Uusi X3 d20 vai d30

Masu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 11:45

Tässä haikailen uutta X3:sta ja en oikein osaa pättää kumpi moottori tulisi valita. Osaakos joku kertoa mitään syytä mikä ei selviä esitteestä jotta kumpi kannattaisi valita. d20 voipi ainakin olla jakoketju vaivainen, onkos tämä sama ominaisus myös d30:ssä?
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

d20 on järkivalinta hinnan ja kulutuksen osalta mutta d30 tarjoaa enemmän nautintoa. Joten mä äänestän että osta d30 :lol:
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

No jos nuo ovat molemmat sulle realistiset vaihtoehdot niin älä edes kysy...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Ceet
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 21:39
Auto: 2022 G21 330e LCI
Paikkakunta: oulu

Masu kirjoitti:Tässä haikailen uutta X3:sta ja en oikein osaa pättää kumpi moottori tulisi valita. Osaakos joku kertoa mitään syytä mikä ei selviä esitteestä jotta kumpi kannattaisi valita. d20 voipi ainakin olla jakoketju vaivainen, onkos tämä sama ominaisus myös d30:ssä?
Ei ole jakoketju ongelmaa 3-litrasessa. Jos oikeasti olet ostamassa niin osta 30d... onpahan sitten mulla joku käytetty ostettavana kun ostan seuraavan X3:sen ;)
3er
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 21
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 19:07
Auto: BMW X1 xDrive18dA
Paikkakunta: Espoo

Masu kirjoitti:Tässä haikailen uutta X3:sta ja en oikein osaa pättää kumpi moottori tulisi valita. Osaakos joku kertoa mitään syytä mikä ei selviä esitteestä jotta kumpi kannattaisi valita. d20 voipi ainakin olla jakoketju vaivainen, onkos tämä sama ominaisus myös d30:ssä?
Iso ääni d30 puolesta. Jos mahdollista koeaja molemmat. Jos koeajon jälkeen d30 ei herätä tunteita, niin sitten d20 riittänee...
316 E30/ 318i E30/ 320i E36/ 320i E46/ 320i E46/ 328i E36/ X1 E84
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Ei ole käsittääkseni korjattu 3/2011 jälkeen valmistettujen 20d-vehkeiden jakoketjuja yhtään, korkeintaan muutama maailmassa. Jos rahaa on, älä edes kysy, 30d tietysti. Vaikka kyllä tämä 20d on riittänyt ja matkassa noin 4l/100km kulutus.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
ilpo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 225
Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
Auto: Suzuki Intruder M1500
Paikkakunta: Jyväskylä

En oo edes matka-ajossa päässyt 18d:lla alle 5 litran
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

ilpo kirjoitti:En oo edes matka-ajossa päässyt 18d:lla alle 5 litran
Joo sori, tuo mun kulutus on F30:llä. Piti vaan sanoa että on taloudellinen ja mulle tähän vehkeeseen riittävästi tehoa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Masu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 11:45

Aukaistaan taustaa sen verta että nyt on alla, alle vuoden ikäinen X1 d18. Ajelen suhteelisen paljon ja vaikka X1 on varsin asiallinen, niin se ei ihan ole sitä mitä haluasin. Siitä kumpuaa tämä päivitystarve. X1 valitessa taisin olla hiukan liian nuukalla mielelä liikkellä ja sillon olisi pitänyt valita X3, niin nyt en olisi tässä pohtimassa tilannetta. Haluasin kuitenkin etten taas vuoden päästä tarvitsisi miettiä että josko se d20 pitäs vaihtaa d30.

Olisi kiva tietää vähän mitä tuolla 15,5ke lisäinvestoinilla saa. Paremmat äänet, tosin taitaa X3:ssa olla se tilanne että mootorin äänet on niin tehokkaasti eristetty ettei niistä paljoa pääse nauttimaan. Muten mulla ei ole hajuakaan onko esim jarrulaikat isommt tai jotain muuta jolla oikeasti voisi olla väliä.
jpk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 292
Liittynyt: 03 Elo 2011, 09:14
Auto: X3 (G01)

d20 vaiko d30 ? ...tähän ei liene suljettua ratkaisua, tässä kuitenkin muutama argumentti:

Jos autonvaihtobudjetilla on joku yläraja (niin kuin meillä useimmalla on), määrää se tietysti peruslinjat. d30 ja d20 ero on tosiaan 15,5 kEuroa (business automaatti). Tuolla erotuksella saa d20:een mittavasti lisävarusteita. Ja tuolla setillä varusteita d20 on jo aika erilainen ympäristö kuin perusvarusteltu d30. Varusteiden saatavuus ja perushinnat ovat molempiin malleihin samaa tasoa, mutta d30:n suurempi CO2 arvo nostaa yksittäisten varusteen verollista hintaa.

Ymmärrän että moottorilla on oma psykologinen vaikutuksensa, mutta kyllä d20:llä pääsee kaikkiin niihin paikkoihin minne d30:lläkin. Luulenpa, että tavallisessa arkiliikenteessä moottoreiden käytännön erot ovat aika marginaalisia. Moottorin ääni ja mörinä ovat monelle kovin tärkeä, mutta on myös meitä, joidenka mielestä on kivaa, että se on mahdollisimman huomaamaton. No uuden LCI d20:n ääni on kehittynyt tässä suhteessa hyvään suuntaan: se on hiljaisempi ja pehmeämpi kuin edeltäjänsä.

Eli mieluummin samalla rahalla hyvin varusteltu d20 kuin perusvarusteltu d30....
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

En ole X3:sta ajanut kummallakaan koneella. Uusi 20d on vissiin 190 heppanen ja nyt siihenkin ilmeisesti saa ohjelmoinnilla helposti 220-230. Itsellä 184 heppaa talvella ja kesällä boxilla käytössä 228 hp. Takatuuppari ei talvella tarvitse enempää. F30 on tietty kevyempi ja otsapinta-ala pienempi, mutta 20d on tähän tarpeeksi voimakas ja tosiaan pieniruokainen. Ohitusnopeus riittävä, vääntää helposti 1200 rpm alkaen yhdelläkin tuplakanavaisella ahtimella ja 0-100 menee vakiona 7,3s ja boxilla paremmin.

Eli olen jpk:n linjoilla ja ottaisin 20d:n hyvin varusteltuna ja sitten boxi/ohjelma jos lisää tarvitsee. Ja jos on massia niin 30d kaikilla herkuilla tietty. :)
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Masu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 11:45

Auton akustinen suunnitelu on mulle kyllä ihan merkittävä asia. Se ei tarkoita sitä että normiajissa moottorin kuuluisi ääntää lainkaan vaan sitä että jos auto kiihdytetään reippaammin moottori jos on 6+ syliteriä voi kivasti ääntä tarjota. Esim e39 530d oli suuniteltu juuri hyvin hiljainen normiajissa mutta jos vähän polkaisi kuului kiva pieni äänimasilma moottorista.

Moottorin valinta ei vaikuta auton varusteluun mun tapauksessa. Suurin osa ajosta on kuitenkin moottoritiellä junnasmista vakionopesäädin päällä joten tuossa sillä moottorilla ei ole suurtakaan lukua. Toisaalta tiedostan kyllä senkin asian että joskus se reipas suorituskyky saa hymynkareen suupieleen.

Ainoa varsinainen ongelma on d30 suuremmat Co2 arvot. Saako d20 BMW:n omaa lastua? d30 se ilmeisesti on tulossa.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Powerkit on bemarin tuotantoa ja saatavissa ainakin joihinkin malleihin 20d-koneeseen. 218 hp muistaakseni.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
ilpo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 225
Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
Auto: Suzuki Intruder M1500
Paikkakunta: Jyväskylä

salmol kirjoitti:
ilpo kirjoitti:En oo edes matka-ajossa päässyt 18d:lla alle 5 litran
Joo sori, tuo mun kulutus on F30:llä. Piti vaan sanoa että on taloudellinen ja mulle tähän vehkeeseen riittävästi tehoa.
Tänään ajoin Jyväskylästä Tuuriin Keskiselle ja takaisin niin pääsin ajotitokoneen mukaan 5,3:een. Eli kyllä sillä 18d:llä pääsee alle 5:teen jos oikein pihistelevät. XDrive tosin kuluttajakin hieman enemmän. Meidän seuraava taitaa olla myös X3.
haba
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:20
Auto: G20 330e M Sport

Uuteen 20d saa power kittiä, tehoa on vissiin 204hp ja vääntö käyrää ei ole vielä osunut silmään mutta varmaan jotain 420-440nm ja tehtaan takuu säilyy. Kyllähän 30d liikahtaa eri lailla mutta kyllä tolla 20d suomessa kerkee ja 15.5ke on rahaa aika isokasa. Toki X3 on raskaampi auto kun X1 tai F30 ja siten kiihtyvyys verkkaisempaa.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Saahan siitä isommasta koneesta sitten vähän enemmän vaihtaessa joskus, eli se kantsii perustella itselleen vain niinkuin panttina :tong:
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
houndie
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 01 Touko 2014, 11:19

Kolmen Skodan kokemuksella voin sanoa, että järkivalinnat löytyvät kansanautoista. Esimerkiksi Octavia RS / Scout tarjoaa huisin paljon autoa rahalliseen sijoitukseen nähden.

Jos ajattelet järkiperäisesti, BMW on väärä merkki. Tunnepohjalta ainoa oikea BMW on kuusisylinterinen (omani on X3 3.0d).
Masu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 11:45

Jos tässä tunteella mentäis auto olisi Range Rover, mutta sitä ei kynnet kestä. BMW on jossain siellä järjen ja tunteen välimaastossa. Kyllähän BMW pitäs aina kuusisylinterisenä hommata, siitä historian "painolastista" ei pitäisi livetä. :)
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Jos sulla on jo ollut 4-sylinterinen X1 johon kyllästyit vuodessa, kannattaa hankkia suosiolla se 30d vaikka vähän käytettynä. Ei tulisi kyllästymistä yhtä nopeasti vastaan. Itsekin harkitsin uutta X3 20d:tä mutta päädyin käytettyyn 35d:iin. Ei ole vielä kaduttanut :)
legionofboom
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 80
Liittynyt: 25 Loka 2013, 17:22

Skoda scout on niin ruma että sitä ei voi autoksi edes sanoa. Tulee huono olo jo pelkästä mielikuvasta :sick:

Itse ostaisin mielummin 2.0 xlinen sähköisillä oysternahkapenkeillä ja professional navilla,kun karvalakki 3.0:n
Vastaa Viestiin