Muutama kännykkäräpsäisy tähän väliin sisätiloistakin.
Kyllä tuo valkoinen nahka varmasti arka on, mutta näin uutena miellyttää ainakin omaa silmää.
F30 330e Business M Sport
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Tuo "järjestelmävaatimus" kuulostaa tosiaan siltä että joko järjestelmässä on joku vika joka pakottaa tuon polttomoottorin päälle (tuskin kun muuten kerran toimii), tai sitten siellä on joku tuon pakotuksen tekevä asetus päällä.
Toivottavasti ongelma ratkiaa äkkiä.
Ja on makean näköinen tuo musta/valkoinen sisustus <3. Itsekin tylsänä otin musta/mustan, en uskaltanut sitä vaaleaa osanahkaverhoilua laittaa välittömän paskoittumisen pelossa :(.
Toivottavasti ongelma ratkiaa äkkiä.
Ja on makean näköinen tuo musta/valkoinen sisustus <3. Itsekin tylsänä otin musta/mustan, en uskaltanut sitä vaaleaa osanahkaverhoilua laittaa välittömän paskoittumisen pelossa :(.
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Jessus että on komia!
Nahkainen kojetaulu kruuna kaiken.
Nahkainen kojetaulu kruuna kaiken.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Valitettavasti ei. Auto pöräyttää polttomoottorin käyntiin heti kun virrat laittaa päälle. Max eDrive ei ole missään tilanteessa käytettävissä.juntta kirjoitti: Toimiiko jos ei valitse navilla kohdetta vaan säätelee ajotilaa suoraan napista?
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
No problem, oli kiva nähdä. Tuli mieleen, että jos vaihdat kielen englanniksi ja sitten googlaat mitä ikinäkin tuo 'järjestelmävaatimus' on, niin sillä näkisi onko tuota tapahtunut muillekin.ssalmela kirjoitti: Kiitos vielä El Panterolle auton syöttämisestä wallboxilla. Siltä varalta että jollain on hyviä ideoita, tarkennetaan vielä ettei auto herjaa liian alhaisesta lataustilasta. Ilmoitukset liittyvät järjestelmävaatimukseen polttomoottorin päällä pitämisestä.
Ai niin, ja muuta sun "auto" -tiedot.
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Kiitos. Löytyi pieni mutta merkittävä ero; järjestelmävaatimus onkin System Request eli järjestelmäpyyntö.El Pantero kirjoitti:Tuli mieleen, että jos vaihdat kielen englanniksi ja sitten googlaat mitä ikinäkin tuo 'järjestelmävaatimus' on, niin sillä näkisi onko tuota tapahtunut muillekin.
EDIT: Ei tosin kukaan näytä raportoineen samaa tilaa. Hyvä sinänsä, mutta riski on että ei selviä ihan heti.
Viimeksi muokannut ssalmela, 06 Touko 2016, 21:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Löytyi pieni iPerformance-jippo autosta. Kun lukitsen ovet näin iltasella, niin valkoiset penkit hohtavatkin hetken sinisenä
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 316
- Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
- Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e
Luulisi tuon huollossa selviävän helposti? Piuha kiinni ja eiköhän järjestelmä kerro itse mikä on pielessä.ssalmela kirjoitti: Löytyi pieni mutta merkittävä ero; järjestelmävaatimus onkin System Request eli järjestelmäpyyntö.
EDIT: Ei tosin kukaan näytä raportoineen samaa tilaa. Hyvä sinänsä, mutta riski on että ei selviä ihan heti.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Onpa kerrassaan hieno väriyhdistelmä Mun suosikkicombo niin ulkovärin kuin sisustan suhteen. En itse ole koskaan uskaltanut ottaa vaaleaa sisustaa ylläpidon vuoksi ja 3 tenavan sotkettavaksi. Ennalta ehkäsevä käsittely ja säännöllinen puhdistus varmaan auttaa. Laitahan jatkossa kokemuksia millä aineilla penkkejä hoidat ja miten saat pidettyä puhtaana.
Ja uusi tekniikka säväyttää vaikka BMW:n track record akkuasioissa ei ihan aukoton olekaan. En silti ongelmista kantaisi murhetta. Huolto on kyllä ihmeissään ensimmäisten autojen kanssa mutta tehtaan tekninen tuki on takana jos vaan ymmärtävät pyytää apua.
Ajamisen iloa
-p
Ja uusi tekniikka säväyttää vaikka BMW:n track record akkuasioissa ei ihan aukoton olekaan. En silti ongelmista kantaisi murhetta. Huolto on kyllä ihmeissään ensimmäisten autojen kanssa mutta tehtaan tekninen tuki on takana jos vaan ymmärtävät pyytää apua.
Ajamisen iloa
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Täytyy muistaa raportoida miten käy. Vedin heti alkuu Leather Masterin valkoiselle nahalle tarkoitetun Barrier-hoitoaineen jossa pitäisi olla värin siirtymistä (kuten farkkujen värjäymät) estävä ominaisuus. Tummille osille hieroin Furniture Cliniquen Leather Protecion Creamin.phuksi kirjoitti:Ennalta ehkäsevä käsittely ja säännöllinen puhdistus varmaan auttaa. Laitahan jatkossa kokemuksia millä aineilla penkkejä hoidat ja miten saat pidettyä puhtaana.
Tässä muutama lähikuva lähtötilanteesta vielä oikealla kameralla otettuna:
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
- TurboKoo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 329
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
- Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018 - Paikkakunta: Helsinki
toin on kyllä niin namu. Niin sisä- kuin ulkopuoleltakin.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Walter Röhrl
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
On muuten niin hieno sisältä tuo!
Harmi kun ei ollut ballseja tilata omaa vitosta valkoisella nahkasisustalla (ois kyl toiminut mediterranean bluen kanssa), sillä ajattelin että tämmösellä autistilla mustat säästää ylläpitopakkoa niin paljon. Tosin näköjään nekin on nyt säännöllisesti käsiteltyä bemarin omalla nahkasuojalla että tiedä häntä.
Harmi kun ei ollut ballseja tilata omaa vitosta valkoisella nahkasisustalla (ois kyl toiminut mediterranean bluen kanssa), sillä ajattelin että tämmösellä autistilla mustat säästää ylläpitopakkoa niin paljon. Tosin näköjään nekin on nyt säännöllisesti käsiteltyä bemarin omalla nahkasuojalla että tiedä häntä.
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Kiitos kaikille kehuista. Nyt tulee vähän kokemuksia autosta:
Design-näkökulmasta valinnat tuntuivat osuvan kyllä nappiin. Sisätilat ovat todella viihtyisät ja auto miellyttää ulkoisestikin silmiäni.
Jos nyt pitäisi valita, ottaisin kuitenkin 18" vanteet 19":n sijaan, jotta ne saisi ilman runflatia.
Nyt muutaman päivän ja n. 300 kilometrin jälkeen tilanne on se, että hybriditekniikka alkoi taianomaisesti toimimaan tänään aamulla. Huikea tunne kun sähkömoottori vie äänettömästi eteenpäin. Sen voima riittää kaupunkiajoon ihan mainiosti ja jos tulee kiire, bensamoottori herää mukana hetkessä ja ilman mitään nykäisyjä.
Kun alle 20 km/h nopeudessa meno on äänetöntä, rengasmelun (joka on muuten parantunut pre-LCI-ajasta) huomaa nopeuden kasvaessa.
Aina mainiosti palveleva Laakkonen halusi kuitenkin tarkistaa auton toiminnan ja otti sen tutkittavaksi huomenna. Lähdin sieltä äsken kotiin koeajo-330e:llä. Siinä autossa on 16" renkaat jotka ovat luonteeltaan aivan erilaiset. Ne ovat huomattavasti hiljaisemmat mutta kyllä ohjaus muuttuu aika paljon tunnottomammaksi noin korkeaprofiilisilla renkailla. Tästä syystä olen nyt vakuuttunut että 18":n rengas ja M-sport-alusta olisi paras kombinaatio 330e:n kanssa.
Uutena varusteena itselle tullut aktiivivakionopeudensäädin ja nopeusrajoitusnäyttö on huikean hieno yhdistelmä. Kehän ruuhkissa vähän vasemmalla kädellä napsuttelee muuttuvien rajoitusten mukaan ja työmatka menee käytännössä jalkoja käyttämättä. Auto lukee liikennetilannetta todella hienosti ja liikkuu välejä pehmesti mukaillen.
Harman Kardon soi paljon kauniimmin kuin edellisen auton Hifi-paketti. H/K:lta FLAC-tiedostomuotoisia hyvälaatuisia äänitteitä kuunnellessa, sähköllä ajettaessa ruuhkassa aletaan puhua oikeasta Hifistä. 6NS eli Bluetoothin laajennus taisi kyllä olla ihan turha varuste.
Uskon, että jatkossa käyn tankkaamassa auton kerran kuukaudessa nykyisen 3-5 tankkauksen sijaan. Lataamisesta on mainittava että auton vakiolaturin saa pultattua seinään kiinni, mutta lienee syytä hankkia BMW Cable Manager tai vaikkapa ihan puutarhaletkuteline sen johdon kiepille laittoa varten.
Jos latausasemaa ei hanki, pitää olla mahdollisuus pysäköidä auto niin etä pistorasia löytyy suoraan auton keulan edestä tai kuskin oven puolelta, läheltä autoa. Muuntajan jälkeinen osa vakiovirtakaapelista on todella lyhyt ja tuo monikiloinen mötikkä on pakko pultata seinään jos ei halua kolhia sitä ja autoa kaapelia tempoessaan.
Auton ajettavuus on hyvä, mutta ei 2-sarjan Coupén upealla tasolla. F22:n ohjaus on selkeästi raskaampi ja sanoisin että tunnokkaampi. 330e:n Kulkupuoli muistuttaa 330d:n menoa, vertailu 320i:hin on ihan turhaa. Ryntää kivasti eteenpäin pintakaasulla, mutta M235i:n jälkeen jää vähän kaipaamaan moottorin heräämistä isoilla kierroksilla. Auton luonne on toki ihan eri, joten vertailukohta on epäreilu. Akkujen tuomaa lisäpainoa ei ainakaan M-sport alustalla erityisesti huomaa mutkissakaan. Jarrujen huhutusta pehmeydestä ei ole merkkejä. En ole huomannut omassani enkä tainnut huomata tuossa vakiojarrullisessa laina-330e:ssäkään. M-sport jarrujen hyödyllisyyteen en osaa vielä ottaa kantaa.
Ihan huippuhieno auto ja teknologinen ilotulitus, ei urheiluauto mutta ihan pirteä ja ketterä. En vaihtaisi takaisin, mutta 430, 431 ja 6NS varusteet jäisivät ottamatta ja vanteissa päätyisin tuumaa pienempiin + ilman run-flat-ominaisuutta oleviin renkaisiin. 19":n lienee ajettavuudeltaan ja ulkonäöltään paras, mutta hiljaisuus on hybridissä valttia.
Design-näkökulmasta valinnat tuntuivat osuvan kyllä nappiin. Sisätilat ovat todella viihtyisät ja auto miellyttää ulkoisestikin silmiäni.
Jos nyt pitäisi valita, ottaisin kuitenkin 18" vanteet 19":n sijaan, jotta ne saisi ilman runflatia.
Nyt muutaman päivän ja n. 300 kilometrin jälkeen tilanne on se, että hybriditekniikka alkoi taianomaisesti toimimaan tänään aamulla. Huikea tunne kun sähkömoottori vie äänettömästi eteenpäin. Sen voima riittää kaupunkiajoon ihan mainiosti ja jos tulee kiire, bensamoottori herää mukana hetkessä ja ilman mitään nykäisyjä.
Kun alle 20 km/h nopeudessa meno on äänetöntä, rengasmelun (joka on muuten parantunut pre-LCI-ajasta) huomaa nopeuden kasvaessa.
Aina mainiosti palveleva Laakkonen halusi kuitenkin tarkistaa auton toiminnan ja otti sen tutkittavaksi huomenna. Lähdin sieltä äsken kotiin koeajo-330e:llä. Siinä autossa on 16" renkaat jotka ovat luonteeltaan aivan erilaiset. Ne ovat huomattavasti hiljaisemmat mutta kyllä ohjaus muuttuu aika paljon tunnottomammaksi noin korkeaprofiilisilla renkailla. Tästä syystä olen nyt vakuuttunut että 18":n rengas ja M-sport-alusta olisi paras kombinaatio 330e:n kanssa.
Uutena varusteena itselle tullut aktiivivakionopeudensäädin ja nopeusrajoitusnäyttö on huikean hieno yhdistelmä. Kehän ruuhkissa vähän vasemmalla kädellä napsuttelee muuttuvien rajoitusten mukaan ja työmatka menee käytännössä jalkoja käyttämättä. Auto lukee liikennetilannetta todella hienosti ja liikkuu välejä pehmesti mukaillen.
Harman Kardon soi paljon kauniimmin kuin edellisen auton Hifi-paketti. H/K:lta FLAC-tiedostomuotoisia hyvälaatuisia äänitteitä kuunnellessa, sähköllä ajettaessa ruuhkassa aletaan puhua oikeasta Hifistä. 6NS eli Bluetoothin laajennus taisi kyllä olla ihan turha varuste.
Uskon, että jatkossa käyn tankkaamassa auton kerran kuukaudessa nykyisen 3-5 tankkauksen sijaan. Lataamisesta on mainittava että auton vakiolaturin saa pultattua seinään kiinni, mutta lienee syytä hankkia BMW Cable Manager tai vaikkapa ihan puutarhaletkuteline sen johdon kiepille laittoa varten.
Jos latausasemaa ei hanki, pitää olla mahdollisuus pysäköidä auto niin etä pistorasia löytyy suoraan auton keulan edestä tai kuskin oven puolelta, läheltä autoa. Muuntajan jälkeinen osa vakiovirtakaapelista on todella lyhyt ja tuo monikiloinen mötikkä on pakko pultata seinään jos ei halua kolhia sitä ja autoa kaapelia tempoessaan.
Auton ajettavuus on hyvä, mutta ei 2-sarjan Coupén upealla tasolla. F22:n ohjaus on selkeästi raskaampi ja sanoisin että tunnokkaampi. 330e:n Kulkupuoli muistuttaa 330d:n menoa, vertailu 320i:hin on ihan turhaa. Ryntää kivasti eteenpäin pintakaasulla, mutta M235i:n jälkeen jää vähän kaipaamaan moottorin heräämistä isoilla kierroksilla. Auton luonne on toki ihan eri, joten vertailukohta on epäreilu. Akkujen tuomaa lisäpainoa ei ainakaan M-sport alustalla erityisesti huomaa mutkissakaan. Jarrujen huhutusta pehmeydestä ei ole merkkejä. En ole huomannut omassani enkä tainnut huomata tuossa vakiojarrullisessa laina-330e:ssäkään. M-sport jarrujen hyödyllisyyteen en osaa vielä ottaa kantaa.
Ihan huippuhieno auto ja teknologinen ilotulitus, ei urheiluauto mutta ihan pirteä ja ketterä. En vaihtaisi takaisin, mutta 430, 431 ja 6NS varusteet jäisivät ottamatta ja vanteissa päätyisin tuumaa pienempiin + ilman run-flat-ominaisuutta oleviin renkaisiin. 19":n lienee ajettavuudeltaan ja ulkonäöltään paras, mutta hiljaisuus on hybridissä valttia.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Eli nämä jättäisit pois:ssalmela kirjoitti:Kiitos kaikille kehuista. Nyt tulee vähän kokemuksia autosta:
Ihan huippuhieno auto ja teknologinen ilotulitus, ei urheiluauto mutta ihan pirteä ja ketterä. En vaihtaisi takaisin, mutta 430, 431 ja 6NS varusteet jäisivät ottamatta ja vanteissa päätyisin tuumaa pienempiin + ilman run-flat-ominaisuutta oleviin renkaisiin. 19":n lienee ajettavuudeltaan ja ulkonäöltään paras, mutta hiljaisuus on hybridissä valttia.
430 - Automaattisesti himmentyvät tausta- ja sivupeilit, sekä taittuvat sivupeilit
431 - Automaattisesti himmentyvä taustapeili
6NS - Bluetooth handsfree laajennetulla sisällöllä ja USB liitäntä (sis. Bluetooth audio streaming + laajennetut älypuhelin toiminnot)
Äläs nyt, eikö nuo himmentyvät sivu- ja taustapeilit ole aivan helmein varuste adaptiivisten valojen lisäksi talvella?
Itsekin odotan mielenkiinnolla, miltä nuo 19" RFT:t tuntuu. Taitanee olla, että ne menee ensimmäisen kesän jälkeen mullakin vaihtoon, mutta saapi nähdä. Jopa siinä Laakkosen testiautossa niillä 16" RFT renkailla oli melko kova rengasmelu yli 80km/h nopeuksissa, joten 19" RFT:t voivat olla aika kauheat
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Elo 2010, 10:37
- Auto: BMW 530e M-Sport -19,
BMW 330e M-Sport -19
Kyllä minäkin nuo peilit pitäisin mutta mua ei kyllä yhtään harmita etten tilannut tuota 6NS varustetta. Ainakin mulle tärkein (Bluetooth streaming) kun tulee vakiona (tai siis Business paketissa) ja kun tuo remote eServices pelaa hienosti etäohjaukseen, en ole kaivannut noita kalliimpia versioita noista varusteista lainkaan.El Pantero kirjoitti:Eli nämä jättäisit pois:ssalmela kirjoitti:Kiitos kaikille kehuista. Nyt tulee vähän kokemuksia autosta:
Ihan huippuhieno auto ja teknologinen ilotulitus, ei urheiluauto mutta ihan pirteä ja ketterä. En vaihtaisi takaisin, mutta 430, 431 ja 6NS varusteet jäisivät ottamatta ja vanteissa päätyisin tuumaa pienempiin + ilman run-flat-ominaisuutta oleviin renkaisiin. 19":n lienee ajettavuudeltaan ja ulkonäöltään paras, mutta hiljaisuus on hybridissä valttia.
430 - Automaattisesti himmentyvät tausta- ja sivupeilit, sekä taittuvat sivupeilit
431 - Automaattisesti himmentyvä taustapeili
6NS - Bluetooth handsfree laajennetulla sisällöllä ja USB liitäntä (sis. Bluetooth audio streaming + laajennetut älypuhelin toiminnot)
Äläs nyt, eikö nuo himmentyvät sivu- ja taustapeilit ole aivan helmein varuste adaptiivisten valojen lisäksi talvella?