2016 330e iperformance "stripper"

Käyttäjät esittelevät autojaan
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Kaluston päivitystä.
F31 Touringissa ei ollut mitään vikaa, mutta jokasyksyinen autokuume yllätti todella pahana harrasteauton myynnin johdosta.
Kävin kyselemässä erinäisiä vaihtoehtoja f3x-sarjan msport-kampanjaan liittyen, mutta samanlaiseen vaihtaminen ei oikein napannut.

Tällainen sattui olemaan tarjolla ja koeajon jälkeen kiinnostus heräsi. Ennen kaikkea siksi, että perheen ajomatkat on pääasiassa todella lyhyitä kaupungin sisällä. Tarjous tästä ja ennen kaikkea hyvitys vanhasta oli niin kohdallaan, että päätin sitten tehdä ajattelematta sen enempää kaupat.

Kyseessä siis muutaman tonnin ajettu auto. Värinä Alpinweiss 3.sisusta vakioMsport.Varusteita ei kauheasti ole, mutta ne tärkeimmät itselle löytyvät. Eli Msport- paketti, hifit sekä navi. Lisäksi on tehdastummennettua takaikkunaa jne.Himmentyvän peilin ja etututkan puuttuminen vähän harmittaa. Onneksi peili on helppo asentaa jälkeenpäin. Tutka on sitten eri asia. Ajoavustimia ei ole koskaan ollut joten niitä en osaa kaivatakaan. En kuitenkaan jaksanut alkaa odottelemaan hamaan tulevaisuuteen asti, joten näillä mennään.

18-tuumaiset vnteet saivat mennä ja tilalle tuli style 399 19" koossa. Talveksi on 18" style 397.
Performance-osia asennellaan sitten jossain vaiheessa. Eteen tarkoitus laittaa lippa, munuaiset ja taakse spoileri.

Pakko sanoa, että on tämä aavemainen auto, kun mitään ei kuulu. Kehitys 13-mallisesta vastaavasta on perstuntumalla iso. Ohjauksesss on selviä eroja vanhaan. Se epämääräisyys puuttuu.
Teknologia tuntuu myös toimivan loistavasti ja tarvittaessa mennään yllättävän reippaasti. Niin reippaasti, että vanha auto tuntui todella laiskalta! Painoeroa en kyllä myöskään ole onnistunut huomaamaan.
Paljon ei ole vielö kilometrejä ehtinyt tulemaan, mutta alkumatka on vaikuttanut mukavalta. Tavalliseen bensa-autoon tuskin on paluuta.

Varustelista:
Type 330E IPERFORMANC330E IPEE (EUR)

Dev. series F30 (MUE)

Line 3

Body type LIM

Steering LL

Door count 4

Engine XB1H

Cubical capacity 0.00

Power 185

Transmision HECK

Gearbox AUT

Colour ALPINWEISS 3 (300)

Upholstery STOFF HEXAGON ALCANTARA/ANTHRAZIT (HAAT

Order options
No. Description

2PE 18"M LT/ALY WHEELS STAR SP. 400M/MT

2VB TYRE PRESSURE INDICATOR

258 RUNFLAT TYRES

320 MODEL DESIGNATION, DELETION

337 M SPORT PACKAGE

4AE ARMREST FRONT RETRACTABLE

4NE BLOW-BY-HEATER

4WF INT. T. FIN. ALUMINIUM HEXAGON W. H

420 SUN PROTECTION GLAZING

423 FLOOR MATS, VELOUR

428 WARNING TRIANGLE

465 THROUGH-LOAD SYSTEM

481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER

493 STORAGE COMPARTMENT PACKAGE

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

5A1 LED-FOG LIGHTS

5A2 LED HEADLIGHTS

5DA PASSENGER AIRBAG DEACTIVATE

502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM

507 PARK DISTANCE CONTROL (PDC), REAR

521 RAIN SENSOR

544 CRUISE CONTROL WITH BRAKING FUNCTION

563 LIGHTS PACKAGE

575 ADDITIONAL 12V POWER SOCKET

6AC INTELLIGENT EMERGENCY CALL

6AE TELESERVICES

6AG E DRIVE SERVICES

6AK CONNECTEDDRIVE SERVICES

6NH HANDS-FREE FACILITY W. USB INTERFAC

6UH TRAFFIC INFORMATION

609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL

676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM

698 AREA-CODE 2

7LF MODEL M SPORT

704 M SPORT SUSPENSION

710 M LEATHER STEERING WHEEL

715 M AERODYNAMICS PACKAGE

760 INDIVIDUAL HIGH-GLOSS SATIN CHROME

775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE

8AX FINNISH / ON-BOARD DOCUMENTATION

8A9 LANGUAGE VERSION FINNISCH

8KA OELSERVICE INT. 30.000 KM/24 MONTHS

8SM VIN, VISIBLE FROM OUTSIDE

8TG ANTI-THEFT SYSTEM

842 COLD CLIMATE VERSION

850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT

9AA EXTERNAL SKIN PROTECTION

993 MODEL YEAR CODE

Series options
No. Description
205 AUTOMATIC TRANSMISSION

216 SERVOTRONIC

534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING

548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING

6WA INSTRUMENT CLUSTER W. EXTENDED CONT

Pahoittelut huonoista kuvista. Otan parempia kuvia myöhemmin.
IMG_20160910_210134.jpg
IMG_20160910_210134.jpg (801.09 KiB) Katsottu 15492 kertaa
IMG_20160910_210429.jpg
IMG_20160910_210429.jpg (706.24 KiB) Katsottu 15492 kertaa
IMG_20160910_210429.jpg
IMG_20160910_210429.jpg (706.24 KiB) Katsottu 15492 kertaa
Liitteet
IMG_20160910_210310.jpg
IMG_20160910_210310.jpg (535.03 KiB) Katsottu 15492 kertaa
Viimeksi muokannut Sod-3, 14 Syys 2016, 09:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Jatketaanpa yksinpuhelua. Autolla tullut ajeltua nyt noin parisataa kilsaa ja kyllähän se hyvältä tuntuu. Selkeää parannusta on tullut ohjattavuuden ja myös hiljaisuuden osalta. Jotenkin myös tuntuu hiljaisemmalta. Hifitkin soi paremmin.
Koitan vaan päästä tuohon hybridin toimintalogiikkaan kiinni.
Akkujen range elelee hieman omaa elämäänsä. Noudettaessa maksimirange näytti akuille 27km ja eilisen latauksen jälkeen se onkin enää 25km. Kovin nätisti on pelkkää lyhyttä ajoa ajettu, joten hieman ihmetyttää. Polttomoottori ei ole kovin montaa kertaa käynnistynyt ajon luonteesta johtuen.
Minkälaisia lukemia muilla näyttää?
Kokonaista akun toimintasädettä tosimaailmassa en ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta taidan tehdä sen tänään.
Ensi viikolla olisi moottorinlämmittimen asennus ja Performance-munuaiset. Onko tällaisessa loppupeleissä edes tarvetta moottorinlämmittimelle?
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Mulla on 40e:ssä sähkörange olllut 28-33km ja toteutuneet kilsat myös aika lähellä noita. Pisimmät ranget sekä toteutuneita että arvioina tulevat ajossa jossa ajetaan maantietyyppistä pätkää 60-65km/h nopeudella = lienee pienin sähkönkulutus kun vauhti on tasainen ja sähkölle sopiva. Kaupungissa ajaen 40e on jäänyt muutaman kilsan noista maantietyyppisistä rangeista. Ajatukseni mukaan johtunee siitä, että kaupungissa tulee kiihdytyksiä jne, jotka syövät sähköä tasaista ajoa enemmän.
Eco-pro asetus vaikuttaa selvästi sekä totetuneeseen rangeen että arvioon - muttei normaalikäytössä tule juurikaan ratin taakse mitenkään esiin.
Siinä lyhyet ajatukset sähkörangeen 40e:n kokemuksilla.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Sod-3 kirjoitti:etututkan puuttuminen vähän harmittaa. Onneksi peili on helppo asentaa jälkeenpäin. Tutka on sitten eri asia.
Ei se nyt oikein ole homma eikä mikään tuon etututkan asennuskaan jälkikäteen. Kokemusta on
GranC
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 94
Liittynyt: 22 Huhti 2014, 19:33
Auto: F11 520dA M-sport
Yamaha R1 ratalelu

VolvostaBemariin kirjoitti:
Sod-3 kirjoitti:etututkan puuttuminen vähän harmittaa. Onneksi peili on helppo asentaa jälkeenpäin. Tutka on sitten eri asia.
Ei se nyt oikein ole homma eikä mikään tuon etututkan asennuskaan jälkikäteen. Kokemusta on

Jälkiasenteisen tutkan asennus ei ole mikään ihmeellinen homma, mutta miten "alkuperäisen" bmw-sarjan asennus onnistuu?

Meneekö plug and play vai pitääkö vaihtaa keskusyksikköä?
Avatar
penttim
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
Auto: F32 420dA M Sport
Paikkakunta: Ilmajoki

GranC kirjoitti:Jälkiasenteisen tutkan asennus ei ole mikään ihmeellinen homma, mutta miten "alkuperäisen" bmw-sarjan asennus onnistuu?
Meneekö plug and play vai pitääkö vaihtaa keskusyksikköä?
Pääpiirteissään näin: etupuskuriin porataan reiät tutkille, johtosarja tutkilta vedetään takakonttiin PDC-boxille, keskikonsolin ajotilakytkimet sisältävä paneeli vaihdetaan PDC-malliin, paneelin ja ICM-moduulin väliin kytketään kaapelisarja. Lopuksi etututkien koodaus auton järjestelmään.
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Voi olla, että en noin suuresti kaipaa tuota etututkaa, että alkaisin tuohon projektiin. Se tarkoittaa kuitenkin aika paljon purkamista, jotta johdot saa vedettyä takaluukulle sisäkautta.
Eilen tuli käytyä ajelemassa 80km lenkki vähän mutkaisempaa pätkää. Erittäin hyvin käyttäytyy nopeammassakin ajossa kyllä. Runshit-renkaat on käytännössä ainoa meteli, mikä kuuluu. Vaihdan ensi kesäksi oikeaa rengasta alle.
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Pieni päivitys.
Olen erittäin tyytyväinen autoon. Bensamoottori ei ole ainakaan viikkoon käynnistynyt, eli periaatteessa meidän perheyksikkö pärjäisi myös täyssähköautolla. Ajot ovat niin lyhyitä, että akun range riittää enemmän, kuin hyvin. Ensi viikonloppuna on tiedossa ruskaretki Rukalle, joten saan vähän kokemuksia ominaisuuksista pidemmältä reissulta.
Toisaalta, sähkörange on tippumaan päin ja tullut alas n. 3 kilometriä ollen tällä hetkellä 24. Liekö lyhyt ajo sitten vaikuttaa tähän.
Täytyy kokeilla, miten preconditioning vaikuttaa asiaan, vai tekeekö mitään.
toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 530xe

Sod-3 kirjoitti:Pieni päivitys.
Toisaalta, sähkörange on tippumaan päin ja tullut alas n. 3 kilometriä ollen tällä hetkellä 24. Liekö lyhyt ajo sitten vaikuttaa tähän.
Täytyy kokeilla, miten preconditioning vaikuttaa asiaan, vai tekeekö mitään.
Mullakin range humppaa ylös-alas. Alimmillaan näyttänyt 26km ja pisimmillään 34km. Tällä hetkellä näyttää täydellä akulla 32km.

Precondition vaikuttaa rangeen, sähkönkulutus ei liikkeellelähdettäessä ole yhtä suuri kun kabiini on jo valmiiksi lämmitetty. En tiedä kuinka iso vaikutus tuolla on, mutta tässähän sen ilmojen kylmetessä näkee.

Range putosi mielestäni aika yllättävänkin jyrkästi kun lähestyttiin nollan asteen rajapyykkiä. Hieman jännittää riittääkö kovemmilla pakkasilla täysi akku ajamaan tuon 20km työmatkan, josta n.80% on moottoritietä/moottoriliikennetietä.
BMW 530ex 2020 - kulutus Kuva
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta Kuva
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Sod-3 kirjoitti:Pieni päivitys.
Olen erittäin tyytyväinen autoon. Bensamoottori ei ole ainakaan viikkoon käynnistynyt, eli periaatteessa meidän perheyksikkö pärjäisi myös täyssähköautolla. Ajot ovat niin lyhyitä, että akun range riittää enemmän, kuin hyvin. Ensi viikonloppuna on tiedossa ruskaretki Rukalle, joten saan vähän kokemuksia ominaisuuksista pidemmältä reissulta.
Toisaalta, sähkörange on tippumaan päin ja tullut alas n. 3 kilometriä ollen tällä hetkellä 24. Liekö lyhyt ajo sitten vaikuttaa tähän.
Täytyy kokeilla, miten preconditioning vaikuttaa asiaan, vai tekeekö mitään.
X5 40e:n kokemusten mukaan arvioituun sähkörangeen vaikuttavat lähinnä seuraavat asiat:
Ajoon lähtiessä oleva lämmityksen tarve ja ajotyyli sähköllä ajettaessa. Kun asettaa autolle lähtöajan, jolloin se on (latausjohto kiinni) lämmitetty valmiiksi liikkeelle lähtiessä, vähenee sähkönkulutus ajossa ja arvioitu range kasvaa. Ajotavalla on myös vaikutusta. Eco-pro asetus ja maltilliset kiihdytykset ja muutenkin varovainen "kaasujalka" vähentävät sähkönkulutusta = arvioitu range kasvaa.
Suurimmat arvioidut ja myös toteutuneet sähköranget olen saavuttanut 60km/h rajoituksella olevalla maantiellä - sekä toteutunut että arvioitu range on tuolloin useaan kertaan ylittänyt valmistajan ilmoittaman maksimin (40e:ssä 30km). Eli kaupunkiajo pysähdyksineen ja liikkeellelähtöineen kuluttaa myös sähköllä ajaessa enemmän kuin rauhallinen ja tasainen maantieajo.
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Ekat tuhat kilometriä alkaa olla takana. Auto kyllä miellyttää koko ajan enemmän. Tuli käytyä myös ensimmäinen pidempi pätkä ruskareissulla Rukalla perheen kanssa. Löylyä laitteessa on kyllä enemmän, kun riittävästi. Verrattuna vanhaan 320i:hin tämä kulkee kuin raketti ja kokemukset 328:sta on kulkupuolelta aika suoraan verrannolliset. Ei tällä tässä maassa jalkoihin jää. M-alusta on paljon kovempi, kuin vakio. Ehkä vähän pomputtaa, pitänee tarkistaa, ettei ole kuljetustuet paikallaan :) . Myös ohjaustuntuma on hyvä.
Valot on myös yllättävän hyvät, vaikkakaan ei ole adaptiiviset. Myös moottorin hiljaisuus jaksaa yllättää, sitä ei kuule käytännössä ollenkaan. Tietenkin se kulutus. Ainoa kerta, kun on tankilla kuukauden aikana käydä oli tossa reissulla. Keskikulutus oli n. 4.9 litraa osamatkakoneella mitattuna. Nyt on tipahtanut takaisin n. 3,5 l, kun en nollannut laitetta.
Näillä ajoilla pärjäisi käytännössä täyssähköllä. Myös tuo hybridin toiminta jaksoi reissulla yllättää. Sähköä riitti käytännössä koko matkalla tarvittaviin sähköajoihin, vaikkei välillä päässyt latailemaan.

Lämmitinarvonta on yhä käynnissä. Tällä hetkellä tuntuu, etten laita. Talvirenkaita yhä odotellaan. Piti tulla jo pari vk sitten, muttei ole mitään kuulunut. Sain väännettyä nonrft- Nokialaiset rft:n sijaan.
Tuningit (m-performance etulippa, munuaiset ja takalippa) taitaa jäädä ensi kesään.

Pari syksyistä kuvaa ja sisustakuva lisänä.
IMG_20161010_211124.jpg
IMG_20161010_211124.jpg (601.33 KiB) Katsottu 14156 kertaa
IMG_20161010_210738.jpg
IMG_20161010_210738.jpg (615.17 KiB) Katsottu 14156 kertaa
IMG_20161010_210837.jpg
IMG_20161010_210837.jpg (345.91 KiB) Katsottu 14156 kertaa
IMG_20161010_210809.jpg
IMG_20161010_210809.jpg (294.31 KiB) Katsottu 14156 kertaa
Viimeksi muokannut Sod-3, 10 Loka 2016, 21:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Hyvältä näyttää, vaikka syksyisin tuo pesu tarvitaan kohtuu usein, sen verran arka väri. Nyt tosin ollut aika kuivaa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 430
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Mielettömän kaunis auto; eteenkin tuo valkoinen väri sopii niiiiiiin hyvin noiden vanteiden kanssa. Onneksi olkoon!
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

El Pantero kirjoitti:Mielettömän kaunis auto; eteenkin tuo valkoinen väri sopii niiiiiiin hyvin noiden vanteiden kanssa. Onneksi olkoon!
Kiitos vain. olen tyytyväinen tohon vanne/väriyhdistelmään, eikä todellakaan tule joka kulmalla tota styleä vastaan. on siis alunperin 4- sarjan GC-vanne.
salmol kirjoitti:Hyvältä näyttää, vaikka syksyisin tuo pesu tarvitaan kohtuu usein, sen verran arka väri. Nyt tosin ollut aika kuivaa.
Kiitos vain tästäkin. Viimeisestä neljästä autosta 2 valkoista, 1 tummansininen ja 1 musta. kaksi jälkimmäistä on oman mutun mielestä olleet vaikeimpia. Valkoisen kanssa on helppo elää. Mun mielestä lika ei näy pahasti. Eikä muuten näy naarmut eikä muukaan kuluma. Pesuhan on helppoa nykyään. Ei muuta kun Foamit päälle vaahdottimella ja painepesu. Ehkä kerran pari vuodessa kinnastelu. Harmaa harrasteauto oli ylivoimaisesti helpoin :D
Viime aikoina on kyllä pesujen suhteen ollut helppoa kelienkin puolesta.
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Valkoinen ei ole arka vaan kaikki tummat ovat. Valkoisessa ei näy naarmut eikä pienet painaumat mutta tummissa ne paistaa kuin naantalin aurinko. Valkoisessa näkyy lika jos se on kuraa/paskaa mutta normaali sade jne ei sotke väriä samalla lailla kuin tummissa.
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Auto on pari kertaa nyt sekoillut sähkön kanssa latauksen jälkeen kylmemmässä kelissä. akku on täynnä mutta rangea ei näy. Järjestelmävaatimuksia ilmoittelee. polttomoottorikaan ei käynnistynyt heti vaan parin kilsan jälkeen. Ongelmat katosivat auton "nukkumaanlaiton" jälkeen. eli softaasoftaa.
10 pv vien tutkimuksiin. Kuulemma on tullut päivityksiä juuri edellä mainittuun ongelmaan.
Muuten on ollut kyllä nautinnollista elämää auton kanssa.

Talvurenkaatkin on nyt alla. Hkpl8 ei runflattia. Nämä ovat siis style 397, 225/45/18. ainakin toistaiseksi melu on kovempi kuin 19"rftkesärenkailla. katsotaan tuleeko tähän muutosta kun kelit kylmenee ja tiet jäätyy. Ulkonäöllisesti toimivat kyllä.
Lisäksi asennettiin mustat perfformanssimunuaiset.I like.
Ohessa pari kuvaa
IMG_20161031_212726.jpg
IMG_20161031_212726.jpg (655.43 KiB) Katsottu 13043 kertaa
IMG_20161031_212641.jpg
IMG_20161031_212641.jpg (482.53 KiB) Katsottu 13043 kertaa
Vastaa Viestiin