F30 330e Business M Sport

Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 642
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: F30 330e, Audi A5

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja ssalmela » 06 Touko 2016, 18:21

Muutama kännykkäräpsäisy tähän väliin sisätiloistakin.

Kyllä tuo valkoinen nahka varmasti arka on, mutta näin uutena miellyttää ainakin omaa silmää.
IMG_1944.JPG
IMG_1944.JPG (516.29 KiB) Katsottu 5703 kertaa
IMG_4989.JPG
IMG_4989.JPG (515.06 KiB) Katsottu 5703 kertaa
IMG_0696.JPG
IMG_0696.JPG (897.78 KiB) Katsottu 5703 kertaa
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)

Avatar
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 583
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja E81 » 06 Touko 2016, 18:32

Ai jumankekka kun toi valkoinen nahkasisustus on hieno!

juntta
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 05 Elo 2010, 10:37
Auto: BMW X5 xDrive40e M-Sport -17,
BMW 330e -16

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja juntta » 06 Touko 2016, 18:35

Voi vitsi, toi sisusta on kyllä karkki! [emoji7] Kylläpäs tuo oma näyttää nyt niiiiin tylsältä... [emoji15]

toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 258
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 330e

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja toukopouko » 06 Touko 2016, 19:02

Tuo "järjestelmävaatimus" kuulostaa tosiaan siltä että joko järjestelmässä on joku vika joka pakottaa tuon polttomoottorin päälle (tuskin kun muuten kerran toimii), tai sitten siellä on joku tuon pakotuksen tekevä asetus päällä.

Toivottavasti ongelma ratkiaa äkkiä.

Ja on makean näköinen tuo musta/valkoinen sisustus <3. Itsekin tylsänä otin musta/mustan, en uskaltanut sitä vaaleaa osanahkaverhoilua laittaa välittömän paskoittumisen pelossa :(.
BMW 330e 2016 - kulutus Kuva

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1633
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: G30 530e

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja gestapo » 06 Touko 2016, 19:43

Jessus että on komia!
Nahkainen kojetaulu kruuna kaiken. :thup:
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..

GranC
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 93
Liittynyt: 22 Huhti 2014, 19:33
Auto: F11 520dA M-sport
Yamaha R1 ratalelu

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja GranC » 06 Touko 2016, 20:01

On se hieno! Nahkainen kojelauta vaalealla nahalla nostaa ohjaamon F3x-sarjassa ihan uudelle tasolle.

Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 642
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: F30 330e, Audi A5

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja ssalmela » 06 Touko 2016, 20:40

juntta kirjoitti: Toimiiko jos ei valitse navilla kohdetta vaan säätelee ajotilaa suoraan napista?
Valitettavasti ei. Auto pöräyttää polttomoottorin käyntiin heti kun virrat laittaa päälle. Max eDrive ei ole missään tilanteessa käytettävissä.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3867
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja salmol » 06 Touko 2016, 21:29

Hieno, vaikkakin arka sisusta. Mutta olen iso vaalean sisustan ystävä.
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 420
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja El Pantero » 06 Touko 2016, 21:35

ssalmela kirjoitti: Kiitos vielä El Panterolle auton syöttämisestä wallboxilla. Siltä varalta että jollain on hyviä ideoita, tarkennetaan vielä ettei auto herjaa liian alhaisesta lataustilasta. Ilmoitukset liittyvät järjestelmävaatimukseen polttomoottorin päällä pitämisestä.
No problem, oli kiva nähdä. Tuli mieleen, että jos vaihdat kielen englanniksi ja sitten googlaat mitä ikinäkin tuo 'järjestelmävaatimus' on, niin sillä näkisi onko tuota tapahtunut muillekin.

Ai niin, ja muuta sun "auto" -tiedot. :)
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Parhaat autonhoitotuotteet nopeasti ja edullisesti - http://www.autotähti.fi

Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 642
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: F30 330e, Audi A5

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja ssalmela » 06 Touko 2016, 21:47

El Pantero kirjoitti:Tuli mieleen, että jos vaihdat kielen englanniksi ja sitten googlaat mitä ikinäkin tuo 'järjestelmävaatimus' on, niin sillä näkisi onko tuota tapahtunut muillekin.
Kiitos. Löytyi pieni mutta merkittävä ero; järjestelmävaatimus onkin System Request eli järjestelmäpyyntö.

EDIT: Ei tosin kukaan näytä raportoineen samaa tilaa. Hyvä sinänsä, mutta riski on että ei selviä ihan heti.
IMG_2897.JPG
IMG_2897.JPG (476.77 KiB) Katsottu 5577 kertaa
Viimeksi muokannut ssalmela, 06 Touko 2016, 21:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)

Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 642
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: F30 330e, Audi A5

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja ssalmela » 06 Touko 2016, 21:53

Löytyi pieni iPerformance-jippo autosta. Kun lukitsen ovet näin iltasella, niin valkoiset penkit hohtavatkin hetken sinisenä :cools:
IMG_1627.JPG
IMG_1627.JPG (518.32 KiB) Katsottu 5574 kertaa
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)

Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1059
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X1 25i -15
i8 -14
720S -18
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja Pitkis » 07 Touko 2016, 01:17

Mulla on sama. Liittyy noihin hybrideihin varmaan.

jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 269
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: X5 xDrive40e

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja jva » 07 Touko 2016, 11:36

ssalmela kirjoitti: Löytyi pieni mutta merkittävä ero; järjestelmävaatimus onkin System Request eli järjestelmäpyyntö.

EDIT: Ei tosin kukaan näytä raportoineen samaa tilaa. Hyvä sinänsä, mutta riski on että ei selviä ihan heti.
IMG_2897.JPG
Luulisi tuon huollossa selviävän helposti? Piuha kiinni ja eiköhän järjestelmä kerro itse mikä on pielessä.

phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 760
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: 530d GT5 xDrive
640i Cabrio

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja phuksi » 08 Touko 2016, 10:15

Onpa kerrassaan hieno väriyhdistelmä :drool: Mun suosikkicombo niin ulkovärin kuin sisustan suhteen. En itse ole koskaan uskaltanut ottaa vaaleaa sisustaa ylläpidon vuoksi ja 3 tenavan sotkettavaksi. Ennalta ehkäsevä käsittely ja säännöllinen puhdistus varmaan auttaa. Laitahan jatkossa kokemuksia millä aineilla penkkejä hoidat ja miten saat pidettyä puhtaana.

Ja uusi tekniikka säväyttää vaikka BMW:n track record akkuasioissa ei ihan aukoton olekaan. En silti ongelmista kantaisi murhetta. Huolto on kyllä ihmeissään ensimmäisten autojen kanssa mutta tehtaan tekninen tuki on takana jos vaan ymmärtävät pyytää apua.

Ajamisen iloa :thuup:

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend

Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 642
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: F30 330e, Audi A5

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja ssalmela » 08 Touko 2016, 20:30

phuksi kirjoitti:Ennalta ehkäsevä käsittely ja säännöllinen puhdistus varmaan auttaa. Laitahan jatkossa kokemuksia millä aineilla penkkejä hoidat ja miten saat pidettyä puhtaana.
Täytyy muistaa raportoida miten käy. Vedin heti alkuu Leather Masterin valkoiselle nahalle tarkoitetun Barrier-hoitoaineen jossa pitäisi olla värin siirtymistä (kuten farkkujen värjäymät) estävä ominaisuus. Tummille osille hieroin Furniture Cliniquen Leather Protecion Creamin.

Tässä muutama lähikuva lähtötilanteesta vielä oikealla kameralla otettuna:
DSC_0718.jpg
DSC_0718.jpg (111.53 KiB) Katsottu 5183 kertaa
DSC_0739.jpg
DSC_0739.jpg (82.4 KiB) Katsottu 5183 kertaa
DSC_0741.jpg
DSC_0741.jpg (100.41 KiB) Katsottu 5183 kertaa
DSC_0722.jpg
DSC_0722.jpg (166.22 KiB) Katsottu 5183 kertaa
DSC_0726.jpg
DSC_0726.jpg (196.47 KiB) Katsottu 5183 kertaa
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)

Avatar
TurboKoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
Auto: F31 320d Connected 2018
ex F22 218d sport 2014
Paikkakunta: Uppsala

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja TurboKoo » 08 Touko 2016, 21:00

toin on kyllä niin namu. Niin sisä- kuin ulkopuoleltakin.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 682
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 08 Touko 2016, 21:07

On muuten niin hieno sisältä tuo!

Harmi kun ei ollut ballseja tilata omaa vitosta valkoisella nahkasisustalla (ois kyl toiminut mediterranean bluen kanssa), sillä ajattelin että tämmösellä autistilla mustat säästää ylläpitopakkoa niin paljon. Tosin näköjään nekin on nyt säännöllisesti käsiteltyä bemarin omalla nahkasuojalla että tiedä häntä.

Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 642
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: F30 330e, Audi A5

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja ssalmela » 10 Touko 2016, 16:20

Kiitos kaikille kehuista. Nyt tulee vähän kokemuksia autosta:

Design-näkökulmasta valinnat tuntuivat osuvan kyllä nappiin. Sisätilat ovat todella viihtyisät ja auto miellyttää ulkoisestikin silmiäni.

Jos nyt pitäisi valita, ottaisin kuitenkin 18" vanteet 19":n sijaan, jotta ne saisi ilman runflatia.

Nyt muutaman päivän ja n. 300 kilometrin jälkeen tilanne on se, että hybriditekniikka alkoi taianomaisesti toimimaan tänään aamulla. Huikea tunne kun sähkömoottori vie äänettömästi eteenpäin. Sen voima riittää kaupunkiajoon ihan mainiosti ja jos tulee kiire, bensamoottori herää mukana hetkessä ja ilman mitään nykäisyjä.

Kun alle 20 km/h nopeudessa meno on äänetöntä, rengasmelun (joka on muuten parantunut pre-LCI-ajasta) huomaa nopeuden kasvaessa.

Aina mainiosti palveleva Laakkonen halusi kuitenkin tarkistaa auton toiminnan ja otti sen tutkittavaksi huomenna. Lähdin sieltä äsken kotiin koeajo-330e:llä. Siinä autossa on 16" renkaat jotka ovat luonteeltaan aivan erilaiset. Ne ovat huomattavasti hiljaisemmat mutta kyllä ohjaus muuttuu aika paljon tunnottomammaksi noin korkeaprofiilisilla renkailla. Tästä syystä olen nyt vakuuttunut että 18":n rengas ja M-sport-alusta olisi paras kombinaatio 330e:n kanssa.

Uutena varusteena itselle tullut aktiivivakionopeudensäädin ja nopeusrajoitusnäyttö on huikean hieno yhdistelmä. Kehän ruuhkissa vähän vasemmalla kädellä napsuttelee muuttuvien rajoitusten mukaan ja työmatka menee käytännössä jalkoja käyttämättä. Auto lukee liikennetilannetta todella hienosti ja liikkuu välejä pehmesti mukaillen.

Harman Kardon soi paljon kauniimmin kuin edellisen auton Hifi-paketti. H/K:lta FLAC-tiedostomuotoisia hyvälaatuisia äänitteitä kuunnellessa, sähköllä ajettaessa ruuhkassa aletaan puhua oikeasta Hifistä. 6NS eli Bluetoothin laajennus taisi kyllä olla ihan turha varuste.

Uskon, että jatkossa käyn tankkaamassa auton kerran kuukaudessa nykyisen 3-5 tankkauksen sijaan. Lataamisesta on mainittava että auton vakiolaturin saa pultattua seinään kiinni, mutta lienee syytä hankkia BMW Cable Manager tai vaikkapa ihan puutarhaletkuteline sen johdon kiepille laittoa varten.

Jos latausasemaa ei hanki, pitää olla mahdollisuus pysäköidä auto niin etä pistorasia löytyy suoraan auton keulan edestä tai kuskin oven puolelta, läheltä autoa. Muuntajan jälkeinen osa vakiovirtakaapelista on todella lyhyt ja tuo monikiloinen mötikkä on pakko pultata seinään jos ei halua kolhia sitä ja autoa kaapelia tempoessaan.

Auton ajettavuus on hyvä, mutta ei 2-sarjan Coupén upealla tasolla. F22:n ohjaus on selkeästi raskaampi ja sanoisin että tunnokkaampi. 330e:n Kulkupuoli muistuttaa 330d:n menoa, vertailu 320i:hin on ihan turhaa. Ryntää kivasti eteenpäin pintakaasulla, mutta M235i:n jälkeen jää vähän kaipaamaan moottorin heräämistä isoilla kierroksilla. Auton luonne on toki ihan eri, joten vertailukohta on epäreilu. Akkujen tuomaa lisäpainoa ei ainakaan M-sport alustalla erityisesti huomaa mutkissakaan. Jarrujen huhutusta pehmeydestä ei ole merkkejä. En ole huomannut omassani enkä tainnut huomata tuossa vakiojarrullisessa laina-330e:ssäkään. M-sport jarrujen hyödyllisyyteen en osaa vielä ottaa kantaa.

Ihan huippuhieno auto ja teknologinen ilotulitus, ei urheiluauto mutta ihan pirteä ja ketterä. En vaihtaisi takaisin, mutta 430, 431 ja 6NS varusteet jäisivät ottamatta ja vanteissa päätyisin tuumaa pienempiin + ilman run-flat-ominaisuutta oleviin renkaisiin. 19":n lienee ajettavuudeltaan ja ulkonäöltään paras, mutta hiljaisuus on hybridissä valttia.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)

Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 420
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja El Pantero » 10 Touko 2016, 17:41

ssalmela kirjoitti:Kiitos kaikille kehuista. Nyt tulee vähän kokemuksia autosta:
Ihan huippuhieno auto ja teknologinen ilotulitus, ei urheiluauto mutta ihan pirteä ja ketterä. En vaihtaisi takaisin, mutta 430, 431 ja 6NS varusteet jäisivät ottamatta ja vanteissa päätyisin tuumaa pienempiin + ilman run-flat-ominaisuutta oleviin renkaisiin. 19":n lienee ajettavuudeltaan ja ulkonäöltään paras, mutta hiljaisuus on hybridissä valttia.
Eli nämä jättäisit pois:
430 - Automaattisesti himmentyvät tausta- ja sivupeilit, sekä taittuvat sivupeilit
431 - Automaattisesti himmentyvä taustapeili
6NS - Bluetooth handsfree laajennetulla sisällöllä ja USB liitäntä (sis. Bluetooth audio streaming + laajennetut älypuhelin toiminnot)


Äläs nyt, eikö nuo himmentyvät sivu- ja taustapeilit ole aivan helmein varuste adaptiivisten valojen lisäksi talvella? :)

Itsekin odotan mielenkiinnolla, miltä nuo 19" RFT:t tuntuu. Taitanee olla, että ne menee ensimmäisen kesän jälkeen mullakin vaihtoon, mutta saapi nähdä. Jopa siinä Laakkosen testiautossa niillä 16" RFT renkailla oli melko kova rengasmelu yli 80km/h nopeuksissa, joten 19" RFT:t voivat olla aika kauheat :thdw:
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Parhaat autonhoitotuotteet nopeasti ja edullisesti - http://www.autotähti.fi

juntta
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 05 Elo 2010, 10:37
Auto: BMW X5 xDrive40e M-Sport -17,
BMW 330e -16

Re: F30 330e Business M Sport

Viesti Kirjoittaja juntta » 10 Touko 2016, 19:02

El Pantero kirjoitti:
ssalmela kirjoitti:Kiitos kaikille kehuista. Nyt tulee vähän kokemuksia autosta:
Ihan huippuhieno auto ja teknologinen ilotulitus, ei urheiluauto mutta ihan pirteä ja ketterä. En vaihtaisi takaisin, mutta 430, 431 ja 6NS varusteet jäisivät ottamatta ja vanteissa päätyisin tuumaa pienempiin + ilman run-flat-ominaisuutta oleviin renkaisiin. 19":n lienee ajettavuudeltaan ja ulkonäöltään paras, mutta hiljaisuus on hybridissä valttia.
Eli nämä jättäisit pois:
430 - Automaattisesti himmentyvät tausta- ja sivupeilit, sekä taittuvat sivupeilit
431 - Automaattisesti himmentyvä taustapeili
6NS - Bluetooth handsfree laajennetulla sisällöllä ja USB liitäntä (sis. Bluetooth audio streaming + laajennetut älypuhelin toiminnot)


Äläs nyt, eikö nuo himmentyvät sivu- ja taustapeilit ole aivan helmein varuste adaptiivisten valojen lisäksi talvella? :)
Kyllä minäkin nuo peilit pitäisin mutta mua ei kyllä yhtään harmita etten tilannut tuota 6NS varustetta. Ainakin mulle tärkein (Bluetooth streaming) kun tulee vakiona (tai siis Business paketissa) ja kun tuo remote eServices pelaa hienosti etäohjaukseen, en ole kaivannut noita kalliimpia versioita noista varusteista lainkaan.