 12:44
Auto: e61 530 xd, e34 M5, e30 M3 Cabrio ja 1502
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Juu, näin on ja hieno X löytyi!
Ei kyllä tämä mikä oli ensin kiikarissa.

Autosta löytyy lähes kaikki varusteet ja individual nahka.
Kyllä nyt kelpaa ajella!
Jotain pientä muutosta tehdään mutta hillitysti.
Aluksi laitettiin lohkolämmitin ja dafan akkulaturi vaikka webasto löytyykin...
4 x BMW
AriL
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Maalis 2013, 20:44
Auto: E83 X3 3.0sd -08, M-B W211 4Matic -07
Viesti:

-ditto-
BMW E83 -08, M-B W211(089) -07, vrod -08 ja 20 vuotta vanha Cannondale.
Ex.: BMW E39 530 dA Touring, E46 325, Jeep Cherokee 2.5td, Saab 9-5 Aero, 2 x VW Golf, Chevrolet Caprice, Toyota Celica ja Saab 96 vapaakytkimellä
Avatar
S.E
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 19
Liittynyt: 01 Touko 2012, 13:23
Auto: 520dA Business Touring -09 Alpinweiss

Pari vuotta siihen meni mutta BMW tuli, tosin ei X5 vaan e61 520d. Mukavaa on kyyti ollut, nyt sitten odotellaan mitä tuleman pitää... :mus:
Premium Klasse. Ex: Volvo V70 2.4T SpW aut. -99, <- Ford Focus 1.6 Wagon Ambiente man -03, <- Ford Focus 1.6 Wagon Ambiente man. -00, <- Ford Escort 1.6 Wagon Ghia man.-96, <- Opel Kadett 1.3 StW -84
markku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 09 Loka 2011, 19:30

Kokemuksia E70 3.0is 5d , tuollainen olisi kiinnostava kun ajateltiin diesel vaihtaa bensaautoon mutta odottelen kokemuksia kyseisestä bmw:stä :cools:
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

markku kirjoitti:Kokemuksia E70 3.0is 5d , tuollainen olisi kiinnostava kun ajateltiin diesel vaihtaa bensaautoon mutta odottelen kokemuksia kyseisestä bmw:stä :cools:
Oikein mukava matka-auto. Helppo pitää 160-170 km/h marssinopeutta, ja jaksaa kulkea vähintään 218 mittarinopeutta ja pysyy vielä silloinkin tiessä kiinni. Normialusta on lievästi nypyttävä, mutta itseäni se ei ole suuremmin haitannut vaikka mukavampiakin autoja löytynee, esim. ilmajousitettu Range Rover.

Mutkateillä ihan OK ajettava, mutta henkilöautot meinaavat tulla peräluukusta läpi tai karata horisonttiin. Eli tiellä pysyy hyvin kunhan tunnustaa sen että aito on melkoinen malmikasa.

Kaupungissa helppo pyöriteltävä, mutta ulkomitat aiheuttaa tietysti rajoituksia.

Moottorina 3.0/200kW on mielestäni ihan riittävä kaikenlaiseen ajoon kun huomioidaan että kyseessä ei ole mikään urheiluauto. Itse kuuntelen mieluummin bensakonetta kuin dieseliä vaikka moottorin väännössä diesel vie bensaa.
Avatar
TKR
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 60
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 14:10
Auto: X5 E70 50i MSport & X3 F25 35i MSport
Paikkakunta: Sveitsi / Helsinki / USA

Squamish kirjoitti:Mutkateillä ihan OK ajettava, mutta henkilöautot meinaavat tulla peräluukusta läpi tai karata horisonttiin. Eli tiellä pysyy hyvin kunhan tunnustaa sen että aito on melkoinen malmikasa.
Tätä jäin nyt kyllä ihmettelemään... En ole SI-konetta ajanut, mutta kai se on kuitenkin nilkan asennosta kiinni tuleeko joku peräluukusta läpi? :D

Tai en tiedä. Itse ajan 3.0D Sport jousituksella, 19- ja 20 tuuman rengastuksella ja kokemus on se että mistä näitä tientukkeita sikiää? Kyllä BMW on tästäkin ajajan auton tehnyt, voisi jopa luonnehtia sporttiseksi vaikka ihan urheiluauton kaarrekäyttäytymisestä ei kannata puhua 2200kg omamassalla.

Sportisuus tällä painolla tulee väkisin mukavuuden kustannuksella, mutta tuntuma on hyvä ja malmikasa liikkuu kyllä kun sitä vie!

T: 520Nm
Vastaa Viestiin