635 csi vm1983.
Ostin juuri harrasteautoksi
Hyrähtelee, mutta ei käynnisty. Kipinät tulee joka pyttyyn ja ainetta tulee letkun päästä.
Kojetaulussa vilkkuu osanssi varoituskolmio.
Auto on seissyt useita vuosia lämpimässä tallissa ja nyt aletaan herättelee henkiin.
Oliskos neuvoja?
635 csi vm.1983 hyrähtelee, mutta ei kätnnisty.
- Pepex
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 26
- Liittynyt: 18 Helmi 2015, 10:31
- Auto: F10 525dA, E24 635csi
Joo, nyt käy ja kukkuu. Oli vaan yksi liitin hapettunut ja vika selvisi polttoaineen syöttöä tutkimalla.
Auto on tosiaan seissyt 8 vuotta lämpimässä talissa edellisen omistajan toimesta. Ensikokemukselta vaikuttaa aika veikeältä peliltä.
Biturbotiisseliin tottuneena aluksi tuntui tehottomalta, mutta kun antaa kierrosten nousta niin suu meni hymyyn korviin asti, kun testailin mettäteillä Lopella
Kaikki muu tuntuis pelaavan, mutta ABS häiriövalo palaa ja ABS:t on poissa pelistä. Tuo täytyis saada kuntoon, jotta vois viedä katsastukseen ja sais vapuksi ajoon. Onko lukijoilla kokemusta tuon maillin ABS korjaamisesta?
Service manuaalin latasin netistä ja sen ohjeiden mukaan täytyy alkaa tutkia.
Auto on tosiaan seissyt 8 vuotta lämpimässä talissa edellisen omistajan toimesta. Ensikokemukselta vaikuttaa aika veikeältä peliltä.
Biturbotiisseliin tottuneena aluksi tuntui tehottomalta, mutta kun antaa kierrosten nousta niin suu meni hymyyn korviin asti, kun testailin mettäteillä Lopella
Kaikki muu tuntuis pelaavan, mutta ABS häiriövalo palaa ja ABS:t on poissa pelistä. Tuo täytyis saada kuntoon, jotta vois viedä katsastukseen ja sais vapuksi ajoon. Onko lukijoilla kokemusta tuon maillin ABS korjaamisesta?
Service manuaalin latasin netistä ja sen ohjeiden mukaan täytyy alkaa tutkia.
- Liitteet
-
- tarra.JPG (9.23 KiB) Katsottu 43231 kertaa
-
- 20170413_201048.jpg (176.14 KiB) Katsottu 43231 kertaa
-
- 20170413_201044.jpg (187.46 KiB) Katsottu 43231 kertaa
-
- 20170413_201625.jpg (310.6 KiB) Katsottu 43231 kertaa
Life is too short to driving boring cars
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Miten olisi esittely ja ylläpitopäiväkirja autotallin puolelle?
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
- penttim
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 189
- Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
- Auto: F32 420dA M Sport
- Paikkakunta: Ilmajoki
Upea auto. Ja näyttää ehjäkoriseltakin.
Nuo ABS-ongelmat johtuu useimmiten verarin ulkopäähän sijoitetun hammaskehän hapettumisesta. ABS-tunnistin lukee renkaan pyörimisnopeutta tuosta kehästä ja jos jotain kehältä ei saada loogista signaalia, niin vikavalo syttyy.
Toisaalta mittaristossa näyttää olevan muutenkin melkoinen valodisko, joten kannattaa tarkistaa, josko ABS:t olisikin toiminnassa ja mittariston valo palaa jostain muusta syystä.
Nuo ABS-ongelmat johtuu useimmiten verarin ulkopäähän sijoitetun hammaskehän hapettumisesta. ABS-tunnistin lukee renkaan pyörimisnopeutta tuosta kehästä ja jos jotain kehältä ei saada loogista signaalia, niin vikavalo syttyy.
Toisaalta mittaristossa näyttää olevan muutenkin melkoinen valodisko, joten kannattaa tarkistaa, josko ABS:t olisikin toiminnassa ja mittariston valo palaa jostain muusta syystä.
- Pepex
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 26
- Liittynyt: 18 Helmi 2015, 10:31
- Auto: F10 525dA, E24 635csi
Koitin tänään mittailla oskillkoskoopilla noita ABS antureita siten, että skooppi anturan johtoon, kulma ylös ja kun pyörittää pyörää, niin pulssia tulee. Samannäköistä käppyrää tuli joka pyörältä. Ohmisesti näytti 1kiloohmia per anturi eikä kumpikaan karva ollut maissa. Sillä perusteella olettaisin, että ABS anturit on ok?
Varoitusvaloista palaa enään ABS valo ja toi öljyhuollosta ilmoittava ledipalkki.
Surffasin netistä, että kun testiliittimeltä laittaa pinnin 7 maihin ja vääntää virta-avaimen asentoon 2 niin pitäisi resetoitua. Tää ei kyllä resetoidu, eli voi olla kyllä muutakin.
Muuten auto käy ja kukkuu. Kun tekee lukkojarrutuksen, niin abs:t ei toimi. Ilmeisesti, kun abs valo palaa, niin häiriö abs systeemissä ja se on pois päältä. Silloin jarrut toimii vanhanaikaisesti ja ilman lukkiutumisesto-ominaisuutta.
Varoitusvaloista palaa enään ABS valo ja toi öljyhuollosta ilmoittava ledipalkki.
Surffasin netistä, että kun testiliittimeltä laittaa pinnin 7 maihin ja vääntää virta-avaimen asentoon 2 niin pitäisi resetoitua. Tää ei kyllä resetoidu, eli voi olla kyllä muutakin.
Muuten auto käy ja kukkuu. Kun tekee lukkojarrutuksen, niin abs:t ei toimi. Ilmeisesti, kun abs valo palaa, niin häiriö abs systeemissä ja se on pois päältä. Silloin jarrut toimii vanhanaikaisesti ja ilman lukkiutumisesto-ominaisuutta.
- Liitteet
-
- 20170416_131424.jpg (219.82 KiB) Katsottu 43016 kertaa
-
- jarru_3.JPG (16.13 KiB) Katsottu 43016 kertaa
Life is too short to driving boring cars
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Mittaustulos kuulostaa siltä että anturointi toimii ja vika on jossain muualla. Myös virhetilanteen toiminta kuulostaa sinänsä oikealta, että ABS on vaan pois päältä ja jarrut menee lukkoon asti, kun kerran sähköaivo sanoo että ei toimi oikein.
Jos autosta on akku irti, niin syttyykö valo välittömästi startista vai vasta kun lähdet ajamaan? Yleistäen jälkimmäinen viittaisi siihen, että jonkun renkaan pyörintänopeustieto jää saamatta, ensimmäinen siihen että vika on jossain muualla. Noinkohan tuon ikäinen systeemi osaisi mitään vikakoodiakaan sanoa...
Koeta löytää ABS-järjestelmän kytkentäkaavio, siitä voisi olla apua.
Jos autosta on akku irti, niin syttyykö valo välittömästi startista vai vasta kun lähdet ajamaan? Yleistäen jälkimmäinen viittaisi siihen, että jonkun renkaan pyörintänopeustieto jää saamatta, ensimmäinen siihen että vika on jossain muualla. Noinkohan tuon ikäinen systeemi osaisi mitään vikakoodiakaan sanoa...
Koeta löytää ABS-järjestelmän kytkentäkaavio, siitä voisi olla apua.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
- Pepex
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 26
- Liittynyt: 18 Helmi 2015, 10:31
- Auto: F10 525dA, E24 635csi
Joo, kytkis löytyy, kun latasin netistä koko service manuaalin
Sen mukaan tohon kylläkin tarvitaan BMW huollon testeriä.
Kaikki varoitusvalot on päällä startatessa, kuten pitääkin, mutta toi ABS valo jää päälle heti käynnistyksestä. Sekin viittaa siihen, että vika on jossakin muualla, kuin pyörän antureissa.
Ajattelin seuraavaksi ottaa tuon ABS:n keskusyksikön liittimen irti ja mittata siitä liittimeltä piuha kerrallaan että tulee tai mene mitä singnaalia pitääkin. Hydrauliyksikön releet jo testasin toimiviksi ja niille tulee pluusat ja miinukset. Kokeilin myös syöttää 12 volttia tuolle return delivery pumpulle, joka toimi.
Sen mukaan tohon kylläkin tarvitaan BMW huollon testeriä.
Kaikki varoitusvalot on päällä startatessa, kuten pitääkin, mutta toi ABS valo jää päälle heti käynnistyksestä. Sekin viittaa siihen, että vika on jossakin muualla, kuin pyörän antureissa.
Ajattelin seuraavaksi ottaa tuon ABS:n keskusyksikön liittimen irti ja mittata siitä liittimeltä piuha kerrallaan että tulee tai mene mitä singnaalia pitääkin. Hydrauliyksikön releet jo testasin toimiviksi ja niille tulee pluusat ja miinukset. Kokeilin myös syöttää 12 volttia tuolle return delivery pumpulle, joka toimi.
- Liitteet
-
- abs_kytkis.JPG (146.37 KiB) Katsottu 42993 kertaa
Life is too short to driving boring cars
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Kuulostaa loogiselta ja järkevältä vianhakukartoitukselta, joten eiköhän se syyllinen vähitellen paljastu
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
- Pepex
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 26
- Liittynyt: 18 Helmi 2015, 10:31
- Auto: F10 525dA, E24 635csi
Ei selvinnyt ABS probleema vielä ekalla mittauskierroksella.
Tuleeko kellekkään mieleen mitään noista tuloksista?
Jos KL15 menee maihin, niin lamppu sammuu, mutta silloin molemmat hydrauliikka yksikön releet vetää?
Tuleeko kellekkään mieleen mitään noista tuloksista?
Jos KL15 menee maihin, niin lamppu sammuu, mutta silloin molemmat hydrauliikka yksikön releet vetää?
- Liitteet
-
- tulokset.JPG (151.77 KiB) Katsottu 42732 kertaa
Life is too short to driving boring cars
- Pepex
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 26
- Liittynyt: 18 Helmi 2015, 10:31
- Auto: F10 525dA, E24 635csi
Voisko noin vanha kärry tarvita huollon tietokoneella käyntiä, jotta ABS valo resetoituu?
En saanut myöskään öljyhuollosta ilmoittavaa ledipalkkia resetoitua.
En saanut myöskään öljyhuollosta ilmoittavaa ledipalkkia resetoitua.
Life is too short to driving boring cars
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Tossa taitaa olla se vanhan mallinen diagnostics liitin jossa 15 pinniä. Tosiaan 7 pinni 1 pinniin (maa). Sitten virrat 2-asentoon. Netissä on eri variaatioita miten valoja seuraamalla voi päätellä koska katkaista virta. Mutta aika on varmaan helpoin. OIL SERVICE 3-4 sekuntia, INSPECTION 10-12 sekuntia. Tai koita niin että ota kytkentä pois ensin ja sitten vasta virrat pois. Mutta toi taisi olla vasta uudemmissa malleissa.
-p
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Sitten osui silmään että jos resetti ei onnistu niin SI Board Batteryt voi vaatia uusimista. Googletappa tolla hakusanalla...
http://www.peakeresearch.com/siboard.htm
https://www.bimmerforums.com/forum/show ... eplacement
-p
http://www.peakeresearch.com/siboard.htm
https://www.bimmerforums.com/forum/show ... eplacement
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
- Pepex
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 26
- Liittynyt: 18 Helmi 2015, 10:31
- Auto: F10 525dA, E24 635csi
Kiitti kommentista.
SI board patteri todella oli syy, miksi öljynhuoltovalot ei sammunut.
Inspection valo jäi vielä palamaan ja kieppikello ei toimi.
Auto meni just katsastuksesta läpi ja on ajossa.
ABS:t lähti toimimaan itsekseen .....mutta välillä ABS valo vilkahtelee.
SI board patteri todella oli syy, miksi öljynhuoltovalot ei sammunut.
Inspection valo jäi vielä palamaan ja kieppikello ei toimi.
Auto meni just katsastuksesta läpi ja on ajossa.
ABS:t lähti toimimaan itsekseen .....mutta välillä ABS valo vilkahtelee.
Life is too short to driving boring cars
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Hyvä että sait kuntoon. Ei muuta kun kovaa ajoa
-p
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend