Kuten suurin osa tämän threadin lukijoista jo tietää, asustelen kerrostalossa ja auto on hallissa. Auton puunaus on ollut hallin normaalien valojen kanssa hieman vaikeaa puuhaa kun ei oikein näe mitä tekee. Onneksi taloyhtiö jossa asun on erittäin mukava ja ymmärtävät autoharrastajia, hyvä näin.
Tänään valaistukseen tuli iso muutos. Autohallin kattoon asennettiin 5kpl 1.2m pitkiä Philipsin LED -valoja ja seinään niitä tuli 3kpl. Ohessa muutama kuva työn tuloksesta. Kuvista ei oikein edes tajua kuinka paljon valoa tulvii nyt tuohon paikalle, mutta täytyy sanoa että olen äärimmäisen tyytyväinen tulokseen. Eteenkin seinällä olevat kolme valoa tulevat jatkossa helpottamaan työn tekemistä vaikka kuinka.
Teknisesti valot ovat asennettu latausaseman kWh -mittarin ja vikavirtasuojan taakse kytkimellä. Kun kytkin on 1 -asennossa virta menee latausasemaan (ottaa koko 16A) ja puolestaan 2 -asennossa valot sekä seinällä olevat 2 schukopistoketta kytkeytyy päälle.
Oujee
2016 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
- Auto: F87 M2 LCI
- Paikkakunta: Turku
Aika hienoa settiä oot saanut asennutettua taloyhtiön parkkihalliin, veikkaan, että monessa paikassa ei onnistuisikaan ihan helpolla.
Hieno 330e tämä sinun on
Taitaa todellisuudessa ainakin sinun tapauksessa polttoainesäästönä saatu (hybridi)hyöty olla sivuseikka tässä koko casessa, lähinnä mitä auto varusteineen ja latausasemineen maksaa jo
Mutta hyvää harrastusmeininkiä ja auton huolenpitoa ja kukin tekee asiat miten parhaaksi näkee
Se on muuten jännä juttu yleensäkin, miten BMW- ihmisten ajatukset, muuttuvat melko lyhyessäkin ajassa - Muutama vuosi sitten valtaosa uutena myydyistä Bemareista oli xDrivejä (isojen kampanjoidenkin takia) ja se oli se 'must-have-juttu'. Jopa eräs AK:n myyjä totesi, ettei kukaan osta 320i/320d mallia enää takavetona ja niitä ei myydä edes kampanjoiden ulkopuolella. 330e ja 530e esittelyn jälkeen se neliveto ei olekaan enää 'niin tarpeellinen' vaan nyt täytyy päästä mahd.pienillä päästöillä ja takaveto onkin taas ihan hyvä ja kelvollinen ympärivuotiseen ajoon.
Tämä ei ollut kritiikkiä mistään, eikä keskustelua siitä mikä on parempi tai tärkeämpi, vaan yleinen havainto nopeasta asiakkaiden tarpeiden muutoksesta..?
Hieno 330e tämä sinun on
Taitaa todellisuudessa ainakin sinun tapauksessa polttoainesäästönä saatu (hybridi)hyöty olla sivuseikka tässä koko casessa, lähinnä mitä auto varusteineen ja latausasemineen maksaa jo
Mutta hyvää harrastusmeininkiä ja auton huolenpitoa ja kukin tekee asiat miten parhaaksi näkee
Se on muuten jännä juttu yleensäkin, miten BMW- ihmisten ajatukset, muuttuvat melko lyhyessäkin ajassa - Muutama vuosi sitten valtaosa uutena myydyistä Bemareista oli xDrivejä (isojen kampanjoidenkin takia) ja se oli se 'must-have-juttu'. Jopa eräs AK:n myyjä totesi, ettei kukaan osta 320i/320d mallia enää takavetona ja niitä ei myydä edes kampanjoiden ulkopuolella. 330e ja 530e esittelyn jälkeen se neliveto ei olekaan enää 'niin tarpeellinen' vaan nyt täytyy päästä mahd.pienillä päästöillä ja takaveto onkin taas ihan hyvä ja kelvollinen ympärivuotiseen ajoon.
Tämä ei ollut kritiikkiä mistään, eikä keskustelua siitä mikä on parempi tai tärkeämpi, vaan yleinen havainto nopeasta asiakkaiden tarpeiden muutoksesta..?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Ei tämä hurjan monimutkaista ole. Suomessa kun on tämä autovero, niin mulla meni 530e tilaukseen koska saan enemmän tehoa ja enemmän varusteita samalla rahalla. Nelivedon puute on se kiistaton takaisku, joka tässä kärsitään. Veikkaan että yllättävän moni päätyi tähän ihan vaan auton hintaa katselemalla.bfi1864 kirjoitti: Se on muuten jännä juttu yleensäkin, miten BMW- ihmisten ajatukset, muuttuvat melko lyhyessäkin ajassa - Muutama vuosi sitten valtaosa uutena myydyistä Bemareista oli xDrivejä (isojen kampanjoidenkin takia) ja se oli se 'must-have-juttu'. Jopa eräs AK:n myyjä totesi, ettei kukaan osta 320i/320d mallia enää takavetona ja niitä ei myydä edes kampanjoiden ulkopuolella. 330e ja 530e esittelyn jälkeen se neliveto ei olekaan enää 'niin tarpeellinen' vaan nyt täytyy päästä mahd.pienillä päästöillä ja takaveto onkin taas ihan hyvä ja kelvollinen ympärivuotiseen ajoon.
Tämä ei ollut kritiikkiä mistään, eikä keskustelua siitä mikä on parempi tai tärkeämpi, vaan yleinen havainto nopeasta asiakkaiden tarpeiden muutoksesta..?
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Viime vuonna kun ajoin latausasema -asiaa olin ihan normaali osakas, en edes hallituksessa. Jos taloyhtiöön ei ole asennettu yhtään latausasemaa entuudestaan, ei isännöitsijä tai hallitus tuota lupaa antaa, vaan asiasta päättää yhtiökokous. Vuoden 2016 yhtiökokouksessa taloyhtiön yhtiökokous päätti hybridi- ja täyssähköautojen latauspolitiikasta.masaf1 kirjoitti:Sun tarvii olla hallituksen pj, kun tulee latausasemaa ja valoja noin vaan?
Taloyhtiö tekee jokaisen latausaseman asentavan osakkaan kanssa sopimuksen joka päättyy samana päivänä (31.12.2029), jotta sopimukset voidaan myös tämän jälkeen uusia helposti.
Yhtiökokous hyväksyi seuraavan:
Tärkeintä taloyhtiöissä on se, että osakkaiden välinen yhdenvertaisuus säilyy. Näin on eteenkin tämän päätöksen kanssa.Autopaikkojen lämpötolppien sähköpistokkeita voi edelleen käyttää auton lämmittämiseen ym. autoiluun liittyvään, mutta niiden käyttäminen hybridi- ja täyssähköajoneuvojen (EV-, PHEV- autot, moottoripyörät, skootterit) lataamiseen kielletään, ellei ko. pistokkeisiin ole asennettu energiankulutusmittaria.
Mikäli osakas/asukas haluaa ladata hybridi- tai täyssähköajoneuvoaan autopaikalla, velvoittaa taloyhtiö osakasta hankkimaan omalla kustannuksellaan autopaikalleen erillisen energiankulutusmittarilla (kWh -mittari) varustetun latauslaiteen tai vaihtoehtoisesti asennuttamaan autopaikan sähköpistokkeeseen energiankulutusmittarin (kWh -mittari), jolloin taloyhtiö laskuttaa osakasta hänen käyttämästä sähköstä. Täten latauksesta koituvat kulut eivät jakaudu kaikkien osakkaiden maksettavaksi osana yhtiövastiketta, vaan sähköä käyttävä osakas maksaa kaikki latauksesta koituvat kulut itse, jolloin osakkaiden välinen yhdenvertaisuus säilyy.
Toinen syy minkä takia asiasta pitää päättää yhtiökokous johtuu siitä, että taloyhtiön vastikeperusteista päättää yhtiökokous. Latausasemastani peritään latausvastike-ennakkoa 25€/kk, joka sitten tasataan kulutuksen mukaan aina vuoden lopulla. Ensimmäisen 7kk saldo oli, että sain yhden kuukauden maksut palautuksena.
Nuo valot ovat tulleet taas hallituksen päätöksellä ja teimme sen sopimuksen laajennuksena tuohon latausasemasopimukseen, eli se oli helppo juttu, koska autopaikalla oli jo valmiina kWh -mittari latausasemaa varten.
Eli ei taloyhtiön kanssa asioiminen mitään vaikeaa puuhaa ole, kunhan perustelee asiansa oikein ja että yhtiössä asuu järkevää porukkaa. Itsekin asun isossa yhtiössä jossa on yli 50 huoneistoa ja kaikki on sujunut mallikkaasti.
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Hieman ehkä karrikoiden kysyn onko se nyt sitten yhdenvertaisuutta, että ympäristöystävällisyyteen pyrkivä sähköautoileva osakas joutuu vastikkeen muodossa maksamaan polttomoottoriautoilijan halun säteilyttää moottorilohkoa lämmöllä, mutta joutuu maksamaan yksin euromääräisesti vastaavan kulun oman autonsa osalta.
Pointtini on oikeasti mittakaava ja keskustelussa aistittavissa oleva muutosvastarinta. Hybridien akkukapasiteetti on varsin pieni eikä latauskulu ole kovinkaan merkittävä - joitakin kymmeniä senttejä päivässä. Työpaikoillekin rakennetaan mittareita jotta saadaan työntekijä maksamaan autonsa latauskulu itse ettei nyt vaan synny verotettavaa tuloa. Samaan aikaan muut toimistotyöntekijät kipittävät kahviautomaatille hörppimään jopa useamman kupin verovapaata kahvia.
Ihan liikaa tässä maassa jo verotetaan - nämä mittariasennukset ja tähän kuviteltuun kulunjaolliseen oikeudenmukaisuuteen linkittyvä hallinnollinen taakka ovat suhteettoman kalliita verrattuna PHEV:n sähkökuluun. EV on eri juttu.
Pointtini on oikeasti mittakaava ja keskustelussa aistittavissa oleva muutosvastarinta. Hybridien akkukapasiteetti on varsin pieni eikä latauskulu ole kovinkaan merkittävä - joitakin kymmeniä senttejä päivässä. Työpaikoillekin rakennetaan mittareita jotta saadaan työntekijä maksamaan autonsa latauskulu itse ettei nyt vaan synny verotettavaa tuloa. Samaan aikaan muut toimistotyöntekijät kipittävät kahviautomaatille hörppimään jopa useamman kupin verovapaata kahvia.
Ihan liikaa tässä maassa jo verotetaan - nämä mittariasennukset ja tähän kuviteltuun kulunjaolliseen oikeudenmukaisuuteen linkittyvä hallinnollinen taakka ovat suhteettoman kalliita verrattuna PHEV:n sähkökuluun. EV on eri juttu.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Vanhoista tavoista on vaikea päästä eroon. Suuressa osassa taloyhtiöitä on kaikkien maksamana mankelikin, vaikka sitä ääriharva käyttää. Sitten kun lataukseen tökätään täyssähköauto, alkaa jonkunmoisia sähkölaskujakin syntymään. Varsinkin jos naapuriksi sattuu taksiautoiija joka ajaa joka päivä puolitoista akullista.
Hyvä että noinkin sujuva ja edistyksellinen taloyhtiö on olemassa, kauhutarinoita kaiken estävistäkin on kuultu. Pahimmillaan taloyhtiö ei suostu vetämään latausta varten kaapelia omaan laskuunsa, eikä osakkaan sallita kustantavan itse kaapelia kun sekään ei ole jonkun mielestä tasapuolista. Ilmeisesti tasapuolista olisi vain jos kaikilla olisi samanlainen Tesla, tosin Bemari-miesten mielestä sekin on liian huonolaatuinen...
Hyvä että noinkin sujuva ja edistyksellinen taloyhtiö on olemassa, kauhutarinoita kaiken estävistäkin on kuultu. Pahimmillaan taloyhtiö ei suostu vetämään latausta varten kaapelia omaan laskuunsa, eikä osakkaan sallita kustantavan itse kaapelia kun sekään ei ole jonkun mielestä tasapuolista. Ilmeisesti tasapuolista olisi vain jos kaikilla olisi samanlainen Tesla, tosin Bemari-miesten mielestä sekin on liian huonolaatuinen...
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Joo, tämä on totta. Onneksi kuitenkin uudemmissa taloyhtiöissä lämpötolpissa on 3h kellokytkin. Ennenhän oli niin, että lohkolämmitin ja sisätilalämmitin huusivat 24/7 jonka kulut olivat todella isot.ssalmela kirjoitti:Hieman ehkä karrikoiden kysyn onko se nyt sitten yhdenvertaisuutta, että ympäristöystävällisyyteen pyrkivä sähköautoileva osakas joutuu vastikkeen muodossa maksamaan polttomoottoriautoilijan halun säteilyttää moottorilohkoa lämmöllä, mutta joutuu maksamaan yksin euromääräisesti vastaavan kulun oman autonsa osalta.
Itse laskeskelin, että oman 330e:n lataukset ja pre-conditioningit maksaa hieman alle euron per päivä. Se on kyllä totta, että mikään asia ei saa muuttua, ainakaan jos ay-liikkeiltä tai demareilta asiaa kysyy. Harmi että joihinkin taloyhtiöihin on noita demareita pesiytynytssalmela kirjoitti:Pointtini on oikeasti mittakaava ja keskustelussa aistittavissa oleva muutosvastarinta. Hybridien akkukapasiteetti on varsin pieni eikä latauskulu ole kovinkaan merkittävä - joitakin kymmeniä senttejä päivässä.
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Pitää asua tarpeeksi kalliisti, niin ei ole demareita naapureina.El Pantero kirjoitti:Se on kyllä totta, että mikään asia ei saa muuttua, ainakaan jos ay-liikkeiltä tai demareilta asiaa kysyy. Harmi että joihinkin taloyhtiöihin on noita demareita pesiytynyt
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
Tai talollisena ok-talossa hyvällä alueella. Ei tartte muista välittää ja saa olla oman "yhtiön" PJ ja itsensä herra .Wonderi kirjoitti:Pitää asua tarpeeksi kalliisti, niin ei ole demareita naapureina.El Pantero kirjoitti:Se on kyllä totta, että mikään asia ei saa muuttua, ainakaan jos ay-liikkeiltä tai demareilta asiaa kysyy. Harmi että joihinkin taloyhtiöihin on noita demareita pesiytynyt
Kokemusta ei kerrostaloista ole, mutta voin hyvin kuvitella, miten hermoja raastavaa asuminen voi olla jos mikään ei onnistu vastarannankiiskien takia. On hyvä että olet saanut laittaa nuo valot ja latausaseman. Kertoo paljon taloyhtiöstä
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 128
- Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
- Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -20 - Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Ihan pakko kommentoida tuohon.VeeMatti kirjoitti: Kiitos, nykyiset on Michelin Pilot Sportit koossa 275-35/19 ja 245-40/19 ja uutta pitää saada tälle kesälle. Arvon just Contin ja Misukan välillä kumpaan vaaka kallistuu.
Juuri tällä hetkellä ei tarvitse arpoa, koska michelinin pilot sport 4 tai 4S renkaita et tuohon kokoon saa lainkaan.
Eteen onnistuisi pilot sport 4 koossa 245-40/19, mutta taakse ei sopivaa löydy.
Taakse taas löytyy pilot sport 4S koossa 273-35/19, mutta ko. kokoa ei ole edes luvattu 245-40/19 koossa tälle vuodelle.
Michelinin mukaan pilot sport 4:stä olisi tulossa tuo taakse sopiva koko tämän kuun aikana.
Itse odottelen tuota 4:sta ihan vain väitetyn paremman kulutuskestävyyden takia vrt. Continental Sport Contact 6.
Ex: F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Olen nyt ajanut SportContact 6:lla 351km ja täytyy sanoa, että on huippurengas. Muutamassa paikkaa kokeilin sivuttaispitoa ja se on aivan mieletön, siis aivan eri luokkaa jos vertaa esim. 5 vuoden takaisiin Michelin Pilot Sportteihin. Ajomelu on myös ihan ok, joskaan ei non-rft renkailla F30:stä ikinä mitään F10 hiljaista saa. Kyllä renkaat kehittyvät aivan mieletöntä vauhtia. SuosittelenWäinö kirjoitti:Juuri tällä hetkellä ei tarvitse arpoa, koska michelinin pilot sport 4 tai 4S renkaita et tuohon kokoon saa lainkaan.VeeMatti kirjoitti: Kiitos, nykyiset on Michelin Pilot Sportit koossa 275-35/19 ja 245-40/19 ja uutta pitää saada tälle kesälle. Arvon just Contin ja Misukan välillä kumpaan vaaka kallistuu.
Eteen onnistuisi pilot sport 4 koossa 245-40/19, mutta taakse ei sopivaa löydy.
Taakse taas löytyy pilot sport 4S koossa 273-35/19, mutta ko. kokoa ei ole edes luvattu 245-40/19 koossa tälle vuodelle.
Michelinin mukaan pilot sport 4:stä olisi tulossa tuo taakse sopiva koko tämän kuun aikana.
Itse odottelen tuota 4:sta ihan vain väitetyn paremman kulutuskestävyyden takia vrt. Continental Sport Contact 6.
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Tänään oli auton kevätpuhdistukselle ja aikaa meni reilu 3h. Käytin harjatonta konepesua esipesuna ja tämän jälkeen pesin pinnan käsin ennen claybar käsittelyä. Se kevään ensimmäinen pesu on aina pisin; jatkossa pääsee helpommalla.
Tein nopean videon miten clay bar toimii, koska osa teistä on eri tilaisuuksissa ym. kysellyt sen käytöstä. Käyttö on itseasiassa todella helppoa, pitää vaan muistaa pitää auton maalipinta hyvin voideltuna.
Huomenna vuorossa pari kerrosta vahaa ja hieman tarkemmalla tasolla muiden pintojen puhdistamista. Sisätiloihinkin saa kulutettua helposti tunnin-pari kun pinnat käy läpi kunnolla.
Tein nopean videon miten clay bar toimii, koska osa teistä on eri tilaisuuksissa ym. kysellyt sen käytöstä. Käyttö on itseasiassa todella helppoa, pitää vaan muistaa pitää auton maalipinta hyvin voideltuna.
Huomenna vuorossa pari kerrosta vahaa ja hieman tarkemmalla tasolla muiden pintojen puhdistamista. Sisätiloihinkin saa kulutettua helposti tunnin-pari kun pinnat käy läpi kunnolla.
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Ja muistakaahan käännellä se clay aina lyttyyn ja puhdas pinta claysta esiin koko ajan. Uusi clay kannattaa jakaa moneen osaan ja käyttää siitä yhden osan kerralla kunnes ei saa enää vääntelemällä/muovaamalla puhtaaksi. Sit toki claybarista riippuen kannattaa liottaa se lämpimässä vedessä ensin, ja ennen savestelua raudanpoisto ehdottomasti ettei hiero lentoruostehiukkasilla/nastanpaloilla naarmuja.
Ite kun pesen käsittelyä ennen esipesuksi BH-autofoam 1x, liuotin x kertaa (motox tai pineline), kinnaspesu autoshampoolla (zaino/bh), raudanpoisto (bh korrosol), pienpoisto (ag intensive tar remover), niin claybarille ei jää yleensä juuri mitään paitsi jotkut kolot/saumat/katon reunat tai kalkkijäljet jos sellaisia on mutta ei viitsi hieroa pikirautamömmöjä hirveesti.
Ps. Fairylla tiukka seos lähtee halvalla piet (ja vahat ja kaikki muukin) kans ihan hemmetin hyvin, mutta saa kyllä pinnan niin auki, että paree kuivata kuivurilla varustetussa tallissa huolella ja suojata heti.
Ite kun pesen käsittelyä ennen esipesuksi BH-autofoam 1x, liuotin x kertaa (motox tai pineline), kinnaspesu autoshampoolla (zaino/bh), raudanpoisto (bh korrosol), pienpoisto (ag intensive tar remover), niin claybarille ei jää yleensä juuri mitään paitsi jotkut kolot/saumat/katon reunat tai kalkkijäljet jos sellaisia on mutta ei viitsi hieroa pikirautamömmöjä hirveesti.
Ps. Fairylla tiukka seos lähtee halvalla piet (ja vahat ja kaikki muukin) kans ihan hemmetin hyvin, mutta saa kyllä pinnan niin auki, että paree kuivata kuivurilla varustetussa tallissa huolella ja suojata heti.
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Joo, juuri näin. Itselläni kului eilen kolme tuollaista ison kolikon kokoista nappia saveistukseen, joten kyllä se ihan riittoisaa on.masaf1 kirjoitti:Ja muistakaahan käännellä se clay aina lyttyyn ja puhdas pinta claysta esiin koko ajan. Uusi clay kannattaa jakaa moneen osaan ja käyttää siitä yhden osan kerralla kunnes ei saa enää vääntelemällä/muovaamalla puhtaaksi. Sit toki claybarista riippuen kannattaa liottaa se lämpimässä vedessä ensin, ja ennen savestelua raudanpoisto ehdottomasti ettei hiero lentoruostehiukkasilla/nastanpaloilla naarmuja.
Mulla oli talven jäljiltä auto yllättävän puhtaassa kunnossa. Auton katto, konepelti sekä takaluukku olivat täysin puhtaita niistä ei irronnut mitään, eli tältä osin liottimet ja pienpoistajat hoitivat tehtävänsä hyvin. Paikat josta likaa irtosi oli nimenomaan ovet sekä rengaskoteloiden takareunat. Kaippa lentoruostetta ei päässyt tulemaan kun ei parkkeerannut Peugottien, Citroenien ja Ladojen viereen talven aikanamasaf1 kirjoitti:Ite kun pesen käsittelyä ennen esipesuksi BH-autofoam 1x, liuotin x kertaa (motox tai pineline), kinnaspesu autoshampoolla (zaino/bh), raudanpoisto (bh korrosol), pienpoisto (ag intensive tar remover), niin claybarille ei jää yleensä juuri mitään paitsi jotkut kolot/saumat/katon reunat tai kalkkijäljet jos sellaisia on mutta ei viitsi hieroa pikirautamömmöjä hirveesti.
Tämä on totta; Fairy irroittaa aivan kaiken vahaa myöden. Pitää myös muistaa että Fairyä ei ole tarkoitettu autoihin ja jos sitä käyttää, niin kannattaa käydä maalipinta hyvin tarkkaan läpi ettei pinnassa ole pahempia kiveniskuja, ruostetta tms. koska Fairy poikkeaa autopesuaineista siinä, että se työntää itsensä aivan joka koloon. Jos maalipinnassa on reikä maaliin asti, työntää Fairy itsensä maalin ja pellin väliin ja lähtee irroittamaan maalia & antaa ruosteelle hyvän paikan itää. Itse en käyttäisi Fairyä kovinkaan vanhoissa autoissa; uusiin autoihin ja hyviin maalipintoihin se kyllä soveltuu.masaf1 kirjoitti:Fairylla tiukka seos lähtee halvalla piet (ja vahat ja kaikki muukin) kans ihan hemmetin hyvin, mutta saa kyllä pinnan niin auki, että paree kuivata kuivurilla varustetussa tallissa huolella ja suojata heti.
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
Puhdasta tulee . Kuvia lopputuloksesta jälkeen vahauksen ja sisäpesujen olis myös kiva katsella.
Onko sulla käytössä juoksevaa vettä tuolla autohallissa? Muistelen, että kerroit jossain topicissa pesseesi auton ns. kuivapesuna siihen tarkoitetuilla aineilla. Harjaton pesuhan ei poista pinttymää auton maalipinnasta ja se jättää muutenkin pinnan harmaaseen kanahkaan, joten tuo pesyveden likaisuus johtuu pitkälti myös siitä. Meillä päin tiet ovat myös melkoisen pölyiset näihin aikoihin, kun harjauksia ei ole vielä aloitettu, vaikka tiet ovat olleet jo lumettomia ja kuivia jo pitemmän aikaa- Vasta pesty ja kiiltävä auto saa veikeän pölykerroksen jo muutaman sadan metrin ajon jälkeen ja varsinkin jos ei ole kuivannut autoa ja lähtee ajelemaan tuonne, niin auto on hirvittävän näköinen pölyn tarttuessa vesipisaroihin. Itse kuivaan auton aina pesun jälkeen. Odotoan sitä aikaa kun kaikilla on jo kesärenkaat alla ja kadut lakaistu, tosin sitten tulee se siitepöly alkukesän riesaksi
Onko sulla käytössä juoksevaa vettä tuolla autohallissa? Muistelen, että kerroit jossain topicissa pesseesi auton ns. kuivapesuna siihen tarkoitetuilla aineilla. Harjaton pesuhan ei poista pinttymää auton maalipinnasta ja se jättää muutenkin pinnan harmaaseen kanahkaan, joten tuo pesyveden likaisuus johtuu pitkälti myös siitä. Meillä päin tiet ovat myös melkoisen pölyiset näihin aikoihin, kun harjauksia ei ole vielä aloitettu, vaikka tiet ovat olleet jo lumettomia ja kuivia jo pitemmän aikaa- Vasta pesty ja kiiltävä auto saa veikeän pölykerroksen jo muutaman sadan metrin ajon jälkeen ja varsinkin jos ei ole kuivannut autoa ja lähtee ajelemaan tuonne, niin auto on hirvittävän näköinen pölyn tarttuessa vesipisaroihin. Itse kuivaan auton aina pesun jälkeen. Odotoan sitä aikaa kun kaikilla on jo kesärenkaat alla ja kadut lakaistu, tosin sitten tulee se siitepöly alkukesän riesaksi
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Joo, voin laittaa parit before ja after kuvat kun on päivän työ päätöksessä.Mosku kirjoitti:Puhdasta tulee . Kuvia lopputuloksesta jälkeen vahauksen ja sisäpesujen olis myös kiva katsella.
Autohallissa ei ole, mutta heti autohallin ulkopuolella on. Tässäkin taloyhtiö on ollut ihan fiksu ja asiaan on saattanut vaikuttaa se, että osa asukkaiden kalustosta on ihan 'vakavasti otettavaa'. Mun auton lisäksi hallista löytyy uudehko Audi RS5, hallituksen puheenjohtajan uusi Harley Davidson ym..Mosku kirjoitti:Onko sulla käytössä juoksevaa vettä tuolla autohallissa? Muistelen, että kerroit jossain topicissa pesseesi auton ns. kuivapesuna siihen tarkoitetuilla aineilla.
Joo tuo on aivan kauheaa ja ei pahemmin kannata ajella kattoluukku edes raollaan ennen kuin kadut on pesty. Helsingissä kadut pestiin 3-4 viikkoa sitten ja täällä Espoossa viikko-pari sitten. Myös autohalli oli aika järkyttävässä kunnossa talven jäljiltä, mutta nyt sekin on puhdas kun halli pestiin seiniä myöden perjantaina; huoltoyhtiö teki fantastista työtä.Mosku kirjoitti:Vasta pesty ja kiiltävä auto saa veikeän pölykerroksen jo muutaman sadan metrin ajon jälkeen ja varsinkin jos ei ole kuivannut autoa ja lähtee ajelemaan tuonne, niin auto on hirvittävän näköinen pölyn tarttuessa vesipisaroihin. Itse kuivaan auton aina pesun jälkeen. Odotoan sitä aikaa kun kaikilla on jo kesärenkaat alla ja kadut lakaistu, tosin sitten tulee se siitepöly alkukesän riesaksi
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Aamulla lähtötilanne oli tämä:
Sisätilat ennen:
Sisätilat jälkeen:
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded