BMW X1 E84 xDrive18d

Scorpion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 20 Elo 2014, 21:24
Auto: BMW X1 E84 xDrive18d Sport Line

BMW X1 E84 xDrive18d

Viesti Kirjoittaja Scorpion » 27 Syys 2014, 23:10

Toyota Rav4 bensa vaihtuu Bemarin pikku katumaasturiin

BMW X1 E84 xDrive 18d TwinPower Turbo Business Navigation Sport

+ Käytännöllisyyspaketti
+ Metalliväri
+ Servotronic
+ Tuulilasin harmaa yläreuna

Koeajo ja vertailutestit vakuuttivat ostopäätöksestä, myös Lahden Bavarian hyvitys Rav4:sesta vaikutti asiaan.

Niin ajokilometrejä kertyy vuodessa jo työajossa päälle 50 000km :mad:

Elokuussa tilattu auto tulee ilmeisesti lokakuussa? Vahvistusta odotellessa...

Nyt kun kauppasopimus on allekirjoitettu.
Mihinkähän sitä on tullut rahansa tuhlattua... saapi kertoa "mitäs menit ostamaan" :mus:

Uti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 01 Elo 2013, 10:43

Re: BMW X1 E84 xDrive18d

Viesti Kirjoittaja Uti » 28 Syys 2014, 10:43

Hyvä valinta, itsellä ollut sama harkinnassa. Ajoin sekä 17- että 18-tuumaisisilla RFT-renkailla ja valinta olisi 17", eli ilman sport-varustelua.
Markku

Avatar
ilpo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 225
Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
Auto: Suzuki Intruder M1500
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: BMW X1 E84 xDrive18d

Viesti Kirjoittaja ilpo » 28 Syys 2014, 14:49

Mulla helmikuun viides käyttöön otettu sama ilman Sportia. Laatikko mitä parhain. Nelivedosta en osaa sanoa vielä mitään kun ei huonoilla keleillä oo päässyt ajamaan. Mun ajotyylillä dieseliä on kulunut viiden ja kuuden välillä mittarin mukaan.
Totuushan on hieman isompi. Normi 17 renkailla mennään. Talvikiekot oli tarjouspakettina run flatit ja kyllä nekin alla pyörii.

Avatar
kokkopa1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
Paikkakunta: Uusimaa

Re: BMW X1 E84 xDrive18d

Viesti Kirjoittaja kokkopa1 » 08 Loka 2014, 20:47

Onnittelut uudesta autosta. Ostin itsekin elokuussa elämäni ensimmäisen BMWni eli X1 Xdrive25d vm 2012. Jotenkin kolahti ihan eri tavalla, kuin 3 sarjalaiset, joita on "kaikilla" eli yhtä yleinen, kuin joku A4. Mulla toi on vielä MSport ja automaatti ja olen siihen erittäin tyytyväinen. Ainoa "miinus" on kulutus eli dieseliä maistuu 6,4L /100km, mutta sallittakoon, kun puhtia piisaa ja hyvät varusteet. Ei malta odottaa talvea... :mus:

Scorpion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 20 Elo 2014, 21:24
Auto: BMW X1 E84 xDrive18d Sport Line

Re: BMW X1 E84 xDrive18d

Viesti Kirjoittaja Scorpion » 09 Loka 2014, 18:20

Huomenna auto vihdoin vaihtuu :)
8½ viikkoa oli toimitusaika.

Avatar
ilpo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 225
Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
Auto: Suzuki Intruder M1500
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: BMW X1 E84 xDrive18d

Viesti Kirjoittaja ilpo » 09 Loka 2014, 20:53

Meillä lokakuun lopulla tehtiin kaupat ja luovutus oli 5.2.2014. Nyt mittarissa reilu 12tkm eikä ongelmia. Ps. mopoon tuli kesällä enempi kilometrejä.
Onnea uudelle autolle.

Scorpion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 20 Elo 2014, 21:24
Auto: BMW X1 E84 xDrive18d Sport Line

Re: BMW X1 E84 xDrive18d

Viesti Kirjoittaja Scorpion » 10 Loka 2014, 17:36

Auto kotona, pesty ja vahattu :thup:

Kuva

Baijerilaista olutta illaksi...

Talvirenkaat. Vasemmalla X1 ja oikealla RAV4 joten hieman on kokoeroa 17 tuumaisilla.
Kuva

Rengaspaineen tunnistimilla tulee ilmeisesti ongelmia :curse:
Vissiin ne on hommattava jos ei pysty ohittamaan?

Scorpion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 20 Elo 2014, 21:24
Auto: BMW X1 E84 xDrive18d Sport Line

Re: BMW X1 E84 xDrive18d

Viesti Kirjoittaja Scorpion » 15 Loka 2014, 20:52

Juu kiitokset onnittelijoille.

Ei ihan tuhatta kilometriä päässyt tankillisella, 6l/100km keskikulutus.

Runflat renkailla (18 tuumaset) en ole huomannut ajossa ongelmia.
RAV4 vaati huomattavasti enemmän ohjailua, tosin korkeampana tuulikin otti siihen enemmän.

Auto vaikuttaa kaikinpuolin hyvältä, tosin start/stop-toiminto tuntuu oudolta.

äksäri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 09:46

Re: BMW X1 E84 xDrive18d

Viesti Kirjoittaja äksäri » 19 Loka 2014, 13:53

Täältäkin "lajitoverille" onnittelut hyvästä valinnasta.

Itsellä nyt 1v3kk ja 27000 km takana X1:llä ja edelleenkin tyytyväinen olen valintaani, kaveritkin jo ihmettelee etteikö enää ollenkaan iske autokuume, kun normaalisti kolmen kk:n ajelun jälkeen on alkanut jo seuraava autokuume.

Kulutus toki vaihtelee olosuhteiden mukaan, nyt taas viikolla pidempi maantie ajo niin kulutus 5,4l/100km mittarinopeutena karvan verran yli sallittujen (5-10km/h), normaalisti ajan paljon pieniä sorateitä jolloin kulutus on 6,4l/100km keskinopeuden ollessa alle 50.

Yksi peruutustutkan anturi on vaihdettu ja samalla moottoriöljy+suodatin, vaikka toiset sanovat sen olevan turhaa, muita ongelmia ei ole ilmennyt, 17" alkuperäisillä runflateillakin on kohtuullisesti pärjätty ja näyttää, että niillä vielä ensi kesän ajelee, rengasmerkki tosin taitaa vaihtua, mutta ehkä kumminkin runflat edelleenkin.

Scorpion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 20 Elo 2014, 21:24
Auto: BMW X1 E84 xDrive18d Sport Line

Re: BMW X1 E84 xDrive18d

Viesti Kirjoittaja Scorpion » 23 Loka 2014, 19:02

Kitkarenkaat tiistaista alla ja keskikulutus laskenut 6l > 5,7l
Nuo runflatit on tosiaan painavammat kuin talvirenkaat.

Rengaspainetunnistin herjaa liikkeelle lähtiessä ja jää lopuksi keltaisena varoitusvalona palamaan keskinäytölle.
Tuohon varmaan tottuu melko pian :mus:

thebluenile
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 65
Liittynyt: 10 Syys 2012, 10:47
Auto: BMW 320 dA xDrive Touring, vm. 2010

Re: BMW X1 E84 xDrive18d

Viesti Kirjoittaja thebluenile » 24 Loka 2014, 14:46

Katso ohjekirjasta miten tuo rengaspainevaroitin resetoidaan. E91.ssä se oli ainakin aika helppoa. iDrive näyttö opasti.

Resetoinnn joutuu tekemään aina renkaanvaihdon yhteydessä.


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Scorpion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 20 Elo 2014, 21:24
Auto: BMW X1 E84 xDrive18d Sport Line

Re: BMW X1 E84 xDrive18d

Viesti Kirjoittaja Scorpion » 25 Loka 2014, 00:34

Talvirenkaissa/vanteissa jotka tilasin ennen auton saamista ei ole antureita :mad:
400euroa on noin puolet talvikumien hinnasta jonka joutuisi maksamaan, jos haluaisi nuo anturit niihin :curse:

Sitten joskus, kun nuo anturit saa renkaisiin 4kpl asennettuna alle 100€ niin voisi jo harkita. :conf:

Nyt mennään talvi "turhalla merkkivalolla" ja kesäkumeilla sitten valvonnalla ;)

Rengaspainevalvonta on tarkoitettu uusavuttomille...
Renkaiden paineet tulee tarkistettua kuitenkin vähintään neljästi vuoden aikana ja samoin pulttien kiristykset.
Tarvittaessa useamminkin, jos epäilyttää...

Aiemmin RAV4:sen vasen etupyörän pultit 1½ kuukautta renkaan vaihdosta ihmeellisesti löystyivät "itsestään"...
vaikka tarkistin nuo momentiavaimella viikko asennuksen jälkeen :conf:
Silloin myös katumaastureihin kohdistui muitakin tihutöitä Lahessa.

Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1090
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Re: BMW X1 E84 xDrive18d

Viesti Kirjoittaja Böntti » 25 Loka 2014, 05:02

Minä pystyn koodaamaan sen valvonnan renkaiden pyörimisnopeuseroihi perusruvaksi, ei tartte antureita :thuup: .
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128

thebluenile
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 65
Liittynyt: 10 Syys 2012, 10:47
Auto: BMW 320 dA xDrive Touring, vm. 2010

Re: BMW X1 E84 xDrive18d

Viesti Kirjoittaja thebluenile » 25 Loka 2014, 15:33

Ok, tuo lienee sitten hieman hienostuneempi systeemi. E91 seuraa ilmeisesti vaan renkaiden pyörimisnopeutta ja tekee johtopäätökset niistä.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Aulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 46
Liittynyt: 02 Loka 2014, 19:00
Auto: F30 320da xdrive -14
Z3 2.2i -03
Paikkakunta: Espoo

Re: BMW X1 E84 xDrive18d

Viesti Kirjoittaja Aulis » 25 Loka 2014, 16:36

Roihupellon renkaasta painesensorit ja kalibrointi 200e. Näin ainakin renkaiden oston yhteydessä.

veppi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Huhti 2014, 17:14

Re: BMW X1 E84 xDrive18d

Viesti Kirjoittaja veppi » 27 Loka 2014, 18:04

Kyllä mulla on X1 E84 xDrive18d -13 tuo pyörimisnopeusero systeemi, joka pitää kalibroida aina renkaan vaihdon jälkeen uudelleen. Katso ohjekirja, ei ole mullakaan muistissa kun on vielä kesärenkaat alla.

Scorpion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 20 Elo 2014, 21:24
Auto: BMW X1 E84 xDrive18d Sport Line

Re: BMW X1 E84 xDrive18d

Viesti Kirjoittaja Scorpion » 27 Loka 2014, 18:20

veppi kirjoitti:Kyllä mulla on X1 E84 xDrive18d -13 tuo pyörimisnopeusero systeemi, joka pitää kalibroida aina renkaan vaihdon jälkeen uudelleen. Katso ohjekirja, ei ole mullakaan muistissa kun on vielä kesärenkaat alla.
Sen verran on uudempi, että on nuo painesensorit :sneak:
Pari viikkoa kokeilen jos tuohon herjailuun tottuisi... :dumb:

Scorpion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 20 Elo 2014, 21:24
Auto: BMW X1 E84 xDrive18d Sport Line

Re: BMW X1 E84 xDrive18d

Viesti Kirjoittaja Scorpion » 28 Loka 2014, 17:19

Konepellin kiinni saaminen tuottaa hankaluuksia, meinaa jäädä rakosilleen tai aukeaa jompikumpi reuna ajomatkan aikana.
Jokin säätö pielessä vai ominaisuus :conf:

Avatar
ilpo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 225
Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
Auto: Suzuki Intruder M1500
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: BMW X1 E84 xDrive18d

Viesti Kirjoittaja ilpo » 28 Loka 2014, 17:57

Mulla menee normaalisti kiinni. Ei muuta kuin huoltoon mars mars.

Scorpion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 20 Elo 2014, 21:24
Auto: BMW X1 E84 xDrive18d Sport Line

Re: BMW X1 E84 xDrive18d

Viesti Kirjoittaja Scorpion » 31 Loka 2014, 17:29

Oli vain pienestä säädöstä kiinni :)
Kaksi "kumiruuvia" joita vasten konepelti painuu, toinen oli reilusti ylhäällä ja toinen oli kierrettynä täysin pohjaan :mad:
Nyt menee kiinni kerralla, eikä lonksu etureunasta painaessa.