xDrive kiertuekokemuksia ?

Rennfahrer
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 08 Loka 2015, 14:12

Bemarin nelivedot kiertää parhaillaan ympäri Suomea koeajokiertueella. Onkos porukka käynyt koettaan ja saitteko renkaat sutimaan vai pelasko X Drive ?
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Hyvin suttasi kun X5 40e:ssa ja X6 M50d:ssa oli kitkarenkaat alla.
Rennfahrer
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 08 Loka 2015, 14:12

No miltä maistui ja onko nyt aika jo valita lisävarusteet ja laittaa tilausta kehiin ? Laitetaanko X6 M kaikilla mausteilla ? Om Pappa betalar inte ?
Avatar
alpin_sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
Auto: 320i E90
Paikkakunta: Lohja

eikös koko x-driven idea perustu siihen ettei renkaat sutisi niin paljon? vai oliko kyse eturenkaisen suttaamisesta? :mus:

alkaa muuten olla täällä etelässäkin jo olla sellaiset kelit että x-drivestä on todellista hyötyä :lol:
toivotaan et kelit jatkuu kunnes "tour" tulee tänne!
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

X6 M50d sutii talvella niin paljon nastarenkaillakin, että puolet kärryn tehosta jää käyttämättä.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

X5 40e oli ajotuntumaltaan positiivinen kokemus. Koeajo kesti vain alle puoli tuntia joten aika vähän siinä ajassa ehtii tutustumaan. Autossa on tehoa ainakin paperilla tarpeeksi ja hinta ilman varusteita on hieman yli 85ke. Bensamoottorina toimii nelisylinterinen 2.0 ja tämän lisäksi autossa on myös sähkömoottori ja 9kWh akut.

Aika näyttää miten tällaiset hybridit kestää ja toimii Suomen olosuhteissa. Liukkaan kelin ja autossa olleiden kitkarenkaiden takia pitää kokeilla vastaavaa joskus kesäkelillä uudestaan. Päällimmäisenä jäi mieleen auton hiljaisuus koska ajelin hiljaa eikä bensamoottori käynyt montaa kertaa käynnissä.
Rennfahrer
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 08 Loka 2015, 14:12

Hybridillehän luvataan 30 km ajomatka sähköllä olettaen että lähtö on lämpimästä. Mutta jos sen starttaa -20 asteiselta kylmältä kadulta kylmällä akulla niin eipä siinä paljoa virtaa sitten ole ottaa. Eli tosimiehen ajossa voi varautua normaaliin 10 l/100 km kulutuksiin Suomen talvessa..
Lisäksi akku kestää 7-8 vuotta maksimissaan (takuu 6 v).

Ei kokemusta mutta voisin melkein lyödä vetoa että noin se menee.
wilho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 140
Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04

Moi,

mulla oli tuo maahantuojan x5 40e kotona yön, latauksessa lämpimässä tallissa, ajoin sitten aamulla kotoa työmatkan -23 C pakkasessa joka on noin 17 km kokonaan sähkölla vain testatakseni miten auto pelaa sähköautona. Yllättävän hyvin pelasi, työmatkasta on noin puolet 80 alueella, jossa piti kiihdyttää 5 kertaa 0->80 km/h ja sitten 7 km moottoritietä. Moottoritielle 100km/h kiihtyi sähköllä muun liikenteen joukossa. 17 km matkan jälkeen jonka ajoin tavallisesti, en mitenkään säästellen akku näytti muistaakseni 13%... Parhaiten tämä auto toimi hybridinä kun olin syöttänyt kohteen navigaattoriin, silloin selvästi optimoi sähkö käytön.

Hämmästyttävää tässä on se että ei lapset osanneet sanoa milloin bensamoottori käy ja milloin ei. Olin aikaisemmin ajanut Porschen hybridillä ja pääsin sitten referenssiksi koittamaan juuri Wetterille tullutta käytettyä Diesel Cayennea, jota pidin aikaisempien koeajojen perusteella voittajana ajo-ominaisuuksien puolesta, mutta jostain syystä tykkäsin tästä Bemarista enemmän, hämmästyttävää. Kai sitä tottuu omaan merkkiinsä... BMW oli selkeästi hiljaisempi kuin Porsche ja tässä F15 sarjassa alusta sekä ohjaus tuntui hyvältä. Tämä saattaa tosin myös johtua siitä että Porschessa taisi olla nastarenkaat.

Kävin joku aika sitten ajamassa myös Mersun GLE 500e (ex ML) hybridin ja se oli ohjaus ja alustatuntumaltaan todella huono, ikäänkuin leijui ilmassa - toki kiihtyi kuin pieni sika.
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Tänä vuonna autoihin oli saatu tavallista parempi varustelu. Penkit oli sporttimallia ja sisustoihin oli saatu musta/harmaan sijaan kivasti väriä. Tästä plussat maahantuojalle.

428i
428i liikkuu numeroiden mukaan erittäin hyvin, mutta tunnelma kabiinissa ei ihan vastaa numeroita.
Sporttista tunnelmaa ei vaan synny tällä moottorilla numeroarvoista huolimatta. Enemmän pikkusportti kuin "urheiluauto", johon numeroiden mukaan olisi mahdollisuuksia. Ohjauksesta valtava miinus. Kitkoilla ei yhtään houkuta "ajamaan". Tuntoa tiehen ei vaan ole; ehkä kesärenkailla tilanne on paljon parempi.

Melutaso oli puolestaan positiivinen yllätys. Aikaisempi koeajo nastoilla varustetulla prefacelift 320d:lla muistutti äänimaailmaltaan daciaa, kun taas bensakoneena tämä oli hiljainen ja rengasmelukaan ei kitkoilla ollut häiritsevällä tasolla. Tiedä sitten onko 4-sarjassa hieman parempi äänieristys?

340i
Aikaisemmalta koeajolta muistelin, että x28i ja x35i ero ei ollut suuren suuri johtuen x28i kevyemmästä paketista. Ainakin tämä uusi 340i oli aivan eriluokan menijä kuin x28i. M-Sport alusta oli jäykkä, mutta hyvinkin siedettävä Suomen teille. Kivireki fiilistä ei syntynyt. Päinvastoin, alustaa voi kehua jopa hieman pintapehmeäksi. Erityishuomiona etupeilit pitivät suhina ääniä jo 60km/h lähtien.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
manonyymi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 38
Liittynyt: 12 Tammi 2015, 12:07
Auto: BMW E92 335cix 2008

Kävin myös kokeilemassa tuon 428i:n ja odotin ehkä moottorilta hieman enemmän. Sinänsähän tuon suorityskyky on hyvä. Varmaan kiihtyvyys automaatilla käytännössä lähes sama kuin e92 335i:ssä, mutta mielestäni tuo moottori ei houkutellut erityisemmin "kierrättämään" tai aktiiviseen ajoon. Muutenkin auto oli aika paljon sivistyneemmän oloinen kuin e92. Varmaan 430d olisi maukas, mutta hintahan on kova. Itse en maksaisi 428i vs 420i kovin paljoa lisähintaa.
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Nelivetoisena suunnilleen sama, mutta takavetoisena e90 335i jo astetta nopeampi.

Tässä vertailuna oheiset autot ja 340i on selvästi muita nopeampi, kuten takapuoli dynokin sanoo.
http://www.zeperfs.com/match4840-2826-4 ... 3-5919.htm
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
manonyymi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 38
Liittynyt: 12 Tammi 2015, 12:07
Auto: BMW E92 335cix 2008

Tässä vertailuna oheiset autot ja 340i on selvästi muita nopeampi, kuten takapuoli dynokin sanoo.
http://www.zeperfs.com/match4840-2826-4 ... 3-5919.htm
Kattava taulukko, josta myös huomaa että vasta kovemmilla nopeuksilla nuo erot tulee esiin. Normi liikenteessähän harvoin edes satasen vauhtiin tarvitsee kiihdyttää eli teho mene niin sanotusti "hukkaan".
Vastaa Viestiin