X5 xDrive 40e

salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Mutta kyllä köyhää kusetetaan, veroton hinta on tuolla 2.0l hybridipannulla 8t€ enemmän kuin 35i-koneisen. Että se siitä säästämisestä. Bemari taas vetää törkeästi välistä. Jos verot olisivat samat, niin kummankohan koneen valitsisitte...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
ardilla
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 26 Kesä 2013, 14:53

Paljonko veroton hinta olisi Saksassa? Luulisi e-mallin olevan siellä halvempi kuin 35i:n. Sitten vaan ostaa sieltä e:n ja maksaa saman veron kuin täältä ostaessa.
ardilla
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 26 Kesä 2013, 14:53

Saksan BMW on näköjään piilottanut hinnat myyntiedustajan taakse. Ruotsissa e-malli maksaa noin 69900 e eli jo naapurista saa halvemmalla. Uskoisin, että siellä raha kelpaa. 35i maksaa n. 65800 e.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

ardilla kirjoitti:Saksan BMW on näköjään piilottanut hinnat myyntiedustajan taakse. Ruotsissa e-malli maksaa noin 69900 e eli jo naapurista saa halvemmalla. Uskoisin, että siellä raha kelpaa. 35i maksaa n. 65800 e.
Niin, jos tuon tuo uutena ruotsista, niin eikös sen silloin saa 6000€ halvemmalla kuin jos sen hakee suomalaiselta JäMyltä? Suomen verot on kaikissa samat, siis suomesta ostetussa ja ulkomailta tuoduilta. Eli veroja voi olla käytännössä enintään sen verran kuin vastaavassa suomalaisessa autossa on jäljellä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Tilaukseen meni! Ja nimenomaan 40e mielenkiinnosta hybriditekniikkaa kohtaan. Jos se pelaa edes puoliksi siten kuin valmistaja lupaa, niin ei nykyiseen autonkäyttötarpeeseen taida parempaa olla tarjolla. Lyhyttä kaupunkiajoa ja suurehko tilatarve - mielenkiinnolla odottelen auton saamista ja kokemuksia.
Cayenne Hybrid pyöri kuviossa hetken vaihtoehtona, mutta BMW vei tällä kertaa tunnetasolla Porschesta voiton.
JP X-Driver
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 49
Liittynyt: 16 Heinä 2011, 22:12
Auto: Bmw X5 45e

Parhaimmat onnittelut autokaupasta!
Samanlaisilla ajatuksilla itsekin omaa tulevaa autoani odottelen. Hienoja vaihtoehtoja olisi ollut toki muitakin, mutta tämä 40e oli omaa henkilökohtaista käyttöä ajatellen se parhain.
Eerote
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 05 Huhti 2012, 22:30
Auto: G05 X5 45e M-Sport -21
Paikkakunta: Imatra

Hienoja autoja olette tilaukseen laittaneet! Tänään tuli jokunen aika hybridillä ajeltua ja ei voi muuta sanoa, että erinomainen auto. Suunpielet olivat yhtä hymyä koko koeajon ajan. :thuup:
Vaikka lähdin melkein tyhjällä akulla (20%) liikkeelle, yllättävän pitkälle meni varsin nopeatempoista kaupunkiajelua pelkällä sähkön voimalla. Verrattuna mersun C-sarjan hybridiin (C350e) on X5 ihan eri planeetalta. Sähkömoottorin ja bensakoneen yhteistyö on hierottu äärimmäisen hienoksi ja vaihtoa moottoreiden välillä ei edes huomaa. Myös bensakone on erittäin hyvin eristetty kabiinista värinöiden ja äänien osalta, vasta yli 4500rpm jälkeen alkoi hivenen kuulumaan että myös bensa pata on käytössä.
ex. G30 530e M-Sport -18 ex.F30 320i xDrive M-Sport -16 ex.F10 520d -12
Rennfahrer
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 08 Loka 2015, 14:12

Onnittelut. 40e on varmasti hyvä valinta pääkaupunkiseudun lyhyisiin ajoihin ja varsinkin jos sähköä on tarjolla matkan molemmissa päätepisteissä. Stockkalla pääsee ilmaiseen parkkiin ja muita etuja. Myöskään stadin hippivihreät eivät potki kylkiä lommoille kun siinä lukee hybrid.
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Jep, laskeskelin asiaa siten, että meidän käyttötarpeeseen 40e sopii lähes täydellisesti hieman rajallisesta sähköajokapasiteetista huolimatta, vaikka ei latausta pystyiskään tekemään kuin toisessa päässä. Eli kilsat jää hyvin vähäisiksi, kuitenkin kuljetustarve on sellainen ettei ilman omaa autoa kulkeminen onnistu. Jos jonkinlaisilla moottorivaihtoehdoilla on tuota tarvetta tässä täytelty ja ajon luonne nostaa millä tahansa polttomoottorilla kulutuksen melko suureksi. No, Cayenne T:llä kun noita ajoja on silläkin ajeltu, on sen jälkeen tietysti lähes mikä tahansa kulutus "pieni" - mutta kyllä tuo hybridi ominaisuuksiltaan meidän tarpeisiin erittäin hyvältä vaikuttaa.
Toki uusi tekniikka sinänsä kiinnostaa sekin omakohtaisesti kokea ja ei sitäkään käy kiistäminen, että onhan hybridimaasturi täällä Suomessa nykyverotuksella myös varsin hyvä "verosuunnittelumalli".
Avatar
-sami-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 215
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:56
Auto: F10 520dA xDrive LCI
E46 325iA LCI
Paikkakunta: Imatra

Tuli käytyä tänään tälläinen testaamassa. Ainut vaan ettei sähköä riittänyt kunnon lenkkiin, kun eivät olleet ehtineet ladata, koska oli ollut yön yli ajossa.

Mutta ensifiilis, toimipa bensamoottori ja sähkö jouhevasti yhteen. Ei normiajossa huomannut muusta kuin kierroslukumittarista bensan mukaan tulon. Kertakaikkiaan hieno laite. Yllättävän hyvin tuo pieni bensakone jaksoi liikuttaa noinkin isoa malmikasaa.
ex-318i e30 LCI, ex-522iA touring e39 LCI, 2x ex-520dA e60 LCI
tiko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
Auto: m635 CSI
X5 45e
Mini One

Tänään tuli eka kertaa ajettua ko. malli. Lähtötietojen perusteella omaan käyttöön juuri se oikea malli, sillä ajot on lähinnä taajamassa ja kokonaisajomäärä jää reipaasti alle 20tkm vuodessa.

Akussa ei paljoa varausta ollut lähtiessä, joten vain ensimmäisen 2 km pääsi täysin sähköllä. Fiillis oli sama kuin aikoinaan Lexuksen RX-hybridillä, aavemaista lipumista. :cools: Tämän jälkeen kone olikin sitten liikennevaloja lukuunottamatta käynnissä. Lähdöissä sähkömoottori avustaa hienosti ja paikaltaan lähdössä oli huomattavasti enemmän voimantuntua kuin nykyisellä autolla :thuup: . Moottorin äänet olivat hyvin vaimennettu ja kaikkiaan voimalinja toimi erinomaisesti. Rampista kiihdytettäessä löylyä tuntui löytyvän saman verran kuin nykyiselläkin padalla, kun jalan oikaisee täysin.

Ajoin vertailun vuoksi työmatkan, jotta saisi käsityksen kulutuksesta. Käytännössä tuo 4 km matka menee sähköllä kokonaan ja muutkin päivän ajot, kunhan maltaa ladata akua aina tilaisuuden tullen. Nyt kun akku oli tyhjä, keskikulutus oli muhkeat 13l/100km eli litran puoli toista enemmän kuin nykyisin. Akun lataamaatta jättäminen näkyy siis pumpulla armotta. Toisaalta säästyneellä diesel-verolla ostaa paljon bensaa.

Koeajo vahvisti käsitystä, että tämä on seuraava malli, varsinkin kun tuo autoveron osuus jää pieneksi verrattuna muihin käyttövoimiin. Ainoa suuri este on hinta tai enemminkin odotettavissa oleva huima arvon tiputus. Mobile.de:tä selaamalla selviää, että jo nyt 'säästää' 15-20keur tyytymällä 3-5tkm ajettuun käytettyyn, vaikka tarjontaa ei ole kuin 20 yksilöä. Eli asiaan palataan vakavammin 1- 1½ vuoden kuluttua, jolloin käytettyjen markkinoilla, ainakin Ruotisissa ja Saksassa, alkaa olla hyvin tarjontaa ja vaadittava investointi merkittävästi pienempi. Niin isoa eroa ei ole nykyiseen kulkineeseen, että olisin valmis maksamaan noin 2-2,5€/km pelkää arvonalenemaa alkuun. Polttoaineen kulutuksena tuo kustannus tarkoittaa siis lähes 200l/100km :blink: eli säästömallista kai on turha puhua.
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15
Avatar
-sami-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 215
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:56
Auto: F10 520dA xDrive LCI
E46 325iA LCI
Paikkakunta: Imatra

tiko kirjoitti: Akussa ei paljoa varausta ollut lähtiessä, joten vain ensimmäisen 2 km pääsi täysin sähköllä.
Taisit tulla just meidän jälkeen kun ajettiin auto oven viereen. Siihen jäi se 2-3km verran sähköä.
ex-318i e30 LCI, ex-522iA touring e39 LCI, 2x ex-520dA e60 LCI
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

tiko kirjoitti: Mobile.de:tä selaamalla selviää, että jo nyt 'säästää' 15-20keur tyytymällä 3-5tkm ajettuun käytettyyn, vaikka tarjontaa ei ole kuin 20 yksilöä. Eli asiaan palataan vakavammin 1- 1½ vuoden kuluttua, jolloin käytettyjen markkinoilla, ainakin Ruotisissa ja Saksassa, alkaa olla hyvin tarjontaa ja vaadittava investointi merkittävästi pienempi. Niin isoa eroa ei ole nykyiseen kulkineeseen, että olisin valmis maksamaan noin 2-2,5€/km pelkää arvonalenemaa alkuun. Polttoaineen kulutuksena tuo kustannus tarkoittaa siis lähes 200l/100km :blink: eli säästömallista kai on turha puhua.
Olen kuluneen reilun 20v aikana pohtinut tuota auton arvonalenemaa melko paljon. Johtopäätös on minulla yksiselitteinen: kun asiaa laskeskelee noin kuten laskeskelit, ei autoa kannata ostaa koskaan. Odottamalla saat aina halvemmalla, odottamalla lisää saat vielä halvemmalla ja ainakin mukavammin varustellun, paremman värisen jne. Käyttöauto ostetaan kuten oma asunto - tarpeeseen. Ja kun se tarve on, se kannattaa täyttää, eikä odottaa.
Olen hankkinut käytettyjä autoja,vähän käytettyjä ja uusia autoja. Kaikkiin niihin on hyvät perustelut ja kaikissa on puolensa, sekä hyvät että huonot.
Ylipäätään tuo auton arvonalenema on nykypäivänä sellainen asia että jos se huolettaa, kannattaa tähyillä reilusti yli 10v ikäisiä, ikäänsä nähden pienillä kilsoilla olevia autoja. Kaikissa muissa arvonalenema on sellainen, että huimaahan se ketä tahansa. Se on kuitenkin realiteetti ja sen kanssa on elettävä.

Säästöpuolesta sen verran, että sehän on hybridin kohdalla hyvin tapauskohtaista. Meidän käytöllä pitäisi kaiken järjen mukaan pystyä ajamaan sähköllä päivittäiset ajot kokonaan ja jos vertailukohtana pidetään vaikkapa Cayenne Turboa (jolla noita ajoja on myös ajettu) niin säästö ON merkittävä, vaikka 40e:llä ajaisi pelkällä bensalla sillä 13l kulutuksella. Eli tapauskohtaista on sekin hyvin pitkälti.
Rennfahrer
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 08 Loka 2015, 14:12

ajot on lähinnä taajamassa ja kokonaisajomäärä jää reipaasti alle 20tkm vuodessa
aika kalliita kilometrejä tulee:

- arvonalenema 16 % vuodessa eli n. tonni kuussa
- vakuutukset 150 euroa kuussa
- vuosittainen autovero 50 € kuussa
- huollot ja bensat (vie 9-10 l)
tekee lähemmäs 15 000 vuodessa eli euron kilometri.

jos noin vähän ajaisin, kannattaisi laskea että tulisiko taksilla halvemmaksi taikka edullisemmalla autolla.
Säästynen 90 000 euroa voisi laittaa vaikkapa Nordeaan tai Fortumiin ja nostaa 8 % osinkoa.

autoissa monet päätyy Octaviaan kun sen saa 20 t€:lla .. on kuulemma länsiauto sekin nykyisin :)
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Rennfahrer kirjoitti:
ajot on lähinnä taajamassa ja kokonaisajomäärä jää reipaasti alle 20tkm vuodessa
aika kalliita kilometrejä tulee:

- arvonalenema 16 % vuodessa eli n. tonni kuussa
- vakuutukset 150 euroa kuussa
- vuosittainen autovero 50 € kuussa
- huollot ja bensat (vie 9-10 l)
tekee lähemmäs 15 000 vuodessa eli euron kilometri.

jos noin vähän ajaisin, kannattaisi laskea että tulisiko taksilla halvemmaksi taikka edullisemmalla autolla.
Säästynen 90 000 euroa voisi laittaa vaikkapa Nordeaan tai Fortumiin ja nostaa 8 % osinkoa.

autoissa monet päätyy Octaviaan kun sen saa 20 t€:lla .. on kuulemma länsiauto sekin nykyisin :)
Suomalaisen autoilijan keskimääräinen ajomatka taitaa olla 18tkm/vuosi. Onhan se tietysti näkökulma sekin, että keskimääräisen autoilijan kannattaisi liikkua taksilla ja luopua autosta. Olisi ainakin tilaa maanteillä :)

Tuosta matematiikasta kommentti:
Tulevaa pörssikehitystä ei voi ennakoida, mutta mennyt vuosi tiedetään. Jos olisi sijoittanut vuosi sitten Nordeaan puolet rahoista ja Fortumiin toisen puolen, jäljellä olisi nordeasta 45000 * 0,78 = 35100 ja Fortumista 45.000 * 0,63 = 28350 eli yhteensä 63450 euroa. Arvonalenema 2212,5 euroa/kk yhteensä 26550 euroa. Tämän lisäksi olisi tietysti pitänyt laittaa tonni poikineen taksiin, eikä se vaihtoehtoinen autokaan ilmainen olisi.

Minä ajan ennemmin BMW:llä.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Joo nuo taksi hommat on aika turhia heittoja, jokainen ajaa millä parhaimmaksi näkee tai kulkee julkisilla. Ei kukaan täysijärkinen autoa omistaisi jos pelkällä matematiikalla mentäisi. Mutta on elämä paljon muutakin kuin pelkkää matematiikkaa.

40e on teknisesti hieno laite ja toivottavasti plugin hybridit leviää BMW muihinkin malleihin nopealla tahdilla.
tiko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
Auto: m635 CSI
X5 45e
Mini One

Huivei kirjoitti:
Minä ajan ennemmin BMW:llä.

Bemarilla on kuljettu jo lähes 30 vuotta. Viimeiset 12 vuotta käyttöautona on ollut äksä, ensin kaksi X3:sta ja nyt on toinen E70:n ajossa. Parempaa autoa en omaan käyttöön kokonaisuutena ihan heti keksi ; tilat on käytössä päivittäin koulukyydit, junnujen harkka ja pelimatkat, mökkimatkat, raskaan kärrivetoa töissä että siviilissä, satunnaiset työmatkat&sukuloinnit (+500km siivu). Taksit, oktaviat voi unohtaa samoin tein, 5/7-sarjastakin loppuu vetokyky koukkua käytettäessä (ainakin sallittu).

Suunnitelma on siirtyä X5 40e:hen 1- 1½ vuoden kuluttua. Tämän hintaluokan autossa, varsinkin paljon varustellussa, ensimmäisen vuoden arvonalennus on aivan jotain muuta kuin 16%, ensimmäisessä X5:ssa se oli 48%. Auto oli ostohetkellä vuoden vanha, 22tkm ajettu vieläpä ns Suomi- auto :wassat: . X3:ssa arvonalennukset olivat luokkaa 30%, mutta ne olikin vain ½ vuotta vanhoja ostohetkellä. Nykyisessä arvosta oli jäljellä 30% uudesta, mutta auto olikin 90tkm ajettu ja 5-vuotias ostohetkellä. Kuten jo aiemmin kirjoitin, Saksassa ja Ruotsissa on myynnissä muutaman kuukauden käytettyjä F15 40e malleja, joiden hinnasta on hävinnyt 20%. Jos katsoo referessiä Saksanmaalta F15:n 30d malleista, niin erittäin hyvin varustellun auton arvo tippuu siellä kahdessa vuodessa noin puoleen ovh-hinnasta. On hyvä muistaa, että hybridi (40e) on pienen veron maassa malliston kalleimpia malleja (kun M-mallin jättää pois), jonka hinta putoaa vielä huomattavasti rajummin kuin perusmallin. Oma arvioni on, että hyvin varusteltu X5 40e (uuden hinta Suomessa +110keur) on ostettavissa runsaan vuoden päästä veroineen noin 65k€:lla. Tokihan arvonalennus jatkuu tuonkin jälkeen, mutta paljon maltillisemmin, ollaan jo aika lähellä uuden Skodan arvonalenemaan, näistä kuitenkin valitsen Bimmerin ;)
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

tiko kirjoitti:On hyvä muistaa, että hybridi (40e) on pienen veron maassa malliston kalleimpia malleja (kun M-mallin jättää pois), jonka hinta putoaa vielä huomattavasti rajummin kuin perusmallin.
Mihin perustuu ajatus, että pienen autoveron malli pudottaa enemmän arvoaan kuin suuren autoveron omaava malli ? Itse ajattelin, että olisi juuri toistepäin.
JP X-Driver
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 49
Liittynyt: 16 Heinä 2011, 22:12
Auto: Bmw X5 45e

Kyllähän näihin toki voi tehdä erilaisia kustannuslaskelmia ja ennusteita arvonalenemasta. Mutta olen samaa mieltä kuin edelläkin on jo todettu. Jokainen tekee omat ostoksensa ja muut isommat investoinnit omien tarpeiden mukaan. Ja ei tuo BMW mikään paha tapaus suinkaan ole jälleenmyyntiarvoltaan. Edellisistä malleista olen aina käytön jälkeen saanut hyvän vaihtohyvityksen.
tiko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
Auto: m635 CSI
X5 45e
Mini One

Turbo kirjoitti:
tiko kirjoitti:On hyvä muistaa, että hybridi (40e) on pienen veron maassa malliston kalleimpia malleja (kun M-mallin jättää pois), jonka hinta putoaa vielä huomattavasti rajummin kuin perusmallin.
Mihin perustuu ajatus, että pienen autoveron malli pudottaa enemmän arvoaan kuin suuren autoveron omaava malli ? Itse ajattelin, että olisi juuri toistepäin.
Suomessa autokauppias tällä hetkellä käyttää juurikin hyväksi tätä ajatusta, että pienipäästöinen pitää paremmin hintansa. Ei se ole niin kuin vain Suomessa.

Vertaa käytetyn i3 (2014) tai i8 (2015) hintaa Suomessa ja Saksassa, verot on näissä järjestyksessä 2,5k€ ja 11k€. Suomi-hinnat 40-50k€ i3:lle, Saksassa 30k€, i8 115k€ Saksassa ja Laakkosella näyttää olevan 159k€ :blink: Nissan Leafia vm. 2014 Suomessa 40k€ ja Saksassa 26k€, autoveroa tulee 2k€.

Ei tälläisillä eroilla voi kauaa pelata tai sitten suomalainen kuluttaja on todella varakas ja maksaa mitä tahansa myyjä keksii pyytää :dumb:
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15
Vastaa Viestiin