2016 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded

Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 421
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: 2016 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded

Viesti Kirjoittaja El Pantero » 27 Tammi 2017, 23:36

Nelosen facelift esiteltiin juuri ja siinä ei mitään kovinkaan ihmeellistä uutta tullut ulkonäköön. Sisällä autossa on kuitenkin itseni eniten odottamani uudistus, eli Digital Dash / Multifunction Display.

Muutama urhea sankari oli ulkomailla pystyneet pulttaamaan F10:n digitaalimittariston F30:een ja saaneet sen toimimaan, mutta se on vaatinut valtavan määrän duunia.

Millainenkohan operaatio tämän mittariston pulttaaminen kiinni autoon mahtaa olla? Plug & play? Mittaristo on kiinni vain muutamalla ruuvilla ja sen irroittaa muutamassa minuutissa.

Tälläisen kun vain autooni saisin... :drool:
4er_multifunktion.jpg
Tälläisen kun vain saisi...
4er_multifunktion.jpg (131.5 KiB) Katsottu 5679 kertaa
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Parhaat autonhoitotuotteet nopeasti ja edullisesti - http://www.autotähti.fi

japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Re: 2016 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded

Viesti Kirjoittaja japi2010 » 28 Tammi 2017, 06:54

Varmaan helpompi vaihtaa autoa kuin mittaristoa :-)

Avatar
hege
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 157
Liittynyt: 27 Loka 2012, 10:44
Auto: G30 530e Luxury Line
Paikkakunta: Espoo

Re: 2016 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded

Viesti Kirjoittaja hege » 28 Tammi 2017, 08:45

El Pantero kirjoitti:Ainoa juttu mikä GoWashissa, ja samaa olen kuullut kavereilta, on kuivurien heikohko teho. GoWash käyttää Washtecin pesureita, joilla saa hyvän pesutuloksen, mutta noissa GoWashin laitteissa on vain yksi kuivuri ja olen nähnyt osassa GoWashin laitteista kaksi kuivuria.
Mulla kanssa Exclusive-jäsenyys, ja toistaiseksi olen käyttänyt autoa vain Espoonlahden pisteessä. Saman huomion tein, että kuivaustulos ei ollut kummoinen mutta viimeeksi kun käytin tuossa noin viikko sitten, huomasin kuivaustuloksen parantuneen. Kyselin GoWashilta tästä, niin he ovat muuttaneet kuivausvaihetta. Olen parantuneeseen kuivaustulokseen jo ihan tyytyväinen.
Ex: F10 530d M Sport, E90 LCI 320d

Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 421
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: 2016 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded

Viesti Kirjoittaja El Pantero » 28 Tammi 2017, 12:02

hege kirjoitti:
El Pantero kirjoitti:Ainoa juttu mikä GoWashissa, ja samaa olen kuullut kavereilta, on kuivurien heikohko teho. GoWash käyttää Washtecin pesureita, joilla saa hyvän pesutuloksen, mutta noissa GoWashin laitteissa on vain yksi kuivuri ja olen nähnyt osassa GoWashin laitteista kaksi kuivuria.
Mulla kanssa Exclusive-jäsenyys, ja toistaiseksi olen käyttänyt autoa vain Espoonlahden pisteessä. Saman huomion tein, että kuivaustulos ei ollut kummoinen mutta viimeeksi kun käytin tuossa noin viikko sitten, huomasin kuivaustuloksen parantuneen. Kyselin GoWashilta tästä, niin he ovat muuttaneet kuivausvaihetta. Olen parantuneeseen kuivaustulokseen jo ihan tyytyväinen.
Katos, täytynee käydä katsomassa Espoonlahdessa katsomassa jos siellä olisi parempi tilanne. Ainakin eilen Konalassa auton kuivaustulos ei ollut kovin hääppöinen. Siihen exclusive linjastoon olisi kyllä hyvä saada parempi kuivaus ja olisin valmis odottaman vaikka kuivurit vetäisi auton yli sen pari kertaa, vaikka autoja olisi useampi jonossa.
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Parhaat autonhoitotuotteet nopeasti ja edullisesti - http://www.autotähti.fi

Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1694
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: 530dA GT xDrive F07 lci

Re: 2016 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded

Viesti Kirjoittaja ///Marko » 28 Tammi 2017, 12:38

El Pantero kirjoitti:Nelosen facelift esiteltiin juuri ja siinä ei mitään kovinkaan ihmeellistä uutta tullut ulkonäköön. Sisällä autossa on kuitenkin itseni eniten odottamani uudistus, eli Digital Dash / Multifunction Display.

Muutama urhea sankari oli ulkomailla pystyneet pulttaamaan F10:n digitaalimittariston F30:een ja saaneet sen toimimaan, mutta se on vaatinut valtavan määrän duunia.

Millainenkohan operaatio tämän mittariston pulttaaminen kiinni autoon mahtaa olla? Plug & play? Mittaristo on kiinni vain muutamalla ruuvilla ja sen irroittaa muutamassa minuutissa.

Tälläisen kun vain autooni saisin... :drool:
4er_multifunktion.jpg
Niin se aika tekee näköjään tehtävänsä. Olin aiemmin vankkumaton anologisen mittariston kannattaja, mutta kelpaisi tuo digimittaristo myös omaan liteämmään. Joku oli ulkomailla onnistunut vaihtamaan M2:n mittariston ykkössarjaan, mutta tuon digitaalisen kanssa voi olla enempi töitä luvassa. Varmaankin Böntiltä saamme kuulla tästä myöhemmin.

Avatar
VeeMatti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 159
Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
Auto: F10 530dA
Paikkakunta: Espoo

Re: 2016 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded

Viesti Kirjoittaja VeeMatti » 28 Tammi 2017, 15:10

hege kirjoitti: Mulla kanssa Exclusive-jäsenyys, ja toistaiseksi olen käyttänyt autoa vain Espoonlahden pisteessä. Saman huomion tein, että kuivaustulos ei ollut kummoinen mutta viimeeksi kun käytin tuossa noin viikko sitten, huomasin kuivaustuloksen parantuneen. Kyselin GoWashilta tästä, niin he ovat muuttaneet kuivausvaihetta. Olen parantuneeseen kuivaustulokseen jo ihan tyytyväinen.
Juu, hegen kanssa otettiin molempien F10:lle Exclusive jäsenyys Markukselta Joulun aikoihin kun toi Espoonlahti avautui.
Tyytyväinen olen ollut. Itse käytän pelkästään harjatonta vaihtoehtoa esipesulla ja hyvin toimii/pärjää.
Sitten lisäksi kerran pari kuukaudessa kunnollinen käsipesu, jotta saa pinttyneimmänkin likatahran maalipinnasta/vanteista pois.
Puhdas auto - parempi mieli :love:
Exät:
F10 520DA Business, F10 520DA xDrive Business Exclusive Edition
Mopot:
Kawasaki ZZR1400 Gen2 "Kermit"

"Trust your instincts, be yourself"

phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 779
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: 530d GT5 xDrive
640i Cabrio

Re: 2016 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded

Viesti Kirjoittaja phuksi » 29 Tammi 2017, 17:15

Toimiikos noi bemarin diginäytöt kylmässäkin hyvin ja pysyy terävänä? Mulla oli ajossa Jaguar XJ jokunen vuosi sitten ja se oli ihan mahdoton heti nollakelistä alaspäin. Kierroslukumittari puuroutui täysin ja huono oli nopeusmittarinkin luettavuus. Niissä vissiin oli jonkinsortin perinteinen nestekidenäyttö, siltä se ainakin vaikutti.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend

Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 421
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: 2016 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded

Viesti Kirjoittaja El Pantero » 29 Tammi 2017, 18:11

phuksi kirjoitti:Toimiikos noi bemarin diginäytöt kylmässäkin hyvin ja pysyy terävänä? Mulla oli ajossa Jaguar XJ jokunen vuosi sitten ja se oli ihan mahdoton heti nollakelistä alaspäin. Kierroslukumittari puuroutui täysin ja huono oli nopeusmittarinkin luettavuus. Niissä vissiin oli jonkinsortin perinteinen nestekidenäyttö, siltä se ainakin vaikutti.
Kyllä uskon että ainakin nämä uudet toimii moitteettomasti. Onhan nytkin jo vähintään v. 2008 (F01) lähtien olleet osa näytöstä digitaalinen ja itsellänikin on F30:ssä 'laajennettu' näyttö. En ole kyllä missään vaiheessa huomannut siinä mitään lagia. Kaverin uudessa Q7 e-tronissa on virtual dash, eli se kokonaan digitaalinen kojetaulu ja sekin toimii perfect. Käyttiköhän sun ex-XJ jotain vanhemman teknologian näyttöä?
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Parhaat autonhoitotuotteet nopeasti ja edullisesti - http://www.autotähti.fi

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1674
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: G30 530e 6/2018

Re: 2016 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded

Viesti Kirjoittaja gestapo » 29 Tammi 2017, 19:50

phuksi kirjoitti:Toimiikos noi bemarin diginäytöt kylmässäkin hyvin ja pysyy terävänä? Mulla oli ajossa Jaguar XJ jokunen vuosi sitten ja se oli ihan mahdoton heti nollakelistä alaspäin. Kierroslukumittari puuroutui täysin ja huono oli nopeusmittarinkin luettavuus. Niissä vissiin oli jonkinsortin perinteinen nestekidenäyttö, siltä se ainakin vaikutti.

-p
Toimii ainakin vielä -34 asteessa moitteettomasti :)
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..

Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 421
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: 2016 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded

Viesti Kirjoittaja El Pantero » 07 Huhti 2017, 19:37

Viime päivityksestä on hetki aikaa. Talvella autoa on vaikea pitää autoa puhtaana ja keskittyminen on ollut pääasiassa töihin. Nyt onneksi alkaa taas kelit olemaan paremmat ja on aika kesäkauden 2017 ensimmäiselle päivitykselle!

First stop - Rengasnet, Helsinki Konala
TP-3 'aka Vader' kävi tänään pe 7.4.2017 ottamassa alleen uudet tassut. Alle tuli uudet non-runflat Continental SportContact 6:t ja talvirenkaat meni säilytykseen. Nyt on taas puolisen vuotta ajoaikaa ennen kuin tarvitsee käydä laittamassa kitkat alle (lokakuun alkupuolella).

Talvirenkaat alla, 19" 403M Nokian R2:lla. Talven aikana kilometrejä tuli 7306km ja kesto 6kk 2pv.
1 Rengasnet.JPG
Talvirenkaat 19" 403M & Nokian R2 - auto menossa pesuun tämän jälkeen; järkyttävän likaisessa kunnossa, vaikka ajettu alle 2pv.
1 Rengasnet.JPG (550.43 KiB) Katsottu 4464 kertaa
Alle tuli uutukaiset Continental SportContact6 non-runflat renkaat; vanhat RFT Bridgestonet meni vaihdossa.
2 Uudet SportContact6.JPG
Kesärenkaat 19" 442M & Continental SportContact6 non-runflat
2 Uudet SportContact6.JPG (451.46 KiB) Katsottu 4464 kertaa
Second stop - Samiteippi, Helsinki Herttoniemi
Kun kesärenkaat oli alla, siirryin pesun kautta Samiteippiin teettämään keväthuollon kiveniskuteippaukselle. Pienet kuplat teipin reunoissa on hyvä käydä leikkauttamassa pois, ettei kalvo lähde irtoamaan enempää. Nyt kiveniskuteippaus on taas ympäri auton uutta vastaavassa kunnossa.
Tarkkaa puuhaa Samilta, kannattaa antaa ammattilaisen hoitaa. Työkalut olivat x-acto veitsi ja lämpöpuhallin.
3 Pikkukorjausta.JPG
Kiveniskuteipin pikkukorjausta
3 Pikkukorjausta.JPG (444.12 KiB) Katsottu 4464 kertaa
Auton sivuhelmoissa olevat M Performance teipin alkoivat viikko-pari sitten näyttämään hieman kuluneilta eturengaskoteloista. M Performance teipit ovat pohjaväriltään valkoiset, ja kiveniskemät näkyvät todella selvästi.
4 Kiveniskema.JPG
Eturengaskotelosta M Performance teipistä lähtenyt väri pois - korjaukseen
4 Kiveniskema.JPG (603.45 KiB) Katsottu 4464 kertaa
Teipin puhdistamisen jälkeen tämä pieni kosmeettinen virhe korjattiin 3M:n mustalla teipillä molemmilta puolin. Tulen seuraavaan autoon ottamaan suoraan mustat teipit tuohon suojaksi.
5 Korjattu.JPG
Eturengaskotelon teipit korjattu mustalla 3M:n teipillä
5 Korjattu.JPG (566.89 KiB) Katsottu 4464 kertaa
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Parhaat autonhoitotuotteet nopeasti ja edullisesti - http://www.autotähti.fi

Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 421
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: 2016 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded

Viesti Kirjoittaja El Pantero » 07 Huhti 2017, 19:39

Ja ohessa vielä yksi fiilistelykuva. Nyt auto tarvitsee vielä kunnon pesun ja vahan ja kesäkausi voi alkaa! :thuup:
6 Samiteipillä.JPG
Samiteipillä
6 Samiteipillä.JPG (462.36 KiB) Katsottu 4463 kertaa
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Parhaat autonhoitotuotteet nopeasti ja edullisesti - http://www.autotähti.fi

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 828
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: 2016 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 07 Huhti 2017, 19:44

Nyt kun kuvassa autosi on erittäin poikkeuksellisesti likaisena, huomaa että toinen pakoputkenpää on eri tavalla likaantunut. Onko toinen putkenpää feikki vai eikö savut ja lämpö päädy sinne muuten?

Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 421
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: 2016 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded

Viesti Kirjoittaja El Pantero » 07 Huhti 2017, 19:49

Wonderi kirjoitti:Nyt kun kuvassa autosi on erittäin poikkeuksellisesti likaisena, huomaa että toinen pakoputkenpää on eri tavalla likaantunut. Onko toinen putkenpää feikki vai eikö savut ja lämpö päädy sinne muuten?
En ole pitänyt tarpeeksi sport -moodia päällä. Putkessa on butterfly -venttiili joka aukeaa, mutta itse ajelen 99.5% ajasta comfortilla (talvi) ja eco prolla (kesä). Eco prota ei tule käytettyä talvella, koska ikkunat lähtee huurtumaan. Sportilla tulee ajeltua vain silloin kun auto on hyvin lämmennyt ja haluaa silloin tällöin lähteä valoista kun hauki rannasta. :cools:

Ja kyllä, helman hiilikuituteippi sekä pakoputket tulevat saamaan huomioni kevätpesun yhteydessä. :)
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Parhaat autonhoitotuotteet nopeasti ja edullisesti - http://www.autotähti.fi

Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 225
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: F30 330e

Re: 2016 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded

Viesti Kirjoittaja Sod-3 » 07 Huhti 2017, 21:25

Kylläpä näyttää autosi erittäin hyvältä! Nuo 442-vanteet ovat nätit. Olisi sellaiset tarjolla. Pitäisiköhän..tehdä klooni eri värillä!

Avatar
VeeMatti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 159
Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
Auto: F10 530dA
Paikkakunta: Espoo

Re: 2016 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded

Viesti Kirjoittaja VeeMatti » 08 Huhti 2017, 10:38

Mielellään kuulisin ensituntemuksiasi noiden Continental SportContact6:n suhteen, miltä tuntuvat alla?
Exät:
F10 520DA Business, F10 520DA xDrive Business Exclusive Edition
Mopot:
Kawasaki ZZR1400 Gen2 "Kermit"

"Trust your instincts, be yourself"

Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 421
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: 2016 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded

Viesti Kirjoittaja El Pantero » 08 Huhti 2017, 13:03

Sod-3 kirjoitti:Kylläpä näyttää autosi erittäin hyvältä! Nuo 442-vanteet ovat nätit. Olisi sellaiset tarjolla. Pitäisiköhän..tehdä klooni eri värillä!
Kiitoksia kiitoksia! Joo ja pidän kyllä noista 442:sta paljon, vaikka ne jonkin verran jakaakin mielipiteitä. Varttuneemmat harrastajat tuntuvat pitävän noita 403:ia ainoina oikeina, mutta makuasioitahan nämä ovat :)

Eihän sinun 330e "stripperistä" puutu kuin M Performance teipit ja vanteet 442:ksi, niin ulkonäkö alkaa olemaan aika lähellä samaa kuin minun. Muista kuitenkin noissa 442:ssa, että niitä on kahta eri väriä. Jokunen vuosi takaperin 442 vanteet olivat hopeisia ja faceliftin yhteydessä 442:t muuttuivat noiksi mitkä minulla on alla, eli ns. 'orbit gray' värisiksi, jossa vanteen sisäosat ovat tummanharmaat. :thuup:
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Parhaat autonhoitotuotteet nopeasti ja edullisesti - http://www.autotähti.fi

Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 421
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: 2016 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded

Viesti Kirjoittaja El Pantero » 08 Huhti 2017, 13:18

VeeMatti kirjoitti:Mielellään kuulisin ensituntemuksiasi noiden Continental SportContact6:n suhteen, miltä tuntuvat alla?
Ehdin eilen ajamaan pääasiassa Kehä I:llä ruuhkassa sekä ydinkeskustassa tasan 60km, joten vielä en osaa sanoa ajomelusta ym. juuri mitään, mutta kyllä nuo hyviltä vaikuttaa. Ajotuntuma erittäin tasainen ja myös ajomelu on RFT renkaita matalampi. Renkaiden tartuntavoiman kyllä huomasi aivan heti rengashallista ulos ajettaessa. Rattia saa kääntää selvästi vahvemmin kuin mitä talvirenkaat alla (vaikka oli kitkat). Käyn viikonloppuna heittämässä pienen lenkin ja palaan asiaan, mutta ensituntuma on kyllä todella hyvä. :thuup:

Jos olet non-rft kesärenkaita hakemassa BMW:hen, niin ei voi mennä väärään jos valitsee Continentalin SportContact 6 tai Michelin Pilot Sport 4:t. Talvikitkoiksi ehdottomasti puolestaan Continentalin VikingContact 6 eli CVC6 jos kokoja löytyy (minun autoon ei löytynyt), muutoin Nokian R2. :)
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Parhaat autonhoitotuotteet nopeasti ja edullisesti - http://www.autotähti.fi

Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 748
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Re: 2016 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded

Viesti Kirjoittaja Mosku » 08 Huhti 2017, 13:53

Onhan se kerrassaan näyttävä yksilö!
Vaikutat kaverilta, joka panostaa autonsa pesuihin ym. juttuihin mitä auton siistissä kunnossa pysymiseen tulee, niin mielenkiinnosta kysyn, mitä vahaa ja pesuaineita käytät? Itekin kun olen lähes neuroottinen auton puhtaana pitäjä niin asia kiinnostaa. Nykyään olen paljon käyttänyt Meguiarsin vahoja todeten ne erinomaisiksi, mitä tulee kiiltoon, kestoon ja työstettävyyteen. Tällä hetkellä mietin, mikä pinnoite olis paras tulevaan autooni? Olisko sulla suositusta?

Avatar
VeeMatti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 159
Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
Auto: F10 530dA
Paikkakunta: Espoo

Re: 2016 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded

Viesti Kirjoittaja VeeMatti » 08 Huhti 2017, 16:32

El Pantero kirjoitti:
VeeMatti kirjoitti:Mielellään kuulisin ensituntemuksiasi noiden Continental SportContact6:n suhteen, miltä tuntuvat alla?
Ehdin eilen ajamaan pääasiassa Kehä I:llä ruuhkassa sekä ydinkeskustassa tasan 60km, joten vielä en osaa sanoa ajomelusta ym. juuri mitään, mutta kyllä nuo hyviltä vaikuttaa. Ajotuntuma erittäin tasainen ja myös ajomelu on RFT renkaita matalampi. Renkaiden tartuntavoiman kyllä huomasi aivan heti rengashallista ulos ajettaessa. Rattia saa kääntää selvästi vahvemmin kuin mitä talvirenkaat alla (vaikka oli kitkat). Käyn viikonloppuna heittämässä pienen lenkin ja palaan asiaan, mutta ensituntuma on kyllä todella hyvä. :thuup:

Jos olet non-rft kesärenkaita hakemassa BMW:hen, niin ei voi mennä väärään jos valitsee Continentalin SportContact 6 tai Michelin Pilot Sport 4:t. Talvikitkoiksi ehdottomasti puolestaan Continentalin VikingContact 6 eli CVC6 jos kokoja löytyy (minun autoon ei löytynyt), muutoin Nokian R2. :)
Kiitos, nykyiset on Michelin Pilot Sportit koossa 275-35/19 ja 245-40/19 ja uutta pitää saada tälle kesälle. Arvon just Contin ja Misukan välillä kumpaan vaaka kallistuu.
Exät:
F10 520DA Business, F10 520DA xDrive Business Exclusive Edition
Mopot:
Kawasaki ZZR1400 Gen2 "Kermit"

"Trust your instincts, be yourself"

Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 650
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Re: 2016 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded

Viesti Kirjoittaja Havis » 08 Huhti 2017, 18:36

El Pantero kirjoitti:...Kun kesärenkaat oli alla, siirryin pesun kautta Samiteippiin teettämään keväthuollon kiveniskuteippaukselle. Pienet kuplat teipin reunoissa on hyvä käydä leikkauttamassa pois, ettei kalvo lähde irtoamaan enempää. Nyt kiveniskuteippaus on taas ympäri auton uutta vastaavassa kunnossa....
Missä kaikissa kohdissa on käytetty kiveniskusuojana teipppausta? Onko teippi läpinäkyvää, vai onko ulkoväri osittain teipillä aikaansaatua?

Vastaa Viestiin