Tarkeneeko uudessa X3 xDrive 20d:ssä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 84
- Liittynyt: 14 Helmi 2013, 12:16
Moi, tuli vaihdettua vuoden alussa Volvo XC60 BMW 320i xDrive Aut autoon ja auto on ollut minulle aivan älytön pettymys Volvon jälkeen joten auton vaihto todennäköisesti taas edessä joten voisitteko kertoa miten hyvin uusi X3 diisel jaksaa pitää matkustamon lämpöisenä talvipakkasilla sillä autossa ei ole ymmärtääkseni polttoainetoimista lämmitintä vakiona kuten Volvossa oli. Toinen mkä kiinostaisi on että onko kellään kokemusta uudesta X3:sesta 2.0i koneella eli onko aivan älytön pensarosvo. Olisin kiitollinen jos saisin joitain kokemuksia X3 niin silloin merkissä pysymistä voisi vielä harkita, mutta onko se X3:nenkaan Volvo XC60:sen veroinen kapistus ?
- teve
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 91
- Liittynyt: 14 Marras 2012, 20:17
- Auto: F31 320dAx Business Sport
Kysymykseen en valitettavasti osaa vastata, mutta mikäs F30:ssä on alkanut vaivaamaan? Aiemmat kommenttisi autosta ovat olleet positiivisia tai vähintäänkin neutraaleja.
Onko kysymyksessä maasturi vs. farkku asettelu vai pettymys erityisesti F30:n ominaisuuksiin?
t e v e
Onko kysymyksessä maasturi vs. farkku asettelu vai pettymys erityisesti F30:n ominaisuuksiin?
t e v e
[OO=[][]=OO]
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 84
- Liittynyt: 14 Helmi 2013, 12:16
teve, kyllä siinä on varmaan suuri osa sitä että on tottunut ajelemaan maasturilla ja nyt "maassa istuminen" ei tunnu mukavalta mutta olen myös pettynyt 300 sarjan aivan älyttömiin rengasääniin joita Volvossa ei ollut, auto on myös kerran pysähtynyt tielle kaikki hälytyssummerit soiden (sytytysvirran katkaisemisen jälkeen lähti normaalisti toimimaan eikä viasta jäänyt mitään merkkiä minnekkään), auto ei vain tunnu minusta niin laadukkaalta kun n.50K€ auton pitäisi tuntua, ja pahinta on että arvo tuntuu tippuvan paljon nopeammin kun edellisessä XC60:sessä tippui.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Eipä tuo F25:nkaan sen paremmin arvoaan pidä. Ei tosin pitänyt minun edellinen XC60:nkään. Vallankin varusteltuna arvo romahtaa 1:n vuoden aikana.xDrive2013 kirjoitti:pahinta on että arvo tuntuu tippuvan paljon nopeammin kun edellisessä XC60:sessä tippui.
Mitä tuohon lämpiämiseen tulee, niin kyllä ainakin F30 20d lämpiää ihan OK vaikka ei olekaan webastoa yms. Onhan siinä kuitenkin sähkövastukset joten vähän tulee lämmintä. Eli ainakin viime talvena lämpisi ihan OK, vaikka ei kylläkään tietysti niin nopeasti kuin edellinen autoni, joka oli Volvo ja jossa oli automaattinen Webasto.
Mitä kulutukseen tulee niin täällä on raportoitu jonkin verran noita kulutuksia ja on F30 20i keskikulutuksia raportoitu 6l-9l ja 20d kulutukset noin 4l-5l. Eli jos ajelet yli 10tkm vuodessa, diesel lienee kannattavampi.
Mitä kulutukseen tulee niin täällä on raportoitu jonkin verran noita kulutuksia ja on F30 20i keskikulutuksia raportoitu 6l-9l ja 20d kulutukset noin 4l-5l. Eli jos ajelet yli 10tkm vuodessa, diesel lienee kannattavampi.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
En ole huomannut erityistä ongelmaa lämpeämisessä. Ei se toki mikään Volvon bensakrematorion veroinen sauna ole talvella, mutta pärjätty on.
Talvivarusteisiinhan kuuluu vastukset lämppärissä, jotka auttavat lämpiämistä.
Polttoainetoiminen lisälämmitin on lisävaruste.
Tämä siis diesel-kokemuksella, bensaversiosta en osaa sanoa. Varmasti lämpenee tehokkaammin, mutta se näkyy kulutuksessa.
Talvivarusteisiinhan kuuluu vastukset lämppärissä, jotka auttavat lämpiämistä.
Polttoainetoiminen lisälämmitin on lisävaruste.
Tämä siis diesel-kokemuksella, bensaversiosta en osaa sanoa. Varmasti lämpenee tehokkaammin, mutta se näkyy kulutuksessa.