X5 E70 vaihteisto ja avain

Snabbula
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 31 Elo 2014, 20:25

Hei,

Pari kysymystä otsikon autoon liittyen

1. Autossani on avaimeton ovien lukituksen avaus ja käynnistys mikä lakkasi yht äkkiä toimimasta, vaihdoin patterin avaimeen mutta se ei auttanut. Ovet täytyy avata/lukita nyt avaimen napista painamalla, auto ei enää myöskään käynnisty ilman että avaimen sujauttaa paikalleen käynnistyspainikkeen vieressä sijaitsevaan koloon. Mikä tähän avuksi? Valikoista/ohjekirjasta en löytänyt asetusta tähän liittyen.

2. Vaihdelaatikosta: vaihdettaessa matalilla kierroksilla n. 2000rpm tai alle toiselta vaihteelta kolmannelle auto potkaisee ilkeästi. Tämä tapahtuu sekä automaattimoodissa D sekä manuaaliasennossa M. Kovemmassa kiihdytyksessä korkeammilla kierroksilla potkua ei ilmene. Vastaava potkaisu ilmenee myös kun vaihdan Asennosta D peruutusvaihteelle (luonnollisesti paikallaan ollessa), kuitenkaan vaihdettaessa vapaalta N peruutusvaihteelle potkua ei ilmene. Onko muilla kokemuksia ja onko muuta lääkettä kuin lootan vaihto? Moottorina 4.8 bensa.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

1. Ei tarkkaa tietoa avaimen parittamisesta, mutta käsitin että patterin vaihtamisen jälkeen tulee avain parittaa. Tässä johonkin avainmalliin ohjeet:

Niin sitten ohjelmointi tapahtuu näin:

- Avaa auton ovet, mene sisään ja sulje ovet (älä lukitse)
- Käännä virta avain ON-OFF
- Paina avaimen avausnappula pohjaan ja paina samanaikaisesti lukitusnappia kolmesti 10 sekunnin sisään
- vapauta avausnappula
- nyt joko avaimen ledin tulee vilkkua hitaasti 10 sekuntia tai keskuslukitus lukitsee ja avaa ovet nopeasti - tämä on merkki siitä että ohjelmointi onnistui

HUOM: kaikki avaimet tulee ohjelmoida uudelleen samalla kertaa, ohjelmointi tulee tehdä 30 sekunnin sisään, max. 4 avainta pystytään ohjelmoimaan. proseduuri on kopioitu autodata 2004 cd:ltä

2. Omassa autossani vaihteisto nyki kanssa ja siihen tehtiin laatikon oppimisen nollaus, eli tyhjennettiin sen muisti ja oppiminen alkoi uudestaan. Voi olla että laatikkosi on oppinut pahoille tavoille eikä se siitä herkästi opi takaisin. Huolto voi tehdä tuon. Voihan laatikossakin tai momentinmuuntimessa tietysti olla jotain.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
BillyJoe
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 23 Loka 2013, 12:31
Paikkakunta: Italia

Minä vaihdoin pariston omaan E70:en avaimeen eikä tarvinnut tehdä mitään parituksia, vaan kaikki toimi aivan normaalisti vaihdon jälkeen.
Entisiä: BMW 320i 2005 Sedan, BMW 120i 2005, BMW 325 iA 2006 Touring
Nykyinen: BMW X5 3,0d 2008
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 589
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Omassa E70 toinen avain käyttäytyi juuri näin , toisella toimi avaimettomana oikein. Osoittatui , että toimimattomassa avaimessa patteri oli asennettu väärin päin , niin että + ja - navat olivat vaihtaneet paikkaa. Kun patterin käänsi oikein päin , alkoi pelittää. Tietenkin , jos sinun tapauksessasi sama avain on ensin toiminut ja sitten lakannut toimimasta , ei tämä vaihtoehto tule kyseeseen.
Vastaa Viestiin