M140i xDrive F20 2017

Käyttäjät esittelevät autojaan
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

///Marko kirjoitti: Kerroin että olisi hyvä sanoa myös ostoa suunnitteleville asiakkaille että on heidän mielestä normaalia että auto puoltaa pahasti ojaan. Tähän sain vastaukseksi sen ettei myyjä voi kuulemma sanoa asiakkaalle ettei auto välttämättä sovi hänelle.
Jaa-a. Pahalta tuntuu puolestasi sillä tämä on jo ala-arvoista. Kaveri siis kirkkain silmin sanoo, että "Haluamme kusettaa, jotta kauppa käy".

Tuntematta kaikkia faktoja tämä kyllä vahvistaa sen, että vetävät sinua nyt ali kölin minkä kerkiävät. Osamisen puutetta ja jopa suoraa kusettamista. En sinua olisi uutta autoa tästä liikkeestä tilannut.

Citikka-kokemuksestani viisastuneena --> ole suoraan yhteydessä maahantuonnin johtoon - voimallisesti.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Mielestäni erikoista että suostut edes keskustelemaan tuommoisen automyyjän kanssa, muuten kuin käräjäoikeuden välityksellä.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Mediaan vaan yhteyttä, Iltalehti tms., siellä on julkaistu vähäpätöisempiä autoliikkeiden perseilyjä (Esim. Autokeskuksen aika tuore tapaus joka kas kummaa hoituikin heti kun juttu julkaistiin). Auttaa kummasti. Tai sit tavarantarkastajaa, kuluttaja-asiamiestä, lakimiestä tms. Ei noin vaan voi perseillä autoliike. Muista perustaa blogisivusto.
ardilla
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 26 Kesä 2013, 14:53

Kyllähän tämä on tyrmistyttävän surkeaa palvelua. Muistan, kun joku markkinointiguru selitti joskus vaihtaneensa Bemarin Jaguaariin suurimmaksi osaksi Bemarin surkean palvelun takia.

En ostaisi tuon jälkeen yhtään BMW:tä ja auton olisin jättänyt liikkeeseen jo alussa. Asianajaja olisi hoitanut loput.

Ottaisin yhteyttä johonkin asianajajaan tai vähintään kuluttaja-asiamieheen.

En liiku noilla leveysasteilla mutta tiedänpä, etten Wetteriin koskaan sisälle astu tai tilaa tätä BMW-mallia.
Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 430
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

///Marko kirjoitti:M-mallit kuulemma puoltaa hänen mielestä siksi että ne soveltuisi myös rata-ajoon. Nyt korjataan kuulemma ominaisuutta heidän hyvää hyvyyttään eikä autossa ole vikaa. Sanoin että voin myös perua seuraavan autoni tilauksen mutta tähän hän vastasi perivänsä siinä tapauksessa peruutuskulut. Tottakai. Sehän nyt on selvää. Hänen mielestä auton hyvitys on jo niin hyvä ettei liike tee tällä voittoa yhtään ja sitä ei voi enää nostaa.
"M-mallit kuulemma puoltaa hänen mielestä siksi että ne soveltuisi myös rata-ajoon"?! EI JUMALAUTA MITÄ PASKAA! :curse: :curse: :curse: :curse: Itse olen vuosien saatossa ajanut vaikka kuinka montaa aitoa M -mallia ja niissä yhdessäkään ei ole ollut mitään oikealle puoltamista.

Olin eilen BCEF:n (BMW Clubs European Forum) kokouksessa ja siellä yhtenä asiana käytiin läpi oliko missään Pohjoismaassa ongelmia jälleenmyyjien ym. kanssa. Eilen ei ollut issueita Suomessa, mutta tänään selvästi on. Voisitko laittaa minulle tulemaan yksityisviestinä tuon Wetterin pelle-hermannin tiedot niin viemme tuon asian eteenpäin? Tuo sonta ei ole millään mittarilla mitattuna hyväksyttävää premium merkin jälleenmyyjän toimesta.

Mulla lähti mopo keulimaan aivan täysin.. viikonloppu on pilalla :curse:
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Kiitos kaikille henkisestä tuesta! Ei ollut tarkoitus kenenkään viikonloppua pilata, riittää että itsellä harmittaa. En olisi kummoista kompensaatiota ollut edes vailla, mutta kun vastaus oli noin ehdoton ei, niin laittaa tämä kyllä miettimään koko asiakkuutta jatkossa. Laskin että olen about noin 10 kertaa asioinut tämän ongelman takia Wetterillä ja heidän mielestä tämä on ilmeisesti normaalia toimintaa uuden auton kanssa.

Noita M-mallien puoltamis-ajo-ominaisuus höpöjuttuja olen kuullut jo tarpeeksi, ei noiden esittäjiin voi kovin vakavasti suhtautua. Tekevät lähinnä itsensä naurunalaiseksi.

Muokattu huoltoreissujen määrää. Tarkennan myöhemmin kun saan oikean lukeman huollosta ulos.
Viimeksi muokannut ///Marko, 21 Huhti 2017, 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Tässä pitäis nyt järkätä joku ns. "Muromasinointi" ts. foorumiporukan voimilla pistää jotenkin jotain vireille, Muropaketti-foorumillahan on aikojen saatossa masinoitu isolla massalla vaikka mitä vääryyksien korjaamiseksi. Tosin Murossa kyllä pirusti enempi käyttäjiä, niin löytyy monipuolisesti eri alojen porukkaa. Kyllähän tämmönen homma vois kiinnostaa TM tai ehkä enempi Tuulilasi-, tai Moottori-lehden toimitusta. Itse oon joskus ollut yhteyksissä ex. Suomi-Soffaan liittyen Suomen Sänkytukun hämärään toimintaan liittyen http://yle.fi/aihe/mot/ota-yhteytta ja varsin asianmukaista toimitusta ja asioiden esittämistä tuli TV:stä ulos. Toki tiesin jo ennakkoon MuroBBS puolelta, että Ylen toimittaja oli asiaa penkomassa.

Sitä vaan, että jos oisit esim. USAssa niin uus auto olis jo alla tai rahat takasin kun ei vanhaa uutta saatu kuntoon. Tämmönen pelleily kategoriaa "only in Finland".

Tietysti ymmärrän Markoa hyvin, turha tota on liikaakaan stressata, jos ei kovin kalliiksi käy niin ei 530e varmaan pöllömpi auto ole. Varmaan muutakin tekemistä keskimäärin ihmisellä olis kun ravata auton takia ympäriinsä koko ajan. Mut onhan toi niin surkuhupaisaa, että kaikkien oikeus olisi tietää mokoma kohtelu ja suhtautuminen.
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Siis eihän tästä tule mittään!! Paskaa paskan päälle. Ihme asennetta jämyn osalta ja puhutaan mitä sattuu, jota ei uskota itekään. Tuntuu, että kun nimet on tilaus-sopparissa ja auto asiakkaalla, voidaan unohtaa kaikki muu mitä tulee hyvään palveluun, asiakastyytyväisyyteen, asioiden sujuvaan hoitamiseen ym. Eihän se näin saa mennä! "Liike ei saa mitään vaihtokaupasta", no just! Näinhän se bisness pelaa...uskoo kuka haluaa.
Laittaa kyllä verenpaineen kohoamaan tämä case, aika huolellakin. Kovemmat otteet on sun nyt Marko otettava käyttöön.

El pantero tuossa sanoikin, että "ei ole premium merkin jämyn käytöstä", nii-in ei olekaan ja wetteri on haalinut jo todella ison osan automerkeistä edustukseensa täällä meillä päin. Liekkö tämä syynä? Kuluneella viikolla wetteri osti Vehon automyynnin pois kuleksimasta näiltä kulmilta ja alkaa nyt myös siis myymään mm. Mersua, skodaa ja mitä kaikkea? Pahimmat kilpailijat MB ja Bmw löytyvät siis jatkossa saman katon alta. Mitähän valmistajat tykkää?
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Mosku kirjoitti:Pahimmat kilpailijat MB ja Bmw löytyvät siis jatkossa saman katon alta. Mitähän valmistajat tykkää?
Tuskin mitään.
Esim Kokkolan Käyttöautossa nuo merkit ovat olleet jo pitkään vierekkäin: Ovesta sisään ja Meset oikealla ja Bemut vasemmalla.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

6200km. Ensimmäistä kertaa auto alkaa tuntua siltä miltä kuuluukin. 0-asteiset olka-akselit vaikutti ajo-ominaisuuksiin siten että auto puoltaa nyt tien kaltevuuden mukaan. Ohjaus ei laita enää vastaan kuten ennen, eikä rattia tarvitse koko ajan olla kääntämässä vasemmalle suoralla tiellä. Autoa korjattiin yhteensä 3kk ja 1 päivää. Tämä riittää minulle.

Samalla kun kävin päivittämässä tulevan autoni varusteita halvemmiksi, Wetterin nuori BMW-myyjä Markus Toljamo (etunimi.sukunimi@wetteri.fi) pyysi ottamaan yhteyttä suoraan häneen jos joku tahtoo jutella M-mallien ajo-ominaisuuksista. Hänen mukaansa M-mallit puoltaa hieman oikealle ja hän sanoi sen olevan ominaisuus.

Itse olen sitä mieltä ettei minkään tieliikenteeseen suunnitellun auton kuulu puoltaa jatkuvasti mihinkään suuntaan mallista riippumatta, mutta painotan sitä ettei minulla ole BMW M-malleista lyhyitä koeajoja lukuunottamatta aiempaa kokemusta.
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

Hyvä jos auto tuntuu paremmalta.

Onko tämän em. Myyjän ja BMW- Suomen virallinen kanta sama, jos kysyttäisiin BMW- Suomen johdosta asiaa - siis M-Bemarin ostamalla saat valmiiksi oikealle puoltavan auton ja se on niiden oninaisuus?
Nyt ollaan vaarallisella alueella.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Täyttä tuubaahan tuo puoltaminen on. Nyt on Markukselle tiedossa noottia... Aika bouldi muuvi väittää "virallisesti" tommosta.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Samaa sanoi tämä paikallispäällikkökin että tässä nyt jalosti korjataan pitkän asiakkuuden kunniaksi auton ominaisuutta eikä vikaa. Mulle on periaatteessa aivan sama kumpi se on mutta pääasia että auton ohjaus on nyt itselle mieluinen.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

///Marko kirjoitti:Samaa sanoi tämä paikallispäällikkökin että tässä nyt jalosti korjataan pitkän asiakkuuden kunniaksi auton ominaisuutta eikä vikaa. Mulle on periaatteessa aivan sama kumpi se on mutta pääasia että auton ohjaus on nyt itselle mieluinen.
Sun kannattaa jatkossa koeajaa autot huolellisesti ennen ostamista.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

salmol kirjoitti:Sun kannattaa jatkossa koeajaa autot huolellisesti ennen ostamista.
Totta tämäkin ja yleensä pyrin tämän toteuttaa. Aina se ei vaan ole mahdollista jos haluaa ensimmäisten joukossa kokea uuden mallin tai uuden moottorin.
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

///Marko kirjoitti: Wetterin nuori BMW-myyjä Markus Toljamo (etunimi.sukunimi@wetteri.fi) pyysi ottamaan yhteyttä suoraan häneen jos joku tahtoo jutella M-mallien ajo-ominaisuuksista. Hänen mukaansa M-mallit puoltaa hieman oikealle ja hän sanoi sen olevan ominaisuus.

Itse olen sitä mieltä ettei minkään tieliikenteeseen suunnitellun auton kuulu puoltaa jatkuvasti mihinkään suuntaan mallista riippumatta, mutta painotan sitä ettei minulla ole BMW M-malleista lyhyitä koeajoja lukuunottamatta aiempaa kokemusta.
Ei juma...ta!!!! Ei taatusti kuulu puoltaa mihinkään suuntaan!!!
Niinkuin aiemmin jo kirjoitinkin, M-kokemukset ovat minullakin lähinnä lyhyehköjä koeajopätkiä, mutta Porsche-kokemus on laajempi. Yksikään Possu ei ole puoltanut mihinkään suuntaan, vaikka esim. yksi 911 oli edellisen omistajansa jäljiltä normiajoon aivan liian tiukassa ratakuosissa. Samoin 911GT3 - jota nyt voi vakiokuntoisena verrata hyvin M3/M4 Bemuihin, ei taatusti minun kokemuksillani puolla mihinkään - ja tuskin puoltaa M3/M4:kään.
Vai onko tämä BMW-myyjä siinä uskossa että M:t on lähtökohtaisesti säädetty johonkin ovaalille :)
Markus//
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 22 Huhti 2017, 22:27

Hei


Alla olevaan viitaten, vastaan tuohon niinkuin minun kuuluukin. Kyseessä on täysin minun ja omasta kokemuksesta johtuva kommentti. BMW-maahantuonnin virallisen kannan voi kysyä tähän asiaan, mutta mielipiteeni ei edusta tuon tiimoilta BMW Group Oy:tä. Ottaen huomioon, että testasimme käyttäjä Markon kanssa kahta eri BMW M140i-autoa ja molemmissa oli samanlaiset "ominaisuudet".

Kuten monet ovat hyvin maininneet, auton käyttäytyminen on riippuvainen monesta asiasta mm rengastuksesta. Ihanteellinen ajotuntuma tulee tottakai radalla, kuten kaikissa urheiluautoissa. Auton alusta tekee myös paljon ja huomaa kyllä eron adaptviisen ja vakioalustan välillä.

Keskustelua on mukava olla ja mielellään itsekin siinä tarvittaessa mukana. Kiitos Marko viestin välityksestä. Mukava kuulla, että autosi toimii toivotulla tavalla nyt.


Br,
Markus

Onko tämän em. Myyjän ja BMW- Suomen virallinen kanta sama, jos kysyttäisiin BMW- Suomen johdosta asiaa - siis M-Bemarin ostamalla saat valmiiksi oikealle puoltavan auton ja se on niiden oninaisuus?
Nyt ollaan vaarallisella alueella.[/quot
Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Naurettavaa myyjän väittää, että puoltaminen kuuluu auton ominaisuuksiin. Varmasti sellaista ominaisuutta ei ole. Kaikkitietävä myyjä voisi ottaa asiasta selvää ennen kuin tollasia älynväläyksiä suoltaa suustaan. Ei se suinkaan tarkoita jos teidän toinenkin auto tekee näin. Voi näet olla, että sama vika vaivaa useampaakin autoa. Eli virhe erässä tjsp. Tuossakin tapauksessa tais olla autossa väärät osat jo tehtaaalta tultua.

Kaiketi nyt auto toimii. Suosittelelisin jatkossa asiakasta käyttämään eri jämyä jos meno siellä tuollaista.

Niin jos m140 on myyjän käsitys aidosta urheiluautosta niin :thuup:
Viimeksi muokannut Bemmisti, 23 Huhti 2017, 10:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Olen edelleen kiinnostunut kuulemaan miksi/millä perusteella radalle tarkoitettu auto puoltaa tarkoituksellisesti joko vasemmalle tai oikealle? Näin asia ei ole edes kilpa-autojen kohdalla, saati sitten tosiasiassa pääasiassa tieliikennekäyttöön tarkoitetun auton, kuten M- BMW:tkin ovat, kohdalla.
Jos M-BMW:t on suunniteltu puoltamaan, miksi valitsisin M-BMW:n AMG:n tai RS:n sijaan?? Ne eivät puolla, eivät radalla eivätkä maantiellä.
Se että auto alustansa kautta reagoi herkästi tiehen, on täysin eri asia kuin yhteen suuntaan puoltaminen.
Vai oliko niin että M-BMW:n set up on tehty ovaaliradalle?? Ei oikein kuulosta sellaisen automerkin huipputuotteelta jonka tunnuslause on "ajamisen iloa".
Eli: voisiko joku perustella miksi/miten puoltaminen liittyy rata-ajoon? Minä en sitä keksi.
Markus//
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 22 Huhti 2017, 22:27

Hyvä kysymys ja mielenkiintoinen sellainen. Otan heti esimerkin tähän, eli perjantaina ajoin BMW M240i xDrive-mallia ja kyseinen auto ei puoltanut mielestäni mihinkään. Oli aivan loistava auto ajaa kesärenkailla ja ei vedellyt mihinkään suuntaan. Aikaisemmin ajamani BMW M3/M4/X5M/X4M40i/M2 ja M135i xDrive, niin ainoastaan tuo jälkimmäinen puolsi hieman oikelle.

Olen samaa mieltä kanssasi, että urheiluautojen alusta reagoi monesti herkemmin tiehen, josta johtuu ns "puoltaminen". Tähän monesti lisäävä tekijä on runflat-rengas.

Mielipiteeni perustuu nyt ainostaan tuohon M140i malliin, josta tässä ollaan keskusteltu. Ei voida sanoa, että koko M-mallisto puoltaisi oikealle. Siinä varmasti voidaan olla samaa mieltä, että jokainen näistä erikoisautoista on yksilöitä.


Br,
Markus
Vastaa Viestiin