X1 sumuvalopolttimo?

Avatar
kokkopa1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
Paikkakunta: Uusimaa

Mikähän on X1 sumuvalopolttimon tyyppi? Joissain sanotaan H8 ja joissain H11, mutta ohjekirjassa ei mitään mainintaa polttimon tyypistä?

Entä onko kokemusta mikä polttimo (merkki/malli) olisi xenonin valkoinen värisävyltään?
jpk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 292
Liittynyt: 03 Elo 2011, 09:14
Auto: X3 (G01)

kokkopa1 kirjoitti:Mikähän on X1 sumuvalopolttimon tyyppi? Joissain sanotaan H8 ja joissain H11, mutta ohjekirjassa ei mitään mainintaa polttimon tyypistä?

Entä onko kokemusta mikä polttimo (merkki/malli) olisi xenonin valkoinen värisävyltään?
Taisi mennä niin, että jos X1:ssä on adaptiiviset (kääntyvät) xenonit, niin sumuvalopolttimo on H11,
muuten H8. Taitavat nuo H8 ja H11 mennä kuitenkin samaan kantaan, H8 on 35W halogeeni ja H11 55 wattinen.

Itse käytin aikanaan jotain Motonetin myymää Philipsin "xenon like" H11 polttimoa, jonka värisävy oli reilusti sinisempi kuin perus halogeenin. Kun se sumuvalo palaa(vilkkuu) yhtenään kääntyvien xenonien tahdissa, tuppasivat nuo siniset H11 polttimot palamaan loppuun aika nopeasti, kun niille luvattu elinikä oli reilusti pienempi kuin perushalogeenien.
Avatar
kokkopa1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
Paikkakunta: Uusimaa

Mulla ei ole mutkissa kääntyviä Xenoneita (Xenonit on, mut vain korkeussäätö on automaattinen). Eli lienee sitten toi H8(?).
Avatar
kokkopa1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
Paikkakunta: Uusimaa

itse itselleni vastaten, polttimo on Autokeskuksen mukaan runkonumerolla katsottuna kuitenkin H11 :cloeye:
Vastaa Viestiin