BMW X1 E84 xDrive18d

äksäri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 16 Huhti 2013, 09:46

Re: BMW X1 E84 xDrive18d

Viesti Kirjoittaja äksäri » 17 Tammi 2015, 00:05

Hirveä kolina myöskin länsirannikolla vm-13 X1 xDrive 18dA, eka talvi ei ollut näin paha, mutta ehkä nyt on lunta enemmän ja kylmempää kuin viime talvena, lisäksi joudun ajelemaan paljon metsäteitä joihin traktorin hokit on painanut kuvionsa ja niistähän lähtee kyllä iloinen pärinä.

Muuten auto toimii loistavasti, ainoastaan nuo peruutustutkan anturit tuntuu olevan kulutustavaraa, nyt jo 3kpl vaihdettu ja vasta 30 000km ajeltu?

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3899
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW X1 E84 xDrive18d

Viesti Kirjoittaja salmol » 17 Tammi 2015, 10:50

En tiedä miten E84:ssä, mutta ainakin F30:ssä määrätyissä olosuhteissa anturit lopettavat toimintansa mutta yö lämpimässä hallissa korjaa. Ei ne välttämättä vaihtamalla parane, vaan sulattelemalla ja kuivaamalla.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Avatar
ilpo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 225
Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
Auto: Suzuki Intruder M1500
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: BMW X1 E84 xDrive18d

Viesti Kirjoittaja ilpo » 17 Tammi 2015, 18:37

Mulla kohta 20tkm mittarissa eikä ole kertaakaan turhia hälyjä ollut.

Avatar
ilpo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 225
Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
Auto: Suzuki Intruder M1500
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: BMW X1 E84 xDrive18d

Viesti Kirjoittaja ilpo » 01 Helmi 2015, 23:14

Onkos kukaan käynyt huollossa kyselemässä näistä perän kolinoista? Oottelenko vaan seuraavaan huoltoon jonne 6000tkn.

Avatar
ilpo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 225
Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
Auto: Suzuki Intruder M1500
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: BMW X1 E84 xDrive18d

Viesti Kirjoittaja ilpo » 21 Helmi 2015, 09:17

Eilen vaihdettiin takaiskareiden yläpään osat ja tuntui hiljenevän, mutta vain puoleksi koska toisen puolen osat oli väärät.
Ensi perjantaina toinen puoli. Sain Pösö 308 SW:n työn ajaksi, momentinmuunnin laatikolla oli mutta kyllä huomasi selvän eron ZF:n laatikkoon.

Scorpion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 20 Elo 2014, 21:24
Auto: BMW X1 E84 xDrive18d Sport Line

Re: BMW X1 E84 xDrive18d

Viesti Kirjoittaja Scorpion » 26 Helmi 2015, 18:54

Ensimmäinen tuulilasin korjaus vakuutuksen piikkiin, no oli siis lasivakuutuksesta hyötyä.
Lahti-Helsinki motarilla ovat paikkailleet asfaltin reikiä irtonaisella soralla :curse:

Scorpion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 20 Elo 2014, 21:24
Auto: BMW X1 E84 xDrive18d Sport Line

Re: BMW X1 E84 xDrive18d

Viesti Kirjoittaja Scorpion » 28 Helmi 2015, 22:42

Scorpion kirjoitti:Ensimmäinen tuulilasin korjaus vakuutuksen piikkiin, no oli siis lasivakuutuksesta hyötyä.
Lahti-Helsinki motarilla ovat paikkailleet asfaltin reikiä irtonaisella soralla :curse:
Melkoisesti tullut jälkiä tuulilasiin ja keulaan ilmeisesti irronneista nastoista :mad:
No auto on lähinnä työajossa 1000 km/viikko.
Motarin tolkuton suolaaminen sapettaa eniten :curse:

xyk51
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 16
Liittynyt: 07 Helmi 2014, 13:38
Auto: E84 xDrive 18dA -14
Paikkakunta: Oulu

Re: BMW X1 E84 xDrive18d

Viesti Kirjoittaja xyk51 » 13 Maalis 2015, 06:54

Takapää kolisi täälläkin mut iskarin yläpäiden kiinnitysosien/vast vaihtamisen jälkeen hiljeni. Eilen tehttin ja ei maksanu mitään....vissiin kulutustavaraa noi vekottimet...outoo sikäli, että vasta 25tkm rullattu auto ja alustan osat vaihtokunnossa...

Scorpion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 20 Elo 2014, 21:24
Auto: BMW X1 E84 xDrive18d Sport Line

Re: BMW X1 E84 xDrive18d

Viesti Kirjoittaja Scorpion » 21 Elo 2015, 11:21

Ensimmäinen huolto 31000 km.
Öljynvaihto ja suodattimet.
Myös raitisilmasuodatin vaihdettiin.

DeltaBavaria Lahti :thuup:
+ hyvää palvelua
+ ilmainen sijaisauto
+ kohtuullinen hinta (266€)

Scorpion
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 20 Elo 2014, 21:24
Auto: BMW X1 E84 xDrive18d Sport Line

Re: BMW X1 E84 xDrive18d

Viesti Kirjoittaja Scorpion » 09 Syys 2016, 20:37

2v takuutarkastus Lahden Delta Bavariassa
No eipä tuossa mitään vikaa löytynyt, mainitsin että dieselin kulutus näyttää noin 0,5 l/100km pienempää arvoa, kuin gps mittauksella ja tankkauksella mitattu keskiarvo kertoo. Tämän huomion olen tehnyt siis kahden vuoden aikana jolloin ajettu 77 000 km, kaikki tankkaukset kirjattu ylös.
Suostuivat samantien ilmaiseksi kalibroimaan tuon kulutuksen :thuup:

Nyt harkinnassa tuo Takuun jatkoturva 2 vuotta eteenpäin? Sen saa siis ilman huolenpitosopimusta.