Sivu 3/6

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 04 Kesä 2016, 21:53
Kirjoittaja ssalmela
Onpas jotenkin tutun näköinen yhdistelmä :)

"BMW Japan Unveils the BMW 330e Celebration Edition Model."

http://www.bmwblog.com/2016/05/31/bmw-j ... ion-model/

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 05 Kesä 2016, 00:29
Kirjoittaja El Pantero
ssalmela kirjoitti:Onpas jotenkin tutun näköinen yhdistelmä :)

"BMW Japan Unveils the BMW 330e Celebration Edition Model."

http://www.bmwblog.com/2016/05/31/bmw-j ... ion-model/
Heh, hienon näköinen peli. Itse pidän henk. koht Estoril Blue:sta enemmän kuin Tanzanite Blue:sta... on sulla hienompi ja paremmin varusteltu vekotin kuin tuo limited edition. :thuup:

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 05 Kesä 2016, 07:17
Kirjoittaja VeeMatti
Hienonnäköinen peli - onneksi olkoon ja sähköisiä kilometrejä.

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 08 Kesä 2016, 22:19
Kirjoittaja haba
Hieno on, tällä kyllä kelpaa ajella. Varusteet kohdallaan :thuup:

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 29 Kesä 2016, 23:06
Kirjoittaja Merciful
Onnittelut, kyllä on hieno auto sinulla jälleen alla :thup:

Sisustan osalta on kiva huomata, että muitakin uhkarohkeita tilaajia Suomesta löytyy, sopii tosi hyvin sinisen ulkoasun kanssa yhteen!

Hyvä myös, että auto rupesi pelaamaan, saitko muuten Laakkoselta mitään tietoa mistä se häiriö johtui?

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 30 Kesä 2016, 22:39
Kirjoittaja ssalmela
Noniin, kävin tankkaamassa.. En tiedä johtuiko työpaikalle eilen tulleesta latausasemasta (ei nyt ehkä vielä), polttomoottorin sisäänajosta vai mistä, mutta keskikulutus on kääntynyt mukavasti laskuun. :)

Reilun kolmen tonnin jälkeen keskikulutus 3.0 litraa ajotietokoneen mukaan. Nyt meni täyttämällä 34,4 litraa tankkiin ja kilometrejä kertyi edellisen 3.6. suoritetun tankkauksen jälkeen 1277.

Tarkoittaa että kesäkuun keskikulutus on 2,69 l/100 km. Aika hyvä, eikös vain? :)

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 30 Kesä 2016, 22:58
Kirjoittaja traveller
ssalmela kirjoitti: Tarkoittaa että kesäkuun keskikulutus on 2,69 l/100 km. Aika hyvä, eikös vain? :)
Sehän riippuu täysin siitä, minkälaista ajoa ja kuinka paljon sähköä on kulutettu. :cools:

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 01 Heinä 2016, 06:54
Kirjoittaja gestapo
Hienoja kulutuslukemia! Pienellä menee.
Onko joku jo ajanut pitempää matkaa tienpäällä (esim. Hki-Oulu), jolloin auto on enempi hybriditilassa ja latausta ei tehdä. Onko tuosta dieselin tappajaksi matka-ajossa? Meneekö helposti alle viiden litran lukemille?

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 01 Heinä 2016, 07:45
Kirjoittaja El Pantero
gestapo kirjoitti:Hienoja kulutuslukemia! Pienellä menee.
Onko joku jo ajanut pitempää matkaa tienpäällä (esim. Hki-Oulu), jolloin auto on enempi hybriditilassa ja latausta ei tehdä. Onko tuosta dieselin tappajaksi matka-ajossa? Meneekö helposti alle viiden litran lukemille?
Testasin 330e:tä tyhjillä akuilla ja 100km maantiematkalla muutama kuukausi sitten, ja silloin tulokseksi tuli 6.2 litraa satasella. Dieselin tappajaksi PHEV autoista ei ole pitkässä matka-ajossa, vaan ne loistaa stop and go -tyyppisessä nykivässä liikenteessä.

Ohessa linkki videoon:

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 01 Heinä 2016, 13:27
Kirjoittaja juntta
El Pantero kirjoitti:
gestapo kirjoitti:Hienoja kulutuslukemia! Pienellä menee.
Onko joku jo ajanut pitempää matkaa tienpäällä (esim. Hki-Oulu), jolloin auto on enempi hybriditilassa ja latausta ei tehdä. Onko tuosta dieselin tappajaksi matka-ajossa? Meneekö helposti alle viiden litran lukemille?
Testasin 330e:tä tyhjillä akuilla ja 100km maantiematkalla muutama kuukausi sitten, ja silloin tulokseksi tuli 6.2 litraa satasella. Dieselin tappajaksi PHEV autoista ei ole pitkässä matka-ajossa, vaan ne loistaa stop and go -tyyppisessä nykivässä liikenteessä.
Samaa mieltä, omassa ajossa semmoinen normaalipäivä (2x90km molemmissa päissä lataus) niin pääsee alle neljän litran kulutukseen mutta heti kun heittää isolle kirkolle ja takaisin (Luumäki-Hki-Luumäki, ~420km lataus vain lähtiessä) ollaan jo kuuden litran kulutuksessa.

Toki jos välissä pitää pitkän lounastauon ja kahvitauot laturin ääressä niin sitten taas pääsee pienemmällä mutta matka-aika kasvaa turhan paljon! :lol:

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 03 Heinä 2016, 19:12
Kirjoittaja ssalmela
Saksan läpi ajettuna keskikulutus erittäin maltillinen 8,5 litraa. Akku tyhjä liikkeelle lähdettäessä. Ajotyyli bensaa säästämätön. Kuva

Kulkee hienosti ja kiihtyvyyttä riittää kaikkiin nopeuksiin samalla lailla kuin 328i:ssä. Huiput jää kuitenkin lukemaan 234 km/h.

F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 03 Heinä 2016, 19:22
Kirjoittaja salmol
Kiva lukea 330e-juttuja mutta lähes pelkästään ne ovat kulutukseen liittyviä. Tuosta ei nyt dieselin tappajaksi ole, niin voisitte kertoa enemmän kokemuksia verrattuna muihin bensa ja diesel vehkeisiin ja muuta uutta. Vaikka mitä muuta uutta tekniikkapuolella ja varusteissa on.

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 03 Heinä 2016, 21:22
Kirjoittaja ssalmela
salmol kirjoitti:Kiva lukea 330e-juttuja mutta lähes pelkästään ne ovat kulutukseen liittyviä. Tuosta ei nyt dieselin tappajaksi ole, niin voisitte kertoa enemmän kokemuksia verrattuna muihin bensa ja diesel vehkeisiin ja muuta uutta. Vaikka mitä muuta uutta tekniikkapuolella ja varusteissa on.
Eipä siinä 330e:ssä mitään eroa varustepuolella ole muihin F30 LCI:hin verrattuna. Energianhallinta ja voimalinja on se miten se poikkeaa. Tavaratila on pienempi, mutta 2,5 viikon Euroopan kiertuetta ajatellen näytti 4 hengen matkatavaroiden jälkeen jäävän tilaa myös paluumatkan viiniostoksille. Mä en oikeasti ymmärrä miksi kaikilla muilla lapsiperheillä pitää olla farmari :)

Täytyy reissusta palattuamme vaikka kirjoitella lisää noista varusteista jos jotakuta erityisesti kiinnostaa. Jotenkin tuntuu siltä että niistä kirjoittelu voidaan tulkita helposti leveilyksi ja että niistä lienee jo muiden mallien osalta kirjoiteltu vaikka kuinka, mutta on se kyllä hienoa että F30 on mahdollista varustella nykyisin melkoiseksi teknologiseksi ilotulitukseksi.

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 03 Heinä 2016, 22:46
Kirjoittaja salmol
Varusteista kiinnostaa kuulla aina ja esim erosta kulkupuolella vaikka 325d/330d/328i verrattuna

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 04 Heinä 2016, 16:38
Kirjoittaja ///Marko
salmol kirjoitti:Varusteista kiinnostaa kuulla aina ja esim erosta kulkupuolella vaikka 325d/330d/328i verrattuna
Ja noita edellämainittuja ajaneena kiinnostaisi miltä 330e tuntuu M235i:n jälkeen? Ei meilläkään ole farmaria vaikka pieniä lapsia onkin. Sedan riittää ihan hyvin.

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 04 Heinä 2016, 17:31
Kirjoittaja ssalmela
///Marko kirjoitti: Ja noita edellämainittuja ajaneena kiinnostaisi miltä 330e tuntuu M235i:n jälkeen?
Merkittävin ero on alustassa. M235i on mikroautomainen ja uskomattoman tarkka hallittava, F30 on selkeästi kevyemmällä ohjauksella eikä siksi tunnu niin sporttiselta. 330e on tosi hyvä ajaa, mutta M235i:n tasolle se ei luonnollisesti yllä.

Sitten kenties äkkiseltään erikoiselta kuulostava johtopäätös. M235i:n perusongelma on se, että vaikka siinä on tehoa enemmän kuin oikeasti tarvitaan, se hankitaan fiiliksen vuoksi ja sen säilyttämiseksi sitä pitäisi olla jossain vaiheessa lisää. Ja kas kummaa, 330e:ssä on tehoa vähemmän, mutta silti siinäkin on sitä enemmän kuin tarpeeksi.

Hetkittäin ole kaivannut M235i:n murinaa, mutta vaihtopäätöstä en kadu. 330e mahdollistaa samalla rahalla niin paljon enemmän varustetta, että kompensoivia tekijöitä on tarpeeksi.

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 04 Heinä 2016, 17:42
Kirjoittaja Kuudensuora
salmol kirjoitti:Varusteista kiinnostaa kuulla aina ja esim erosta kulkupuolella vaikka 325d/330d/328i verrattuna
Kaikilla ajaneena (paitsi 330i) voisin sanoa, että eriluonteisia. 330e tuntuu alkuun ihan ripeältä (<100km/h), mutta viimeinen puruistus puuttuu verrattuna esim. 340i:hin, joka on selvästi nopeampi yli 100km/h. 328i/330i on vastaava suorituskyvyltään, paitsi kaupungissa, jossa 330e etevämpi. 325d taas puutuu vauhdin kasvaessa ja 330d tuntuu kaikkialla hyvältä. Kovin suuria eroja ei synny ja suorituskyky vastaa hyvinkin tarkkaan mallimerkintää. Arkiliikenteessä 330x on riittävän nopea, joten ainoastaan kaasupohjassa eroja syntyy.

Kuvaimage sharing

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 04 Heinä 2016, 18:15
Kirjoittaja salmol
Kuudensuora kirjoitti:
salmol kirjoitti:Varusteista kiinnostaa kuulla aina ja esim erosta kulkupuolella vaikka 325d/330d/328i verrattuna
Kaikilla ajaneena (paitsi 330i) voisin sanoa, että eriluonteisia. 330e tuntuu alkuun ihan ripeältä (<100km/h), mutta viimeinen puruistus puuttuu verrattuna esim. 340i:hin, joka on selvästi nopeampi yli 100km/h. 328i/330i on vastaava suorituskyvyltään, paitsi kaupungissa, jossa 330e etevämpi. 325d taas puutuu vauhdin kasvaessa ja 330d tuntuu kaikkialla hyvältä. Kovin suuria eroja ei synny ja suorituskyky vastaa hyvinkin tarkkaan mallimerkintää. Arkiliikenteessä 330x on riittävän nopea, joten ainoastaan kaasupohjassa eroja syntyy.
Hyvä analyysi. Onkohan edes mitään huhuja ollut dieselin yhteyteen tuosta sähkölinjasta? Sehän voisi olla ihan kuningas, eli ripeä alle satasessa ja sitten kovemmissa nopeuksissa ja pitkillä matkoilla säästöpossu mitä bensavehkeet eivät ole.

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 04 Heinä 2016, 18:16
Kirjoittaja salmol
ssalmela kirjoitti:
///Marko kirjoitti: Ja noita edellämainittuja ajaneena kiinnostaisi miltä 330e tuntuu M235i:n jälkeen?
Merkittävin ero on alustassa.
Sinulla kun on tuo 220i, niin mites siihen vertaisit? Siinähän on tuo nelari kuitenkin sama.

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 04 Heinä 2016, 19:19
Kirjoittaja ssalmela
salmol kirjoitti:
ssalmela kirjoitti:
///Marko kirjoitti: Ja noita edellämainittuja ajaneena kiinnostaisi miltä 330e tuntuu M235i:n jälkeen?
Merkittävin ero on alustassa.
Sinulla kun on tuo 220i, niin mites siihen vertaisit? Siinähän on tuo nelari kuitenkin sama.
Siinä 220i:ssä on ihan sama huippualusta kuin M235i:ssä, mutta kulkupuoli rauhallisempi. 330e sijoittuu voiman suhteen näiden välimaastoon, ollen selkeästi ripeämpi kuin 220i.

330e:n oikea vertailukohta on 30i, ei missään nimessä 20i. Todellinen yllätys on se miten voimakas 330e on autobaanalla. Kun vaihde vaihtuu n. 160 km/h:n kohdalla isommaksi, auto ryntää taas kun eBoost tuntuu purevan erityisesti matalammilla kierroksilla.