Re: 2016 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Lähetetty: 23 Huhti 2017, 23:58
Ja ohessa muutama 'after' kuva.
Keskustelun iloa.
http://bmwforum.fi/
On noita ollut segmenttiä ylempänä jo pitkään. Tutulla on uudehko Bentley Mulsanne, jossa on ovissa tuplatiivisteet ja kura ei pääse pitkälle. Muistaakseni jo 1gen flying spurreissa oli sama juttu.Wonderi kirjoitti:Kukahan keksisi tiivistysratkaisun, joka pitäisi kurat pois ovipielistä.
Tässä näkyy (taas yksi) kohta jossa kolmosen laatu on vitosta (F10) perässä. F10:ssä ei ainakaan omissa autoissa kuraa kertynyt näin paljon oven väleihin. Vaikka oma 330e on monella tapaa upea auto ja olen pitänyt siirtymisestä pienempään paljon, harmittaa yleinen laatuvaikutelma silti jatkuvasti. Mulsanne lienee sitten vielä oma juttunsa ja taidan olla tyytyväinen ettei siihen hintaluokkaan edes pysty tutustumaanWonderi kirjoitti:Kukahan keksisi tiivistysratkaisun, joka pitäisi kurat pois ovipielistä.
Muistaakseni e39:ssä oli oven ulkoreunassa tiivisteet, jotka piti ravan poissa kynnykseltä. Onko f10:ssä nämä myös? Olin vähän yllättynyt kun 330e:ssä ei näitä ole, ja kynnyksen uloin osa on aina ihan skeidassaJohnB kirjoitti:Tässä näkyy (taas yksi) kohta jossa kolmosen laatu on vitosta (F10) perässä. F10:ssä ei ainakaan omissa autoissa kuraa kertynyt näin paljon oven väleihin.
Kas. Tämä oli jäänyt minulta huomaamatta. Minulla on pamahtanut KLE-yksikkö jo kahdesta 330e:stä vajaan vuoden kohdalla. Jälkimmäisestä se meni rikki maaliskuussa eikä ole saatu vieläkään kuntoon.El Pantero kirjoitti: ↑07 Tammi 2018, 02:04 Paljastui että KLE yksikkö (Convinience Charging Unit), eli varsinainen auton latausyksikkö oli hajonnut.
Ilmeisesti minulle oli mennyt heikompi KLE yksikkö viime keväänä Autokeskus Airportissa autoon varaosana, sillä maanantaina töihin lähtiessä auto ilmoitti ettei suostu lataamaan.ssalmela kirjoitti: ↑24 Touko 2018, 06:33Kas. Tämä oli jäänyt minulta huomaamatta. Minulla on pamahtanut KLE-yksikkö jo kahdesta 330e:stä vajaan vuoden kohdalla. Jälkimmäisestä se meni rikki maaliskuussa eikä ole saatu vieläkään kuntoon.El Pantero kirjoitti: ↑07 Tammi 2018, 02:04 Paljastui että KLE yksikkö (Convinience Charging Unit), eli varsinainen auton latausyksikkö oli hajonnut.
damn, mutta hyvä että saadaan kuntoon.El Pantero kirjoitti: ↑24 Touko 2018, 13:31Ilmeisesti minulle oli mennyt heikompi KLE yksikkö viime keväänä Autokeskus Airportissa autoon varaosana, sillä maanantaina töihin lähtiessä auto ilmoitti ettei suostu lataamaan.ssalmela kirjoitti: ↑24 Touko 2018, 06:33Kas. Tämä oli jäänyt minulta huomaamatta. Minulla on pamahtanut KLE-yksikkö jo kahdesta 330e:stä vajaan vuoden kohdalla. Jälkimmäisestä se meni rikki maaliskuussa eikä ole saatu vieläkään kuntoon.El Pantero kirjoitti: ↑07 Tammi 2018, 02:04 Paljastui että KLE yksikkö (Convinience Charging Unit), eli varsinainen auton latausyksikkö oli hajonnut.
Kun menin työpaikan latauspisteelle, toistui ongelma myös siellä. Nyt siis hajosi toinen KLE yksikkö ja ajan sain Autokeskus Airportista ensi viikon alkuun. Nyt vakuuttivat, että tulee uuden osanumeron vahvempi KLE, jotta tämä ei käy enää uusiksi. Samalla he tarkistavat että tuo autoon asennettu yksikkö oli sitä gen1, eli heikompaa mallia, koska noita uudempia gen2:ia ei ole hajonnut vielä yhtään.
Mutta sanoit, että sinulla on ollut toisen auton KLE on ollut hajalla maaliskuusta lähtien? Mitä ihmettä... ?
KLE.jpg
En minäkään sitä ymmärrä. Sulla ja mulla on mennyt siis yhteensä kolmesta alle kahden vuoden ikäisestä autosta neljä KLE-yksikköä.El Pantero kirjoitti: ↑24 Touko 2018, 13:31 Mutta sanoit, että sinulla on ollut toisen auton KLE on ollut hajalla maaliskuusta lähtien? Mitä ihmettä... ?
Joo, kyllä... neljä yksikköä kolmeen autoon on paljon. KLE yksikön vaihtamista lukuunottamatta oma auto on ollut suhteellisen perfect, mitä nyt tuo takavaloumpio jouduttiin vaihtamaan. Autokeskuksen mukaan noita KLE yksiköitä on mennyt runsaasti myös muilta, eli ilmeisesti noissa 1gen yksiköissä oli joku suht pahanlaatuinen suunnitteluvika. Onneksi tuo 2gen osa korjaaa ongelmat.ssalmela kirjoitti: ↑25 Touko 2018, 08:51En minäkään sitä ymmärrä. Sulla ja mulla on mennyt siis yhteensä kolmesta alle kahden vuoden ikäisestä autosta neljä KLE-yksikköä.El Pantero kirjoitti: ↑24 Touko 2018, 13:31 Mutta sanoit, että sinulla on ollut toisen auton KLE on ollut hajalla maaliskuusta lähtien? Mitä ihmettä... ?
Ei. Minun pitää nyt vaan ymmärtää, että on prosessi jonka mukaan ei noin vain voi tilata uutta yksikköä ennen kuin on tutkittu ja on muitakin asiakkaita ja rajallisesti resursseja.
Näinhän se menee kun Nakkilan konepajasta maailmalle lähdetään. Kaikki menee hyvin ja toimii kun osaa elää prosessissa ja käyttää sitä hyväksi oman asian ajamikseksi. Vaikka hermo siinä usein on kovilla. Mutta siinä täällä Suomen niemellä vielä ollaan aika hakusessa ja autohuolto ehkä ei niitä edistyksekkäimpiä lafkoja... Tutkimisessa tuskin kauaa menee ja tilauksen saa sisään mutta osien saatavuus voi olla eri juttu. Jos isosti on kakka osunut ja vaihtavat näitä kaikkiin e-malleihin niin voi olla komponenttitoimittajallakin vaikeuksia. On vähän turhan paljon kysyntää maailman markkinoilla kaikissa komponenteissa tällä hetkellä (vanteista lähtien).
öööö... ¿Qué? ¡ Joo toi kyllä kuulostaa vähintäänkin oudolta. Ensimmäisen KLE yksikön kanssa homma meni niin, että vein auton Airporttiin, ne soitti päivällä että KLE on sökönä, uusi saadaan huomiseksi ja ajoin vara-autolla sen aikaa. Nyt auto menee keskiviikkona huoltoon ja jos vika on KLE yksikössä, saan sen korjattuna takaisin uuden KLE yksikön kanssa ~torstaiksi ja ajelen sen aikaa huollon ilmaisella vara-autolla. Tai tarkemmin auton olisi pitänyt pudottaa keskiviikkona huoltoon, mutta pyysin että voinko viedä jo tiistaina ennen sulkemista ja napata vara-auton jo silloin mukaan, onnistui tämäkin heti. Autokeskus Airport, asiallista palvelua
Ei tuo nyt ihan kohtuulliselta menettelyltä vaikuta. Lienet jostakin syystä joutunut "asiakas on m:llkku"-listalle liikeen rekisterissä.