Mielenkiintoinen ongelma kyllä. Tuli mieleeni, että yhdessä aikaisemmassa autossani oli samankaltaista ongelmaa talvirenkailla, vaikka suuntaukset tehtiin, puolti auto talvikumeilla oikealle. Renkaat taisivat olla hakka 5:set ja kokona 225/45R17 joka kulmassa. Kesäkumeilla meni kuitenkin kuin juna suoraan.
Ei tullut asiaa sen tarkemmin tutkittua, kun lähti auto vaihtoon muista sysistä. Mutta tuossa omassa tapauksessa vika oli melko todennäköisesti renkaassa tai vanteessa, joten tuli mieleen voisiko tässä olla sama ominaisuus kyseessä johtuen esim. renkaan rakenteesta?
Edit. Näkyy sinullakin olevan samat renkaat kuin minulla eli icecontact 2, minulla koossa 225/45R18 ja 245/40R18 ja menee hyvin suoraan.
Tosin ei voi poissulkea mahdollista valmistusvirhettä.
M140i xDrive F20 2017
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
3500km. Autoni kävi jälleen maahantuojan ohjeistamana Wetterin huollossa. Pyöränkulmia oli säädetty moneen kertaan ja renkaita vaihdeltu puolelta toiselle. Ongelma ei poistunut. Mukana korjauksessa oli myös BMW:n tekninen tuki.
Teknisen tuen mukaan myös Norjassa on vastaavan mallisessa autossa sama puoltamis-ongelma. Tähän autoon on vaihdettu joitakin osia, mutta se ei ole tullut siitä huolimatta vielä kuntoon. Epäilykset kohdistuu ohjauksen hammastankoon.
Wetterin huollon mukaan aikovat nyt seuraavaksi jäädä odottamaan lisätietoja Norjan tapauksesta. Minä taas en aio odottaa, sillä tuossa kestää varmasti kauan. Olisin saanut jatkaa sijaisautolla ajoa (318dA F31) mutta halusin jo omani takaisin.
Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että aiemmin ajamani maahantuojan M140i puolsi myös samalla tavalla oikealle kuin omani. Eli yhteensä ainakin kolmessa autossa on tämä sama vika ja jos jotain positiivista asiasta hakee niin ominaisuudesta ei enää puhuttu.
Vian selvitys jatkuu tästä lähtien eri paikassa.
Teknisen tuen mukaan myös Norjassa on vastaavan mallisessa autossa sama puoltamis-ongelma. Tähän autoon on vaihdettu joitakin osia, mutta se ei ole tullut siitä huolimatta vielä kuntoon. Epäilykset kohdistuu ohjauksen hammastankoon.
Wetterin huollon mukaan aikovat nyt seuraavaksi jäädä odottamaan lisätietoja Norjan tapauksesta. Minä taas en aio odottaa, sillä tuossa kestää varmasti kauan. Olisin saanut jatkaa sijaisautolla ajoa (318dA F31) mutta halusin jo omani takaisin.
Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että aiemmin ajamani maahantuojan M140i puolsi myös samalla tavalla oikealle kuin omani. Eli yhteensä ainakin kolmessa autossa on tämä sama vika ja jos jotain positiivista asiasta hakee niin ominaisuudesta ei enää puhuttu.
Vian selvitys jatkuu tästä lähtien eri paikassa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
On erikoista että eivät pysty heti selvittämään asiaa, jos kyseessä tuollainen vika niin luulisi tehtaan ottavan tutkimukseen ettei likuhihnalta tule skeidaa läpi.
- VeeMatti
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 159
- Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
- Auto: F01 740D xDrive Individual
- Paikkakunta: Espoo
Marko, ettei olisi vaan pettymys tohon ykkössarjalaiseen - joku mainitsi edellä hyvän "ostokrapula" termin.
Olen itse havainnut joidenkin - onneksi harvoin - ostosten yhteydessä saman.
PS. Oman koeajon M140i yhteydessä jo mainitsin, että ohjaus oli jotenkin outo. Ehkä vain sattumaa
Olen itse havainnut joidenkin - onneksi harvoin - ostosten yhteydessä saman.
PS. Oman koeajon M140i yhteydessä jo mainitsin, että ohjaus oli jotenkin outo. Ehkä vain sattumaa
Viimeksi muokannut VeeMatti, 18 Maalis 2017, 20:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
Saaks kysyy paljonko tulee takkiin noin lyhyestä omistuksesta vai saatko saman vaihdossa mitä maksoit? Eiks nyt kumminkin kannattais antaa autolle mahdollisuus. Ite veisin sen Olarin Laakkoselle tai Autokeskus Airportiin, jossa noi M-mallit on arkipäivää. Vaikka noista paikoista montaa mielipidettä varmasti löytyy (ihan tähtitieteellisen kalliita paikkoja), niin tästä asiasta vois jotain tullakin jommassa kummassa. Jotenkin toi Wetterin asenne "ominaisuuksista" haiskahti kuitenkin.
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Tätä taisinkin sinulle ehdottaa jo kuukausi takaperin syyksi.///Marko kirjoitti:Teknisen tuen mukaan myös Norjassa on vastaavan mallisessa autossa sama puoltamis-ongelma. Tähän autoon on vaihdettu joitakin osia, mutta se ei ole tullut siitä huolimatta vielä kuntoon. Epäilykset kohdistuu ohjauksen hammastankoon.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Meinaatko että on minun tehtävä selvittää huollolle mikä vika autossa on? Olen minä luetellut huoltoneuvojille mahdollisia viallisia osia, mutta siitä ei ole ollut vielä ainakaan mitään hyötyä.pokkus kirjoitti:Tätä taisinkin sinulle ehdottaa jo kuukausi takaperin syyksi.///Marko kirjoitti:Teknisen tuen mukaan myös Norjassa on vastaavan mallisessa autossa sama puoltamis-ongelma. Tähän autoon on vaihdettu joitakin osia, mutta se ei ole tullut siitä huolimatta vielä kuntoon. Epäilykset kohdistuu ohjauksen hammastankoon.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Joudun ajamaan tällä elokuulle asti joten ei välttämättä puhuta enää lyhyestä ajasta. Helvetin pitkältä on aika tuntunut jo tähänkin mennessä. En todellakaan saa samaa mitä maksoin ellei autoa todeta korjauskelvottomaksi. Takkiin tulee kuten aina.masaf1 kirjoitti:Saaks kysyy paljonko tulee takkiin noin lyhyestä omistuksesta vai saatko saman vaihdossa mitä maksoit? Eiks nyt kumminkin kannattais antaa autolle mahdollisuus. Ite veisin sen Olarin Laakkoselle tai Autokeskus Airportiin, jossa noi M-mallit on arkipäivää. Vaikka noista paikoista montaa mielipidettä varmasti löytyy (ihan tähtitieteellisen kalliita paikkoja), niin tästä asiasta vois jotain tullakin jommassa kummassa. Jotenkin toi Wetterin asenne "ominaisuuksista" haiskahti kuitenkin.
Auto menee toiseen BMW-korjaamoon. Siitä lisää myöhemmin.
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
No kunhan yritin auttaa ja neuvoa missä vika voi olla, mutta jos oma asenne on tuollainen niin ei se ainakaan paranna auton kuntoon saamista.///Marko kirjoitti:Meinaatko että on minun tehtävä selvittää huollolle mikä vika autossa on? Olen minä luetellut huoltoneuvojille mahdollisia viallisia osia, mutta siitä ei ole ollut vielä ainakaan mitään hyötyä.pokkus kirjoitti:Tätä taisinkin sinulle ehdottaa jo kuukausi takaperin syyksi.///Marko kirjoitti:Teknisen tuen mukaan myös Norjassa on vastaavan mallisessa autossa sama puoltamis-ongelma. Tähän autoon on vaihdettu joitakin osia, mutta se ei ole tullut siitä huolimatta vielä kuntoon. Epäilykset kohdistuu ohjauksen hammastankoon.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
^Montako pyöränsuuntausta on tarpeeksi? Wetteri sääti 10 kertaa (viime kerralla kuudesti) ja vaihtoi iskareiden yläpäät. Siinä kaikki. Yritin ehdottaa että vika voisi olla hammastangossa tai ohjaustehostimessa, mutta se ei tuntunut huoltoa kiinnostavan. Alkaa tässä pikkuhiljaa rauhallistakin miestä v-tuttaa. Mutta seuraavaksi eri korjaamolle ehkä paremmalla onnella.
Tässä kun olen seurannut tätä ///Markon taistelua, en ihmettele yhtään, jos hänellä alkaa vähitellen pinna kiristymään - hyvin kärsivällinen kaveri on ollut tähän asti. Kyseessä on varsin arvokas kulkuväline ja huollossakin on saanut ravata tämän tästä. Todellisesta merkkiuskollisuudesta kertoo jotain se, että uusikin auto tulee Baijerista (eikös se niin ollut?). Useimmilla olis varmaan vastoinkäymisten tuloksena merkki vaihtunut. Arvostan.pokkus kirjoitti:No kunhan yritin auttaa ja neuvoa missä vika voi olla, mutta jos oma asenne on tuollainen niin ei se ainakaan paranna auton kuntoon saamista.///Marko kirjoitti:Meinaatko että on minun tehtävä selvittää huollolle mikä vika autossa on? Olen minä luetellut huoltoneuvojille mahdollisia viallisia osia, mutta siitä ei ole ollut vielä ainakaan mitään hyötyä.pokkus kirjoitti: Tätä taisinkin sinulle ehdottaa jo kuukausi takaperin syyksi.
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
- Auto: F87 M2 LCI
- Paikkakunta: Turku
Tuleva 530e on varmasti hieno auto. Mutta.. niin erityylinen kuin M140i.
Itse olisin yksinkertaisesti tässä vaiheessa vaatinut uutta vastaavaa autoa tilalle, eikö asiakkaan ole oikeus saada virheetön auto tehtaalta? Useiden korjaamokäyntien/pyöränsuuntausten jälkeen ollaan siinä pisteessä, että auto on todettu jo korjauskelvottomaksi - eikö?
Nyt jos/kun vaihtaessa taas vetävät ison siivun välistä ja uuden viallisen aiton saanut asiakas maksaa, niin ei tämä homma mene oikein.. ei helvetissä.
Itse olisin yksinkertaisesti tässä vaiheessa vaatinut uutta vastaavaa autoa tilalle, eikö asiakkaan ole oikeus saada virheetön auto tehtaalta? Useiden korjaamokäyntien/pyöränsuuntausten jälkeen ollaan siinä pisteessä, että auto on todettu jo korjauskelvottomaksi - eikö?
Nyt jos/kun vaihtaessa taas vetävät ison siivun välistä ja uuden viallisen aiton saanut asiakas maksaa, niin ei tämä homma mene oikein.. ei helvetissä.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Kiitos. En osaa enää ajatella että vaihtaisin merkkiä. Tuo edellinen X3 oli niin hyvä auto että vaihdan korkeintaan mallia enää. Kokeilin toki MB GLC:tä mutta en tuntenut oloani kotoisaksi sen ratissa.Merikotka kirjoitti: Tässä kun olen seurannut tätä ///Markon taistelua, en ihmettele yhtään, jos hänellä alkaa vähitellen pinna kiristymään - hyvin kärsivällinen kaveri on ollut tähän asti. Kyseessä on varsin arvokas kulkuväline ja huollossakin on saanut ravata tämän tästä. Todellisesta merkkiuskollisuudesta kertoo jotain se, että uusikin auto tulee Baijerista (eikös se niin ollut?). Useimmilla olis varmaan vastoinkäymisten tuloksena merkki vaihtunut. Arvostan.
Hyviä pointteja. En halua samaa mallia sen takia että tämä sama vika voi esiintyä taas siinäkin. Näitä vastaavia ongelmia on kahdessa muussakin samanlaisessa M140i:ssä. Wetteri aikoi odottaa mitä Norjasta kuuluu, jos siellä olevasta autosta vika löytyisi ennen minun autoa.bfi1864 kirjoitti:Tuleva 530e on varmasti hieno auto. Mutta.. niin erityylinen kuin M140i.
Itse olisin yksinkertaisesti tässä vaiheessa vaatinut uutta vastaavaa autoa tilalle, eikö asiakkaan ole oikeus saada virheetön auto tehtaalta? Useiden korjaamokäyntien/pyöränsuuntausten jälkeen ollaan siinä pisteessä, että auto on todettu jo korjauskelvottomaksi - eikö?
Nyt jos/kun vaihtaessa taas vetävät ison siivun välistä ja uuden viallisen aiton saanut asiakas maksaa, niin ei tämä homma mene oikein.. ei helvetissä.
Eihän tämä reilua ole mutta hieman paremman hyvityksen saan autostani Wetterillä mitä missään muussa liikkeessä. Tässä asiassa on vielä muuttujia ja en aio luovuttaa vielä korjauksen suhteen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Olit asentanut autoosi eteen roiskeläpät niin mistä hankit ne? Schmiedmanilta saa vain F20 pre lci malliin muttei lci malliin, mahtaakohan istua? M-sporttiin ei saa omia mutta aika hyvin ne istuu sinun autossasi.
Pakko minunkin tästä kysyä että olisi mielenkiintoista kuulla onko muilla saman auton omistajilla samoja oireita kun tässä tapauksessa kun itselläni auton vaihtoaika ja tuo malli kiinnostaa ja olen kahdenvaiheella ostaa vai eikö ja onko tuo vaiva tyyppivika ym tms . Koskeeko esim vaan tätä mallia eikä esim 135M ????.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Marmorilta otin ja maksoi 49e. M-sportiin ei saa realoemin mukaan roiskeläppiä, mutta nämä ovatkin tavalliseen malliin tarkoitetut. Luin jostain että samat läpät käy M-malleihin ihan kohtuu hyvin.japi2010 kirjoitti:Olit asentanut autoosi eteen roiskeläpät niin mistä hankit ne? Schmiedmanilta saa vain F20 pre lci malliin muttei lci malliin, mahtaakohan istua? M-sporttiin ei saa omia mutta aika hyvin ne istuu sinun autossasi.
Ei ole tästä tietoa mutta viime kesänä ajamani M135i xDrive lci ei puoltanut ollenkaan.markku kirjoitti:Pakko minunkin tästä kysyä että olisi mielenkiintoista kuulla onko muilla saman auton omistajilla samoja oireita kun tässä tapauksessa kun itselläni auton vaihtoaika ja tuo malli kiinnostaa ja olen kahdenvaiheella ostaa vai eikö ja onko tuo vaiva tyyppivika ym tms . Koskeeko esim vaan tätä mallia eikä esim 135M ????.
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Voihan sitä pinna kiristyä ja varmasti kiristäisi itselläkin, mutta ihmeellistä siinä on se, että niitä hermoja pitää kiristellä niille, jotka yrittävät auttaa. Omasta kokemuksesta tiedän ne muutamat taikasanat, jolla Bemarin huoltoon saadaan todella vauhtia. Päti hyvin Jenkeissä ja varmasti pätee myös täällä Suomessa. Omaani jouduin huollattamaan 4 kertaa ilman mitään tulosta. Sitten kun tiesi mitä sanoa, niin kerralla tuli valmista saman liikkeen toimesta.Merikotka kirjoitti:Tässä kun olen seurannut tätä ///Markon taistelua, en ihmettele yhtään, jos hänellä alkaa vähitellen pinna kiristymään - hyvin kärsivällinen kaveri on ollut tähän asti. Kyseessä on varsin arvokas kulkuväline ja huollossakin on saanut ravata tämän tästä. Todellisesta merkkiuskollisuudesta kertoo jotain se, että uusikin auto tulee Baijerista (eikös se niin ollut?). Useimmilla olis varmaan vastoinkäymisten tuloksena merkki vaihtunut. Arvostan.pokkus kirjoitti:No kunhan yritin auttaa ja neuvoa missä vika voi olla, mutta jos oma asenne on tuollainen niin ei se ainakaan paranna auton kuntoon saamista.///Marko kirjoitti:
Meinaatko että on minun tehtävä selvittää huollolle mikä vika autossa on? Olen minä luetellut huoltoneuvojille mahdollisia viallisia osia, mutta siitä ei ole ollut vielä ainakaan mitään hyötyä.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Hammastanko englanniksi? Suomeksi ei toiminut.pokkus kirjoitti:Omasta kokemuksesta tiedän ne muutamat taikasanat, jolla Bemarin huoltoon saadaan todella vauhtia. Päti hyvin Jenkeissä ja varmasti pätee myös täällä Suomessa.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
En usko sattumiin tässä tapauksessa. Levottomasta ohjauksesta on puhuttu aiemminkin tämän mallin yhteydessä. Huollossakin sanoivat että auto on raskaampi kääntää vasemmalle mitä oikealle.VeeMatti kirjoitti:PS. Oman koeajon M140i yhteydessä jo mainitsin, että ohjaus oli jotenkin outo. Ehkä vain sattumaa