F30 330e Business M Sport

Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 644
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: F30 330e, Audi A5

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja ssalmela » 30 Huhti 2018, 15:25

jva kirjoitti:
30 Huhti 2018, 15:14
Ihan samaa katselin kun nettiautoa selasin - tuo 4-kympin tuntumaan menevä tarjous on minusta jopa varsin hyvä!

Se on sitten eri asia onko se parissa vuodessa sulanut raha paljon vai vähän - onhan se paljon - mutta tarjous itsessään, yleinen hintataso huomioiden on siis jopa varsin hyvä.

Varusteista ei kyllä saa vaihdossa mitään ja se vielä korostuu tuoreessa autossa aika rankasti. Siksi olen omissa autohankinnoissa, silloin kun uutta autoa olen ollut hankkimassa, lähtenyt sillä periaatteella liikkeelle että ruksin vain ne pakolliset ja muut jätän suosiolla pois. Käytettyä hankkiessa tilanne on sitten taas päinvastainen, silloin etsin hyvin varusteltua. Lisävarusteet kun eivät maksa kuin niiden ensimmäiselle ostajalle.
Selvennykseksi, en suinkaan kiukutellut saatujen tarjouksien huonoudesta vaan siitä että markkinat eivät arvosta lisävarustelua yhtään. Ja kun markkinahinta (A) on mikä on - rajusti matalampi kuin se mikä auton arvo on itselle (B) ei auta kuin odottaa kunnes tilanne muuttuu niin että B < A.

No, pitää opetella olemaan vaihtamatta niin usein. :)
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)

Janisema
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 31 Touko 2016, 14:29
Auto: BMW 330e M-Sport

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja Janisema » 30 Huhti 2018, 17:18

Itsellä tippunu 9000€ 1v10kk ikää autolla ja menty 36tkm, kun kävin vaihtohintaa kyselemässä. En pidä ollenkaan pahana, toki ruksin varusteita uutena vaihtoarvo mielessä.

OT: Pakko sanoa, ai että noi Salmolin 'positiiviset' kommentit tällä foorumilla jaksaa huvittaa. Kaikki muu on negatiivista, paitsi hänen omistamansa/ostamansa :D
330e M-Sport -16

melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 401
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja melperri » 30 Huhti 2018, 17:23

Tuon varuste asian kanssa olen itsekin jatkuvasti joutunut painimaan. Ne joutuu vaihdossa valittettavasti antamaan lähes ilmaiseksi. Toisaalta itselle tärkeät varusteet ainakin omalla kohdallani vasta tekevät autosta haluttavan. Niinpä muuta vaihtoehtoa ei ole , kuin varustaa auto kunnolla. Pahin mahdollinen munaus on ottaa vain osa haluamistaan varusteista. Silloin ne puuttuvat heebelit alkaa v:tuttamaan heti ensi metreiltä ja auto on kohta taas vaihdossa.

Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1692
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: 530dA GT xDrive F07 lci

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja ///Marko » 30 Huhti 2018, 17:37

Mulla taas meni siten että yritän välttää uuden auton ostoa jatkossa ja etsin käytettynä aina sellaisen jossa on xDrive, kuutoskone, vähintään hifit, pro navi ja comfort-penkit. Pystyperäistä mallia en myöskään enää halua kun takalasi tahtoo olla aina ravan peitossa ja takaluukku ruosteessa. Näin F25:ssa ja F11:ssa ainakin oli.

*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 263
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: F20 LCI 118dA M-Sport
Paikkakunta: LU

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja *Ari* » 30 Huhti 2018, 19:22

Entisessä autossa hinta puolittui neljässä vuodessa, aiemmissa romahti kolmanneksen mutta ei olleet yhtä varusteltuja kun viimeisin. Mitä enemmän klikkaa varusteita, sitä enemmän menettää rahaa vaihtoon viedessä. Toinen omistaja on voittaja hyvin varustetuissa autoissa.

Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 644
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: F30 330e, Audi A5

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja ssalmela » 30 Huhti 2018, 19:25

*Ari* kirjoitti:
30 Huhti 2018, 19:22
Entisessä autossa hinta puolittui neljässä vuodessa, aiemmissa romahti kolmanneksen mutta ei olleet yhtä varusteltuja kun viimeisin. Mitä enemmän klikkaa varusteita, sitä enemmän menettää rahaa vaihtoon viedessä. Toinen omistaja on voittaja hyvin varustetuissa autoissa.
Täytyy siis olla itse sekä ensimmäinen että toinen omistaja. :)
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)

Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 154
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja Bemmisti » 01 Touko 2018, 07:12

Nyt pistetään pohjat arvoalenemassa. Kysäsin tarjousta metro-autossa olleeseen Saksan tuonti mersuun. Kaveri pokkana kertoi, että hyvittää 30 t. Niin ja oma auto maksoi 11 kk sitten 68 t. Takapotku 520 da m-sport. Heidän autonsa oli vielä vanhempi kuin omani ovh hinta sillä lienee luokkaa 72 t max. Pyynti siinä 68 t. Eli netto hyvitys ois ollut joku 25 t max.😄

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3902
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja salmol » 01 Touko 2018, 10:57

Janisema kirjoitti:
30 Huhti 2018, 17:18
OT: Pakko sanoa, ai että noi Salmolin 'positiiviset' kommentit tällä foorumilla jaksaa huvittaa. Kaikki muu on negatiivista, paitsi hänen omistamansa/ostamansa :D
Mikä nyt mielesi pahoitti? Tuo perhevankkuri-kommenttiko? Tuo 3-sarjahan on perheauto, ei siis mikään sportti kuten vaikka M- ja i-mallit. Jos sinun mielestä 3-sarja ei ole perhevankkuri, niin se on ihan OK minulle. Minun mielestäni tuo auto sellainen on. ;)
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja Jokerdef » 09 Touko 2018, 13:58

OT: Pakko sanoa, ai että noi Salmolin 'positiiviset' kommentit tällä foorumilla jaksaa huvittaa. Kaikki muu on negatiivista, paitsi hänen omistamansa/ostamansa :D
:lol: ;)
There's always one...

Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 420
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja El Pantero » 12 Touko 2018, 23:04

ssalmela kirjoitti:
30 Huhti 2018, 15:25
jva kirjoitti:
30 Huhti 2018, 15:14
Ihan samaa katselin kun nettiautoa selasin - tuo 4-kympin tuntumaan menevä tarjous on minusta jopa varsin hyvä!
Se on sitten eri asia onko se parissa vuodessa sulanut raha paljon vai vähän - onhan se paljon - mutta tarjous itsessään, yleinen hintataso huomioiden on siis jopa varsin hyvä.
Varusteista ei kyllä saa vaihdossa mitään ja se vielä korostuu tuoreessa autossa aika rankasti. Siksi olen omissa autohankinnoissa, silloin kun uutta autoa olen ollut hankkimassa, lähtenyt sillä periaatteella liikkeelle että ruksin vain ne pakolliset ja muut jätän suosiolla pois. Käytettyä hankkiessa tilanne on sitten taas päinvastainen, silloin etsin hyvin varusteltua. Lisävarusteet kun eivät maksa kuin niiden ensimmäiselle ostajalle.
Selvennykseksi, en suinkaan kiukutellut saatujen tarjouksien huonoudesta vaan siitä että markkinat eivät arvosta lisävarustelua yhtään. Ja kun markkinahinta (A) on mikä on - rajusti matalampi kuin se mikä auton arvo on itselle (B) ei auta kuin odottaa kunnes tilanne muuttuu niin että B < A.
No, pitää opetella olemaan vaihtamatta niin usein. :)
Täytyy sanoa, että olen todella yllättynyt 330e hinnankehitykseen, mutta osasyyllinen tähän mielestäni on päällä olevat kamppikset. Kun me olimme reilu pari vuotta sitten tilaamassa autojamme, tuli täydellisesti varustetulle 330e:lle hintaa lähes 75k€ ja huolto- ja jatkutakuupakettien kanssa lähelle 80k€. Nyt Business Exclusive -varustelulla autolla lähtöhintaa on reilusti yli 5k€ vähemmän, joka näkyy. Tämä on tietysti hieno homma, että nyt 3-sarjalaista saa TODELLA järkevään hintaan uutena.

Se ettei lisävarusteita arvosteta on todella ihme juttu. Tai no, homma menee niin että kun autoa tuodaan vaihtoon niin tuolloin lisävarusteille ei anneta mitään arvoa, mutta hyvän väriset M Sportit proffanaveilla ovat olleen aina reilun premiumhinnan kohteena, koska kaikki haluavat nimenomaan aidon M Sportin. Kahlasin nettiauton läpi ja siellä oli kyllä muutama todella järkevä peli 50k€ luokassa. Jos olisin nyt ostamassa autoa, ostaisin ~2v käytetyn 330e:n, sillä tuo hinta on aivan huikea verrattuna siihen minkälaisen auton tuolla saa.

Tuo sinun Estoril Blue 330e:si on yksi Suomen hienoimmista BMW henkilöautoista. En kyllä tiedä mihin tuosta voi vaihtaa, eteenkin kun täyssähköautojen markkinat ovat vielä aika odottavalla päällä. Itse koeajoin 530e:n, mutta se ei istunut mulle vaikka hieno auto olikin; Mersun E350e on sensijaan todella mukava. Jos olisin sinä, niin odottaisin vielä 1-2 vuotta ja sen jälkeen katsoisin Tesla Model 3:sta, Porsche Mission e:tä sekä jokerina Jaguar i-Pacea. Päätin heti oman TP-3:ni ostamisen jälkeen, että seuraava autoni tulee olemaan 100% täyssähkö voimalinjalla, on ne sähköautot sen verran makeita ajaa :)
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Parhaat autonhoitotuotteet nopeasti ja edullisesti - http://www.autotähti.fi

Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 644
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: F30 330e, Audi A5

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja ssalmela » 13 Touko 2018, 09:35

El Pantero kirjoitti:
12 Touko 2018, 23:04
Jos olisin sinä, niin odottaisin vielä 1-2 vuotta ja sen jälkeen katsoisin Tesla Model 3:sta, Porsche Mission e:tä sekä jokerina Jaguar i-Pacea.
Joo, ei tässä kannata hötkyillä - pahin hinnan pudotus täytyy olla jo omien autojen kohdalla takana ja vaihtoehdot on vähissä. Mersun C-sarjasta on kai elokuussa tulossa Facelift yli 50 km:n rangella, joten siinä voisi olla vaihtoehto. Eilen ihastelin Tapiolassa tosi upean näköistä Panamera E-Hybridiä mutta hinta alkaa olla kipurajan väärällä puolella - tosin ne taitaa säilyttää arvonsa varsin hyvin. I-Pace:n koeajo on myös kiikarissa, tosin isoimmat odotukset on kyllä Mission E:tä kohtaan. Musta hevonen lienee myös Audin E-tron.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)

Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 722
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja TJJ » 13 Touko 2018, 10:36

ssalmela kirjoitti:
13 Touko 2018, 09:35
Joo, ei tässä kannata hötkyillä - pahin hinnan pudotus täytyy olla jo omien autojen kohdalla takana ja vaihtoehdot on vähissä.
Eiköhän hinta tuosta vielä "romahda" kun uusi 3-sarja tulee myyntiin. Siinä kuitenkin on kehittyneempi e-malli ja automyyjät tietty vetoaa hyvityksiä laskiessaan siihen ettei tuota vanhaa tekniikkaa kukaan halua.

Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 420
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja El Pantero » 13 Touko 2018, 12:30

ssalmela kirjoitti:
13 Touko 2018, 09:35
El Pantero kirjoitti:
12 Touko 2018, 23:04
Jos olisin sinä, niin odottaisin vielä 1-2 vuotta ja sen jälkeen katsoisin Tesla Model 3:sta, Porsche Mission e:tä sekä jokerina Jaguar i-Pacea.
Joo, ei tässä kannata hötkyillä - pahin hinnan pudotus täytyy olla jo omien autojen kohdalla takana ja vaihtoehdot on vähissä. Mersun C-sarjasta on kai elokuussa tulossa Facelift yli 50 km:n rangella, joten siinä voisi olla vaihtoehto. Eilen ihastelin Tapiolassa tosi upean näköistä Panamera E-Hybridiä mutta hinta alkaa olla kipurajan väärällä puolella - tosin ne taitaa säilyttää arvonsa varsin hyvin. I-Pace:n koeajo on myös kiikarissa, tosin isoimmat odotukset on kyllä Mission E:tä kohtaan. Musta hevonen lienee myös Audin E-tron.
Panamera on kyllä hieman pappa auto, vaikka sillä on suorituskyky ihan kunnossa. Oman 330e:n 27km todelliseen rangeen lisäkilometrit olisivat eteenkin talviaikaan kivoja, mutta kesät olen ajanut kehä III sisäpuolella kokonaan sähköllä jo pitkään, eteenkin kun nyt jokaisesta parkkihallista saa auton ladattua. Itse en ainakaan voi mitenkään arvostaa lisärangea tuon 25-30k€ arvoiseksi, että auton vaihtaisin sen takia. :rolle:

Audilta tulevat täyssähkö e-tronit ovat todella upeita, ja toivottavasti ne jäävät sen näköisiksi miltä konseptiautot. Nykyisin myynnissä olevat Audin PHEV e-tronit ei sensijaan ole niin kaksisia, eli kannattaa koeajaa autot esim. viikonlopun yli ennen jos meinaan sinne suuntaan kallistua. Pienempien Audin PHEV:t ovat omasta mielestäni paljon 330e:tä 'tönkömpiä', eli niissä huomaa selvästi kun auto vaihtaa sähköltä bensalle kun taas 330e:ssä ei huomaa. Kaverini ajeli uudella Audi Q7 e-tronilla vuoden päivät, mutta vaihtoi pari kuukautta sitten 740e:hen, koska Q7 tuntui hieman traktorilta. 740e:hen hän on puolestaan enemmän kuin tyytyväinen. Hänkin päätti, että parin vuoden päästä 740e vaihtuu täyssähköön, kun järkeviä malleja tulee markkinoille.

Mutta joo, sinun lista on siis Porsche Mission-e (täyssähkö), Porsche Panamera (PHEV), Jaguar i-Pace (täyssähkö), Mercedes C (PHEV), Audi e-tron (täyssähkö)? Ei hullumpi lista, mutta kuten sanoin jo aiemmin, kannattaa odottaa rauhassa 1-2 vuotta ja ostaa joku noista täyssähköistä kun ne tulevat markkinoille :thuup:
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Parhaat autonhoitotuotteet nopeasti ja edullisesti - http://www.autotähti.fi