2016 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Juu ei, nyt vaan rangea kasvattamaan että saa kaikki ajot hoidettua sähköllä. Pari tämmöistä takakonttiin http://www.ebay.com/itm/Tesla-Model-S-b ... cD&vxp=mtrssalmela kirjoitti:Joo, ei näistä sähkömoottorisista ole enää paluuta.
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 140
- Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
- Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04
Samaa mieltä teidän kanssa, ei oo sähkövehkeistä paluuta.
225xe alla nyt keskikulutuksella 2.7l/100km ihan reippaasti kiihdytellen ja ajaen ja ensi viikolla lisäksi x5 40e.
En voi millään ymmärtää noita autolehtien juttuja ja testaustapaa, autoja pitäisi testata kuten niitä käytetään, eli päivittäinen työmatka ja mahdolliset kaupasssakäynnit + harrastusmatkat yhdeksi vertailukohteeksi, johon monella hybridinkini sähkörange on ihan riittävä ja sitten pitkänmatkan ajo erikseen.
Off-topic: Tietääkö kukaan sähköasennusfirmaa Oulussa joka olisi jo pelannut näiden laturien kanssa, pitäisi löytää kahdelle boxille asentaja.
225xe alla nyt keskikulutuksella 2.7l/100km ihan reippaasti kiihdytellen ja ajaen ja ensi viikolla lisäksi x5 40e.
En voi millään ymmärtää noita autolehtien juttuja ja testaustapaa, autoja pitäisi testata kuten niitä käytetään, eli päivittäinen työmatka ja mahdolliset kaupasssakäynnit + harrastusmatkat yhdeksi vertailukohteeksi, johon monella hybridinkini sähkörange on ihan riittävä ja sitten pitkänmatkan ajo erikseen.
Off-topic: Tietääkö kukaan sähköasennusfirmaa Oulussa joka olisi jo pelannut näiden laturien kanssa, pitäisi löytää kahdelle boxille asentaja.
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Porilainen Plugit toimii ympäri Suomen ja tekee käsittäkseni myös siellä Oulun suunnalla asennukset kiinteään hintaan kuten pääkaupunkiseudulla. Lataustapa-arvioinnin (taloyhtiöihin eli kerros-, rivi-, erillis- ja paritaloihin) tekee Plugitin oma mies, mutta asennuksen joku paikallinen luotettu kumppani. Yhteystiedot ja lisätiedot http://www.plugit.fiwilho kirjoitti:Off-topic: Tietääkö kukaan sähköasennusfirmaa Oulussa joka olisi jo pelannut näiden laturien kanssa, pitäisi löytää kahdelle boxille asentaja.
Itse käytin noita kavereita ja homma toimi tosi nopeasti. Loppulaskukin oli juuri mitä oli ensimmäisen puhelun aikana sovittu jo ennen lataustapa -arviointia, eli hintaa ei vedätetty ylös lainkaan millään kikkailuilla. Suosittelen lämpimästi
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 140
- Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
- Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04
Offtopic: Jees, kiitti - odottelen tarjousta
40e:tä odotellessa, ensi viikolla pitäisi saada
40e:tä odotellessa, ensi viikolla pitäisi saada
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 316
- Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
- Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e
Olen nyt ajellut vajaat 2kk 40e:llä. Lähes kaikki valmistajan lupaukset ovat ylittyneet/ suomalaisten lehtien testien löytämät heikkoudet ovat jääneet löytämättä.
Luvatun maksimi sähkörangen olen onnistunut toistuvasti ylittämään, 32km on paras mihin on päästy. Latausaika tyhjästä täyteen on ollut noin lyhyempi kuin BMW lupaa. Kesäloman takia ajo on ollut maantie-/motaripainotteista, joten luvattuun reilun 3l/100km kulutukseen ei ole päästy. Toisaalta maantie-/motarikulutus on litrakaupalla pienempi kuin mihin suomalainen media testeissään pääsi jne.
Ei taida olla pelkään polttomoottoriin tosiaan enää paluuta. Akkuteknologian kehitystä ja sen myötä kasvavaa sähkörangea odotellessa..
Luvatun maksimi sähkörangen olen onnistunut toistuvasti ylittämään, 32km on paras mihin on päästy. Latausaika tyhjästä täyteen on ollut noin lyhyempi kuin BMW lupaa. Kesäloman takia ajo on ollut maantie-/motaripainotteista, joten luvattuun reilun 3l/100km kulutukseen ei ole päästy. Toisaalta maantie-/motarikulutus on litrakaupalla pienempi kuin mihin suomalainen media testeissään pääsi jne.
Ei taida olla pelkään polttomoottoriin tosiaan enää paluuta. Akkuteknologian kehitystä ja sen myötä kasvavaa sähkörangea odotellessa..
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 6
- Liittynyt: 21 Kesä 2015, 22:52
- Auto: 2017 BMW F30 330e
- Paikkakunta: Helsinki
Todella upea auto, aivan mahtavilla varusteilla. Kiva lukea eri vaiheita ja omistajan innostuneisuutta!
Toivottavasti El Pantero ei pahastu offtopicista.
Onko arvon raadilla tietoa onko 30e laajentumassa muihin korimalleihin noin vuoden sisään? Myin juuri Audi A5 Coupéni pois, josta tykkäsin hirmu paljon. Viime kesänä minulla oli työsuhdekäytössä BMW 220i Coupé josta tykkäsin myös todella paljon. Minun käyttööni BMW 230e olisi aivan täydellinen Tai jopa 430e. F30 on kyllä mieluisa korimalli, mutta tilaa en tarvitse taakse laisinkaan. Kuume on kyllä kova. Vaihtoehtona siis täräyttää nyt 330e tai odotella mallia jota ei välttämättä heti tulekaan...
Toinen askarruttava on M-Sport jarrut, oletteko omistajat olleet tyytyväisiä ratkaisuun? Hyvännäköiset ne ovat mutta ovatko hinnan väärti?
Mites Sport ohjaus? Käytössäni ollut 220i oli normi ohjauksella, olin siihen tyytyväinen mutta olisi saanut olla vielä tunnokkaampi. Herkumpi oli Audini "vanhan mallinen" ohjaus. Tuota Sport ohjaustakaan ei missään pääse testaamaan koska jälleenmyyjillä on vain karvalakkeja koeajossa.
Toivottavasti El Pantero ei pahastu offtopicista.
Onko arvon raadilla tietoa onko 30e laajentumassa muihin korimalleihin noin vuoden sisään? Myin juuri Audi A5 Coupéni pois, josta tykkäsin hirmu paljon. Viime kesänä minulla oli työsuhdekäytössä BMW 220i Coupé josta tykkäsin myös todella paljon. Minun käyttööni BMW 230e olisi aivan täydellinen Tai jopa 430e. F30 on kyllä mieluisa korimalli, mutta tilaa en tarvitse taakse laisinkaan. Kuume on kyllä kova. Vaihtoehtona siis täräyttää nyt 330e tai odotella mallia jota ei välttämättä heti tulekaan...
Toinen askarruttava on M-Sport jarrut, oletteko omistajat olleet tyytyväisiä ratkaisuun? Hyvännäköiset ne ovat mutta ovatko hinnan väärti?
Mites Sport ohjaus? Käytössäni ollut 220i oli normi ohjauksella, olin siihen tyytyväinen mutta olisi saanut olla vielä tunnokkaampi. Herkumpi oli Audini "vanhan mallinen" ohjaus. Tuota Sport ohjaustakaan ei missään pääse testaamaan koska jälleenmyyjillä on vain karvalakkeja koeajossa.
Viimeksi muokannut sfifg, 03 Syys 2016, 23:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Meillä on näemmä ihan samanlainen näkemys asiasta. Haluaisin täyssähköauton tai toisen hybridin meidän kakkosautona olevan 220i:n tilalle, mutta ei oikein viitsisi toista 330e:tä ostaa vierelle kun oikeasti haluamme kivan pikkuauton ja i3 on tila-auto. Pelkään pahoin että ainakaan ennen ensi kesää ei tulla näkemään mallistossa muita uusia eDrive-laitteita kuin 530e.sfifg kirjoitti:Viime kesänä minulla oli työsuhdekäytössä BMW 220i Coupé josta tykkäsin myös todella paljon. Minun käyttööni BMW 230e olisi aivan täydellinen Tai jopa 430e. F30 on kyllä mieluisa korimalli, mutta tilaa en tarvitse taakse laisinkaan. Kuume on kyllä kova. Vaihtoehtona siis täräyttää nyt 330e tai odotella mallia jota ei välttämättä heti tulekaan...
Uskon, että X3 ja 430e on kyllä tulossa iPerformance-mallistoon sitten seuraavaksi kun X5, 3,5 ja 7 on jo hoidettu. 230e voisi kai teoriassa myös tulla mutta auton koko taitaa estää nykyisen eDrive-konstruktion mahduttamista korin sisäpuolelle. Ulkopuolella näyttäisi tyhmältä
M-sport jarrujen hyöty on lähinnä esteettinen ja edellisessä F30:ssä olleiden normijarrujen kirskuntaa ei ole kuulunut. Ne aiheuttavat sen, että on pakko käyttää vähän isompaa talvivannettakin. Aivan varmasti myös tavalliset jarru pysäyttävät F30:n riittävän hyvin, ajavathan saksalaisetkin niillä autobaanoilla.sfifg kirjoitti: Toinen askarruttava on M-Sport jarrut, oletteko omistajat olleet tyytyväisiä ratkaisuun? Hyvännäköiset ne ovat mutta ovatko hinnan väärti?
Mites Sport ohjaus? Käytössäni ollut 220i oli normi ohjauksella, olin siihen tyytyväinen mutta olisi saanut olla vielä tunnokkaampi. Herkumpi oli Audini "vanhan mallinen" ohjaus. Tuota Sport ohjaustakaan ei missään pääse testaamaan koska jälleenmyyjillä on vain karvalakkeja koeajossa.
Ohjauksesta; 330e normiohjauksella (ja 19" rengastus) ei ole yhtä tunnokas ohjattava kuin 220i normiohjauksella (18" rengastus). Yleisesti pidän kyllä F22:sta M-sport-alustan kanssa ajotuntumaltaan yhtenä maailman parhaista autoista. 330e:n ohjaustuntuma on huomattavasti kevyempi mistä en pidä. Sport-ohjaustakin on tullut joskus kokeiltua mutta ei siitä kyllä erityisiä muistikuvia jäänyt.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Kiitoksia! Ja ei laisinkaan pahastu; olen kyllä melko Mr. Offtopic jos olet laisinkaan kirjoituksiani seuraillutsfifg kirjoitti:Todella upea auto, aivan mahtavilla varusteilla. Kiva lukea eri vaiheita ja omistajan innostuneisuutta!
Toivottavasti El Pantero ei pahastu offtopicista.
iPerformance -malli on jatkossa tarkoitus tulla joka BMW:n henkilöautomallista. Vaikea sanoa tuleeko 4 -sarjalainen ja/tai 3 -sarjan farkku lähiaikoina myyntiin 30e -varianttina. Munchenin tehdas työntää ulos niin paljon 330e:tä mitä se voi ja myynnin suosio on ollut totaalinen (43% Hollannin 3 sarjan ensirekisteröinneistä 330e ja täällä pohjoismaissa luku on huimat 45%) eteenkin kun muistetaan miten huonosti ActiveHybrid -sarja myi. Itsekin olisin ottanut 430e:n kuten suurin osa BMW klubin jäsenistä; olisi se niiiiin hieno pelisfifg kirjoitti:Onko arvon raadilla tietoa onko 30e laajentumassa muihin korimalleihin noin vuoden sisään? Myin juuri Audi A5 Coupéni pois, josta tykkäsin hirmu paljon. Viime kesänä minulla oli työsuhdekäytössä BMW 220i Coupé josta tykkäsin myös todella paljon. Minun käyttööni BMW 230e olisi aivan täydellinen Tai jopa 430e. F30 on kyllä mieluisa korimalli, mutta tilaa en tarvitse taakse laisinkaan. Kuume on kyllä kova. Vaihtoehtona siis täräyttää nyt 330e tai odotella mallia jota ei välttämättä heti tulekaan...
Seuraavaksi vuorossa on talvitesteissä nähnyt pikku X -sarjalaiset. Kuulin kesällä Munchenissä tehtaalla vieraillessa, että pikku X:t ovat valmiina, mutta niitä ei julkaista ennen kuin nykyisten X1/X3 kysyntä laskee hieman (nyt tehtaita ajetaan 100% kapasiteetilla).
Periaatteessa BMW pystyisi julkaisemaan 30e -mallit F32 (4-sarjan coupén) sekä F31 (3-sarjan farkku) heti ja sitä varten on kaikki valmiina. Munchenin linjaa ajetaan myös 100% kysynnällä, joten epäilen jos kyseisiä malleja tulisi aivan heti tarjolle. Nytkin 330e myy niin hyvin, että sen waitlist esim. UK:ssa on puolitoista vuotta ja auton saa siellä 2017 loppuvuonna. Suomessa tilanne on hyvä, sillä Suomen tuontikiintiöissä oli ainakin 1-2kk sitten tilaa siten, että auton saisi järkevässä odotusajassa (3-4kk). Pojilla kävi auton kanssa pienoinen hinnoittelumoka, sillä nyt kysyntä on niin kova että tehtaat ei saa tuotetta ulos tarpeeksi nopeasti
Uusi 3-sarjalainen eli G20 tulee olemaan lähes samanlainen kuin nykyinen F30, eli itse en ainakaan jäisi odottamaan vuoden 2019 puolelle auton toimitusta. Ainoa uudistus jota todella odotan on uusi mittaristo. Nykyisen 1-2-3 sekä 4 -sarjan mittarit näyttävät kuin ne olisi repäisty jostain Kiasta, ja mikä pahinta, digitaalista mittaristoa ei ole saatavilla kuten Audissa ja Mersussa.
Mutta yksi TOSI kova huhu on myös liikkunut mikä kertoo, että 3 -sarjalaisesta tulisi vuodeksi 2020 täyssähköversio. Se jos jokin olisi aika makea juttu.
Mulla on sekä M-Sport jarrut että sport ohjaus. Otin ne täysin kosmeettisista syistä ja kyllä ne kosmeettisesti täydentävät auton ulkonäköä kivasti. Suorituskyvyllisesti noita ei voi perustella "hintansa väärteiksi", koska normaalitkin jarrut ovat riittävän tehokkaat päivittäiseen ajamiseen. M sport jarrut näyttää tosi hyviltä ja pysyy puhtaina tasaisen 'lakkapinnan' ansiosta. Nuoret BMW fanitkin tuntuvat pitävän jarrujen ulkonäöstä: muutama viikko sitten yksi nuori n. 5 vuotias poika tuli sanomaan Helsingin keskustassa, että 'noi' on tosi siistit. Täytyi sanoa pojan äitille, että "normaalisti vain harrastaja huomaa M -sport jarrut"sfifg kirjoitti:Toinen askarruttava on M-Sport jarrut, oletteko omistajat olleet tyytyväisiä ratkaisuun? Hyvännäköiset ne ovat mutta ovatko hinnan väärti?
Mites Sport ohjaus? Käytössäni ollut 220i oli normi ohjauksella, olin siihen tyytyväinen mutta olisi saanut olla vielä tunnokkaampi. Herkumpi oli Audini "vanhan mallinen" ohjaus. Tuota Sport ohjaustakaan ei missään pääse testaamaan koska jälleenmyyjillä on vain karvalakkeja koeajossa.
Itse pidän sport ohjauksesta. Eco pro ja Comfort -moodissa ohjaus on mukavan löysä keskustassa ajamiseen ja jäykistyy selvästi kun auton vetää sport tai sport+ -moodiin. Mielestäni tuo ohjaus on ihan onnistunut eikä niin tunnoton mitä esim. 4-5 vuotta sitten valmistetuissa Audeissa, jos sitä pelkäät.
Eli, jos saan ehdottaa sulle autostrategian:
1. Osta nyt 330e kun niitä vielä Suomen tuontikiintiöistä löytyy järkevillä ajoilla. Ota varustepaketiksi Business M Sport (paras jälleenmyyntiarvo), Proffa navi ja Adaptiivinen cruise. Jos rahaa on vielä yli, niin sitten voisit harkita Harman/Kardoneita tai kattoluukkua. Kattoluukku on kyllä todella kiva ja se avartaa sisustaa tosi mukavasti. Osta samalla autoon laajennettu takuu ja huoltopaketti 5 vuodeksi. Saat auton joulun tienoilla 2016.
2. Myy auto 2020 hyvään hintaan (siinä on vielä takuuta sekä huoltosopimus jäljellä!) ja vaihda tuohon tulossa olevaan G20 täyssähköversioon (coupé jos on tietty) tai 2 -sarjalaisen iPerformance versioon.
Cheers
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 10 Elo 2016, 21:20
- Auto: BMW F30 330e
- Paikkakunta: Vantaa
Nonii, menihän siinä aikaa että sai tunnuksen luotua tänne! Tämä ja El Panteron aikaisempi ketju on ollut todella hyödyllistä luettavaa, kun ostin heinäkuussa koeajamatta (kortti hyllyllä ) 330e m-sportin. Luetun perusteella kyseessä oli siis varsin mainio valinta.
Kävin 330e:n koeajamassa 5.9 heti sen jälkeen kun ajolupa oli lompakkoon kotiutunut ja kyseessä oli tosiaan ensimmäinen kerta kun ylipäätään ajoin hybridiä. En voi valintaani kyllä haukkua. Tietysti 6,5h koeajolla en ehtinyt edes kunnolla päästä auton toimintaan sisälle, mutta ei sitä kyllä huonoksi voi todellakaan sanoa.
Seuraavaksi edessä olisi sitten tämä suurin vitsaus, eli odotella viikolle 43 että auto Hangossa ja sen jälkeen vielä pari viikkoa. Tosin ilmeisesti tämä odotusaika kuuluu uuden auton ostamiseen oleellisesti, päivien ja viikkojen laskentaa + konfiguraattorissa fiilistelyä. Kyseessä siis ensimmäinen upouusi auto minkä ostan.
Jotta saadaan viestistä mahdollisimman pitkä niin tuossa varustelistaa:
Kangas Hexagon / alcantara
Anthracite
Estoril sininen met.väri
M Sport -paketti
Urheiluistuimet edessä
LED-sumuvalot
M Sport -alusta
M Sport -urheiluohjauspyörä, nahkapäällysteinen
M Sport Aerodynamiikkapaketti
BMW Individual Shadow Line ulkoiset yksityiskohdat
BMW Individual Sisäkattoverhoilu Anthracite
Säilytystilapaketti
Peruutustutka (PDC) eteen ja taakse
Valopaketti
Business M Sport Edition
Business (vain automaatti)
ConnectedDrive -paketti
Navigointijärjestelmä Professional
ConnectedDrive Services
Steptronic Sport -automaattivaihteisto ja vaihdekatkaisimet ohjauspyörässä
Tummennetut taka- ja takasivuikkunat
Automaattisesti himmentyvä taustapeili ja kuljettajan sivupeili
Käännettävät takaselkänojat (40:20:40)
Sadetunnistin
Head-Up -näyttö tuulilasissa
Harman Kardon Surround System -kaiutinjärjestelmä
Suomenkielinen monitoiminäyttö
Nopeusrajoitusnäyttö
19" kevytmetallivanteet Double-Spoke 442M takana leveämmät renkaat
Kattoluukku, elektronisesti ohjattu
Mukautuvat LED ajovalot
Aktiivivakionopeussäädin
M Sport -jarrusatulat ja -levyt (M-merkinnällä)
Niin ja pakolliset M-performance munuaiset
Kävin 330e:n koeajamassa 5.9 heti sen jälkeen kun ajolupa oli lompakkoon kotiutunut ja kyseessä oli tosiaan ensimmäinen kerta kun ylipäätään ajoin hybridiä. En voi valintaani kyllä haukkua. Tietysti 6,5h koeajolla en ehtinyt edes kunnolla päästä auton toimintaan sisälle, mutta ei sitä kyllä huonoksi voi todellakaan sanoa.
Seuraavaksi edessä olisi sitten tämä suurin vitsaus, eli odotella viikolle 43 että auto Hangossa ja sen jälkeen vielä pari viikkoa. Tosin ilmeisesti tämä odotusaika kuuluu uuden auton ostamiseen oleellisesti, päivien ja viikkojen laskentaa + konfiguraattorissa fiilistelyä. Kyseessä siis ensimmäinen upouusi auto minkä ostan.
Jotta saadaan viestistä mahdollisimman pitkä niin tuossa varustelistaa:
Kangas Hexagon / alcantara
Anthracite
Estoril sininen met.väri
M Sport -paketti
Urheiluistuimet edessä
LED-sumuvalot
M Sport -alusta
M Sport -urheiluohjauspyörä, nahkapäällysteinen
M Sport Aerodynamiikkapaketti
BMW Individual Shadow Line ulkoiset yksityiskohdat
BMW Individual Sisäkattoverhoilu Anthracite
Säilytystilapaketti
Peruutustutka (PDC) eteen ja taakse
Valopaketti
Business M Sport Edition
Business (vain automaatti)
ConnectedDrive -paketti
Navigointijärjestelmä Professional
ConnectedDrive Services
Steptronic Sport -automaattivaihteisto ja vaihdekatkaisimet ohjauspyörässä
Tummennetut taka- ja takasivuikkunat
Automaattisesti himmentyvä taustapeili ja kuljettajan sivupeili
Käännettävät takaselkänojat (40:20:40)
Sadetunnistin
Head-Up -näyttö tuulilasissa
Harman Kardon Surround System -kaiutinjärjestelmä
Suomenkielinen monitoiminäyttö
Nopeusrajoitusnäyttö
19" kevytmetallivanteet Double-Spoke 442M takana leveämmät renkaat
Kattoluukku, elektronisesti ohjattu
Mukautuvat LED ajovalot
Aktiivivakionopeussäädin
M Sport -jarrusatulat ja -levyt (M-merkinnällä)
Niin ja pakolliset M-performance munuaiset
- JP-76
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 393
- Liittynyt: 16 Marras 2010, 15:09
- Auto: 2014 550iX
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Ei sua ainakaan vaatimattomuudesta voi syyttääEl Pantero kirjoitti:Hyvät naiset ja herrat,
saanen esitellä: 2016 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Kaikilla herkuilla
Tänään koitti se päivä jota olen odottanut viimeiset 109 päivää: Auton luovutus Espoon Laakkosella. Ohessa kuvia luovutuksesta, lisää tulossa parin viikon sisällä, jotka on otettu kunnon kameralla. Autosta on asentamatta vielä mm. CF -takasiipi ym. pientä, mutta kyllä se jo autolta alkaa näyttämään.
Tarkemmat tiedot autosta ja toimitusajoista hieman alempana. Täydellinen ja pitkä esittelyvideo tulossa YouTube kanavalleni myös lähiviikkoina ja tämän lisäksi auto tullaan näkemään syksyn Bemaristi lehdessä sekä tietysti BMW Club Finnlandin kesäpäivillä Vuokatissa.
Tämä threadi on jatkoa helmikuun 20. 2016 aloitetulle threadille auton tilauksesta sekä odotusajasta (http://bmwforum.fi/viewtopic.php?f=32&t=9887). Tätä viestiä kirjoittaessa ketjulla oli lähes 345 viestiä sekä 35 000 lukukertaa.
Hieno auto kyllä varmasti
Tarvetta ledeille mittaristoon? Kysy!
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Tässä on ollut lähes kuukauden radiohiljaisuus, joten pientä päivitystä.
Kalvotukset, uusi etupuskuri, M Performance hiilikuitusiipi
Ilmat ovat pikkuhiljaa viilentyneet ja on ollut aika lähteä valmistelemaan autoa talvea varten. Ssalmelan "Vaderiksi" nimeämä TP-3 käväisi Samiteipillä saamassa loputkin kalvot päälle, nyt kun autoon tuli vihdoin uusi puskuri. Ilman kilventaustaa auto näyttää mielestäni paaaljon paremmalta kuin aikaisemmin. Samalla M Performance hiilikuitusiipi oli saapunut tehtaalta ja se asennettiin samaan aikaan.
Pikkubonuksena päätin laittaa auton takapuskurin harmaaseen viiruun Samiteipillä 3M:n hiilikuituteippiä ja nyt auon perä näyttää mielestäni vihdoin 'valmiilta'. Olen lopputulokseen todella tyytyväinen.
Talvirenkaat
Auto kävi tänään ke 5.10 Konalan Rengasnetissä renkaanvaihdossa. Kesävanteille asennettiin ensi kesää varten non-RFT Continental SportContact 6 kumit ja talvivanteille tuli Nokian Hakkapeliitta R2 non-RFT kumit. Valmistusmaan kanssa kävi myös hyvä tuuri: Renkaissa lukee Made in Finland eikä Made in Russia, kuten nykyään todella monessa nokian kumissa.
Auto kesärenkailla - 19" BMW M Sport style 442M Auto talvirenkailla - 19" BMW M Sport style 403M Ohessa muutama kuva kesä- ja talvivanteista. Mitä mieltä olette? Ihan kivoja molemmat, eiks jeh?
Luulin että RFT -> non-RFT muutos ei ole alhaisissa nopeuksissa kovinkaan suuri, mutta voi hyvä luoja mikä ero ajomelussa oli... non-RFT renkaat olivat lähes täysin äänettömät -> AJOMELU PUOLITTUI! Nyt ymmärrän hyvin 5 -sarjan kuskeja, jotka valittavat 1-2-3-4 -sarjan ajomelusta. 5 -sarjassa on toki enemmän äänieritystä, mutta non-RFT renkaisin vaihtaminen vie ajomukavuuden aivan eri tasolle.
Talvivarustelusta puuttuu vielä orggis kovamuovi kuraläpät, jotka menee autoon talven ajaksi todnäk ensi viikolla. Asennusta odottaa myös vielä etulokareihin M -sport merkit. Kun 2017 M Sport autot saapuvat Suomeen, käyn mitauttamassa merkkien paikat ja ne menevät sitten paikalleen. Tämän jälkeen auto alkaa vihdoin olla lopullisesti valmis.
Ajamisen iloa on kertynyt 6 500km, ja olen nauttinut joka hetkestä. Ai että mikä auto tämä 330e
Kalvotukset, uusi etupuskuri, M Performance hiilikuitusiipi
Ilmat ovat pikkuhiljaa viilentyneet ja on ollut aika lähteä valmistelemaan autoa talvea varten. Ssalmelan "Vaderiksi" nimeämä TP-3 käväisi Samiteipillä saamassa loputkin kalvot päälle, nyt kun autoon tuli vihdoin uusi puskuri. Ilman kilventaustaa auto näyttää mielestäni paaaljon paremmalta kuin aikaisemmin. Samalla M Performance hiilikuitusiipi oli saapunut tehtaalta ja se asennettiin samaan aikaan.
Pikkubonuksena päätin laittaa auton takapuskurin harmaaseen viiruun Samiteipillä 3M:n hiilikuituteippiä ja nyt auon perä näyttää mielestäni vihdoin 'valmiilta'. Olen lopputulokseen todella tyytyväinen.
Talvirenkaat
Auto kävi tänään ke 5.10 Konalan Rengasnetissä renkaanvaihdossa. Kesävanteille asennettiin ensi kesää varten non-RFT Continental SportContact 6 kumit ja talvivanteille tuli Nokian Hakkapeliitta R2 non-RFT kumit. Valmistusmaan kanssa kävi myös hyvä tuuri: Renkaissa lukee Made in Finland eikä Made in Russia, kuten nykyään todella monessa nokian kumissa.
Auto kesärenkailla - 19" BMW M Sport style 442M Auto talvirenkailla - 19" BMW M Sport style 403M Ohessa muutama kuva kesä- ja talvivanteista. Mitä mieltä olette? Ihan kivoja molemmat, eiks jeh?
Luulin että RFT -> non-RFT muutos ei ole alhaisissa nopeuksissa kovinkaan suuri, mutta voi hyvä luoja mikä ero ajomelussa oli... non-RFT renkaat olivat lähes täysin äänettömät -> AJOMELU PUOLITTUI! Nyt ymmärrän hyvin 5 -sarjan kuskeja, jotka valittavat 1-2-3-4 -sarjan ajomelusta. 5 -sarjassa on toki enemmän äänieritystä, mutta non-RFT renkaisin vaihtaminen vie ajomukavuuden aivan eri tasolle.
Talvivarustelusta puuttuu vielä orggis kovamuovi kuraläpät, jotka menee autoon talven ajaksi todnäk ensi viikolla. Asennusta odottaa myös vielä etulokareihin M -sport merkit. Kun 2017 M Sport autot saapuvat Suomeen, käyn mitauttamassa merkkien paikat ja ne menevät sitten paikalleen. Tämän jälkeen auto alkaa vihdoin olla lopullisesti valmis.
Ajamisen iloa on kertynyt 6 500km, ja olen nauttinut joka hetkestä. Ai että mikä auto tämä 330e
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
- Auto: 530xe
Hieno pirssi on, mukavaa kun joku jaksaa säätää auton ulkonäön kanssa noin paljon . Molemmat vanteetkin näyttävät todella näteiltä... kateellisena katselen kun omassa on 16" kottikärrynrenkaat alla
Tekeeköhän kukaan Oulussa noita kirkaskalvotuksia, mietin umpioiden/puskurin teippaamista...
Tuleeko nuo läpät kumpaan päähän autoa, vai kumpaankin? Mistä näitä saa, millainen homma asennus on?El Pantero kirjoitti:Talvivarustelusta puuttuu vielä orggis kovamuovi kuraläpät, jotka menee autoon talven ajaksi todnäk ensi viikolla.
Tekeeköhän kukaan Oulussa noita kirkaskalvotuksia, mietin umpioiden/puskurin teippaamista...
BMW 530ex 2020 - kulutus
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Vaikka trendinä onkin debadgettaa auto, on mulla kaikki alkuperäiset badget autossa kiinni ja koska nuo merkit tulee 2017 F30 330e M Sportin mukana, niin kyllä ne tähänkin autoon laitetaan.///Marko kirjoitti:Varför? Nehän on aivan järkyttävän näköisetEl Pantero kirjoitti:Asennusta odottaa myös vielä etulokareihin M -sport merkit.
Makuasioita - vähän kuten tuo 2 vs. 4 pakoputkea -keskustelu.Tämän lisäksi kuuntelen monien mielestä huonoa 80 luvun pop -musiikkia, joten kai mä olen nykyisin #oldskool jota nuoret ei ymmärrä
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Laitatko merkit kiinni siksi että ne näyttävät hyvältä vai että haluat autosi näyttävän 2017-malliselta? Makuasioita mutta itse en paljoa merkkejä ajatellut lisäillä autoon, mutta en niitä siitä poiskaan ota.El Pantero kirjoitti:Vaikka trendinä onkin debadgettaa auto, on mulla kaikki alkuperäiset badget autossa kiinni ja koska nuo merkit tulee 2017 F30 330e M Sportin mukana, niin kyllä ne tähänkin autoon laitetaan.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Helppo asentaa myös itse, nuo tulee kiinni teipillä (kiinni jo kuraläpissa) sekä ruuveilla, joiden paikat on autossa valmiina. Kuraläppiä saa sekä eteen että taakse, osanumerot 82 16 2 218 983 / 82 16 2 218 983. Itselle tulee sekä eteen että taakse. Noista Oulun kalvottajista en osaa sanoa. Kysyisin 3M maahantuojalta (Taperoll - http://www.taperoll.fi) jos heillä on tietoa hyvistä kalvottajista alueella. Kalvoksi laittaisin optisesti täysin kirkasta 3M Scotchgardia, jonka ei liima ei kellastu UV -valossa. Itselläni on autossa tuota.toukopouko kirjoitti:Hieno pirssi on, mukavaa kun joku jaksaa säätää auton ulkonäön kanssa noin paljon . Molemmat vanteetkin näyttävät todella näteiltä... kateellisena katselen kun omassa on 16" kottikärrynrenkaat allaTuleeko nuo läpät kumpaan päähän autoa, vai kumpaankin? Mistä näitä saa, millainen homma asennus on?El Pantero kirjoitti:Talvivarustelusta puuttuu vielä orggis kovamuovi kuraläpät, jotka menee autoon talven ajaksi todnäk ensi viikolla.
Tekeeköhän kukaan Oulussa noita kirkaskalvotuksia, mietin umpioiden/puskurin teippaamista...
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Halusin nuo merkit autoon jo sitä tilattaessa ja harmitti todella paljon, ettei niitä tullut siihen vakiona kuten kaikkiin muihin M sportteihin. Merkki on hieman alempana kuin normaalissa M Sportissa kuskin puolen latausluukun vuoksi, joten sen takia odotan että tuollainen 2017 330e M sport tulee maahan.salmol kirjoitti:Laitatko merkit kiinni siksi että ne näyttävät hyvältä vai että haluat autosi näyttävän 2017-malliselta? Makuasioita mutta itse en paljoa merkkejä ajatellut lisäillä autoon, mutta en niitä siitä poiskaan ota.El Pantero kirjoitti:Vaikka trendinä onkin debadgettaa auto, on mulla kaikki alkuperäiset badget autossa kiinni ja koska nuo merkit tulee 2017 F30 330e M Sportin mukana, niin kyllä ne tähänkin autoon laitetaan.
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
- -sami-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 215
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:56
- Auto: F10 520dA xDrive LCI
E46 325iA LCI - Paikkakunta: Imatra
Ai samat käy tavalliseen sekä m-sportiin? Oon jättäny omaani ostamatta kun ei löytyny viittausta sopivuudesta...El Pantero kirjoitti:
Helppo asentaa myös itse, nuo tulee kiinni teipillä (kiinni jo kuraläpissa) sekä ruuveilla, joiden paikat on autossa valmiina. Kuraläppiä saa sekä eteen että taakse, osanumerot 82 16 2 218 983 / 82 16 2 218 983. Itselle tulee sekä eteen että taakse.
ex-318i e30 LCI, ex-522iA touring e39 LCI, 2x ex-520dA e60 LCI
Laita kuvia kun kiinni autossa.El Pantero kirjoitti:Helppo asentaa myös itse, nuo tulee kiinni teipillä (kiinni jo kuraläpissa) sekä ruuveilla, joiden paikat on autossa valmiina. Kuraläppiä saa sekä eteen että taakse, osanumerot 82 16 2 218 983 / 82 16 2 218 983. Itselle tulee sekä eteen että taakse.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6