Hieno peli, onneksi olkoon!
Aivan huikea paketti varusteidenkin suhteen; itse olisin varustelistaan lisännyt PDC eteen (pääkapunkiseudulla tulee tarpeeseen). Ja väriyhdistelmä näyttää todella hyvältä. Muista tulla sitten näyttämään tätä johonkin kesän tapahtumaan, että pääsee näkemään myös livenä
M140i xDrive F20 2017
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Kiitoksia! Hyvä että otin punaisen sisustan, ei ole kaduttanut. Kyllä ykkönenkin on ihan ehta BMW vaikkei heti uskoisikaan. Äänet tässä on mukavat vakioputkellakin, mutta jos haluan joskus lisää ääntä niin laitan Akrapovicin putkiston.Johto kirjoitti:Hieno! Väriyhdistelmä toimii. Kävin tälläistä koeajamassa viime viikolla xDrive Tourilla ja ihastuin kyllä todella paljon, jopa omaksi hämmästykseni. Ilman aikaisempaa kokemusta olen ajatuksissani jotenkin väheksynyt näitä ykkössarjan M-malleja, mutta koeajo muutti kyllä ne oletukset, jopa sen verran, että piti oikein erikseen käydä kotona katsomassa hinnastoa Aivan loistava peli varsinkin tähän aikaan vuodesta. Itse tykkäsin kovasti Performance takavaimentimen pörinöistä ja paukkeesta, se olisi itsellä must have hankinta tälläiseen, niin olisi tosin se koeajoauton näytöllinen Performance alcantara rattikin
Alcantara taas sopii minusta penkkeihin ja sisälistoihin, mutta ratissa se ei ole minulle suosikkimateriaali. Lämmitettävä nahkainen M-ratti on minusta parasta mitä tuohon saa.
Kiitos! En halunnut etu-PDC:tä koska entisessä autossa se alkoi ärsyttää, se huusi aina hetken kun käynnistin auton katoksessa. Halusin jättää tästä autosta kaikki ylimääräiset napit ja itselle turhat varusteet pois. Eli peilinkääntö, PDC:n on/off kytkin ja penkkien sähkösäädöt jäi pois. Kattoluukku, mukautuva alusta ja ratin lämmitys oli taas pakolliset, koska ensin mainittu on ollut mulla jo useammassa autossa aiemmin ja loput kerran.El Pantero kirjoitti:Hieno peli, onneksi olkoon!
Aivan huikea paketti varusteidenkin suhteen; itse olisin varustelistaan lisännyt PDC eteen (pääkapunkiseudulla tulee tarpeeseen). Ja väriyhdistelmä näyttää todella hyvältä. Muista tulla sitten näyttämään tätä johonkin kesän tapahtumaan, että pääsee näkemään myös livenä
Muokkasin hieman tuota aloitusviestiä, koska autoon tuli 4v takuu ja huolenpitosopimus. Tavaratilan kaukalomaton vaihdoin Sportline-mallin punareunaisiin kumimattoihin. Tämä sen takia koska tavaratilan pohjassa on verkko joka on osoittautunut tarpeelliseksi käytössä.
Pyöränkulmia yritettiin säätää tänään jo toiseen kertaan, mutta koska auto ei puolla huoltomiehen mukaan jatkuvasti niin etuiskareiden yläpäät menee vaihtoon. Pyöränkulmat säädetään vasta sitten kun iskareiden yläpäät on vaihdettu. Mittarissa on nyt 1400km eli sisäänajo on kohta suoritettu.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Tilannepäivitystä 1700km:
Etuiskareiden yläpäät on uusittu. Samalla pyöränkulmat on säädetty toiseen kertaan. Auto ei kulje vieläkään suoraan. Myös ratti on kierossa kun ajaa suoraan.
Etuiskareiden yläpäät on uusittu. Samalla pyöränkulmat on säädetty toiseen kertaan. Auto ei kulje vieläkään suoraan. Myös ratti on kierossa kun ajaa suoraan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
- Auto: F87 M2 LCI
- Paikkakunta: Turku
Mikähän tuota vaivaa?///Marko kirjoitti:Tilannepäivitystä 1700km:
Etuiskareiden yläpäät on uusittu. Samalla pyöränkulmat on säädetty toiseen kertaan. Auto ei kulje vieläkään suoraan. Myös ratti on kierossa kun ajaa suoraan.
Tosta ratin kieroudesta, onko niin että tien kallistuksen mukaan menee suoraan kun ohjaa ihan inan vasemmalle eli keskiviivaa kohden eli kallistusta vasten. Joillain teillä olen itse havainnut tällaista omassani lievästi.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Ratti on ollut vinossa milloin vasemmalle ja milloin oikealle. Ihmettelin itsekin että eikö tuota rattia jo saisi pikkuhiljaa suoraan. Vein auton takaisin korjaamolle ja huoltoneuvoja kävi koeajamassa sen. Pyöränkulmia hienosäädetään jälleen huomenna. Saapa nähdä miten käy.Wonderi kirjoitti:Jos ratti on vinossa suoraan ajaessa, suuntaustyön on tehnyt joku täystumpelo. Ei ole auton tai osien vika. Takaisin korjaamolle ja pyydä tekemään edes perusasiat oikein.
Sijaisautona olen päässyt kokeilemaan Volvo V40:sta, Mazda 6 touringia ja Ford Focusta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 198
- Liittynyt: 24 Maalis 2011, 21:38
- Auto: M3 F80,330e xdrive G21,G20 320d xdrive,G20 320d xd
- Paikkakunta: Vantaa
Tää on näitä asioita missä arvostan jälleenmyyjiä että auto on aina käytettävissä kun vien auton huoltoon, takuukorjaukseen tai mihin vaan lisäosien asennukseen. Itse aina sanon että autolla ei ole väliä kunhan siinä on ratti/neljä pyörää ja jolla pääseen töihin/kotiin.///Marko kirjoitti:Sijaisautona olen päässyt kokeilemaan Volvo V40:sta, Mazda 6 touringia ja Ford Focusta.
450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
- Auto: F87 M2 LCI
- Paikkakunta: Turku
Hienoa!///Marko kirjoitti:Tilannepäivitys 1800km:
Auto kulkee lyhyen koeajon perusteella kuten kuuluukin ja ratti on suorassa. Ei passaa silti vielä liikaa innostua.
Toivottavasti tuli kuntoon, harmillinen homma kaikkiaan.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Ja eipä tullutkaan vielä kuntoon. Pyöränkulmia säädetty 3 kertaa ja vaihdettu etuiskareiden yläpäät. Kävin ajamassa autoa moottoritiellä ja pienemmillä teillä. Auto puoltaa edelleen oikealle, mutta ratti vaikuttaisi olevan nyt suorassa. Puoltamista oikealle esiintyy jopa tyhjäkäynnillä ajaessa. Epäilivät Wetterillä että suuntauslaite pitää seuraavaksi kalibroida.bfi1864 kirjoitti: Toivottavasti tuli kuntoon, harmillinen homma kaikkiaan.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Niinpä, eikä ole enää hauskaa. Käytän muualla vaikka omaan laskuun. Kyselin maahantuojalta kommenttia sähköpostilla asiaan. Saa nähdä mitä keksivät.masaf1 kirjoitti:^^^ ei voi olla todellista :D Aivan uskomatonta touhua. Mitä jos käytät muualla niiden lukuun?
Edit: Ehdotettu pyöränsuuntausta eri laitteella Wetterillä.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Tilannepäivitys 2300km. Pyöränsuuntaus autooni on tehty nyt neljännen kerran. Auto puoltaa edelleen oikealle. On kuulemma rata-ajoon tarkoitettujen BMW M-mallien ominaisuus(?) Ajoin vastavaa autoa 200km mitä minulla ja siinä oli kitkarenkaat. Puolsi samalla tavalla. Myös sijaisautona ollut 218d active tourer puolsi myös oikealle eikä autossa ollut edes M-pakettia. Kesärenkaiden vaihdolla ominaisuus kuulemma saattaa poistua.
Ajamani 320d xDrive M-sport F31 ja 520d xDrive M-sport G30 eivät puoltaneet yhtään mihinkään. Mitä seuraavaksi, merkin, kesärenkaiden vai mallin vaihto?
Ajamani 320d xDrive M-sport F31 ja 520d xDrive M-sport G30 eivät puoltaneet yhtään mihinkään. Mitä seuraavaksi, merkin, kesärenkaiden vai mallin vaihto?
Marko: Entäs jos käyttäsit paikallisessa rengasliikkeessä tai vastaavassa joka tekee noita suuntauksia uusilla laitteilla. Monesti esim. Vianor osaa hommat paremmin kuin merkkikorjaamo. Eli suosittelisin pajan vaihtoa. Eihän toi Tour kiertueen M140 puoltanut minnekään. Olen melko varma, että kulmat ei nyt vaan ole kohdillaan. Mikkelin BMW huollossa on ainakin kaveri joka saa kulmat kohdilleen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Duoda... Onko enää tässä vaiheessa läheskään varmaa että kyse on suuntausongelmasta? Pyöränkulmia on kuitenkin veivattu jo useita kertoja eikä vaiva ilmeisesti helpota, joten lie vähitellen aika ajatella laatikon ulkopuolelta ja miettiä mistä muualta tuo voisi johtua.
A) En keksi, miten valuvikainen tahi muuten vaivainen rengas voisi moista aiheuttaa, mutta marmorikaupalle ei varmaan olisi kummoinen rasti koeajaa/koeajattaa autoa toisella rengassarjalla ja poissulkea moinen mahdollisuus.
B) Autossa on ohjaukseen aktiivisia komponentteja vähintään ohjaustehostimen verran, joten olisiko mahdollista että auto oikeasti ohjaa kohti ojaa? Onko autoa (työturva huomioiden, tietenkin) mahdollista esim. nostaa ilmaan ja ajaa paikallaan ja katsoa pysyvätkö renkaat suorassa?
C) Eihän oikealla puolella jarrut laahaa/jumita/tms? Toki epätodennäköistä noilla kilsoilla ja iällä, mutta ei niihin kuulu se puoltaminenkaan. Jostain sen puoltamisen pitää juurensa juontaa, joten mahdollisia ongelmapaikkoja listalle ja tutkintaan vaan, myös niitä epätodennäköisiä.
A) En keksi, miten valuvikainen tahi muuten vaivainen rengas voisi moista aiheuttaa, mutta marmorikaupalle ei varmaan olisi kummoinen rasti koeajaa/koeajattaa autoa toisella rengassarjalla ja poissulkea moinen mahdollisuus.
B) Autossa on ohjaukseen aktiivisia komponentteja vähintään ohjaustehostimen verran, joten olisiko mahdollista että auto oikeasti ohjaa kohti ojaa? Onko autoa (työturva huomioiden, tietenkin) mahdollista esim. nostaa ilmaan ja ajaa paikallaan ja katsoa pysyvätkö renkaat suorassa?
C) Eihän oikealla puolella jarrut laahaa/jumita/tms? Toki epätodennäköistä noilla kilsoilla ja iällä, mutta ei niihin kuulu se puoltaminenkaan. Jostain sen puoltamisen pitää juurensa juontaa, joten mahdollisia ongelmapaikkoja listalle ja tutkintaan vaan, myös niitä epätodennäköisiä.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
- penttim
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 189
- Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
- Auto: F32 420dA M Sport
- Paikkakunta: Ilmajoki
Tämä kuulostaa täysin siltä, että:
A) pyöränsuuntausta suorittava asentaja ei osaa säätää autoon sellaisia kulmia, että auto menisi suoraan, tai
B) asentajalla on käytössään kalibroimaton pöyränsuuntauslaitteisto, tai
C) asentaja ei ymmärrä mikä kulma pyörän asennossa vaikuttaa kulkusuuntaa muuttavasti mihinkin suuntaan.
Noista oikea vaihtoehto löytyisi ehkä sillä, että pystyisit ///Marko laittaa tänne luettavaksi suuntausraportin. Oletko saanut sellaista kertaakaan?
A) pyöränsuuntausta suorittava asentaja ei osaa säätää autoon sellaisia kulmia, että auto menisi suoraan, tai
B) asentajalla on käytössään kalibroimaton pöyränsuuntauslaitteisto, tai
C) asentaja ei ymmärrä mikä kulma pyörän asennossa vaikuttaa kulkusuuntaa muuttavasti mihinkin suuntaan.
Noista oikea vaihtoehto löytyisi ehkä sillä, että pystyisit ///Marko laittaa tänne luettavaksi suuntausraportin. Oletko saanut sellaista kertaakaan?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 47
- Liittynyt: 15 Marras 2012, 11:55
- Auto: M550dx F11, VW Polo BlueGT
Nyt on selityksenä niin eeppistä paskaa ettei mitään rajaamelperri kirjoitti:" Auto puoltaa edelleen oikealle. On kuulemma rata-ajoon tarkoitettujen BMW M-mallien ominaisuus(?)"
Kuulostaa aikamoiselta meriselitykseltä. Normaaliin liikenteeseenhän nuo kaupoissa myytävät autot on tarkoitettu.