E87 opetuskinneri

phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 857
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Re: E87 opetuskinneri

Viesti Kirjoittaja phuksi » 13 Loka 2018, 18:53

No näinhän siinä kävi :wassat: Mutta ei sentään jäänyt kiinni jarruista eikä laakerista. Mahdollisuus oli mutta ei. Ja ihan oikea tuomio kun koitti vanhan tukivarren sisäpään jämäkkyyttä kun pyörän pääty oli irti. Ihan loppu oli.

1 - Katsastus.jpg
1 - Katsastus.jpg (66.56 KiB) Katsottu 5318 kertaa

Jonka jälkeen sitten auton perä ilmaan
2 - Tunkattu.jpg
2 - Tunkattu.jpg (88.6 KiB) Katsottu 5318 kertaa

Ahtaassa välissä on pultti, etenkin pelkääjän puolella missä on polttoaineen täyttöputki myös tiellä. Ja pultti tömäkästi ruostunut kiinni.
2 - Ahdasta.jpg
2 - Ahdasta.jpg (76.01 KiB) Katsottu 5318 kertaa

Mutta aikansa kun duunaa ja liottelee litkuilla niin irtoaa
2 - Tukivarsi.jpg
2 - Tukivarsi.jpg (119.77 KiB) Katsottu 5318 kertaa

Ja uusi tilalle.
3- Tukivarsi.jpg
3- Tukivarsi.jpg (139.89 KiB) Katsottu 5318 kertaa

Maanantaina yrittämään leimaa uudelleen... :thuup:

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend

kallek77
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 17 Loka 2018, 18:15

Re: E87 opetuskinneri

Viesti Kirjoittaja kallek77 » 17 Loka 2018, 23:42

phuksi kirjoitti:
07 Syys 2018, 23:05
Tänään otin kartat taas työn alle. Näyttää olevan tuon iDriven käyttiksessä samoja piirteitä mitä esim. OS X ja monessa muussa käyttiksessä. Eli USB-tikun tunnistamiseen pitää vaan röpeltää eessuntaas. Kun aikansa tikkua tarjosi, otti pois ja taas tarjosi moottorin ollessa käynnissä ja riittävän hitaalla tempolla niin avot, siitä se sitten tajusi että nyt pitää mountata. Ja jahka sai mountin läpi niin asennus alkoi.
Toi navi on kaikista tarkin juurikin tikuista jne. Joskus jopa huomasin että ilmeisesti virransyöttö oli liian pieni yhdelle tikkuversiolle. Virallinen ohje tais olla että pitää olla 2010 tai uudempi softataso autossa että toimii yleensäkään usb päivitys.
BMW:llä työskentelyä jo vuodesta -99

phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 857
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Re: E87 opetuskinneri

Viesti Kirjoittaja phuksi » 27 Marras 2018, 21:16

Tänään sai kinneri uutta kumia alle. Nastalla mennään edelleen. Mutta ensimmäistä kertaa en ostanut Nokialaista. Päädyin Hankookkiin I Pike RS2, koko 225/45R17 joka nurkassa. Ensituntumalta äänekkäät, mutta niin on koko autokin muihin pihalla oleviin verrattuna.
Kinneri_kumit_1 (Small).jpg
Kinneri_kumit_1 (Small).jpg (92.87 KiB) Katsottu 4175 kertaa
Kinneri_kumit_2 (Small).jpg
Kinneri_kumit_2 (Small).jpg (162.69 KiB) Katsottu 4175 kertaa
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend

*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 404
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: F20 LCI 118dA M-Sport
Paikkakunta: LU

Re: E87 opetuskinneri

Viesti Kirjoittaja *Ari* » 28 Marras 2018, 06:18

Uuden sukupolven koko kuviolta nastoitetut renkaat on äänekkään ainakin aluksi, vähän rauhoittuu kilsojen kertyessä mutta ei siinä ihmeitä tapahdu. Pito onkin sitten toinen juttu, sitä on silloin kun pitoa tarvitaan, ja sehän se on hyvien talvirenkaiden perimmäinen tarkoitus :)

phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 857
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Re: E87 opetuskinneri

Viesti Kirjoittaja phuksi » 03 Joulu 2018, 21:36

Jaa-a :blink: Pitoa noissa varmaan tosiaan on jäisellä ja lumisella kelillä. Mutta asfaltilla tuntuma on kun soratiellä ajaisi. Eikä pidosta ei ole tietoakaan asfaltilla. Häkellyttävä tyrmistyksen tunne kun 5-vaihteella 90km/h vauhdissa kaasua painamalla lähtee luistonesto vilkkumaan suoralla tiellä. Luistonesto muutenkin tuntuu tosi herkältä kun on pehmeämpi ja joustavampi rengas alla. Siltojen liitoksissa pomppaa välillä pois päältä itsekseen. Onneksi auto antaa käyttää cruisea DTC kytkettynä niin voi itse ajella se päällä.

Tai sitten ne on edellisen omistajan tuunaukset ;)
120d_dyno_2 (Small).jpg
120d_dyno_2 (Small).jpg (71.83 KiB) Katsottu 3864 kertaa
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend

*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 404
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: F20 LCI 118dA M-Sport
Paikkakunta: LU

Re: E87 opetuskinneri

Viesti Kirjoittaja *Ari* » 04 Joulu 2018, 06:16

Paljonko paineita renkaissa?

phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 857
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Re: E87 opetuskinneri

Viesti Kirjoittaja phuksi » 06 Maalis 2019, 19:38

En renkaista paineita ole mitannut. On mitä rengasliikkeessä paineistivat. Mutta ajon myötä äänet on hiljentyneet ja talvikelillä on kyllä hyvä pito. Puhtaalla pinnalla edelleen luistonesto kiukuttelee 5-vaihteella 90 km/h kiihdyttäessä :mus:

Jos tässä jotain on näistä laitteista oppinut niin tekemistä riittää on se kiesi sitten vanha tai uusi. Pientä laittoa tarjolla koko ajan.

Toisaalle viat-osioon jo ihmettelinkin hajua kabiinissa. Kunnes tuli oikeat teiniäänet kinneriin. Muutaman päivän jouduin ajamaan puhallus pois päältä ja pakkasella ikkunat auki... alkoi tuntua tympeälle... No tosiaan pakoputken joustopalan vaihdon jälkeen haju lakkasi. Ja äänet palasi normaaliksi. Halvalla meni, pelkäsin jo isompaa remppaa :cools:

Tunnen itseäni sen verran, että tiesin alustan kolinan myös alkavan jossain vaiheessa ärsyttää. Alusta kolisi jo kun auton ostin mutta oli tunnistettavissa koiranluihin niin en siittä niin välittänyt. Aika nopeasti tässä lumipaakkujen aikana mitta kolinan osalta sitten pääsi päähän. Se korjaantui molemmat koiranluut vaihtamalla Lemförderin uusiin osiin. Nyt on hiljainen alusta, ei kilise eikä kolise. Alun perin meinasin vaihtaa myös alatukivarret ja samalla siis pallonivelet mutta se jäi väliin kun ei niissä tuntunut mitään väljää.

Tai no, kolisee mutta ei alustasta. Korista tuli myös selvästi terävissä paakuissa kolinaa ja se oli taasen helppo paikallistaa ulko-oveen. Vasenta takaovea sen kiinni ollessa työntämällä huomasi että ei oikein ole sulkeudu riittävän piukkaan. Pieni säätö oven lenkistä korjasi tilanteen. Säädin samalla kaikki ovet ja nyt jämähtää tiukasti kiinni niin, että tulee se "laatutunne" ovea sulkiessa.

Tällä jos pääsisi kevääseen asti. Sitten voisi ihmetellä EGR:n ja välijäähdyttimen poistoa ja niiden pesua karstasta. Ja ehkä vaihtaa etulevyt ja palat. Mutta nyt taas hetki kovaa ajoa :thuup:

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend

phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 857
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Re: E87 opetuskinneri

Viesti Kirjoittaja phuksi » 25 Marras 2019, 20:36

Vuotuinen tekniikkatarkastus takana. Luotto leimaan oli kova. Kun vaihdoin nastoja alle taannoin kävin vähän läpi sen mitä tukivarsista ja iskareista, laakereista yms. pystyy katsomaan ja kokeilemaan. Kaikki näytti ihan hyvältä. Tänään visiitti Plus-asemalla tuotti kuitenkin taas pettymyksen. Katsuri pomputti vasenta eturengasta testerissä kuin tennispalloa ja kun iskaria kurkatiin oli nesteet valuneet pihalle.

Päädyin nopealla pähkäilyllä Bilsteinin B4-iskareihin ja niistä m-sport vastineisiin (osat 22-144256 ja 22-144270). Vaan eipä niitä niin vaan tilata... Autodoc ja sen kaikki tarjoamat myyntisivustot näytti vasenta iskaria loppuneeksi, oikeaa kyllä löytyisi. Ainoa mistä löytyi vasenta oli Amazon.de ja sen ne pystyivät Espanjasta jopa lähettämään. Oikeaa taasen eivät pysty lähettämään vaikka niitäkin oli hyllyssä. Siispä oikea tulee Autodocilta.

Kun iskarit pudottaa niin mitä muuta kandee samalla vaihtaa? Varmaan kumihaitaripölysuoja ja yläpään topparivaimennin. Koiranluut tuli jo vaihdettua mutta kandeisko samalla vaihtaa jousetkin kun kerran on levällään?

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend

Avatar
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1066
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: 128i E88
9000 CD
350i DHC
159 Berlina
Paikkakunta: Janakkala

Re: E87 opetuskinneri

Viesti Kirjoittaja Aero » 25 Marras 2019, 21:10

Yläpään laakerit ei näissä taida kovin paukkuinnokasta kamaa olla, joten käytännössä jouset ja kumiosat taitaa olla synergiaedun voittopalikoita.

Edellisellä leimalla ollut jo 150tkm puhki. Harkittisin itte vakavasti myös takaiskareiden vaihtoa samaan syssyyn, jos siellä on vielä alkuperäiset pumput tallella. Voi tehdä ihmeitä etenkin talviselle ajettavuudelle...
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1093
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: i3 94Ah 2016
Paikkakunta: Nokia

Re: E87 opetuskinneri

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 25 Marras 2019, 21:19

Jännä että oikean ja vasemman iskarin saatavuudessa voi olla eroa. Vaihtaako kukaan muu kuin Vehon huoltosopimus yhtä iskaria kerralla?

wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 266
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Re: E87 opetuskinneri

Viesti Kirjoittaja wsaarja » 26 Marras 2019, 08:01

Wonderi kirjoitti:
25 Marras 2019, 21:19
Jännä että oikean ja vasemman iskarin saatavuudessa voi olla eroa. Vaihtaako kukaan muu kuin Vehon huoltosopimus yhtä iskaria kerralla?
Vehoko tekee noin? Normaalisti tuotetakuu ei ole voimassa jos vaihtaa vain toiselle puolelle...

phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 857
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Re: E87 opetuskinneri

Viesti Kirjoittaja phuksi » 26 Marras 2019, 08:08

Laitoinpa sitten kumiosat ja yläpään laakerit vielä tilaukseen mukaan, Bilsteinit nekin. Autodoc tarjosi -31% niin ei niille paljoa hintaa jäänyt. Pumputkin oli vain 53 euroa kappale (Schmiedmann 104 euroa kappale). Takakepit jätin vielä väliin. Saa nyt junnu harjoitella rassaamista ja varmaan kärsivällisyys on ekan iskarin jälkeen kulutettu :conf: Rassaushan on olennainen osa ajokortin opetusta.

Outoa tosiaan että toista puolta ei oikein tuntunut löytyvän mistään. Ei kyllä tullut mieleenkään vaihtaa vaan toista puolta. Muutenkin noita oli naftisti tarjolla tai sitten elävät Bilsteinin varastosta eivätkä pysty näyttämään sieltä saldoa. Niin tai näin, Amazon jo kuittasi lähetetyksi kun Autodoc vielä odottaa tilauksen hyväksyntää...

Korjauslistalla on oston jälkeen vielä EGR:n ja välijäähtärin puhdistus. Aloittelin sitä kesällä mutta jämähdin telineisiin kun en saanut EGR:ää irti. Ruuvien irrottelun jälkeen venttiili oli niin piukassa ettei meinannutkaan irrota enkä uskaltanut oikein brute forcea ottaa käyttöön. Onko vinkkejä? Pitääkö ensin ajaa kone kuumaksi ja sitten ruiskasta kylmää kantaan? Vai onko jotain poppakonstia?

-p

ps. laitoin toisen kerran kokeeksi Nesteen MyDieseliä pitkän ajan jälkeen ja en kyllä tiedä onko plasebo vai mikä mutta käyntiääni kuulostaa paljon pehmeämmälle.
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1093
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: i3 94Ah 2016
Paikkakunta: Nokia

Re: E87 opetuskinneri

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 26 Marras 2019, 10:58

wsaarja kirjoitti:
26 Marras 2019, 08:01
Wonderi kirjoitti:
25 Marras 2019, 21:19
Jännä että oikean ja vasemman iskarin saatavuudessa voi olla eroa. Vaihtaako kukaan muu kuin Vehon huoltosopimus yhtä iskaria kerralla?
Vehoko tekee noin? Normaalisti tuotetakuu ei ole voimassa jos vaihtaa vain toiselle puolelle...
Erään taksiautoilijan Mersusta hajosi iskari perjantai-iltana, jäi viikonloppuöiden rahakkaat keikata ajamatta kun auto saatiin vasta seuraavan viikon alussa pajalle. Huoltosopimuksen piikkiin vaihtoivat vain yhden takaiskarin. Seuraavana perjantaina hajosi se toinen takaiskari ja taas jäi viikonlopun yövuorot ajamatta.

Avatar
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1066
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: 128i E88
9000 CD
350i DHC
159 Berlina
Paikkakunta: Janakkala

Re: E87 opetuskinneri

Viesti Kirjoittaja Aero » 26 Marras 2019, 19:08

Wonderi kirjoitti:
25 Marras 2019, 21:19
Vaihtaako kukaan muu kuin Vehon huoltosopimus yhtä iskaria kerralla?
Kutakuinkin kaikki ne autoliikkeet, joille lisätakuufirma tms korvaa vain hajonneen palikan. Toisen kun joutuisivat pistämään omasta pussistaan, niin vanhahan sinne jää.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence

wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 266
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Re: E87 opetuskinneri

Viesti Kirjoittaja wsaarja » 27 Marras 2019, 07:11

Aero kirjoitti:
26 Marras 2019, 19:08
Wonderi kirjoitti:
25 Marras 2019, 21:19
Vaihtaako kukaan muu kuin Vehon huoltosopimus yhtä iskaria kerralla?
Kutakuinkin kaikki ne autoliikkeet, joille lisätakuufirma tms korvaa vain hajonneen palikan. Toisen kun joutuisivat pistämään omasta pussistaan, niin vanhahan sinne jää.
Mahtaako tämä pitää paikkaansa?

"Autosi ei pääse KATSATUKSESTA läpi, mikäli katsastusmies huomaa TOISELLA PUOLELLA UUDEN JA TOISELLA PUOLELLA VANHAN kierrejousen tai iskunvaimentimen."

https://www.jvok.fi/varaosa/auton-iskun ... lepuolelle

phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 857
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Re: E87 opetuskinneri

Viesti Kirjoittaja phuksi » 27 Marras 2019, 08:12

Mulle katsuri sanoi, että "kannattaa" vaihtaa molemmat ja että jotkut vaihtavat vain viallisen mutta hän ei sitä suosittele. Tosta tulkitsin itse, että voisi siis vaihtaa vain toisen jos pelkkä läpimeno on tavoitteena. Mittaus antoi mulla vasemmalle 24% ja oikealle 66%. Nyt laitan tilalle vähän jäykemmät niin senkin puolesta ihan pätevä valinta :rolle:

DHL imoitti jo eilen, että osa on kohta perillä joko kotiovella tai halutussa paikassa. Pari klikkausta ja sain osan haettavaksi työmatkan varrella olevaan noutopisteeseen niin ei ole kellon päälle olla kotona. Aika sukkelaa toimintaa eikä nyt niin justiinsa haitannut postin kina tai muiden tukitempaukset heillä. Autodoc tosin vielä miettii ja on todennut, että tilaus on hyväksytty käsiteltäväksi. Ei taida ehtiä osat ensi viikonlopuksi että saisi auton työn alle...

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend

Avatar
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1066
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: 128i E88
9000 CD
350i DHC
159 Berlina
Paikkakunta: Janakkala

Re: E87 opetuskinneri

Viesti Kirjoittaja Aero » 27 Marras 2019, 13:21

wsaarja kirjoitti:
27 Marras 2019, 07:11
"Autosi ei pääse KATSATUKSESTA läpi, mikäli katsastusmies huomaa TOISELLA PUOLELLA UUDEN JA TOISELLA PUOLELLA VANHAN kierrejousen tai iskunvaimentimen."
Myyjään kannattaa aina luottaa...
Traficom: TRAFI/664120/03.04.03.00/2018 (katsatuksen arvosteluperusteet) kirjoitti: D4 heilahduksenvaimennus
Vaimennusteho riittämätön: hylätty
Rakenteeseen sopimaton: hylätty
Saman akselin toinen vaimennin huomattavasti heikompi kuin toinen: hylätty
Pyöräntuentana toimivan vaimentimen kuluneisuudesta johtuva välys: hylätty
Vaimennin juuttunut: hylätty
Vaimennin vaurioitunut tai puuttuu: hylätty
Rakenne säännösten vastainen: hylätty
Kiinnitys viallinen: hylätty / korjauskehotus
Vaimennin vuotaa: hylätty / korjauskehotus
Eli eri-ikäisiä vaimentimia ei ole erikseen mainittu hylkäyssyynä. Toimintaperiaate, vaimennus jne pitää toki olla tarpeeksi lähellä toisiaan ja pientä vihjettä voi tulla, jos toisella puolella on punainen Koni ja toisella Scan-Tech tms, vaikka iskaritesti näyttäisi samaa lukemaa. Yksittäisen pumpun vaihtoa ei kuitenkaan ole varsinaisesti kielletty, joten tulosta suojeleva myyjä haluaa myydä pareittain silloin kun asiakas maksaa ja yksittäin silloin kun myyjä maksaa. Ajettavuutta, turvallisuutta ja järkeä ajatteleva haluaa tietty vaihtaa pareittain, ellei toinen ole korkannut valmistusvirheeseen oikeasti ihan uutena.

Tuosta iltalukemista kiinnostuneille: https://www.finlex.fi/data/normit/44752 ... aw3m9-0HUS
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1093
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: i3 94Ah 2016
Paikkakunta: Nokia

Re: E87 opetuskinneri

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 27 Marras 2019, 13:41

Lähtökohtaisesti voidaan olettaa, että jos toisella puolella on tuliterä ja toisella puolella vähän vaille loppuunajettu iskari, niiden vaimennustehossa ON huomattava ero. Ja vaikka auton seisontapäiviä ja muita asiakkaalle tulevia vaivoja ei laskettaisikaan, liikkeellekin tulee halvemmaksi vaihtaa kerralla molemmat iskarit eikä nostaa autoa nosturille kahteen kertaan. Jos huoltosopimuksen ehdot on niin huonot ettei vielä ihan räjähtämätöntä toisen puolen iskaria saa vaihtaa samalla, on syytä kiertää sellaiset huoltosopimukset kaukaa.

Avatar
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1066
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: 128i E88
9000 CD
350i DHC
159 Berlina
Paikkakunta: Janakkala

Re: E87 opetuskinneri

Viesti Kirjoittaja Aero » 27 Marras 2019, 14:16

Riippuu toki vahvasti siitä, kuinka räjähtävän näköinen se vanha pumppu on. Jos kuitenkin katsastuslapussa lukee yksi vaihdettava iskari, voi sitä käyttää perusteluna vain yhden iskarin vaihtoon inssillekin. Tyhmää se silti on vain yksi vaihtaa, jos ei tosiaan ole ihan uutena korkannut.

Huoltosoppareista en tiedä, niistä siis minä en puhunut, vaan ns. takuutilanteesta (sisältäen kuluttajansuojatapaukset).
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence

phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 857
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Re: E87 opetuskinneri

Viesti Kirjoittaja phuksi » 01 Joulu 2019, 19:01

Autodocin osat Toftanäsissä vasta tulossa niin jäi iskariremppa tekemättä viikonloppuna. Mutta tulipahan ajankuluksi vilkaistua vähän koneen puolelle.

Snap_000.jpg
Snap_000.jpg (151.05 KiB) Katsottu 604 kertaa

Ajatus oli kurkistaa imusarjan sisälle ja yksi reitti sinne on paineanturin reikä. Samalla myös anturi tuli vilkaistua ja hentoisesti tukossa olevan näköinen. Putsaukseen.

Snap_001.jpg
Snap_001.jpg (168.22 KiB) Katsottu 604 kertaa

Endoskoopilla sitten aukosta vilkaisu sisään mutta pettymyksekseni ei mahtunutkaan kokonaan eli jäi vain kurkistukseksi.

Snap_002.jpg
Snap_002.jpg (80.75 KiB) Katsottu 604 kertaa
Snap_003.jpg
Snap_003.jpg (202.2 KiB) Katsottu 604 kertaa

Lopuksi vielä tuloilman putki irti ja sieltä päästä vilkaisu. Kuvassa EGR:n yhdeputken pää. Itse putki varmaan on jo kohtalaisen tukkeessa mutta sinne ei ole helppoa nähdä.

Snap_006.jpg
Snap_006.jpg (188.87 KiB) Katsottu 604 kertaa

Ensi kesänä hyvää näpertelyä mökkiviikonlopulle. Saa nuoriso purkaa imusarjan ja putket irti ja liotella puhtaaksi. Mitä mieltä raati on, kannattaako samalla heittää läpät mäkeen? Tältä siis näyttää 120d jolla nyt ajettu 166tkm.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend