Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3740
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 15:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

BMW i8 Coupé -17

ViestiKirjoittaja Antinontoxic » 08 Marras 2017, 19:17

Alkaa kesän 2017 ajelut olla ohi, joten kai se on hyvä aika laittaa tästäkin jo pari kuvaa esille :)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3522
Liittynyt: 18 Loka 2012, 16:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW i8 Coupé -17

ViestiKirjoittaja salmol » 08 Marras 2017, 19:25

Hieno ja varmasti hyvä ajaa. Ehkä nuo siniset kamat on minulle vähän liikaa, mutta muuten nautinnollinen.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3740
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 15:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Re: BMW i8 Coupé -17

ViestiKirjoittaja Antinontoxic » 08 Marras 2017, 19:28

salmol kirjoitti:Hieno ja varmasti hyvä ajaa. Ehkä nuo siniset kamat on minulle vähän liikaa, mutta muuten nautinnollinen.


n. 11 000km kokemuksella ei todellakaan mikään ujon miehen auto noilla "sinisillä kamoilla" :tong:

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Syys 2015, 21:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: BMW i8 Coupé -17

ViestiKirjoittaja Wonderi » 08 Marras 2017, 20:40

Antinontoxic kirjoitti:
salmol kirjoitti:Hieno ja varmasti hyvä ajaa. Ehkä nuo siniset kamat on minulle vähän liikaa, mutta muuten nautinnollinen.


n. 11 000km kokemuksella ei todellakaan mikään ujon miehen auto noilla "sinisillä kamoilla" :tong:

Mun silmiin nuo "siniset kamat" on aivan loistava veto. Ei i8:sta saa ujon miehen autoa corollan harmaanakaan. :thuup:

Avatar
Anssi79
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 392
Liittynyt: 13 Marras 2012, 06:23
Auto: 320dA GT xDrive M-Sport -15
Paikkakunta: Espoo

Re: BMW i8 Coupé -17

ViestiKirjoittaja Anssi79 » 09 Marras 2017, 09:07

:love: onpa maukas
F34 Xdrive Msport -- Ford Focus ST Line -17
Ex. söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46

Avatar
SpeedyG
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 01 Huhti 2017, 08:30

Re: BMW i8 Coupé -17

ViestiKirjoittaja SpeedyG » 09 Marras 2017, 10:52

Autopornoa parhaimmillaan :drool: Helvetin siisti.
Ex: E60, F10, F22, F82
nyk. F22
tuleva F22 M240 X-drive

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 425
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW i8 Coupé -17

ViestiKirjoittaja lnaukkar » 09 Marras 2017, 11:01

Vanteet ja varsinkin niiden väri menee kyllä todella korkealta yli omasta mausta, mutta eipä näitä muiden maun mukaan osteta eikä tuunata. Hieno peli joka tapauksessa! :drink:

jnijni
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 150
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 20:09

Re: BMW i8 Coupé -17

ViestiKirjoittaja jnijni » 09 Marras 2017, 18:36

Suomi 100 edition :thuup:
Hieno

Avatar
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 627
Liittynyt: 14 Marras 2011, 14:10
Auto: 325i e93
9000 CD
350i DHC
Paikkakunta: Janakkala

Re: BMW i8 Coupé -17

ViestiKirjoittaja Aero » 10 Marras 2017, 10:46

Asiaa!

Komppaan Wonderia - siitä vaan ihan täysin oman maun mukaan, i8 ei tule koskaan olemaan ujon miehen auto millään mittapuulla muutenkaan.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence

Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 559
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 18:23
Auto: Bimmer

Re: BMW i8 Coupé -17

ViestiKirjoittaja Kuudensuora » 10 Marras 2017, 14:10

Millainen auto on ajaa? Ennenkaikkea onko hauska ajaa? Se puuttuu useimmista nykybemareista, mutta löytyykö urheilumallista? Huomaako hybridissä voimalinjan kaksivaiheisuutta? Miten pitkälle akulla pääsee ja mites melutaso ja alustan jämäkkyys Suomen teillä?
Vikakoodinlukua (E-sarjan bemarit) Helsinki.

Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3740
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 15:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Re: BMW i8 Coupé -17

ViestiKirjoittaja Antinontoxic » 11 Marras 2017, 15:15

Kuudensuora kirjoitti:Millainen auto on ajaa? Ennenkaikkea onko hauska ajaa? Se puuttuu useimmista nykybemareista, mutta löytyykö urheilumallista? Huomaako hybridissä voimalinjan kaksivaiheisuutta? Miten pitkälle akulla pääsee ja mites melutaso ja alustan jämäkkyys Suomen teillä?


Pelkäsin madalluksen ja vanteiden jälkeen, että autosta tulisi liian kova, mutta oikein hyvää kyytiä on antanut. Menee suoraan kuin juna, vanteiden speksit juuri oikeat ja eivät ota missään tilanteessa kiinni. Matalahan se on, joten välillä joutuu varomaan, mutta yllättävän vähän. Melua on enemmän kuin G30, se on selvä, mutta motarillakin voi kabiinissa jutella ihan normaalisti, joten melutaso ei ole päässyt missään kohtaa ärsyttämään. Vakioratti ei tunnu läheskään yhtä hyvältä kuin perinteinen M ratti ja penkkejä ei voi mitenkään verrata vaikka 1-sarjan sport-jakkaraan. Yllättävän hyvän asennon niistä kuitenkin saa.

Hauska ajaa? On. Tuntuu kevyeltä, kiihtyy tilanteessa kuin tilanteessa hyvin, mutta on myös mukava ajettava. Voimalinja on aika kaksijakoinen kokemus. Sähköllä on kiva ajella, mutta sitä hauskaa riittää max. 20km. Akkuja voi onneksi ladata ajettaessa, mutta se taas vaatii vaihteiston siirtämistä sportin puolelle. Silloin taas kierrokset normaaliajossa tarpeettoman korkeat, joten vaihteita joutuu veivaamaan koko ajan itse isommalle, että kierrokset saa alas. En ymmärrä miksei tätä voinut tehdä ruksilla iDriven kautta, että nyt haluan ottaa energiaa akkuihin ajaessa comfort-moodilla.

Akkujen ollessa tyhjät ajaminen voi käydä nykiväksi. Silloin muistaa varsinkin, että oikeasti alla on 225xe. Vaihteita saisi olla enemmän tai laatikko saisi toimia sujuvammin näissä tilanteissa. Kertaakaan en ole kotona autoa ladannut ja vain pari kertaa muuallakin. Sähkörange on niin pieni, että se tuntuu aivan turhalta. Muutaman kilometrin ajolla sport-moodilla saa taas sen verran sähköä, että voi ajella hetken pelkällä sähköllä.

Kaikenkaikkiaan oikein positiivinen fiilis autosta, vaikka tottakai negatiivistakin tulee mieleen. Päälimmäisenä mielessä ehkä kuitenkin nimenomaan se hauskuus, harvoin ei ole hymyilyttänyt ratin takana :)

jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 224
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 15:28
Auto: X5 xDrive40e

Re: BMW i8 Coupé -17

ViestiKirjoittaja jva » 26 Marras 2017, 08:37

Nuo "siniset kamat" on kyllä kontrastiltaan hurjat, mutta minusta istuu nimenomaan tähän autoon mainiosti.
Hieno auto!

toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 219
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 08:20
Auto: 330e

Re: BMW i8 Coupé -17

ViestiKirjoittaja toukopouko » 30 Marras 2017, 06:12

Antinontoxic kirjoitti:
Kuudensuora kirjoitti:Akkuja voi onneksi ladata ajettaessa, mutta se taas vaatii vaihteiston siirtämistä sportin puolelle. Silloin taas kierrokset normaaliajossa tarpeettoman korkeat, joten vaihteita joutuu veivaamaan koko ajan itse isommalle, että kierrokset saa alas. En ymmärrä miksei tätä voinut tehdä ruksilla iDriven kautta, että nyt haluan ottaa energiaa akkuihin ajaessa comfort-moodilla.


I8-mallissako ei ole erikseen tuon hybridijärjestelmän ajotilan valintaa? Aika mielenkiintoista, kaikissa muissahan on tuo eDrive-painike jolla voit valita onko järjestelmä automaatilla, ajetaanko pelkällä sähköllä vai ladataanko (pienin muunnoksin mallista riippuen).

Antinontoxic kirjoitti:
Kuudensuora kirjoitti:Akkujen ollessa tyhjät ajaminen voi käydä nykiväksi. Silloin muistaa varsinkin, että oikeasti alla on 225xe. Vaihteita saisi olla enemmän tai laatikko saisi toimia sujuvammin näissä tilanteissa.


330e muuttuu myös melko nykiväksi jos ajat akun loppuun ja jatkat ajoa auto eDrive -moodissa. Save battery -latausmoodissa ajo on kuitenkin pehmeämpää, kun auto säännönmukaisesti käynnistää polttomoottorin aina kun liikkeelle lähdetään, ja sen sammuttelusta ja käynnistelystä tuleva nykiminen jää pois. Itse laatikko vaihtaa kohtuu pehmeästi, mutta tuossa nykimisessä huomaa sen momentinmuuntimen puutteen ainakin 330e:n tapauksessa.
BMW 330e 2016 - kulutus Kuva

xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 284
Liittynyt: 03 Syys 2010, 07:30
Auto: 318da E90 LCI LBE -11
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Re: BMW i8 Coupé -17

ViestiKirjoittaja xstr » 05 Joulu 2017, 08:31

Antinontoxic kirjoitti:Alkaa kesän 2017 ajelut olla ohi, joten kai se on hyvä aika laittaa tästäkin jo pari kuvaa esille :)

Kuva



Kaikki rahat meni autoon? Ja talo tuossa kunnossa :drink:
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa