F06 BMW 6-sarja Gran Coupe julkistettu (info, kuvat, videot)

E24, E63, E64, E31, F12, F13, F14, G14, G15
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

///Marko kirjoitti:
Markku J kirjoitti: Kommenttini joka tapauksessa tähän on, että minä taidan olla ainoa, tai harvojen joukossa, joka pitää Panameraa tyylikkäämpänä kuin CLS:ää. Uusi CLS ei istu makuuni ja tuo jotenkin etäisesti mieleen minun ex-Passat CC:n, josta en erityisemmin pitänytkään.
Et toki ole ainoa, myös mulle kelpaisi Panamera Mersua ennemmin.
Liityn samaan joukkoon :)

Oli sitten Gran Coupen "korimalli" mikä tahansa, se on jo kuvissa niin upean näköinen että livenä on pakko olla herkku. Olkoon sedan mutta pirun hieno sellainen :)
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Avatar
CLiK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 372
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
Auto: E61 LCI
+ 987 + w450

Kyllä itselleni tosi paikan tullen kelpaa mikä tahansa edellä mainituista autoista, oli ne sedan- tai luukkuperällä. Mutta jos muistellaan aikoja, jolloin koko luokan lanseerannut CLS esiteltiin, tuotiin markkinoille selkeästi jotain uutta ja erottuvaa. Pidin ja pidän edelleen gen I CLS:ssä, vaikka sen muodoissa turhaa venyttelyä ja paisuttelua onkin.

Panamera toimii, mutta livenä pienillä vanteilla näkymä ei ole mitenkään sykähdyttävä. Kattolinja on liian pitkä töpön näköiseen perään liitettynä. Pienillä viilauksilla perusmuodosta olisi ollut saatavissa paljon enemmän (ja selkäkyyry katoamaan). Uudesta 911:sta löytyy mielestäni monia kuvan Panamera-arvuuttelun muotoja.
Kuva

Muutenkin tämän luokan malleissa voisi uskaltaa revitellä hieman enemmän. Mersua voi kiittää yrityksestä erottua, mutta uuden CLS:n osalta jäi vielä parannettavaa. Pysty keula ja viistottu perä eivät ole täysin samaa paria. 6 Gran Coupe on litistetty seiska ja sellaisena tyylikäs. A7 on kutakuinkin kuutonen viistoperänä. Tosiasia on kuitenkin, että näiltä autoilta haetaan luonnetta ja erottuvuutta ja siinä suhteessa Panamera ja CLS hoitaa hommansa parhaiten. Tai ehkä sitten Rapide tai Estoque...
ex. E63 650i, E88 125i
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Nyt vältän "luovaa" keskustelua, ei ole varaa.

Tossa snadi linkki http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... U0PJxXWiEA#" onclick="window.open(this.href);return false;!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Entäs uusi Mersun CLS Shooting Brake?

http://www.youtube.com/watch?v=-VR_V-ya7yg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Antinontoxic kirjoitti:... muodoton "läjä", kuten Passat CC.
Miten ihmeessä joku on tähän keskusteluun saanut Passatin ujutettua, kohta vielä joku Skoda kupee :thdw:
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Mielenkiintoista keskustelua. Lienen niitä harvoja sitten, jotka näkevät uuden CLS:n ehkä jäntevämpänä kuin vanhan. Talonyhtiössä kun on kumpikin ja kaverilla vielä CLS 500 oli useamman vuoden, tuli asiaa tarkasteltua monelta kantilta pohdinnan ohessa. Sanotaan nyt heti, että vanha CLS on sekin hyvännäköinen, ei tosiaan paha. Jos sitä olisi saanut nelivetona, se olisi voinut tulla E60:n tilalle aikanaan. Mutta ei tullut. Uuden kopan muotoilu on jotenkin jämäkämpää, hankala sanoa. Ja ajossa se on tosi järeä, CLS 63 AMG on tullut radalla testattua ja hämmästyttävän hyvä laite. Uusi M5 varmasti kepittää hanakasti vastaan, mutta ihan eri laite oli kuin E63 AMG, paljon parempi ja rajumpi.

Audin A7:n suurin ongelma on sen perä. Se on niin "reppanan" näköinen, valahtanut. En voi sietää sitä. Muutoin autossa ei ole mitään vikaa, turhan arkisen oloinen silti. Gran Coupe ja CLS ovat paljon enemmän glamouria sisältäviä laitteita, varsinkin kun värit fiksaa kohdilleen, ainakin mersussa mitä nähnyt tuolla messuilla aika räyhäkkäinä versioina. A7 taas nyt on vaan yksi perusaudi muiden joukossa, not much more. Värejä fiksaamalla siitä ei saa oikein mitään irti edelleenkään. Mielenkiiintoista nähdä Gran Coupe livenä, mitä fiiliksiä herättää. 6-sarjan coupe ainakin liikkeellä oli todella upea laite, parempi kuin kuvissa!

Panamera taas on sellainen vähän väkisinväännetyn oloinen. Sinänsä persoonallinen mutta kun tiedossa oli, että sen pitää olla joku 911 pullistettuna ja venytettynä, sehän on juuri sitä. Pakon sanelema ja auto muutoin on vähän ahtaan puoleinen, ei lainkaan mikää suurempi laite kuten nelioviselta voisi odottaa. Gran Coupe on isompi ja se hyvä, saa nähdä miten suuri ja väljä. Panamerasta jää vähän sellainen maku, että en oikein tiedä. Ennemmin ostaa sen 911:n ihan jotain tavisversiona ja F10:n rinnalle niin hinta ei paljon nouse ja kaksi kärryä = ei tarvi tinkiä mistään? Jos taas vertaa porsaan maasturipuolta, siinä on oma design ja idea paljon vapaampaa ja laitteet enemmän on par muiden valmistajien vastaavien kanssa. Panameran myynti muuten yskii reippaasti, käyrät ainakin Euroopassa reippaasti alaspäin menossa. Ei mikään menestys ja jos olette huomanneet, Porsas ei sillä hirveästi paukuttele toisin kuin esim. maasturikaupan puolella, jossa aina kehutaan miten se lisännyt volyymiä ja liikevaihtoa. Panameraa vaivaa myös drivelinen vajaukset, dieseliä ei saa nelivetona ja muutoinkin vähän pätkii tuo konsernin koneiden sovittelu kärryyn. 911 ja maasturipuoli menee tässä ohi selvemmin vähemmillä kompromisseilla.

Mitä tulee AM Rapiden kanssa ja Estoqueen, niissä on livenä tutkittuna hyviä ja huonoja puolia. Lambon suhteen jäi jotenkin veltto olo, sillä sehän on tiedossa, miten luotettava ja käytännöllinen auto Lambo on arkiajossa. Jos neliovinen auto on tarkoitus ostaa, viimeisenä menisin Lambon hankkimaan. Urheiluautot erikseen, mutta neliovisen kanssa haetaan edes jonkinasteista käytettävyyttä ja lambo kokonaisuudessaan ei edelleenkään ole mikään ihan 100% daily driver. Ainakaan Suomen oloissa en voisi kuvitella lamboa, ehkä jossain Saksassa nipin napin, missä merkin korjaamo on vieressä. Aven kanssa on jo nyt valtavia ongelmia kun tekniikka on levällään, asiakkaat peruvat tilauksia kun tehdas ei saa niitä toimitettua ja uusi aski ei toimi alkuunkaan miten sovittu. Eli siltä pohjalta vahva no go mihinkään Lambon puuhaan, mihin millään tavoin yritetäään liittää jotain järkevää (neliovisuutta). Lambon slottia markkinoilla on hankala kuvitella, sillä neliovisen dynamiikkaa tuskin saavat merkittävästi paremmaksi kuin Panamera Turbon tai tulevan Gran Coupe M6:n kohdalla, mutta kaikessa muussa teknisessä toteutuksessa Estoque tulee häviämään. Ja konseptin muotoilu ei kuitenkaan ollut mitään niin erinomaista, että olisi pullistunut päätä ylemmäksi muita. Vähän saman tilanteen auto kuin Maseratin SUV, jolle en kovin hääppöistä tulevaisuutta osaa kuvitella. Hinta Estoquella tulisi olemaan joka tapauksessa todella suolainen, joka vielä entisestään vähentää houkuttelevuutta.

Rapide on muotoilultaan mielestäni erittäin hyvä, Gran Coupen tasoinen. Kuitenkin linjat yllätyksettömät, mutta niin puhtaat, että hattua on nostettava. Sen sisätilat ovat kyllä pienet ja ahtaat, enemmänkin kyseessä kuin joku 6-srj coupe johon sovitettu neljä ovea. Ei siis oikein verrattavissa näihin ihan käyttöautoksi tarkoitettuihin coupe-autoihin. Ehkä se on sellainen joku tallin jatke, vaihteeksi neliovinen AM sellaiselle jolla niitä on jo useampia ollut tai on edelleen. Senioripariskunnan GT-kärry enimmäkseen kahdestaan ajeluun, jolloin joskus voi joku hypätä takapenkille lyhyeksi matkaa ilman että penkkien välistä pitää kammeta (vanhoja ja huonoja) luita edestakaisin...Estoque ja Rapide ovat varmasti verrattavissa hinnaltaan ja harvinaisuudeltaan toisiinsa ja AM voittaa 6-0 ainakin minun arviossa. Rapide on BTW aika lussu suorituskyvyltä, Gran Coupe 650 kaataa sen mennen tullen.
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Antinontoxic kirjoitti:Pari viikkoa sitten ajeli Panamera kaupungilla pari kertaa vastaan ja en tiedä johtuiko se pimeydestä ja räntäsateesta, mutta ei herättänyt livenäkään omistamisen halua :) Vanha ja uusi CLS ovat sitä kuitenkin tehneet useita kertoja.
Meillä kyllä näyttää Antinonin kanssa olevan samat mielipiteet tästä asiasta :drink:.

Itsekin olen nähnyt täällä Oulussa yhden Panameran katukuvassa ja ei se kyllä mullakaan herättänyt mitään omistamisen haluja kuten ei A7 myöskään. CLS on minullakin vanhana ja varsinkin nyt uutena herättänyt kovastikin haluja sen omistamiseen. Koska olen bemari mies henkeen ja vereen(kaikki autoni ollut BMW:tä), niin olisin kovasti toivonut 6 Grancoupesta enemmän coupemaista kuten CLS on, näin ollen GC olisi ollut vieläkin kovempi haastaja CLS:lle. 6 GC on enemmän 5- ja 7-sarjojen väliin asettuva sedan, 5GT, A7 ja panamera on enemmänkin hatchpäkkejä ja CLS on siis eniten 4-ovinen coupe. Näin siis minun mielestä. Kaikesta huolimatta 6 GC on erittäin tyylikäsauto ja arvostan sitä kovasti, mutta jotain siitä jäi silti puuttumaan.

Pahoittelen pintä mielipiteideni toistelua.
Putin349
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 381
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 20:51
Auto: F10 LCI 520da M-Sport 2014
Paikkakunta: Tampere

Ricracing kirjoitti:
Antinontoxic kirjoitti:... muodoton "läjä", kuten Passat CC.
Miten ihmeessä joku on tähän keskusteluun saanut Passatin ujutettua, kohta vielä joku Skoda kupee :thdw:
Skoda 120 coupe vm.1982 . :D
Putin349
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 381
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 20:51
Auto: F10 LCI 520da M-Sport 2014
Paikkakunta: Tampere

V12 kruunais 6 GC:n...
Karmittomat sivulasit ovat myös sellainen asia,jota soisi nähdä enemmän autoissa ylipäätään.
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Jännäksi menee! Tuleekohan myöhemmin myös 6 GranTouring? Siinäpä kilpailija tulevalle Mersun CLS shooting brake mallille. Tuo Grantouring näyttää lähinnä faceliftatulta F11:lta

Kuva
Kuva
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Mosku kirjoitti:Tuo Grantouring näyttää lähinnä faceliftatulta F11:lta
Jos noiden kuvamuokkausten muokaisena tulisi tuotantoon, niin kyllä. En kyllä näe mitään järkeä tuossa mallissa.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Pitkis kirjoitti:Mielenkiintoista keskustelua.
Että tuli silleen vähän siiten kerrottua - noh hienoa :thuup:
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Mosku kirjoitti:Jännäksi menee! Tuleekohan myöhemmin myös 6 GranTouring?
Hyvä löytö :thup: :w00t:
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Antinontoxic kirjoitti: Jos noiden kuvamuokkausten muokaisena tulisi tuotantoon, niin kyllä. En kyllä näe mitään järkeä tuossa mallissa.
Oliko oikeasti mitään järkeä X6-, 5-sarjan GT:ssä tai uudessa 6-GC:ssä?
Ei, mutta helkkarin hienoja autoja lukuunottamatta GT:tä, mutta sattuuhan sitä.

Järkiauto on VW Golf tms. kiia.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Ricracing kirjoitti:
Antinontoxic kirjoitti: Jos noiden kuvamuokkausten muokaisena tulisi tuotantoon, niin kyllä. En kyllä näe mitään järkeä tuossa mallissa.
Oliko oikeasti mitään järkeä X6-, 5-sarjan GT:ssä tai uudessa 6-GC:ssä?
Ei, mutta helkkarin hienoja autoja lukuunottamatta GT:tä, mutta sattuuhan sitä.

Järkiauto on VW Golf tms. kiia.
No lähinnä tarkoitin sitä, että jos tuollaisena kuvanmukaisena farmarina tulisi tuotantoon niin mikä olisi käytännön ero F11 touringiin? Suurempi hinta? 5GT, X6 ja GC ovat kaikki kuitenkin omanlaisiaan tuotteita ja sen takia puolustavat paikkaansa.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Antinontoxic kirjoitti:
Ricracing kirjoitti:
Antinontoxic kirjoitti: Jos noiden kuvamuokkausten muokaisena tulisi tuotantoon, niin kyllä. En kyllä näe mitään järkeä tuossa mallissa.
Oliko oikeasti mitään järkeä X6-, 5-sarjan GT:ssä tai uudessa 6-GC:ssä?
Ei, mutta helkkarin hienoja autoja lukuunottamatta GT:tä, mutta sattuuhan sitä.

Järkiauto on VW Golf tms. kiia.
No lähinnä tarkoitin sitä, että jos tuollaisena kuvanmukaisena farmarina tulisi tuotantoon niin mikä olisi käytännön ero F11 touringiin? Suurempi hinta? 5GT, X6 ja GC ovat kaikki kuitenkin omanlaisiaan tuotteita ja sen takia puolustavat paikkaansa.
Eipä tuollaiselle shooting brakelle keksi mitään viisasta käyttöä tai slottia. Mersullakaan ei tule olemaan herkkua sen kanssa. Huonompi auto se tuskin on kuin perinteinen farkku, ainakaan kovin paljon, mutta kun kaikille pitäisi löytää ostaja. Jokunen kuva Mersun shooting brakesta:
http://pitkajarvimedia.pictures.fi/kuva ... 7G6504.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

Astonin Rapide olikin yllättävän veltto sisältä, kun tarkastelin kuvia uudelleen. Ei herätä intoa, toisin kuin 6 GC.
http://pitkajarvimedia.pictures.fi/kuva ... on+Martin/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ulkokuori on edelleen ihan jees, mutta BMW ei ole huono. Kun vielä teknisen etumatkan yhdistää, pitää olla melko paatunut britti, että jaksaa Rapiden hankkia BMW:n sijaan.
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

^ Tuo on siis concepti Shooting Brakesta. Näyttää lähinnä E-sarjan coupen farkulta.
Tämä taitaa olla tuotantoon tuleva malli? "CLS farmarina" aivan kuten Bemarilla "6-sarjan Gran Coupe farmarina".

Kuva
Kuva
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Lisätäänpäs vielä se, että en minäkään kyllä ihan ymmärrä tuota Grantouringin ideaa. Järkeähän autoissa ei kuitenkaan välttämättä tarvii olla ja jos miettii vaikka X6:sta (joka on mahtava peli mielestäni) ja X5:sta keskenään, niin kumpi niistä on käytännöllisempi? Jokainenhan tämän jo tietääkin. Toki jos Grantouringin kohdalla haluaa maksaa faceliftatusta F11:sta ja vielä suuren summa niin mikäpäs siinä :). On ainakin valinnanvaraa. Grantouringin ostaja maksaa lähinnä 6:sen keulasta ja erinlaisesta sisustasta.

Näitä uusia malleja näyttää tulevan kilpailijoiden kesken kun sieniä sateella, niin totta niillekin sitten ostajat löytyvät...
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Mosku kirjoitti:Lisätäänpäs vielä se, että en minäkään kyllä ihan ymmärrä tuota Grantouringin ideaa. Järkeähän autoissa ei kuitenkaan välttämättä tarvii olla ja jos miettii vaikka X6:sta (joka on mahtava peli mielestäni) ja X5:sta keskenään, niin kumpi niistä on käytännöllisempi? Jokainenhan tämän jo tietääkin. Toki jos Grantouringin kohdalla haluaa maksaa faceliftatusta F11:sta ja vielä suuren summa niin mikäpäs siinä :). On ainakin valinnanvaraa. Grantouringin ostaja maksaa lähinnä 6:sen keulasta ja erinlaisesta sisustasta.

Näitä uusia malleja näyttää tulevan kilpailijoiden kesken kun sieniä sateella, niin totta niillekin sitten ostajat löytyvät...
Joo, mun kuvat oli konseptista. Huomattavaa on, että tuohon aikaan ei ollut tietoakaan näistä mersuista mitä tien päällä. Tuo ohjasi erittäin selvästi nykylinjat tämän hetken mersuihin. Uuden S-sarjan myötä nähdään varmaan taas jotain.

Mersulla on ollut vuosien varrella haksahduksia. Esim. R-sarja, josta ei mitään menestystä tullut. Maybach samoin oli ihan vikatikki. Ei siis mikään ihme, että tämä shooting brake floppaisi jos sille päälle sattuu. Sedaneissa ja niistä puristetuissa coupe-malleissa on selvä idea eli ensin perusauto taviksille ja sen jälkeen upmarket kamaa niille noilla on ylimääräistä maksaa ulkonäöstä ja designista. Kate on varmasta CLS:ssä parempi kuin E-sarjassa. Sama BMW:llä. Kateprosentit tosin ovat supersalaisia, joten spekulaatioilla mennään. Nyt pitää sitten miettiä, mikä on farkkumallin ostajan idea. Jos perheellinen ostaa farkun ja se on hyvä heille, mistä löytyy ostaja sille design-farkulle (shooting brake). Joku Ferrari FF on eri juttu, mutta kun puhutaan palkansaajista, silloin tuota slottia ei välttämättä löydy varsinkin jos talous yskii. Sedan/coupe -kauppa on ihan eri juttu, siellä ostajia on pilvin pimein, kyse on vain siitä, kuinka ison osuuden oma merkki saa. X6 ja X5 ovat niin lähellä toisiaan, että siellä ero ei ole merkittävä. F10 ja Gran Coupe on erittäin merkittävä ero, mutta se ei haittaa, kun markkinaa on kummallekin. CLS/E on taas on vähemmän eroja. Tuollainen farkku voi toimia, jos hintaero on 10% luokissa. Jos suurempi, sitten alkaa yskiä varmasti.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Hintaero on varmasti yksi asia, mutta sanoisin että tuossa luokassa autoa ostavalle on vieläkin suurempi merkitys sillä ettei CLS Shooting Break ole vain E-sarjan farkku suuremmalla hintalapulla. Eli eroja täytyy löytyä vähintään materiaaleista ja muotoilusta. Kun noita kuvia katsoo ja vertaa E-farkkun, niin on helppo ymmärtää, että CLS Shooting Breakilla on hyvä mahdollisuus löytää ostajia.

Ja tästä päästäänkin takaisin siihen kritiikkiin joka minulla on Bemarin GC:stä ja varsinkin tuosta kuvamuokatusta touringista. Materiaalit näyttäisivät sisätiloissa olevan hintalapun veroiset, mutta minun mielestäni tuo profiili on kuitenkin liian lähellä 7-sarjaa/5-sarjan touringia.
Vastaa Viestiin