BMW E84 + RunFlat renkaat

J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

salmol kirjoitti:
Anyway kirjoitti:No minäpä kerron: Sun täytyy laittaa tuhat euroa uusiin renkaisiin siksi, että asut Suomi nimisessä maassa, jossa tiet ovat surkeita. BMW:n kannalta tuo on kai logistinen ongelma pitää runflat renkaitten lisäksi varastossa tavallisia
renkaita kaikissa koko luokissa pientä nurisevaa ostajakuntaa varten. Eihän Saksassa tai muuallakaan Euroopassa metelöidä runflateista, siis ongelmaa vain uraisilla surkeilla teillä täällä Pohjolassa. Saksassa on muistaakseni jopa kiellettyä pysähtyminen moottoriteillä, joten siitä tuo tarve laittaa uusiin runflatit. Lisäksi monet nykyautoilijat
taitavat olla niin uusavuttomia, että renkaan vaihto ei edes onnistu, jos vaikka olis varapyörä mukana.
Se, että BMW antaa nyt uudet autot normi renkailla peruskoossa on kai ollut kovan kädenväännön tulos, johon on voinut vaikuttaa monet autotestien moitteet siitä, kuinka huonot nuo ovat täällä Pohjolan teillä, siis esim. Suomessa ja Ruotsissa.
No ei ne saksassa auton mukana laita nastarenkaitakaan, kuten täällä. Eli on niillä jotain valmiuksia toimia maan tilanteen mukaisesti, joten jos täällä tiet kerta on kynnöspeltoja niin voisivat laittaa mukaan renkaat jotka toimivat täällä. Osaa ne muutkin ulkomaalaiset autonvalmistajat laittaa autoon renkaat jotka toimivat suomen teillä, kuten vaikka Volvo.
Eikai se osaamisesta olekaan kiinni. Kyse on varmasti osittain saksalaisesta periksiantamattomuudesta, ylpeydestä ja jääräpäisyydestä. Semmoisia monet saksalaiset on. Bemun nahkahousujen mielestä run flat on maailman paras ja turvallisin nakki ja pelaa täydellisesti bemun alla. Jos ne on itte sitä mieltä, niin siinä ei hirveästi auta muiden itku ja poraus.

Eihän täällä kotomaassa laiteta väkisin nastarenkaita auton alle talvella, jos auto silloin luovutetaan. Kyllä minä olen saanut aina valita nastat vaiko kitkat ja jos en halua autoliikkeeseen maksaa ylihintaa joistain Nokioista, niin olen saanut ajaa talvikelissä kesärenkailla auton ulos liikkeestä just siihen rengasliikkeeseen mihin haluan ja maksaa ostokseni omilla rahoillani. Tai tuoda omat muualta ostetut talvirenkaat autoliikkeeseen ja pyytää laittamaan ne siellä alle. Ei kukaan pakota ostamaan nastarenkaita eikä toisia renkaita autoliikkeestä. Ei edes talvella. En koskaan osta talvirenkaita itselleni autoliikkeistä, koska ne on siellä monesti ylihintaisia eikä niillä ole tarjota välttämättä kuin yhtä tai kahta merkkiä eikä just sitä mitä minä haluan.
3er
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 19:07
Auto: BMW X1 xDrive18dA
Paikkakunta: Espoo

xyk51 kirjoitti:otsikon mukainen vm2014 auto ajossa.

Tehdaskoukun kanssa oli pakko ottaa RunFlat renkaat. Talvirenkaiksi valitsin Hakkapeliitta 8 nastoilla...mainittavaa vetelyä ei esiintynyt mutta ne kesärenkaat...voi peijooni!
Auton ensiasennuskumeina Pirelli Cinturato P7 RunFlat, aivan törkeen surkeet!!!

Auto ampuu kesäkiekoilla randomin suuntaan jokaisesta pienestä urasta, asfaltin katkeamasta, montusta, kiven sirusta ja hiekan jyvästä...autoa pitää pidellä kokoajan. Ja minä kun luulin ostaneeni ajajan auton mutta sainkin ajettavan
auton...ainakin kesäkumit vaativat jatkuvaa kaitsemista...juttua ollut aiemminkin noiden RunFlatien sopimattomuudesta suomen olosuhteisiin mutta enpä olisi arvannut, että ne noin huonot on...

Muilla kokemuksia? Oletteko vaihdelleet "oikeita" renkaita alle, mitkä pelittäneet 'paremmin'??
Minulla X1 xDrive 18dA. Talvirenkailla Nokian 7 Runflat ei mainittavaa vetelyä, ehkä pientä tärinä herkkyyttä ajoittain sulalla asfaltilla, mikä taas johtunee renkaan jäykästä rungosta. Kesärenkaana Bridgestonen alkuperäis non runflat renkaat, jotka talvirenkaisiin verrattuna ohjautuvat huomattavasti tarkemmin ja terävämmin, mutta ilman vetelyä urissa. Itsellä ei kokemusta kesä Runflateista koossa 225/50-17, mutta Bridgestonen non runflat toimii ainakin minun X1:ssä.
316 E30/ 318i E30/ 320i E36/ 320i E46/ 320i E46/ 328i E36/ X1 E84
Vastaa Viestiin