F30 330e Business M Sport

pwd83
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 19:49

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja pwd83 » 01 Tammi 2018, 16:36

En ole ajanut muilla kun omalla niin mietin et olis kiva päästä testaamaan toista yksilöä vertailun vuoksi. Eninten ihmettelen moottori pärisevää ääntä ja alustan tömähdyksiä kuopissa jotka kuullostavat miltein kolinalta.

Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 230
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: F30 330e

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja Sod-3 » 02 Tammi 2018, 10:10

pwd83 kirjoitti:En ole ajanut muilla kun omalla niin mietin et olis kiva päästä testaamaan toista yksilöä vertailun vuoksi. Eninten ihmettelen moottori pärisevää ääntä ja alustan tömähdyksiä kuopissa jotka kuullostavat miltein kolinalta.
Normaalia. Kuuluu asiaan :)

VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1167
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: F11 530d xDrive 2015
Nissan Juke Nismo RS 4wd 2015

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja VolvostaBemariin » 02 Tammi 2018, 13:47

Sod-3 kirjoitti:
pwd83 kirjoitti:En ole ajanut muilla kun omalla niin mietin et olis kiva päästä testaamaan toista yksilöä vertailun vuoksi. Eninten ihmettelen moottori pärisevää ääntä ja alustan tömähdyksiä kuopissa jotka kuullostavat miltein kolinalta.
Normaalia. Kuuluu asiaan :)
Ei kuuluisi kuulua- auton hintaluokka huomioiden

Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 644
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: F30 330e, Audi A5

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja ssalmela » 02 Tammi 2018, 13:58

En ole kiinnittänyt huomiota kolinoihin kummassakaan meidän autoista, moottorikin on hiljaisempi kuin edellisissä bemareissa vaikka kyllähän sen huomaa kun se päälle lähtee.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)

Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 230
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: F30 330e

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja Sod-3 » 02 Tammi 2018, 16:19

VolvostaBemariin kirjoitti:
Sod-3 kirjoitti:
pwd83 kirjoitti:En ole ajanut muilla kun omalla niin mietin et olis kiva päästä testaamaan toista yksilöä vertailun vuoksi. Eninten ihmettelen moottori pärisevää ääntä ja alustan tömähdyksiä kuopissa jotka kuullostavat miltein kolinalta.
Normaalia. Kuuluu asiaan :)
Ei kuuluisi kuulua- auton hintaluokka huomioiden
Menee Offtopic, pahoittelut SSalmela.
Olen samaa mieltä, ei kuulu. Tuo moottori on hiljainen, paljon hiljaisempi kun esim. n20. Mutta kyllä siitä omanlaisensa pärinä tulee. Jos on tottunut vaikka kutoskoneisen ääneen, niin onhan tämä karkea.
Mitä tulee noihin alustan kolahteluihin, omaani on vaihdettu em. äänien takia iskarin yläpäät sekä eteen ja taakse. Se vaimenee hetkeksi, mutta ilmeisesti noissa yläpäissä on tyyppivika, että ne kovettuvat ajan myötä säänvaihteluiden johdosta ja alkavat kolista. Minulla tätä ongelmaa on ollut lähinnä talvella nimismiehen kiharassa.

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 854
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 02 Tammi 2018, 16:43

Talvella minkä tahansa auton kumiosat lakkaa joustamasta ja nypyt kolisee sisään asti. "Vian" korjaa vain lämmin talli tai muutto palmun alle.

VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1167
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: F11 530d xDrive 2015
Nissan Juke Nismo RS 4wd 2015

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja VolvostaBemariin » 03 Tammi 2018, 12:14

Edelliseen sellainen kohteliaan kaino eri. Vaikkapa meidän perheen Nissan Jukessa noin on ja F25:ssa mulla oli mutta omassa F10:ssä ei ole, vaan menee kolisematta kylmälläkin

salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3959
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja salmol » 03 Tammi 2018, 12:26

VolvostaBemariin kirjoitti:Edelliseen sellainen kohteliaan kaino eri. Vaikkapa meidän perheen Nissan Jukessa noin on ja F25:ssa mulla oli mutta omassa F10:ssä ei ole, vaan menee kolisematta kylmälläkin
Samaa mieltä. Ei mun 51tkm ajettu F36 kolise kyllä yhtään, ei kesällä, eikä talvella.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 644
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: F30 330e, Audi A5

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja ssalmela » 29 Huhti 2018, 20:31

Olipa shokki kun kyseli hyvitystarjouksia autolle vaihdossa uusiin muihin PHEV/EV autoihin - pelkkään polttomoottoriin ei ole paluuta.

Olen tottunut vaihtamaan auton parin vuoden välein ja ainahan auton arvosta on sulanut paljon... mutta ihmeelliseltä vaikuttaa 330e:n hintakehitys vaikka tunnetusti varusteet ei juuri arvoaan säilytä.

Uutena yli 70 tonnin bemarista tarjotaan nyt Mersulta/Jaguarilta/Bemarilta 38-40 tuhatta kahden vuoden ja 36 tkm jälkeen! Arvon pudotus olisi yli kolminkertainen esimerkiksi edelliseen M235i:hin verrattuna... En ymmärrä, varsinkin kun auto on ihan priimakunnossa ja valkoinen nahkakin on valkoista...

Näyttää kyllä nettiautonkin perusteella että aika rivakasti on hinnat tippuneet. Käyköhän tässä niin että tämmöisen reilusti varustellun joutuu pitämään hamaan loppuun saakka ;)
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)

salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3959
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja salmol » 29 Huhti 2018, 21:19

ssalmela kirjoitti:
29 Huhti 2018, 20:31
Olipa shokki kun kyseli hyvitystarjouksia autolle vaihdossa uusiin muihin PHEV/EV autoihin - pelkkään polttomoottoriin ei ole paluuta.

Olen tottunut vaihtamaan auton parin vuoden välein ja ainahan auton arvosta on sulanut paljon... mutta ihmeelliseltä vaikuttaa 330e:n hintakehitys vaikka tunnetusti varusteet ei juuri arvoaan säilytä.

Uutena yli 70 tonnin bemarista tarjotaan nyt Mersulta/Jaguarilta/Bemarilta 38-40 tuhatta kahden vuoden ja 36 tkm jälkeen! Arvon pudotus olisi yli kolminkertainen esimerkiksi edelliseen M235i:hin verrattuna... En ymmärrä, varsinkin kun auto on ihan priimakunnossa ja valkoinen nahkakin on valkoista...

Näyttää kyllä nettiautonkin perusteella että aika rivakasti on hinnat tippuneet. Käyköhän tässä niin että tämmöisen reilusti varustellun joutuu pitämään hamaan loppuun saakka ;)
Joo, kyllä ne putoaa. Eihän tuommoinen perhevankkuri niin ketään sytytä, vaan se joutuu kilpailemaan kaikkien muiden vastaavien kanssa. Noin M235i:tä on niin vähän, että niille on markkinoita kun kilpailijoita ei ole paljon ja jos joku semmoisen haluaa, niin se sen sitten ostaa. Voisin kuvitella että 1-2-3-5 pitävät huonommin hintansa, 4-6-7-i-m mallit paremmin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F21 LCI M135i xDrive
Paikkakunta: Turku

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja bfi1864 » 29 Huhti 2018, 21:54

ssalmela kirjoitti:
29 Huhti 2018, 20:31
Olipa shokki kun kyseli hyvitystarjouksia autolle vaihdossa uusiin muihin PHEV/EV autoihin - pelkkään polttomoottoriin ei ole paluuta.

Olen tottunut vaihtamaan auton parin vuoden välein ja ainahan auton arvosta on sulanut paljon... mutta ihmeelliseltä vaikuttaa 330e:n hintakehitys vaikka tunnetusti varusteet ei juuri arvoaan säilytä.

Uutena yli 70 tonnin bemarista tarjotaan nyt Mersulta/Jaguarilta/Bemarilta 38-40 tuhatta kahden vuoden ja 36 tkm jälkeen! Arvon pudotus olisi yli kolminkertainen esimerkiksi edelliseen M235i:hin verrattuna... En ymmärrä, varsinkin kun auto on ihan priimakunnossa ja valkoinen nahkakin on valkoista...

Näyttää kyllä nettiautonkin perusteella että aika rivakasti on hinnat tippuneet. Käyköhän tässä niin että tämmöisen reilusti varustellun joutuu pitämään hamaan loppuun saakka ;)
Oho! 70ke -> 40ke 2v/36 tkm - arvo alentunut 1250e/kk?

Taitaa yhtenä syynä olla uusiin hyvät kamppikset, mm. Business exclusive tmv. Jolla saa nahkaverhoilua (ei individuaalia) ja paljon muutakin varustetta kauppaan mukaan.

330e malleja on mielestäni muutenkin kohtuu paljon tarjolla vähän käytettynä, syytä en tiedä mutta ihmetyttää kieltämättä?

Ps. Myytiin sitä ex-m235i:tä varmaan lähes 1,5v Laakkosella (oletan että oli sama, musta manuaali BUJ-xxx). Mutta joo, harvinaisemmat mallit pitänevät hintansa joissain tapauksissa paremmin, kuten salmol totesi.

Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 644
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: F30 330e, Audi A5

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja ssalmela » 29 Huhti 2018, 22:02

bfi1864 kirjoitti:
29 Huhti 2018, 21:54
Ps. Myytiin sitä ex-m235i:tä varmaan lähes 1,5v Laakkosella (oletan että oli sama, musta manuaali BUJ-xxx). Mutta joo, harvinaisemmat mallit pitänevät hintansa joissain tapauksissa paremmin, kuten salmol totesi.
Sama auto. Taisi olla vähän aikaa jollakulla, mutta palasi takaisin vaihtoautohalliin ja nyt on taas myyty.
DSC_9583.jpg
DSC_9583.jpg (388.28 KiB) Katsottu 1945 kertaa
Olihan se kyllä hieno auto.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)

bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F21 LCI M135i xDrive
Paikkakunta: Turku

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja bfi1864 » 29 Huhti 2018, 22:21

ssalmela kirjoitti:
29 Huhti 2018, 22:02
bfi1864 kirjoitti:
29 Huhti 2018, 21:54
Ps. Myytiin sitä ex-m235i:tä varmaan lähes 1,5v Laakkosella (oletan että oli sama, musta manuaali BUJ-xxx). Mutta joo, harvinaisemmat mallit pitänevät hintansa joissain tapauksissa paremmin, kuten salmol totesi.
Sama auto. Taisi olla vähän aikaa jollakulla, mutta palasi takaisin vaihtoautohalliin ja nyt on taas myyty.

DSC_9583.jpg

Olihan se kyllä hieno auto.
Kyllä! Vaikka hieno on tuo sun sininen 330e:kin noilla varusteilla ja väreillä.
Vaikka olisihan se kannattanut pitää ihan arvonalennustakin ajatellen :lol:
Puhumattakaan fiiliksestä..

Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 644
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: F30 330e, Audi A5

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja ssalmela » 29 Huhti 2018, 22:29

bfi1864 kirjoitti:
29 Huhti 2018, 22:21
Kyllä! Vaikka hieno on tuo sun sininen 330e:kin noilla varusteilla ja väreillä.
Vaikka olisihan se kannattanut pitää ihan arvonalennustakin ajatellen :lol:
Puhumattakaan fiiliksestä..
Kiitos. Ovat autoina tosi erilaisia ja vaikka erityisellä lämmöllä tuota mustaa muistankin, ei mulla ole enää paluuta tuollaisiin jotka polttaa ämpärillisen bensaa satasella - eikä siksi kaduta ollenkaan.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1679
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: G30 530e 6/2018

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja gestapo » 30 Huhti 2018, 07:48

Kattelin äsken hinnastoa, ja uuden M-sportin hyvillä varusteilla saa 52 000€:lla.
Tuohon nähden hyvityshän on ihan ok. Ja kun lisäksi tiedetään, että uusi korimalli esitellään tänävuonna..

Sehän noissa kunnon varusteissa vituttaa, kun ne joutuu antamaan lähes ilmaiseksi vaihdossa :thdw:

Itse olen nyt kysellyt omani vaihtamista(G30 520dA xDrive) G30 530e:n.
Reilun vuoden ollut nykyinen ja ajettu n.19 000km.
Hyvityshinta kahdesta paikasta on ollut 54 000-55 000€. Vielä odotan yhden tarjouksen, ja sitten päätän mitä teenkö kaupat.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..

phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 797
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: 530d GT5 xDrive
640i Cabrio

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja phuksi » 30 Huhti 2018, 08:01

Piti itsekin vilkaista. Se on mikä on. Vuoden vanhaa alkaa saamaan ~40kEUR, Saksasta kymppitonnin halvemmalla. Varusteiden ainoa lohtu on että helpottaa myymistä. Sitäkään iloa ei saa jos antaa kauppaan eikä myy suoraan pihallta.

Näyttää kulut tulevan tavalla tai toisella. Jos polttoaineissa säästi niin pääomassa menetti. Auto on kyllä hieno. Säväytti livenä vielä enemmän kuin kuvissa.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend

Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1710
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: 530dA GT xDrive F07 lci

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja ///Marko » 30 Huhti 2018, 08:20

gestapo kirjoitti:
30 Huhti 2018, 07:48
Itse olen nyt kysellyt omani vaihtamista(G30 520dA xDrive) G30 530e:n.
Reilun vuoden ollut nykyinen ja ajettu n.19 000km.
Hyvityshinta kahdesta paikasta on ollut 54 000-55 000€. Vielä odotan yhden tarjouksen, ja sitten päätän mitä teenkö kaupat.
Anteeksi jos vaikutan tylyltä, mutta mitä järkeä tuossa kaupassa olisi? 20ke savuna ilmaan kerrottuna kahdella. Kirsikkana kakussa nelivedosta takavetoon.

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1679
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: G30 530e 6/2018

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja gestapo » 30 Huhti 2018, 10:11

Ei sitten mitään järkeä!
Senhän tietää, mutta nämä on näitä selittämättömiä juttuja...
Neliveto on se, mikä luultavammin kaataa tuon kaupan, mutta katotaan nyt..
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..

Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1710
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: 530dA GT xDrive F07 lci

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja ///Marko » 30 Huhti 2018, 10:35

gestapo kirjoitti:
30 Huhti 2018, 10:11
Ei sitten mitään järkeä!
Senhän tietää, mutta nämä on näitä selittämättömiä juttuja...
Neliveto on se, mikä luultavammin kaataa tuon kaupan, mutta katotaan nyt..
Joo, tuttu juttu. Tunteella kun vaihtaa niin joskus menee valinnat metsään. Hienoja autoja nuo uudet vitoset joka tapauksessa.

jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 280
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: X5 xDrive40e

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja jva » 30 Huhti 2018, 15:14

gestapo kirjoitti:
30 Huhti 2018, 07:48
Kattelin äsken hinnastoa, ja uuden M-sportin hyvillä varusteilla saa 52 000€:lla.
Tuohon nähden hyvityshän on ihan ok. Ja kun lisäksi tiedetään, että uusi korimalli esitellään tänävuonna..

Sehän noissa kunnon varusteissa vituttaa, kun ne joutuu antamaan lähes ilmaiseksi vaihdossa :thdw:
Ihan samaa katselin kun nettiautoa selasin - tuo 4-kympin tuntumaan menevä tarjous on minusta jopa varsin hyvä!

Se on sitten eri asia onko se parissa vuodessa sulanut raha paljon vai vähän - onhan se paljon - mutta tarjous itsessään, yleinen hintataso huomioiden on siis jopa varsin hyvä.

Varusteista ei kyllä saa vaihdossa mitään ja se vielä korostuu tuoreessa autossa aika rankasti. Siksi olen omissa autohankinnoissa, silloin kun uutta autoa olen ollut hankkimassa, lähtenyt sillä periaatteella liikkeelle että ruksin vain ne pakolliset ja muut jätän suosiolla pois. Käytettyä hankkiessa tilanne on sitten taas päinvastainen, silloin etsin hyvin varusteltua. Lisävarusteet kun eivät maksa kuin niiden ensimmäiselle ostajalle.