Vinkkejä Z3:n ostoon

Z1, Z3, Z4, Z8
heb3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 09 Tammi 2011, 11:14
Auto: E90 320dA '05
E30 325i cabriolet '92

Tervehdys,

Kakkosautoksi houkuttaisi ostaa Z3. Olen katsellut Suomen tarjontaa ja aika suppealta näyttää. Ehkäpä Saksasta haku kannattaa?

Kannattanee varmaan katsella ihan suosiolla 2.8 litraista versiota? Olen ajatellut ostaa vm. 1997-1999, jolloin ei ollut tarjolla kutoskoneista kuin tuo 2.8. Pienemmät kutoskoneet on varmaankin tulleet juuri tuossa 1999-2000 vaiheilla? Onko mitään järkeä edes harkita noita pienempiä kutoskoneita? Vaikka aika kevythän tuo Z3 taitaa olla.

Onko jotain erityistä, mitä tuossa Z3:ssa kannattaa ostovaiheessa tsekata?

Tarkoituksena olisi tosiaan hankkia kakkosauto mukavaan cruisailuun sekä käydä joskus radalla ajamassa.

Eli nyt kaipaisinkin vahvistusta ajatuksilleni, kokemuksia autosta ja mahdollisia vinkkejä.
Cyclic Stig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Tammi 2011, 22:33

---
Viimeksi muokannut Cyclic Stig, 09 Huhti 2011, 14:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
heb3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 09 Tammi 2011, 11:14
Auto: E90 320dA '05
E30 325i cabriolet '92

Cyclic Stig kirjoitti:Sopiiko kysyä, että minkämoisella budjetilla olet liikenteessä? Vinkkejä kyselit..

Mun ei varmaan pitäisi sanoa tätä kun ollaan Bemari-palstalla ja jotkut saattavat vaikka ottaa nokkiinsa, mutta sanon silti :lol:.

Kun kerran rata-ajoakin meinasit sillä kesäautolla harrastaa niin ootko vaihtoehtoisesti miettinyt Porsche Boxsteria? Z3:sta en koskaan ole ajanut mutta uskallan silti väittää, että ei ole mitään jakoa radalla Boxsterille. Ei ainakaan ilman ämmää... Enemmin se on sellainen Eiranrannan kruisailulaite. Boxsterin sen sijaan voi se Eiranrannan lisäksi viedä Ahvenistollekin hyvillä mielin.

Toki pyynnit ovat hiukan isompia, mutta ei nyt niin kauheasti (98-99 malleissa), joitakin tonneja (Saksassa) samoilla kilsoilla. Ja yhtä ahdas se on, yhtä huonot tavaratilat, kangaskatto jne. mutta penteleen paljon makeampi peli!

Kiitos ja anteeksi.
Budjetti on siinä 10-12 000 euroa, joten Porschen saa unohtaa. Kiitos vain ehdotuksesta ja saat anteeksi =) Tuli sitä itsekin aiemmin jo mietittyä. Ylläpidon ja vakuutusten hinnankin kannalta varmaan tuo BMW on hieman enemmän minulle sopiva vaihtoehto.
Cyclic Stig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Tammi 2011, 22:33

---
Viimeksi muokannut Cyclic Stig, 09 Huhti 2011, 14:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Z3M roadster
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 11 Maalis 2011, 19:48

MOI!

6 Vuotta Z3M tuli omistettua ja tässä jotakin.

- katso Googlesta hakusanalla "BMW Z3 subframe failure"
- auto on tyypillinen made in USA eli korin osat sovitettu toisiinsa prikkoja säästämättä, vähän kun 70-luvun Cadillacissa
- sisustan muovi- ja nahkaosista maali rapisee melko helposti
- sähkövikoja lähinnä keskuslukitus ja airbag
- maali kuplii lakkapinnan alla, erityisesti alumiiniosissa
- erilaiset moottoriviat, Vanos, hönkäkaasut, ym.

Kaiken kaikkiaan ei erityisen laadukas tekele, mutta löytyy noita vikoja Possusta ja Audistakin. Jos ostat ota joku mukaan joka on omistanut/omistaa ko. tekeleen.
heb3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 09 Tammi 2011, 11:14
Auto: E90 320dA '05
E30 325i cabriolet '92

Z3M roadster kirjoitti:MOI!

6 Vuotta Z3M tuli omistettua ja tässä jotakin.

- katso Googlesta hakusanalla "BMW Z3 subframe failure"
- auto on tyypillinen made in USA eli korin osat sovitettu toisiinsa prikkoja säästämättä, vähän kun 70-luvun Cadillacissa
- sisustan muovi- ja nahkaosista maali rapisee melko helposti
- sähkövikoja lähinnä keskuslukitus ja airbag
- maali kuplii lakkapinnan alla, erityisesti alumiiniosissa
- erilaiset moottoriviat, Vanos, hönkäkaasut, ym.

Kaiken kaikkiaan ei erityisen laadukas tekele, mutta löytyy noita vikoja Possusta ja Audistakin. Jos ostat ota joku mukaan joka on omistanut/omistaa ko. tekeleen.
Kiitos hyvistä vinkeistä. Vielä on vähän auki tässä, että mihin näistä vaihtoehdoista päädynkään loppujen lopuksi. Onneksi tuota räntää tulee taivaalta sitä tahtia, ettei oo mikään kiire päättää :lol:
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

Cyclic Stig kirjoitti:
heb3 kirjoitti: Ylläpidon ja vakuutusten hinnankin kannalta varmaan tuo BMW on hieman enemmän minulle sopiva vaihtoehto.
Aika lähellä tuota hintaskaalaasi rupeaa jo Boxstereita löytymään. Toki niiden teknisestä kunnosta en osaa sanoa.

Mutta osut kyllä ihan oikeaan siinä, että Porsche on kallis vakuuttaa. Itselläni oli harkinnassa viime kesänä ennen TT:n ostamista myös Porsche Cayman, -08 tai uudempi. Selvittelin myös tuon auton ylläpitokuluja ja koko homma oikeastaan kusi kahteen asiaan; Kohdalle ei juuri sillä hetkellä sattunut sopivaa ja vakuuttaminen oli TT:en verrattuna hävyttömän hintaista. Kun kyselin paristakin eri yhtiöstä että MIKSI, niin en oikein saanut mitään järkevää vastaukseksi. Kolaroidaanko Porscheilla keskimääräistä enemmän? Ei. Tehdäänkö niille suhteessa enemmin ilkivaltaa? Ei. Ovatko mahd. kolarikorjaukset kalliimpia? No ovat, mutteivät missään suhteessa vakuutusmaksuihin. Parivuotiaan Kaimaanin arvokaan ei hirveästi olisi poikennut TT:stä mutta vakuutusmaksut olisi saanut kertoa potenssiin x. :conf:

No juu, lopetanpa tämän offtopikin tähän. Z3 on varmasti kiva kesäpirssi sekin.
Saanko kysellä miten ne voi olla niin hävyttömän hintaista?

Kokeilin äsken laskea Tapiolan vakuutuslaskurilla;
- BMW 3-srj 3.0 vm 2005 täyskasko vuodeksi 2068e (bonus 0%)
- Porsche Boxster 2.7 2005 täyskasko vuodeksi 1817e (bonus 0%)

Enpä kyllä tiennyt, että Porschen vakuutaminen on hieman Bemaria halvempaa :)
- - -
heb3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 09 Tammi 2011, 11:14
Auto: E90 320dA '05
E30 325i cabriolet '92

heb3 kirjoitti:
Z3M roadster kirjoitti:MOI!

6 Vuotta Z3M tuli omistettua ja tässä jotakin.

- katso Googlesta hakusanalla "BMW Z3 subframe failure"
- auto on tyypillinen made in USA eli korin osat sovitettu toisiinsa prikkoja säästämättä, vähän kun 70-luvun Cadillacissa
- sisustan muovi- ja nahkaosista maali rapisee melko helposti
- sähkövikoja lähinnä keskuslukitus ja airbag
- maali kuplii lakkapinnan alla, erityisesti alumiiniosissa
- erilaiset moottoriviat, Vanos, hönkäkaasut, ym.

Kaiken kaikkiaan ei erityisen laadukas tekele, mutta löytyy noita vikoja Possusta ja Audistakin. Jos ostat ota joku mukaan joka on omistanut/omistaa ko. tekeleen.
Kiitos hyvistä vinkeistä. Vielä on vähän auki tässä, että mihin näistä vaihtoehdoista päädynkään loppujen lopuksi. Onneksi tuota räntää tulee taivaalta sitä tahtia, ettei oo mikään kiire päättää :lol:
Itse itseäni lainaten - päädyin eri vaihtoehtoja punnittuani E30 koriseen cabrioon. Onhan se eri luonteinen kuin Z3, mutta fiilistelykerrointa on ehkä vähän eri luokassa. :thuup:
Avatar
Makkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 379
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
Auto: E39, E36, E90
Paikkakunta: Leppävirta

Vähän outoja nuo syklikin kirjoitukset mutta lainausten avulla pääsee juoneen...

Niin, Boxsterista ihan samat sanat kuin Z3:sta viimeistelyn suhteen, ameriikka on iso maa ja isot toleranssit, samoin venäjä jossa Boxter kasataan. Kävin itse paria Boxsteria katsomassa ja työnjälki on uusikaupunkimaisen karua, tuttua Saabeista, Talpoteista ja Ladoista.

Aiheeseen sen verran, että kruisailuun hankitkin E30 avon. Meinasin vaan sitä sanoa, että jos vähänkään vakavissasi radalla meinaat ajella, unohda avot. Toki, jos vain omaksi iloksesi radalla haluat hilsettä pöllyyttää, niin Zeta lienee mainio laite siihen touhuun. Itsekin jokunen vuosi takaperin zetaa olin hankkimassa mutta puoliso käännytti nelipaikkaisen hankintaan, akkavalta puhui ja e36 cabi tuli. Kaduttaako? No vähän, aika päheempi tuo zetan muotoilu on.
Vastaa Viestiin