Z3 1996 Airbag valon nollaus

Z1, Z3, Z4, Z8
zetkol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 23 Kesä 2018, 12:16

Ostin airbagin valon nollausta varten "B800 Airbag Reset Tool" -työkalun. Tuotekuvauksen mukaan toimii BMW:n 1994-2003 malleissa. Kuitenkin omassa vuosimallin 1996 Z3:ssa näyttää olevan erilainen liitin. Tuo B800 siis sisältää ODB2-liittimen ja 20-pin adapterin. Minun Z3:ssa ei ole ODB2:sta ja tuo 20-pin adapteri ei sovi (Z3:ssa liittimen keskiosa on kolmion mallinen, kun b800:ssa pyöreä). Mistä tuohon minun Z3-malliin löytäisi Airbag-valon nollaajan? Yleensä Google kertoo, mutten jostain syystä ole onnistunut löytämään...

Olen kerran liikkeessä tuon valon nollauttanut, ja itse vika on jossain kuskinpuoleisen penkin liittimissä. Helpoimmalla pääsisi jos pystyisi itse valon nollaamaan...
zetkol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 23 Kesä 2018, 12:16

zetkol kirjoitti: 23 Kesä 2018, 12:31 Ostin airbagin valon nollausta varten "B800 Airbag Reset Tool" -työkalun. Tuotekuvauksen mukaan toimii BMW:n 1994-2003 malleissa. Kuitenkin omassa vuosimallin 1996 Z3:ssa näyttää olevan erilainen liitin. Tuo B800 siis sisältää ODB2-liittimen ja 20-pin adapterin. Minun Z3:ssa ei ole ODB2:sta ja tuo 20-pin adapteri ei sovi (Z3:ssa liittimen keskiosa on kolmion mallinen, kun b800:ssa pyöreä). Mistä tuohon minun Z3-malliin löytäisi Airbag-valon nollaajan? Yleensä Google kertoo, mutten jostain syystä ole onnistunut löytämään...

Olen kerran liikkeessä tuon valon nollauttanut, ja itse vika on jossain kuskinpuoleisen penkin liittimissä. Helpoimmalla pääsisi jos pystyisi itse valon nollaamaan...
Ongelma selvisi, googlesta löysin tuon konepellin alla oikealla puolella olevan liitännän. 20-pin adapterille sopiva paikka löytyikin akun vierestä...
e36lab
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 99
Liittynyt: 25 Huhti 2017, 21:13

Sammuiko airbagin merkkivalo laitteen avulla, ja onko myös pysynyt pois? Parasta olisi tietenkin lukea vikakoodit, niin selviäisi mikä bägi antaa varoitusta.
Vastaa Viestiin