2016 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded

Käyttäjät esittelevät autojaan
Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 646
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).

Mosku kirjoitti:Onhan se kerrassaan näyttävä yksilö!
Vaikutat kaverilta, joka panostaa autonsa pesuihin ym. juttuihin mitä auton siistissä kunnossa pysymiseen tulee, niin mielenkiinnosta kysyn, mitä vahaa ja pesuaineita käytät? Itekin kun olen lähes neuroottinen auton puhtaana pitäjä niin asia kiinnostaa. Nykyään olen paljon käyttänyt Meguiarsin vahoja todeten ne erinomaisiksi, mitä tulee kiiltoon, kestoon ja työstettävyyteen. Tällä hetkellä mietin, mikä pinnoite olis paras tulevaan autooni? Olisko sulla suositusta?
Kun aihe on läheinen, kannattaa tutustua pesukinnas.com foorumiin, josta saa hyviä vinkkejä. Olen itsekin havainnut meguiar'sin tuotteet hyviksi, mutta nyt alkaa tuntua että on löytynyt itselle parhaiten soveltuva puhtaanapitopaketti jolla uudehko auto pysyy kauttaaltaan syväpuhtaana eikä vaadi kovia ponnisteluja.

Esipesuun (Kräntzle) painepesuri Dr Dirt G1 foam lancella, ensin foam, sitten huuhtelu.
Käsinpesu Dodo Juice Born to be Mild shampoolla mikrokuitukintaan kanssa
Kuivaus isolla mikrokuituliinalla
Vahaksi talvella Collinite 476s, kesällä Collinite 915
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Vastaan myös vaikkei minulta kysyttykään :) koska, ainakin vaimon mielestä vähintäänkin harrastan auton puunausta :)
Ihan samoilla linjoilla menen kuin ssalmelakin.
Esipesu on pesutapahtumassa erittäin tärkeä juttu. Siinä hyvä vaahdotin on iso apu. Kinnasteluvaiheessa kunnollinen kinnas on myös hyödyllinen tarvike. Itse käytän lampaanvillaista kinnasta. Kuivaukseen iso mikrokuituinen kuivauspyyhe ja joskus joku quick detailler/"kuivausapu" siinä ohessa.
Ja vielä eräs olennainen juttu: jotta homma on helppoa talvisillä suolakylpykeleilläkin, hyvä vaha/pinnoite on isossa osassa. Omassa autossa oli Fusson pinnoite päällä talven ja olen siihen erittäin tyytyväinen. Juuri pesin auton, eikä karheata pintaa löytynyt vieläkään edes helmoista ja vesi helmeili edelleen todella hyvin. Eli todella hyvin näyttää toimineen tuo Fusso pinnoitteena.
Jep, näillä on pysynyt musta maalipinta ensimmäisen talvensa yli aikalailla hyvänä.
Eikä se edes ole loppujen lopuksi kovin iso työ"
-hyvä vaha/pinnoite pohjalle
-huolellinen esipesu hyvällä pesuaineella
-kinnastelu päälle hyvällä pesuaineella
-kerran viikossa/kahdessa vähän kelistä riippuen olen talvella pesun koettanut tehdä.
Siinä se - hyvänä on mustakin pinta pysynyt :)
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Kiitos vastauksista :thuup: !
Olen tuota pesukinnas-foorumia lueskellutkin. Hyviä vinkkejä sieltä kyllä saa, mutta täytyy myöntää että meikäläinen ei aina ota selvää heidän puheistaan :lol:, pitää opetella heidän käyttämää terminologiaa enemmän. Ovat myös "hifistejä" joihin en kyllä vielä yllä. Yritän kovasti :) .
Tuolta sivustolta löysin tämän meguiarsin nxt tech wax 2:n, josta pidän paljon. Noista collinet vahoista olen kuullut myös paljon kehuja.
Kolmas musta auto on nyt tulossa ja mesekin on musta, joten auton pesusta ja vahauksesta on kertynyt kokemusta, kuten tiedämme musta on väri valinta joka vaatii huolehtimista.
Esipesu on tärkeä. Olen tuota vaahdotinta harkinnut. Tällä hetkellä olen tyytynyt kärcherin painepesuriin ja pinelineen. "Esivahaus" tulee tehtyä glymin punaisella puhdistavalla vahalla. Pesuissa talvella käytän mikrokuitu kinnasta ja kesällä lampaanvillaista. Kuivaus juoksevalla vedellä ja mikrokuitu pyyhkeillä painelu-tekniikalla, ei hankaus.
Pesut suoritan omalla pihalla, talvipakkasilla harjattomassa koneessa tai työpaikan lämpimässä kalustohallissa jossa virallinen pesupaikka.
Auto tulee pestyä väh. Kerran viikossa. Naapurit varmaan pitää outona :lol: .
Metsästys hyvän pinnoitteen osalta jatkuu. Nykyiseen tehtiin uutena joku 300€ maksanut pinnoite, johon en kyllä ollut tyytyväinen, ei kestänyt. Hinta ja laatu kait noissakin käsikädessä kulkee?

Ps. Pahoittelut jos meni offtopic puolelle
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

jva kirjoitti:Vastaan myös vaikkei minulta kysyttykään :) koska, ainakin vaimon mielestä vähintäänkin harrastan auton puunausta :)
Eikä se ole väärin. Mielestäni harrastuksena (luen ainakin omalla kohdallani) mitä mainioin ja terapeuttinen myöskin. Puhtaalla autolla on aina kiva ajella ja kun näet lopputuloksen johon käytit aikaa ja vaivaa, se myös palkitsee :thuup:
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Mosku kirjoitti:
jva kirjoitti:Vastaan myös vaikkei minulta kysyttykään :) koska, ainakin vaimon mielestä vähintäänkin harrastan auton puunausta :)
Eikä se ole väärin. Mielestäni harrastuksena (luen ainakin omalla kohdallani) mitä mainioin ja terapeuttinen myöskin. Puhtaalla autolla on aina kiva ajella ja kun näet lopputuloksen johon käytit aikaa ja vaivaa, se myös palkitsee :thuup:
Auton perusteellinen käsipesu on myös oivaa hyötyliikuntaa. Naisilla on joogansa, meillä claybarit, pesukintaat ja kaksivaiheinen vahaus.
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Mosku kirjoitti: Metsästys hyvän pinnoitteen osalta jatkuu. Nykyiseen tehtiin uutena joku 300€ maksanut pinnoite, johon en kyllä ollut tyytyväinen, ei kestänyt. Hinta ja laatu kait noissakin käsikädessä kulkee?

Ps. Pahoittelut jos meni offtopic puolelle
Laitoin syksyllä tuon Soft99 Fusso coat:n pintaan kun en myöskään ollut tyytyväinen autoon luovutuksen yhteydessä laitettuun pinnoitteeseen.
Tuo on toiminut todella hyvin yli talven - olen tyytyväinen.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Mosku kirjoitti: Esipesu on tärkeä. Olen tuota vaahdotinta harkinnut. Tällä hetkellä olen tyytynyt kärcherin painepesuriin ja pinelineen. "Esivahaus" tulee tehtyä glymin punaisella puhdistavalla vahalla. Pesuissa talvella käytän mikrokuitu kinnasta ja kesällä lampaanvillaista. Kuivaus juoksevalla vedellä ja mikrokuitu pyyhkeillä painelu-tekniikalla, ei hankaus.
Vaahdotin ei ole yhtään sen parempi kuin painepumppu. Suurin ero on se, että vaahdottimella pesuainetta menee monta kertaa enemmän kuin painepumpulla. Minä ostin painepumpun tilalle vaahdottimen, mutta parin käyttökerran jälkeen huomasin, ettei siitä ole mitään etua ja myin vaahdottimen pois.

Kohtuullisen hyvä halpapumppu on esim Kungs 5 - litran pumppu (alle 30 e),joka minulla kesti vajaan kaksi vuotta. Ostin viimeksi Hazelock 5505 viiden litran pumpun metallisella pumpulla (n 90e), ja olen siihen tosi tyytyväinen.

Esipesuaineen valinta kannattaa tehdä huolella. BH Autofoam on todella hyvä ja tehokas. Pineline ja liuottimet häviävät Autofoamille selvästi. Kannattaa kokeilla.
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Havis kirjoitti:Auton perusteellinen käsipesu on myös oivaa hyötyliikuntaa. Naisilla on joogansa, meillä claybarit, pesukintaat ja kaksivaiheinen vahaus
.

Juuri näin!
Tuo claybar eli ilmeisesti siis "savi"-nimelläkin tunnettu aine on mulle vielä uusi. Sitäkin pitäis kokeilla. Glymin punainen on tähän asti toiminut hyvin. pikikin lähtee. Tyytyväinen koska paremmasta en tiedä :) .
jva kirjoitti:Laitoin syksyllä tuon Soft99 Fusso coat:n pintaan kun en myöskään ollut tyytyväinen autoon luovutuksen yhteydessä laitettuun pinnoitteeseen.
Tuo on toiminut todella hyvin yli talven - olen tyytyväinen.
Okei, varteenotettava vaihtoehto siis. Paljonko makso ja saako Suomesta?
Huivei kirjoitti:Vaahdotin ei ole yhtään sen parempi kuin painepumppu. Suurin ero on se, että vaahdottimella pesuainetta menee monta kertaa enemmän kuin painepumpulla. Minä ostin painepumpun tilalle vaahdottimen, mutta parin käyttökerran jälkeen huomasin, ettei siitä ole mitään etua ja myin vaahdottimen pois.

Kohtuullisen hyvä halpapumppu on esim Kungs 5 - litran pumppu (alle 30 e),joka minulla kesti vajaan kaksi vuotta. Ostin viimeksi Hazelock 5505 viiden litran pumpun metallisella pumpulla (n 90e), ja olen siihen tosi tyytyväinen.

Esipesuaineen valinta kannattaa tehdä huolella. BH Autofoam on todella hyvä ja tehokas. Pineline ja liuottimet häviävät Autofoamille selvästi. Kannattaa kokeilla.
Näin tarkemmin kun ajattelee, niin olet kyllä aivan oikeassa tuon vaahdottimen suhteen. Ei se laite vaan se aine. Tietysti jonkin verran on myös pumppupulloissa tärkeää valita kunnon kampe. nimim. kokemusta on. Olen tainnut kaikkiaan viisi erinlaista ostaa ja halvimmat ovat joutuneet roskiin kun lakkaa toimimasta. Nämä kolme nykyistä on toimineet moitteettomasti. IKH myy noita Meston 10L rst paineruiskukannuja, jossa on painemittarit ja kaikki. Maksaakin tosin aika hunajaa. Tosi hyviä ne on, olen niitä testannut.

BH autofoam nimi laitettu muistiin. Sitä kokeillaan seuraavaksi. Saakohan Suomesta?
Kiitokset jaetuista kokemuksista kaikille. Näin sitä oppii ja tulishan se aika kalliiksi mennä periaatteella osta ja kokeile :lol:
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Tämän pesu-keskustelun saa siirtää tuonne autotallin puolelle mun tulevan auton yhteyteen: Moskun G30
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Miltä Pantero sinusta vaikuttaa kun sulla on verhot ja tehdastummennukset autossa että onko tuossa toiset liikaa vai oletko tyytyväinen että molemmat löytyy?
Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 430
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Mosku kirjoitti:Onhan se kerrassaan näyttävä yksilö!
Vaikutat kaverilta, joka panostaa autonsa pesuihin ym. juttuihin mitä auton siistissä kunnossa pysymiseen tulee, niin mielenkiinnosta kysyn, mitä vahaa ja pesuaineita käytät? Itekin kun olen lähes neuroottinen auton puhtaana pitäjä niin asia kiinnostaa. Nykyään olen paljon käyttänyt Meguiarsin vahoja todeten ne erinomaisiksi, mitä tulee kiiltoon, kestoon ja työstettävyyteen. Tällä hetkellä mietin, mikä pinnoite olis paras tulevaan autooni? Olisko sulla suositusta?
Kiitoksia kiitoksia. Joo ja on mun puhdistusjutuille aika moni hymyillytkin tällä foorumilla, heh. En ole kuitenkaan jaa pesukinnas -foorumin näkökantoja niin paljon, koska mielestäni auto on eteenkin kuraisella kaudella hyvä käyttää koneessa *HARJATTOMASSA* pesussa.

Kysymys on vaikea, sillä vähän kaikkea olen käyttänyt. Sen verran Old Skool -mies kyllä olen, että pidän Glymin punainen+kulta combosta kyllä aivan älyttömästi, mutta itse auton puhdistukseen on varmaan 20 eri tuotetta jos laskee myös sisätilan puhdistuksen mukaan. Voisin joku kerta kirjoittaa tuosta hieman pidemmänkin jutun, mutta makuasioita nämä on ja tuotteen valinta riippuu paljon siitä, kuinka vanha auton pinta on, minkä värinen se on jne. :)
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 430
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Havis kirjoitti:Missä kaikissa kohdissa on käytetty kiveniskusuojana teipppausta? Onko teippi läpinäkyvää, vai onko ulkoväri osittain teipillä aikaansaatua?
Tosi kattavasti ympäri autoa. Kalvona on käytetty 3M:n optisesti täysin kirkasta kalvoa ja ainoastaan kalvon reunoista näkee, että autossa on kalvoa, ja tällöinkin joutuu katsomaan tarkkaan. Ainoa poikkeus on M Sport takapuskurin diffuusori, joka on teipattu 3M:n hiilikuituteipillä.

Ohessa paikat joissa on kalvot:
- etupuskuri (kokonaan)
- etuvalot
- sivuilta helmat (osassa M Performance teipit) ja oven alalistat
- ovien kahvansyvennykset / kaikki ovet (mustassa autossa näkyy kynnenjäljet todella helposti nimim. kokemusta on)
- ovien b-pilarin kiiltävät osat (naarmuttuu pienimmästäkin kosketuksesta)
- takapuskurin lastaussuoja
- eturengaskoteliden takareunat (kuraantuu tulee talvella helposti)
- takarengaskoteloiden takareunat (kuraantuu tulee talvella helposti)

Tuossa taisi olla kaikki. Samiteipillä meni auton kalvotukseen pitkä päivä (08:00 aloitus, 18:00 nouto) ja olen laatuun tyytyväinen, eli suosittelen.
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 430
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

///Marko kirjoitti:Miltä Pantero sinusta vaikuttaa kun sulla on verhot ja tehdastummennukset autossa että onko tuossa toiset liikaa vai oletko tyytyväinen että molemmat löytyy?
Tehdastummennukset on ehdoton varuste ja kesällä sivu ja takaverhot on kivat (talvella en käyttänyt kertaakaan kun ei aurinkokaan paistanut). Verhot eivät ole välttämättömät, koska BMW:n vakio tehdastummennukset ovat todella tummat muihin autoihin verrattuna. Eli tyytyväinen olen, että tuli molemmat. Mutta edelleen painotan, että makuasioita nämä ovat kuten mikä vaha on parasta jne. :)
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

El Pantero kirjoitti:Voisin joku kerta kirjoittaa tuosta hieman pidemmänkin jutun, mutta makuasioita nämä on ja tuotteen valinta riippuu paljon siitä, kuinka vanha auton pinta on, minkä värinen se on jne. :)
Kirjoita ihmeessä jos intoa riittää. Yleisen tason ihmisselkoinen selostus sopisi varmaan yleiselle osastolle varsin hyvin. Monesti foorumeilla tulee vaan vastaan "lue pesukinnasta" -vastaus joka on yhtä ääliömäinen kuin geneerinen "käytä hakua" - siellä pitäisi ensin käyttää jokunen päivä aikaa foorumin selaamiseen että löytää ketjut joista löytää jotain oikeasti ymmärrettävää informaatiota.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

El Pantero kirjoitti:
Kiitoksia kiitoksia. Joo ja on mun puhdistusjutuille aika moni hymyillytkin tällä foorumilla, heh. En ole kuitenkaan jaa pesukinnas -foorumin näkökantoja niin paljon, koska mielestäni auto on eteenkin kuraisella kaudella hyvä käyttää koneessa *HARJATTOMASSA* pesussa.

Kysymys on vaikea, sillä vähän kaikkea olen käyttänyt. Sen verran Old Skool -mies kyllä olen, että pidän Glymin punainen+kulta combosta kyllä aivan älyttömästi, mutta itse auton puhdistukseen on varmaan 20 eri tuotetta jos laskee myös sisätilan puhdistuksen mukaan. Voisin joku kerta kirjoittaa tuosta hieman pidemmänkin jutun, mutta makuasioita nämä on ja tuotteen valinta riippuu paljon siitä, kuinka vanha auton pinta on, minkä värinen se on jne. :)
Pesuhan on hauskaa puuhaa hyvällä ilmalla, eikä sun puhdistusjutut ole mitenkään naurunalaisia. Päinvastoin.

Mistä hommaat tarvikkeitasi? Omat romppeet on kaikki samasta paikasta, ja lisää tulee Matkahuollon kautta viereiseen K-kauppaan aina tilausta seuraavana päivänä.

https://www.autonhoitokauppa.fi/
Vaahdotin painepesuriin: https://www.autonhoitokauppa.fi/pt-foam-lance
Vaahto: https://www.autonhoitokauppa.fi/bilt-ha ... o-foam-5-l
Pesukinnas, lampaasta kiskottu: https://www.autonhoitokauppa.fi/gyeon-q2m-woolie
Ja maun mukaan tietty shampoota: https://www.autonhoitokauppa.fi/shampoot
Tolla olen kuivanut: https://www.autonhoitokauppa.fi/chemica ... ivausliina

Painepesurina tietysti saksalainen Kränzle: http://www.protools.fi/kranzle-hd-10-12 ... esuri.html
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

El Pantero kirjoitti:Kiitoksia kiitoksia. Joo ja on mun puhdistusjutuille aika moni hymyillytkin tällä foorumilla, heh. En ole kuitenkaan jaa pesukinnas -foorumin näkökantoja niin paljon, koska mielestäni auto on eteenkin kuraisella kaudella hyvä käyttää koneessa *HARJATTOMASSA* pesussa.

Kysymys on vaikea, sillä vähän kaikkea olen käyttänyt. Sen verran Old Skool -mies kyllä olen, että pidän Glymin punainen+kulta combosta kyllä aivan älyttömästi, mutta itse auton puhdistukseen on varmaan 20 eri tuotetta jos laskee myös sisätilan puhdistuksen mukaan. Voisin joku kerta kirjoittaa tuosta hieman pidemmänkin jutun, mutta makuasioita nämä on ja tuotteen valinta riippuu paljon siitä, kuinka vanha auton pinta on, minkä värinen se on jne. :)
Kyllä me samoilla linjoilla ollaan näissä asioissa. Talvella harjaton on hyvä, käytän itsekin kun en pese tarkemmin tai sitten välipesuna. Glymin puna+kultaa käytin itsekin aiemmin, mutta etenkin huono kesto on ollut se miksi olen etsinyt vaihtoehtoa tuolle. Meguiar´s menee siis nykyään ja punainen glymi etenkin talvella esivahana on hyvä. Kesällä riittää pelkkä Megu hyvän pesun jälkeen. Itse miellän tämän foorumin paremmaksi paikaksi keskustella näistä pesu/vahaus asioista, koska kuten sanoin "hifistit"(kaikella kunnioituksella kinnaslaisia kohtaan) sitten erikseen. Mun autot on lähes aina puhtaita ja kiiltäviä(omia kun ovat) poislukien tietenkin talven pahimmat kurakeliajat, jolloin autot ei vaan yksinkertaisesti pysy puhtaina. Pesuinnokkuudesta kertoo kait sekin jotain, kun kanssaihmiset heittelevät kommenttejaan nähdessään autoni esim. vain pölyisenä, että "hei mees pesen tuo sun KAUHEEN likainen autos" ;) :lol:
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Aero kirjoitti:
El Pantero kirjoitti:Voisin joku kerta kirjoittaa tuosta hieman pidemmänkin jutun, mutta makuasioita nämä on ja tuotteen valinta riippuu paljon siitä, kuinka vanha auton pinta on, minkä värinen se on jne. :)
Kirjoita ihmeessä jos intoa riittää. Yleisen tason ihmisselkoinen selostus sopisi varmaan yleiselle osastolle varsin hyvin. Monesti foorumeilla tulee vaan vastaan "lue pesukinnasta" -vastaus joka on yhtä ääliömäinen kuin geneerinen "käytä hakua" - siellä pitäisi ensin käyttää jokunen päivä aikaa foorumin selaamiseen että löytää ketjut joista löytää jotain oikeasti ymmärrettävää informaatiota.
Juuri näin! Itsekin luen suurella mielenkiinnolla tämän foorumin pesukertomuksia.

BH Autofoam lisätty ostoslistaan. Toivottavasti on vaha ystävällinen kuten luvataan.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

^^^riippuu seoksesta tuonkin vahaystävällisyys. Ite käyttäny tota "alusta asti", ihan ykköstuote. Bilt Hamberin vahat samaa laatua.
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Tuli mieleen tuosta kun mainittiin tuo Glymin punainen ( +kulta) se, että itsekin menin vuosikausia Glym-linjalla ja pidin selvänä että hifistelijät maksavat turhasta kun ostavat "markettikamaa" kalliimpia autonhoitoaineita erikoisliikkeistä.
No, päädyin sitten puolivahingossa ja totaalisen skeptisenä kokeilemaan näitä "merkkituotteita" - ja totesin että kyllähän siinä hemmetinmoinen ero sittenkin on!!
Pesuaineella ja pesuaineella todella ON eroa - sekä puhdistustehossa että käytön helppoudessa jne. Samoin Glymin vahoihin tottuneelle oli melkoista huomata että vahalla ja vahalla myös todella ON eroa! Siitä lähtien olen pesut, puhdistukset ja suojaukset mennyt "merkkituotteilla".
Toki niistä löytyy sitten myös melkoinen määrä todella hintavia, puhtaasti hifistelytuotteita. Uskallan kuitenkin suositella että kannattaa kokeilla joskus noista erikoisliikkeistä saatavia tuotteita, ainakin esipesu- ja pesuaineita sekä vahoja/maalipinnan pinnoitteita. Minusta niiden hieman kalliimmalle hinnalle kyllä saa katetta sekä käytön helppouden että tehon muodossa.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

^^^yleensä eivät edes oo kalliimpia ts. jollain 50g hybridivahaminipurkilla 18€ hintaan vetää helposti 20 autoo vs. perus pesu-Pete läträä sitä Glymin SRP:tä kuitenki ihan liikaa määrällisesti. Ja kesto jotain ihan muuta... Ite oon koittanut jo 10 vuotta pysyä ns. pesuhifistelyn huipulla. Mun autoista ei löydy yhtään pesunaarmua tai naarmua muutenkaan. Lumiharjakin on aitoa villisianharjasta niin ei naarmuta jos tarvii hellästi pyyhkiä :D Jos vaimo nyt jonku naarmun saa aikaan niin se korjataan heti (yleensä claybar / paikallinen Zaino Z-PC riittää mut jos ei niin laikkakonetta kehiin...).

Onhan se Glymi ihan ok helppoudessaan ja markettituotteena ja kyllähän niilläki kehitystä on tapahtunut tuotteissa. Mut älkää vetäkö hyvienkään tuotteiden pohjiksi sitä SRP:tä, se huonontaa kestoa oleellisesti kun mitäänhän se ei kestä noin niinku ajallisesti... Joskin Tuulilasin (vai TM) vanhassa kestopinnoitetestissä Ag punanen+kulta verrokkituotteena eri ketjujen tekemiin kestopinnoituksiin (Brilliant, yms) oli paras kestävyydeltään ja kiilloltaan 20 konepesun jälkeen ja vaan 1/10 hinnasta.

Tän hetken parhaimpia vahoja: pohjaksi kunnon liukkaripesut, raudan ja pienpoisto, tavittaessa savestus, BH Cleanser fluid pyyhintä, Bilt Hamber Micro-fine ja siihe Finis Wax. Toi sitoutuu puhtaaseen pintaan kuivurilla kuivatussa tallissa ku purkka tukkaan. Vaatii 5-6 tiukkaa liukkaripesua, jos haluu kaiken liuottamalla pois.

Jos pinnoitteen pistäisin niin Nanolex. Siinä on vaan huono puoli se, että pois ei lähe oikein ku laikalla, ei oo nii helppo uusia vuosittain kuten vaha, sit naarmukorjuut ym. ylläpito mun mielestä hankalaa sit kun rupee antautuun ovien alareunoista esim...
Vastaa Viestiin