F30 330e Business Sportline

Avatar
MPK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 16 Heinä 2016, 12:11
Auto: F30 330e M Sport

Re: F30 330e Business Sportline

Viesti Kirjoittaja MPK » 25 Loka 2016, 08:45

juntta kirjoitti:E-drive merkit otti liike pois ja ei se ollut mikään ongelma heille niin kuin jollain liikkeellä tuntui olevan.
Juuri näin. Eilen kävin vielä jälleenmyyjän kanssa lävitse varustelistaa, ja myyjä vielä erikseen varmisti, että koskeehan de-badge kaikkia ja nimenomaisesti myös Edrive merkintää. Asetelma on siis päinvastainen kuin pari kuukautta sitten. Ensi torstaina pääsen todistamaan omin silmin asiaa, luovutus on sovittu.
Enimmäkseen vain istun, ja tuijotan papereita. Ja yritän selvittää, onko missään mitään järkeä. Yleensä ei ole. - Michael Kosterlitz

japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Re: F30 330e Business Sportline

Viesti Kirjoittaja japi2010 » 26 Loka 2016, 06:50

onko tässä 330e:ssä sama kone kuin 320i:ssä kun tehotkin samat?

Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 641
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: F30 330e, Audi A5

Re: F30 330e Business Sportline

Viesti Kirjoittaja ssalmela » 26 Loka 2016, 07:01

japi2010 kirjoitti:onko tässä 330e:ssä sama kone kuin 320i:ssä kun tehotkin samat?
Juu, kyllähän siinä on 320i:n polttomoottori apumoottorina. Osa tehoista tulee tarvittaessa siitä.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)

Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 207
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: F30 330e

Re: F30 330e Business Sportline

Viesti Kirjoittaja Sod-3 » 26 Loka 2016, 08:27

Vähän offtopikkia, meilläkään auto ei eilen aamulla kylmänä suostunut sähköajoon ennen kuin kolmen kilsan matkan jälkeen, eli polttomoottorilla mentiin. Ilmeisesti preconditioning on syytä tehdä joka kerta näin kylmemmillä keleillä, jotta homma pelittää.
Topikin autosta: tykkään väristä!

juntta
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 05 Elo 2010, 10:37
Auto: BMW X5 xDrive40e M-Sport -17,
BMW 330e -16

Re: F30 330e Business Sportline

Viesti Kirjoittaja juntta » 26 Loka 2016, 08:40

Sod-3 kirjoitti:Vähän offtopikkia, meilläkään auto ei eilen aamulla kylmänä suostunut sähköajoon ennen kuin kolmen kilsan matkan jälkeen, eli polttomoottorilla mentiin. Ilmeisesti preconditioning on syytä tehdä joka kerta näin kylmemmillä keleillä, jotta homma pelittää.
Topikin autosta: tykkään väristä!
Ei tuo precondition ole (välttämättä) tuossa se avain koska mulla tehnyt tuon myös silloin. Olen yleensä ajastanut tuon lämmityksen ja lähtenyt joko muutaman minuutin sen jälkeen tai juuri ajastushetkenä ja silti tuo on tullut. Mutta tosiaan ei joka kerta joten vielä ei ole selvinnyt mistä tuo johtuu.

Yksi mikä on vielä tsekkaamatta on että tuleeko tuo silloin kun tankissa on vähän bensaa - viimeiksi kun tuo sattui vkl:na, niin silloin oli tankkivalo jo syttynyt. Toisaalta olisihan tuo vähän hassua että vaikka olisi täysi akku ja bensaa vähän niin sähköllä ajo ei onnistuisi! :lol:

Väri on kiva, varsinkin kun vaihtelee valaistusolosuhteiden mukaan todella paljon - harmaasta lähes kullankeltaiseen.

toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 248
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 330e

Re: F30 330e Business Sportline

Viesti Kirjoittaja toukopouko » 26 Loka 2016, 14:32

Nyt kun kelit kylmenee, voisi olla järkevää ajastaa lataus tapahtumaan vasta lähtöaikaa lähestyessä - olettaen että tilanne on siis sellainen että yllättäviä ajoja ei tule. Voisi kuvitella tuolloin ylimääräisen akun lämmittämisen jäävän pois, kun akku lämpiäisi normaalisti sitä ladattaessa juuri ennen lähtöä?

Pitäisi saada aikaiseksi asentaa se kWh-mittari autolle menevään syöttöön, voisi sitten vertailla vähän erilaisia käyttötapoja ja niiden vaikutusta sähkönkulutukseen - akateemisesta kiinnostuksesta tietty, rahallista merkitystä tuolla lienee tosi vähän.
BMW 330e 2016 - kulutus Kuva

Avatar
JP-76
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 393
Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
Auto: F10 M550d Individual
Tulossa: F30 330e Individual
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: F30 330e Business Sportline

Viesti Kirjoittaja JP-76 » 27 Loka 2016, 08:40

toukopouko kirjoitti:
Pitäisi saada aikaiseksi asentaa se kWh-mittari autolle menevään syöttöön, voisi sitten vertailla vähän erilaisia käyttötapoja ja niiden vaikutusta sähkönkulutukseen - akateemisesta kiinnostuksesta tietty, rahallista merkitystä tuolla lienee tosi vähän.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/384428/S ... ari-Belkin
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!

toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 248
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 330e

Re: F30 330e Business Sportline

Viesti Kirjoittaja toukopouko » 27 Loka 2016, 21:28

Autopaikka on tuolla katoksessa pihalla. Mulla oli jo tuollainen töpselimalli, vaan se kuoli tuolla ulkona.

Tarkotus olisi ruuvata mittaritauluun tonne autolle menevään syöttöön jonkinlainen mittari.
BMW 330e 2016 - kulutus Kuva