M140i xDrive F20 2017

Käyttäjät esittelevät autojaan
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

///Marko, oletko tsekannut että toisella aivan vastaavalla vehkeellä se ei tee samaa? Sori jos kysyn jotain mihin on jo vastattu, mutta laiska kun olen niin en jaksa kahlata läpi ketjua.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

salmol kirjoitti:///Marko, oletko tsekannut että toisella aivan vastaavalla vehkeellä se ei tee samaa? Sori jos kysyn jotain mihin on jo vastattu, mutta laiska kun olen niin en jaksa kahlata läpi ketjua.
Olen kokeillut. Siinä toisessa oli 18" kitkarenkaat alla ja puolsi oikealle lähes yhtä paljon.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Eli turha sitä sitten on säätää, noin se sitten vaan käyttäytyy. Näin ajattelinkin kommenttien perusteella, eli jos puoltaa oikealle ja vasemmalle niin liittyy auton toimintaan ja vaikka kuormitat aurauskulmien säätäjää vielä 50 vuotta lisää, niin ongelma ei ratkea.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

salmol kirjoitti:Eli turha sitä sitten on säätää, noin se sitten vaan käyttäytyy. Näin ajattelinkin kommenttien perusteella, eli jos puoltaa oikealle ja vasemmalle niin liittyy auton toimintaan ja vaikka kuormitat aurauskulmien säätäjää vielä 50 vuotta lisää, niin ongelma ei ratkea.
Puoltaa vain oikealle. Ei tuosta mitään kulmia enää säädetä kertaakaan, jos vikaa ei löydy niin menkööt koko auto vaihtoon. Tai jos on ominaisuus niin vaihtuu sittenkin.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

///Marko kirjoitti:
salmol kirjoitti:Eli turha sitä sitten on säätää, noin se sitten vaan käyttäytyy. Näin ajattelinkin kommenttien perusteella, eli jos puoltaa oikealle ja vasemmalle niin liittyy auton toimintaan ja vaikka kuormitat aurauskulmien säätäjää vielä 50 vuotta lisää, niin ongelma ei ratkea.
Puoltaa vain oikealle. Ei tuosta mitään kulmia enää säädetä kertaakaan, jos vikaa ei löydy niin menkööt koko auto vaihtoon. Tai jos on ominaisuus niin vaihtuu sittenkin.
26.2. sanoit että auto puoltaa myös vasemmalle.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

salmol kirjoitti: 26.2. sanoit että auto puoltaa myös vasemmalle.
Kesärenkailla 2 kertaa kun oli urainen tie.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

///Marko kirjoitti:
salmol kirjoitti: 26.2. sanoit että auto puoltaa myös vasemmalle.
Kesärenkailla 2 kertaa kun oli urainen tie.
Nii-in, suomen teillä nämä vetelee vaikka olisi ihan kunnossa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
haba
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:20
Auto: G20 330e M Sport

Harmittava vika uudessa autossa. Ainakin oma M135i xDrive meni kyllä kun juna 18" talvirenkailla ja 19" kesärenkailla.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

haba kirjoitti:Harmittava vika uudessa autossa. Ainakin oma M135i xDrive meni kyllä kun juna 18" talvirenkailla ja 19" kesärenkailla.
Niin minunkin aiemmat 11 Bemaria on menneet. Nyt tuli poikkeus tähän tilastoon.
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

///Marko kirjoitti:
haba kirjoitti:Harmittava vika uudessa autossa. Ainakin oma M135i xDrive meni kyllä kun juna 18" talvirenkailla ja 19" kesärenkailla.
Niin minunkin aiemmat 11 Bemaria on menneet. Nyt tuli poikkeus tähän tilastoon.
Vaadit hyvityksenä sen mitä maksoit. Itse voisin hiukan jopa tinkiä. Jättää aina pahan maun suuhun kun odottaa ensin autoa pitkään, maksaa siitä paljon ja sitten näin. Hamillista mutta siihen on olemassa lääke eikä ihmishenkiä ole menetetty niin kyl se siitä :)
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Onko nyt kuitenkin kyse ostokrapulasta tms.? Muutenhan toi varmaan laitettaisiin kuntoon jos omistaja sitä haluais. Lopetat vaan niiden osaamattomien pajojen kans leikkimisen. Tossahan on musta kaks vaihtoehtoa:

1) myyjä pistää ton kuntoon, lähettää vaikka lavetilla etelään jos ei muuten onnistu. Sulla sijaisauto jne. sen aikaa ilmaseks vaikka menis puol vuotta korjata.

2) kaupan purku täyteen hintaan + aiheutuneet kulut, jolloin ei tarvi neuvotella mistään hyvityksistä.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

^Hyvä kommentti. Mietin jo sellaista että lähdenkö itse viemään autoa eri paikkakunnalle korjattavaksi, mutta ilmeisesti ei tarvi. Viekööt itse mihin haluavat. Toisekseen neuvottelut hyvässä hengessä ovat päättyneet.
335i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 198
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 21:38
Auto: M3 F80,330e xdrive G21,G20 320d xdrive,G20 320d xd
Paikkakunta: Vantaa

Tyhmä kysymys, ovatko myyjäliikkeessä todenneet saman että auto puoltaa? Vai onko vain sun toteamaa heille?
450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

///Marko kirjoitti:^Hyvä kommentti. Mietin jo sellaista että lähdenkö itse viemään autoa eri paikkakunnalle korjattavaksi, mutta ilmeisesti ei tarvi. Viekööt itse mihin haluavat. Toisekseen neuvottelut hyvässä hengessä ovat päättyneet.
Juuri näin, anna /vaadi niiden laittaa auto kuntoon.
Neuvottelut hyvässä hengessä ovat päättyneet - Tarkoittaako sitä, että myyjä on sitä mieltä, että kaikki on autossa kunnossa ja ongelmaa ei heidän mielestään ole?
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

bfi1864 kirjoitti: Juuri näin, anna /vaadi niiden laittaa auto kuntoon.
Neuvottelut hyvässä hengessä ovat päättyneet - Tarkoittaako sitä, että myyjä on sitä mieltä, että kaikki on autossa kunnossa ja ongelmaa ei heidän mielestään ole?
Kyllä. Puoltaminen oikealle on kuulemma M-mallien ominaisuus.
Mika
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 07 Helmi 2013, 13:29
Auto: M140i xDrive

Oletko Marko törmännyt vastaavaan ongelmaan tuolla toisella foorumilla? Itsellä ei ole tullut vastaan. Vähän hirvittää jo etukäteen oman koslan kohdalla tilanne.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Mika kirjoitti:Oletko Marko törmännyt vastaavaan ongelmaan tuolla toisella foorumilla? Itsellä ei ole tullut vastaan. Vähän hirvittää jo etukäteen oman koslan kohdalla tilanne.
En ole. Ohjausta on toki haukuttu rauhattomaksi mutta huoli pois, yksilöitä nämä on.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

///Marko kirjoitti:^Hyvä kommentti. Mietin jo sellaista että lähdenkö itse viemään autoa eri paikkakunnalle korjattavaksi, mutta ilmeisesti ei tarvi. Viekööt itse mihin haluavat. Toisekseen neuvottelut hyvässä hengessä ovat päättyneet.
Mulla oli edellinen auto (toinen merkki) sen sortin vikapesä uudesta 30 tkm asti, että kävi aika monetkymmenet takuukorjaukset ja ikävä kyllä luovutuksen jälkeenkin ekana iltana jo huomasin monta vikaa ja meni sitten korjausmaaluuseenkin heti uutena jne.

Aluksi syletti aikalailla ja siinä kyllä kieltämättä tietynlainen maine tulee ja aika pian liike kyllä oppi, että kannattaa vakavissaan suhtautua ihan kaikkeen vähäpätöisempäänkin mitä sanoin, ettei tarvi moneen kertaan tehdä. Kaikki meni kyllä aina hyvässä hengessä, ja ihmeen pitkä pinna ja hermo oli liikkeellä.

Loppupeleissä päädyttiin siihen, että soitin suoraan huoltopäällikölle huoltoneuvojat ohittaen, koska niillä kyllä tuntui olevan monenlaista randominäkemystä vs. huoltopäällikkö konsultoi suoraan tehdasta maahantuojan ohi, esim. vaihdelaatikko vaihdettiin mulle, vaikka oli samanlainen kuin muissakin vastaavissa autoissa (eli muutkin oli viallisia) ja mukamas "ominaisuus" vaan olipa uus loota ihan eri peli.

Etit nyt vaan oikeen henkilön hyppysiis, jota oikeesti kiinnostaa asiakaspalvelu, suoraan vaan vaikka oman liikkeen päällikkötasoon yhteyttä tai jos ei natsaa niin muu liike + bmw suomi yhdessä siten, että ne hakee sen vaikka sulta himasta ja tuo takaisin sitten kun menee suoraan ilman että sun tarvii mitään ihme selityksiä kuulla. Jos ei vieläkään, niin sitten kuluttajaneuvontaa/lakimiestä/tavarantarkastajaa ja kaupanpurkuvaatimus kehiin niin alkaa kiinnostaa. Perusta myös nettiin blogi asiasta ja uhkaa Iltalehdellä tms. jos keinot loppuu :)
Avatar
penttim
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 189
Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
Auto: F32 420dA M Sport
Paikkakunta: Ilmajoki

///Marko kirjoitti:Kyllä. Puoltaminen oikealle on kuulemma M-mallien ominaisuus.
Tämä kuulostaa ainakin minulle todella kummalliselta. Osanumeroita vertaillessa alusta kuitenkin koostuu pääasiassa täysin samoista osista, kuin esimerkiksi 120dX, joka ei ole ollenkaan M-malli. Ero on ainoastaan iskareissa, jousissa ja ylätuissa. Etuapurunko on eri osanumerolla eri moottoriversioissa, mutta tämä johtuu siitä, että apurungossa on kiinnikepaikat moottorille.

Etucamperillekin löytyy säätö, kun vaihtaa etunavasta toisen version. (Sinullahan oli toisella puolella camper toleranssin ulkopuolella?)
http://www.realoem.com/bmw/en/showparts ... 1216853819

Itse olen edelleen sitä mieltä, että ongelma saadaan kuntoon ammattitaitoisella pyöränsuuntauksella ja pääsemällä eroon noista järkyttävän suurista aurauksista. Eli sellaisen asentajan tekemänä, joka oikeasti on sinut suuntaushommien kanssa, eikä putkinäköisesti pyri noudattamaan pelkästään papereissa lukevia ohjearvoja.
tyko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 20 Heinä 2012, 12:37
Auto: S5 V8 coupe -08
A3 1.4 TFSI -12

///Marko kirjoitti:
Kyllä. Puoltaminen oikealle on kuulemma M-mallien ominaisuus.
Vai että ämmäläiset puoltaa tarkoituksella oikealle. :thuup: Tuohan on kuin suoraan jostain Kummelin automyyjä sketsistä. Jokainen tietysti tekee autonsa kanssa mitä tykkää mutta itse en tuollaista selitystä "ostaisi".
Vastaa Viestiin