2016 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded

Käyttäjät esittelevät autojaan
Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 430
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Ja ohessa muutama 'after' kuva.
Ilta-aurinko ja puhdas auto. Tässä 50km vahauksesta Porvoossa.
Ilta-aurinko ja puhdas auto. Tässä 50km vahauksesta Porvoossa.
7 iltaaurinko.JPG (925.53 KiB) Katsottu 34105 kertaa
Nyt peilaa paremmin kuin uutena. Vaikka osa foorumilaisista on sitä mieltä, että vanha punainen+kulta on vanhan talven lumia, niin kyllä tämä on vielä näin 2017 minun mielestä hyvä combo :-)
Nyt peilaa paremmin kuin uutena. Vaikka osa foorumilaisista on sitä mieltä, että vanha punainen+kulta on vanhan talven lumia, niin kyllä tämä on vielä näin 2017 minun mielestä hyvä combo :-)
8 peilaus.JPG (762.07 KiB) Katsottu 34105 kertaa
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 430
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Wonderi kirjoitti:Kukahan keksisi tiivistysratkaisun, joka pitäisi kurat pois ovipielistä.
On noita ollut segmenttiä ylempänä jo pitkään. Tutulla on uudehko Bentley Mulsanne, jossa on ovissa tuplatiivisteet ja kura ei pääse pitkälle. Muistaakseni jo 1gen flying spurreissa oli sama juttu.

Toivottavasti Penan kaltaisista super-premium autoista tulee jossain vaiheessa samat tekniikat myös normaaleihin premium autoihin. Tuplatiivisteet vaikuttavat myös huimasti auton äänenvaimennukseen.
Tuliterä Mulsanne - släbäreissä ajaminen lähimpään Starbucksiin ei ollut välttämättä paras idea. Hevosia ei ole älyttömästi, mutta vääntöä on. Huikea peli, suosittelen lämpimästi.
Tuliterä Mulsanne - släbäreissä ajaminen lähimpään Starbucksiin ei ollut välttämättä paras idea. Hevosia ei ole älyttömästi, mutta vääntöä on. Huikea peli, suosittelen lämpimästi.
Pena.jpg (133.04 KiB) Katsottu 34094 kertaa
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Ei se punainen+kulta kiillon puolesta muita tuotteita juuri häpeä. Kestonsa puolesta se kuitenkin on heikohko verrattuna nykypäivän "merkkituotteisiin".
Vaan sehän ei tietysti sinänsä haittaa jos vahaa riittävän usein :)
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Hyvältä näyttää after-kuvat ja johan se kiiltää :thuup:.
Itekin siirryin tänä vuonna Megun vahoihin juuri tuosta glymin yhdistelmästä. Vaikka vahaankin usein, niin silti halusin parempaa kestoa vahalle. Kävinkin viime viikolla ostamassa paikallisesta autonhoito/varaosa liikkeestä kassillisen megun vahoja. Nyt kokeilussa Megun Gold class hybridivaha, jossa siis garnauba-ja polymeerivaha yhdistettynä. Viime viikolla laitoin pintaan ja kyllä kiiltää, tosin kestoa en ainakaan tämän auton kohdalla pääse toteamaan, uuden auton kanssa sitten ja siitä lisää juttua tuolla mun tulevan auton osiossa. Kuviakin tulee kiillosta ym.
Väittäisin, että mitä nyt vko loppuna auton pesin, niin pesun jälkeen pinta on paljon liukkaampi kuin Glymin yhdistelmän käytön ja eka pesun jälkeen. BH Autofoam:n laitan vielä tilaukseen tässä joku päivä.
JohnB
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 74
Liittynyt: 21 Syys 2010, 23:57

Wonderi kirjoitti:Kukahan keksisi tiivistysratkaisun, joka pitäisi kurat pois ovipielistä.
Tässä näkyy (taas yksi) kohta jossa kolmosen laatu on vitosta (F10) perässä. F10:ssä ei ainakaan omissa autoissa kuraa kertynyt näin paljon oven väleihin. Vaikka oma 330e on monella tapaa upea auto ja olen pitänyt siirtymisestä pienempään paljon, harmittaa yleinen laatuvaikutelma silti jatkuvasti. Mulsanne lienee sitten vielä oma juttunsa ja taidan olla tyytyväinen ettei siihen hintaluokkaan edes pysty tutustumaan :blush:
toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 530xe

JohnB kirjoitti:Tässä näkyy (taas yksi) kohta jossa kolmosen laatu on vitosta (F10) perässä. F10:ssä ei ainakaan omissa autoissa kuraa kertynyt näin paljon oven väleihin.
Muistaakseni e39:ssä oli oven ulkoreunassa tiivisteet, jotka piti ravan poissa kynnykseltä. Onko f10:ssä nämä myös? Olin vähän yllättynyt kun 330e:ssä ei näitä ole, ja kynnyksen uloin osa on aina ihan skeidassa :curse:
BMW 530ex 2020 - kulutus Kuva
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta Kuva
Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 430
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Noniin, on tullut pidettyä taukoa kirjoittelusta viimeiset puoli vuotta, koska on ollut 'hieman' kiire töiden kanssa. Sain onneksi purettua osan vastuuhommista pois, joten nyt riittää aikaa taas jotain tunteja viikossa itsellekin. Ja mikäs sen mukavampaa kuin foorumille kirjoittelu :mus:

Loppukevät 2017
Oh schei..... !!!!! :-/
Oh schei..... !!!!! :-/
IMG_0613.JPG (678.05 KiB) Katsottu 32798 kertaa
Auto sai ensimmäisen vikansa loppukeväästä hieman Cars & Coffee tilaisuuden jälkeen, jolloin töihin lähtiessä auto valitti ettei suostu latautumaan. Akustossakin oli virtaa vain ~20% ja toiseen asemaan kytkemällä vika toistui. Autossa oli joku vika. Soitin Espoon Laakkoselle ~10 kertaa mutta siellä kukaan ei viitsinyt vastata puhelimeen (???), joten soitto Autokeskus Airportin huoltoon josta vastattiin heti ja auto olikin analysaattorissa kiinni ~tunnin päästä soitosta. Paljastui että KLE yksikkö (Convinience Charging Unit), eli varsinainen auton latausyksikkö oli hajonnut. Uuden osan hinta oli 1500eur ja sen saisi autoon seuraavaksi päiväksi. Onneksi auto oli vielä takuunalainen, joten vara-auto ja korjaus ei maksanut mitään. Vuorokautta myöhemmin auto oli jo korjattu ja siihen oli asennettu tuore KLE yksikkö.
Mielenkiintoinen juttu noiden KLE yksiköiden kanssa. Osasta ulkomaisia foorumeja väki on raportoinut myös ko. yksikköjen hajoamisesta 2016 autoissa, joten olikohan alkupään KLE yksiköt heikompaa tekoa? Myös Autokeskuksen huollon kaveri kertoi, että KLE yksiköitä on vaihdettu useampaan autoon. Vaihdettuja KLE yksiköitä ei sensijaan ollut kärähtänyt yhtään, joten nuo uudemmat ovat ilmeisesti vahvempaa tekoa.
Kiitos Autokeskus Airportin väelle nopeasta toiminnasta! Tämän kokemuksen perusteella vaihdoin auton huollon kokonaan jatkossa Airportiin.

Kesä 2017
Välillä tuntuu siltä että kaverit kopioivat...
Välillä tuntuu siltä että kaverit kopioivat...
IMG_0732.JPG (532.58 KiB) Katsottu 32798 kertaa
Kesällä autolla tuli käytyä BMW kerhon kesäpäivillä, jotka järjestettiin WHD Gårdissa Mäntyharjulla. Puitteet olivat todella mukavat ja kerho sai käyttöönsä vetyautojen koeajoradan, jota käytettiin kiihdytyskisaan. Todella mukava tilaisuus kaikenkaikkiaan. Yksi kerhon hallituksen jäsenistä toi tilaisuuteen uuden autonsa. Kuulemma ei kopioinut TP-3:sta, mutta samaa näköä on huomattavan paljon (auton sisätiloissa on mm. hexagon + estoril blue matte -koristeet, eli samat kuin minulla). Noh, jos ei kopiointia ole tapahtunut, niin pidän autoa erittäin hyvällä maulla valittuna. :rolle:
Kesän aikana teimme ladyn kanssa matkan Ruotsin itärannikkolle, joka oli kokemuksena myös todella mieluinen. Tästä on vielä erillinen viesti tulossa.

Marraskuu 2017
18.10.2017 - talvirenkaiden alle laitossa tarkistin samalla jarrujen kunnon. Maalatut satulat ovat kyllä todella hyvät.
18.10.2017 - talvirenkaiden alle laitossa tarkistin samalla jarrujen kunnon. Maalatut satulat ovat kyllä todella hyvät.
IMG_1551.JPG (843.99 KiB) Katsottu 32798 kertaa
18.10.2017 - talvirenkaat alla
18.10.2017 - talvirenkaat alla
IMG_1552.JPG (875.99 KiB) Katsottu 32798 kertaa
Talvirenkaat menivät tänä vuonna alle 18. marraskuuta, eli toinen talvikausi alkoi. Jarrusatulat ovat kyllä todella hyvässä kunnossa ja tilasin alunperin autoon M Sport jarrut vain sen takia, että saan niiden mukana maalatut satulat. Jarrupalojen pidikkeissä näkyy pientä hapettumaa, mutta satulat ovat aivan uuden näköiset.

Tammikuu 2018
25 009km
25 009km
IMG_1940.JPG (932.94 KiB) Katsottu 32798 kertaa
Auton on nyt 1.5 vuotta vanha ja mittari meni juuri 25 000km yli. En muistanut tasan 25tkm kohdalla ottaa kuvaa, mutta kaipa tämä on tarpeeksi lähellä. Kiveniskuteipit ovat pitäneet auton maalipinnan todella hyvässä kunnossa ja tuulilasiin on tullut vain yksi kivenisku jonka näkee paljaalla silmällä. Tämä on tosi hyvä juttu ja olen päättänyt että jatkossa jokaiseen käyttöautoon tulee vastaavat teipit per heti. 3M:n optisesti täysin kirkkaat kalvot eivät myöskään kellastu, vaan teippi on pysynyt 100% kirkkaana niinkuin pitääkin.
Autoon oli nyt vuodenvaihteen tienoilla ilmaantunut toinen vika, nimittäin kondenssia vasemmassa umpiossa. Tuokin on takuunalainen työ ja umpio vaihdetaan uuteen 16.1.2018, missäs muuallakaan kuin Autokeskus Airportissa.

Tulen kirjoittelemaan Ruotsin reissusta vielä erillisen viestin. Hauskaa vuoden alkua kaikille! :drink:
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

Hienoa ja mielenkiintoista luettavaa kuvineen :thuup:
Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 430
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Päivitys maaliskuu 2018
Käytin auton viime kuussa takavalon umpion vaihdossa, koska umpioon oli päässyt vettä. Auto oli vielä alkuperäisen 2v takuun piirissä ja koko vaihto meni takuun piikkiin. Autokeskus Airportin huollon kanssa puhuessa oli tuli pieni jännitysmomentti, sillä huollon kaveri kertoi että välillä kyseessä voi olla myös vesivuoto auton takaosassa. Onneksi näin ei ollut, vaan takavalon umpion tiiviste tms oli vaan päässyt jostain vuotamaan ja vika saatiin kuntoon pelkällä umpion vaihdolla.

Ohessa 'before' eli ennen kuva sekä lähikuva vesipuistosta. Vettä oli päässyt umpioon melko paljon. Ensimmäiset merkit vedestä umpiossa tuli jo 2017 lopulla, mutta joulun ja uudenvuoden kiireiden vuoksi asian hoitaminen jäi helmikuuhun.
Takaumpio ennen vaihtoa
Takaumpio ennen vaihtoa
1_takavalo.jpg (341.05 KiB) Katsottu 31508 kertaa
Takavalo ennen vaihtoa
Takavalo ennen vaihtoa
2_takavalo_closeup.jpg (323.91 KiB) Katsottu 31503 kertaa
Sain laina-autoksi etuvetoisen ruumisauton. Meinasin jättää auton läheisen päiväkodin pihaan ja kävellä kotiin. Hiivin lopulta hiljaa keskellä päivää omaan parkkiruutuun ja häivyin paikalta. On muuten tällä autolla näköä.. :sick:
Etuvetoinen ruumisauto
Etuvetoinen ruumisauto
3_etuvetoinen_ruumisauto.jpg (326.74 KiB) Katsottu 31505 kertaa
Takaumpion vaihdon jälkeen. Ero on kyllä todella huima.
Takaumpio vaihdon jälkeen
Takaumpio vaihdon jälkeen
4_takavalo_uusi.jpg (284.37 KiB) Katsottu 31502 kertaa
Loppu hyvin, kaikki hyvin. Umpion vaihto takuuseen ja tuo kuvassa näkynyt etuvetoinen ruumisauto oli myös ilmainen, eli loppulasku 0eur. :thuup:
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 646
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).

El Pantero kirjoitti: 07 Tammi 2018, 02:04 Paljastui että KLE yksikkö (Convinience Charging Unit), eli varsinainen auton latausyksikkö oli hajonnut.
Kas. Tämä oli jäänyt minulta huomaamatta. Minulla on pamahtanut KLE-yksikkö jo kahdesta 330e:stä vajaan vuoden kohdalla. Jälkimmäisestä se meni rikki maaliskuussa eikä ole saatu vieläkään kuntoon.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 430
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

ssalmela kirjoitti: 24 Touko 2018, 06:33
El Pantero kirjoitti: 07 Tammi 2018, 02:04 Paljastui että KLE yksikkö (Convinience Charging Unit), eli varsinainen auton latausyksikkö oli hajonnut.
Kas. Tämä oli jäänyt minulta huomaamatta. Minulla on pamahtanut KLE-yksikkö jo kahdesta 330e:stä vajaan vuoden kohdalla. Jälkimmäisestä se meni rikki maaliskuussa eikä ole saatu vieläkään kuntoon.
Ilmeisesti minulle oli mennyt heikompi KLE yksikkö viime keväänä Autokeskus Airportissa autoon varaosana, sillä maanantaina töihin lähtiessä auto ilmoitti ettei suostu lataamaan. :curse:

Kun menin työpaikan latauspisteelle, toistui ongelma myös siellä. Nyt siis hajosi toinen KLE yksikkö ja ajan sain Autokeskus Airportista ensi viikon alkuun. Nyt vakuuttivat, että tulee uuden osanumeron vahvempi KLE, jotta tämä ei käy enää uusiksi. Samalla he tarkistavat että tuo autoon asennettu yksikkö oli sitä gen1, eli heikompaa mallia, koska noita uudempia gen2:ia ei ole hajonnut vielä yhtään.

Mutta sanoit, että sinulla on ollut toisen auton KLE on ollut hajalla maaliskuusta lähtien? Mitä ihmettä... ? :blink:
Punainen valo, ei hyvä.
Punainen valo, ei hyvä.
KLE.jpg (643.98 KiB) Katsottu 30686 kertaa
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Avatar
Jokerdef
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 15 Elo 2011, 10:09
Auto: BMW F30 LCI 330e
ex. BMW X1 F48, F20, E90, E46...

El Pantero kirjoitti: 24 Touko 2018, 13:31
ssalmela kirjoitti: 24 Touko 2018, 06:33
El Pantero kirjoitti: 07 Tammi 2018, 02:04 Paljastui että KLE yksikkö (Convinience Charging Unit), eli varsinainen auton latausyksikkö oli hajonnut.
Kas. Tämä oli jäänyt minulta huomaamatta. Minulla on pamahtanut KLE-yksikkö jo kahdesta 330e:stä vajaan vuoden kohdalla. Jälkimmäisestä se meni rikki maaliskuussa eikä ole saatu vieläkään kuntoon.
Ilmeisesti minulle oli mennyt heikompi KLE yksikkö viime keväänä Autokeskus Airportissa autoon varaosana, sillä maanantaina töihin lähtiessä auto ilmoitti ettei suostu lataamaan. :curse:

Kun menin työpaikan latauspisteelle, toistui ongelma myös siellä. Nyt siis hajosi toinen KLE yksikkö ja ajan sain Autokeskus Airportista ensi viikon alkuun. Nyt vakuuttivat, että tulee uuden osanumeron vahvempi KLE, jotta tämä ei käy enää uusiksi. Samalla he tarkistavat että tuo autoon asennettu yksikkö oli sitä gen1, eli heikompaa mallia, koska noita uudempia gen2:ia ei ole hajonnut vielä yhtään.

Mutta sanoit, että sinulla on ollut toisen auton KLE on ollut hajalla maaliskuusta lähtien? Mitä ihmettä... ? :blink:

KLE.jpg
damn, mutta hyvä että saadaan kuntoon.
Tässä väkisinkin miettii että onneksi on hybrid, ei täyssähköauto... Nyt voit ajaa normaalisti bensalla, mutta jos sama kävisikin esim. i3:sella...
Em. Oli yksi pääsyy siihen että päädyin hybridiin. En ole vielä täysin valmis "loikkamaan" täyssähkön puolelle, mutta uskon että parin vuoden sisällä tilanne on jo toinen.
Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 646
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).

El Pantero kirjoitti: 24 Touko 2018, 13:31 Mutta sanoit, että sinulla on ollut toisen auton KLE on ollut hajalla maaliskuusta lähtien? Mitä ihmettä... ? :blink:
En minäkään sitä ymmärrä. Sulla ja mulla on mennyt siis yhteensä kolmesta alle kahden vuoden ikäisestä autosta neljä KLE-yksikköä. :conf:
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 430
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

ssalmela kirjoitti: 25 Touko 2018, 08:51
El Pantero kirjoitti: 24 Touko 2018, 13:31 Mutta sanoit, että sinulla on ollut toisen auton KLE on ollut hajalla maaliskuusta lähtien? Mitä ihmettä... ? :blink:
En minäkään sitä ymmärrä. Sulla ja mulla on mennyt siis yhteensä kolmesta alle kahden vuoden ikäisestä autosta neljä KLE-yksikköä. :conf:
Joo, kyllä... neljä yksikköä kolmeen autoon on paljon. KLE yksikön vaihtamista lukuunottamatta oma auto on ollut suhteellisen perfect, mitä nyt tuo takavaloumpio jouduttiin vaihtamaan. Autokeskuksen mukaan noita KLE yksiköitä on mennyt runsaasti myös muilta, eli ilmeisesti noissa 1gen yksiköissä oli joku suht pahanlaatuinen suunnitteluvika. Onneksi tuo 2gen osa korjaaa ongelmat. :mus:

Mutta sanoit että toisessa autossasi vika on ollut maaliskuusta ja se ei ole vieläkään korjattu. Menikö siitä jotain muutakin kuin pelkkä KLE yksikkö?
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 646
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).

El Pantero kirjoitti: 26 Touko 2018, 00:46 Menikö siitä jotain muutakin kuin pelkkä KLE yksikkö?
Ei. Minun pitää nyt vaan ymmärtää, että on prosessi jonka mukaan ei noin vain voi tilata uutta yksikköä ennen kuin on tutkittu ja on muitakin asiakkaita ja rajallisesti resursseja.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

ssalmela kirjoitti: 27 Touko 2018, 20:34 Ei. Minun pitää nyt vaan ymmärtää, että on prosessi jonka mukaan ei noin vain voi tilata uutta yksikköä ennen kuin on tutkittu ja on muitakin asiakkaita ja rajallisesti resursseja.
Näinhän se menee kun Nakkilan konepajasta maailmalle lähdetään. Kaikki menee hyvin ja toimii kun osaa elää prosessissa ja käyttää sitä hyväksi oman asian ajamikseksi. Vaikka hermo siinä usein on kovilla. Mutta siinä täällä Suomen niemellä vielä ollaan aika hakusessa ja autohuolto ehkä ei niitä edistyksekkäimpiä lafkoja... Tutkimisessa tuskin kauaa menee ja tilauksen saa sisään mutta osien saatavuus voi olla eri juttu. Jos isosti on kakka osunut ja vaihtavat näitä kaikkiin e-malleihin niin voi olla komponenttitoimittajallakin vaikeuksia. On vähän turhan paljon kysyntää maailman markkinoilla kaikissa komponenteissa tällä hetkellä (vanteista lähtien).

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 430
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

ssalmela kirjoitti: 27 Touko 2018, 20:34
El Pantero kirjoitti: 26 Touko 2018, 00:46 Menikö siitä jotain muutakin kuin pelkkä KLE yksikkö?
Ei. Minun pitää nyt vaan ymmärtää, että on prosessi jonka mukaan ei noin vain voi tilata uutta yksikköä ennen kuin on tutkittu ja on muitakin asiakkaita ja rajallisesti resursseja.
öööö... ¿Qué? ¡ :blink: Joo toi kyllä kuulostaa vähintäänkin oudolta. Ensimmäisen KLE yksikön kanssa homma meni niin, että vein auton Airporttiin, ne soitti päivällä että KLE on sökönä, uusi saadaan huomiseksi ja ajoin vara-autolla sen aikaa. Nyt auto menee keskiviikkona huoltoon ja jos vika on KLE yksikössä, saan sen korjattuna takaisin uuden KLE yksikön kanssa ~torstaiksi ja ajelen sen aikaa huollon ilmaisella vara-autolla. Tai tarkemmin auton olisi pitänyt pudottaa keskiviikkona huoltoon, mutta pyysin että voinko viedä jo tiistaina ennen sulkemista ja napata vara-auton jo silloin mukaan, onnistui tämäkin heti. Autokeskus Airport, asiallista palvelua :thuup:
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Janisema
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 31 Touko 2016, 14:29
Auto: BMW 330e M-Sport -16 *myyty*

Mulla on kans vaihdettu KLE, joku toinenkin KLE:n kanssa keskusteleva boksi ja koko latauspistoke hässäkkä. Nyt toiminu puoli vuotta moitteetta lataus.
Ostettu ja huolettu Airportissa, aina priimaa palvelua.
545e M-Sport -21
ex: 330e M-Sport -16
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

ssalmela kirjoitti: 27 Touko 2018, 20:34
El Pantero kirjoitti: 26 Touko 2018, 00:46 Menikö siitä jotain muutakin kuin pelkkä KLE yksikkö?
Ei. Minun pitää nyt vaan ymmärtää, että on prosessi jonka mukaan ei noin vain voi tilata uutta yksikköä ennen kuin on tutkittu ja on muitakin asiakkaita ja rajallisesti resursseja.
Ei tuo nyt ihan kohtuulliselta menettelyltä vaikuta. Lienet jostakin syystä joutunut "asiakas on m:llkku"-listalle liikeen rekisterissä.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

melperri kirjoitti: 28 Touko 2018, 19:33 Lienet jostakin syystä joutunut "asiakas on m:llkku"-listalle liikeen rekisterissä.
Milläs autotalolla on oikeasti tämmöinen lista?
Vastaa Viestiin