M140i xDrive F20 2017
Ok. Nyt kun on nelivetomallista kyse, niin ohjaavat pyörät sisältävät myöskin vetoakselit yhdistettynä tasauspyörästöön. Pyörimiskitka voi olla nyt jostain syystä poikkeva toisella puolella? Ei nuo ohjausakselin, tukivarsien vaihdot varmaan mitään auta. Videon perusteella itse en nää mitään ongelmaa. Ei noita saa suoraan menemään kädet irti automaattiohjauksellla:o).
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Tuota, tuota. En ole asemassa kyseenalaistamaan mitään kautta ketään, mutta kyllä tuo minun F10 suoraan menee. 70 kilometriä kun motaria pari kertaa päivässä ajelen (kun ajelen) niin hyvä jos yhdellä sormalla ratista pidän kiinni. Yhtään ei tarvi paimentaa. Ja niin menee emännän neliveto Jukekin.TomA kirjoitti:Ei noita saa suoraan menemään kädet irti automaattiohjauksellla:o).
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
harmillinen juttu kaiken kaikkiaan. Videon perusteella on vaikea sanoa, auto pitäisi kokea. Mulla ei ole koskaan bemarit käyttäytynyt noin että jopa rampille auto ohjautuu itsestään, videossa tämä tulee hyvin esille. Pieni korjausliike on eri asia. Itse en epäile yhtään vian olemassa oloa kun wetterilläkin ollaan sitä mieltä että vika. Joku kämmi on autolle sattunut tuotannossa se on varmaa. Kiero runko esim. tms. johon osien vaihto ei auta. Toivotaan että asian alkaa rullaamaan parempaan suuntaan ja auto tulis kuntoon. Hattua nostan, olet kyllä pirun kärsivällinen kaveri.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
kuulostaapa erikoiselta. Autohan saattaa olla jopa vaarallinen ajettava. Kysy heiltä, haluavatko ottaa vastuun jos jotain sattuu, saattaa ääni muuttua kellossa. Ihan mielenkiinnosta, Juhan kanssako asioit?///Marko kirjoitti:Yritin ehdottaa että antaisivat sijaisauton siksi aikaa että tämä tulee kuntoon. Vastaus oli että auto on ajokuntoinen ja sijareissa on huonommat varusteet.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Pitää kysyä kuka haluaa ottaa vastuun. Harmi että joudun lasten kanssa ajamaan tuolla joskus. Pyrin käyttämään autoa pelkkiin työmatkoihin enää.Mosku kirjoitti: kuulostaapa erikoiselta. Autohan saattaa olla jopa vaarallinen ajettava. Kysy heiltä, haluavatko ottaa vastuun jos jotain sattuu, saattaa ääni muuttua kellossa. Ihan mielenkiinnosta, Juhan kanssako asioit?
Huollon puolella olen asioinut Juhan ja Jannen kanssa. Janne ajoi autoa itse ja sanoi ettei ole kunnossa.
- TurboKoo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 329
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
- Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018 - Paikkakunta: Helsinki
Oletko muuten mittauttanut renkaiden kehämitat? Vai oliko niin, että olit kokeillut useilla eri vanneseteillä?
Miten onko jakolaatikkoa tai vetareita tutkittu? Jotenkin kuulostaa, että antaisi eri verran vetoa vasemmalle ja oikealle.
Huom nämä ovat pelkkiä arvauksia ja toivon, että saisit auton hetimiten kuntoon.
Miten onko jakolaatikkoa tai vetareita tutkittu? Jotenkin kuulostaa, että antaisi eri verran vetoa vasemmalle ja oikealle.
Huom nämä ovat pelkkiä arvauksia ja toivon, että saisit auton hetimiten kuntoon.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Walter Röhrl
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
^Kaksilla eri 18" non-runflat rengassarjoilla olen ajellut. Toiset nasta- ja toiset kesärenkaat. Eivät ole huollossa puhuneet että jakolaatikkoa tai vetareita olisi edes vilkaistu. Pitää kysyä.
No mites jos ihan back to basics, yksinkertaisemmasta päästä liikkeelle... eli onko tsekattu 1) laahaako jarrut tai 2) kinnaako pyöränlaakerit? Kokeilepa heittää testirundi, ja sen jälkeen käsikopelolla testaat, kuumeneeko oikeelta puolelta joku vanne / pyörännapa ja tsekkaa samalla vaikka jarrulevyjen lämmöt infrapunalämpömittarilla (niitähän saa muutamalla kympillä). Näkyykö oikean puolen jarrulevyissä tai paloissa enempi kulumaa tai jälkeä kuin vasurissa jne... Eihän noita helposti huomaa edes, eikä tuu välttämättä mieleenkään. Jarrujen / pyöränlaakerin lämmöt on helppo verrata kun vedät motaria vaikka 120 km/h ja siitä sit rampista pois ja moottorijarrutuksilla seis, älä vedä mitään liinat kiinni jarrutuksia, koska sit kaikki levyt on aika perkeleen kuumat nimimerkillä sormensa joskus polttanut kotipihassa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
Molemmat erittäin asiallisia ja tietäviä kavereita.///Marko kirjoitti:Huollon puolella olen asioinut Juhan ja Jannen kanssa. Janne ajoi autoa itse ja sanoi ettei ole kunnossa.
Multa löytyy tuo lämpömittari jos haluaa kokeilla.
Oli ihan pakko rekisteröityä tänne, kun on näitä Markon edesottamuksia tullut seurattua. Minulla siis se Suomen ensimmäinen Valencia Orange M140iA xDrive, jonka joku tuolla aiemmin mainitsikin.
Ohjaus on näissä, kuten muissakin ajamissani nyky-Bemareissa (3- ja 4-sarja), se akilleen kantapää, oli neliveto tai ei. Varsinkin comfortilla tunnoton, ylitehostettu ja vähän all-over-the-place, varsinkin runflateillä ja talvirenkailla (Contin nastat non-RFT) lämpimillä keleillä. Ja tosiaan kokoajan paimennettava eli molemmat kädet visusti aina ratissa kiinni. Mutta vaikka ohjauksessa on ollut sanomista, ei tuota puoltamista ole omassa yksilössä esiintynyt millään rengastuksella. Nyt kun sain 19" Michelinin PS4S:t alle on ajokokemus ihan eri tasolla kuin muilla renkailla ja auto on todella nautinto ajaa, jopa comfortilla. Menee suoraan vaikka kädet irti ratista ja tuntokin on ihan erilainen.
Eli jotain yksilövikaa tuossa Markon autossa on oltava. Videoita en ehtinyt ennen poistamista katsella, mutta ei kyllä kuulosta ajettavuudeltaan ollenkaan samalta kuin oma autoni.
Ohjaus on näissä, kuten muissakin ajamissani nyky-Bemareissa (3- ja 4-sarja), se akilleen kantapää, oli neliveto tai ei. Varsinkin comfortilla tunnoton, ylitehostettu ja vähän all-over-the-place, varsinkin runflateillä ja talvirenkailla (Contin nastat non-RFT) lämpimillä keleillä. Ja tosiaan kokoajan paimennettava eli molemmat kädet visusti aina ratissa kiinni. Mutta vaikka ohjauksessa on ollut sanomista, ei tuota puoltamista ole omassa yksilössä esiintynyt millään rengastuksella. Nyt kun sain 19" Michelinin PS4S:t alle on ajokokemus ihan eri tasolla kuin muilla renkailla ja auto on todella nautinto ajaa, jopa comfortilla. Menee suoraan vaikka kädet irti ratista ja tuntokin on ihan erilainen.
Eli jotain yksilövikaa tuossa Markon autossa on oltava. Videoita en ehtinyt ennen poistamista katsella, mutta ei kyllä kuulosta ajettavuudeltaan ollenkaan samalta kuin oma autoni.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Tervetuloa mukaan forumille Mikkoro!
Olen kiinnittänyt huomiota autoni jarruihin ja mahdollisiin pyöränlaakeriääniin, mutta kaikki vaikuttaa olevan kunnossa. Jarrut ei laahaa eikä laakerit äännä tai kuumene. Jarrulevyt ja palat ovat hyvässä kunnossa. Auton olka-akselit vaihtuuu seuraavaksi erimittaisiin kuin alunperin. 3kk alkaa täyttymään ja saa olla viimeinen korjaamoreissu tämän kanssa.
Olen kiinnittänyt huomiota autoni jarruihin ja mahdollisiin pyöränlaakeriääniin, mutta kaikki vaikuttaa olevan kunnossa. Jarrut ei laahaa eikä laakerit äännä tai kuumene. Jarrulevyt ja palat ovat hyvässä kunnossa. Auton olka-akselit vaihtuuu seuraavaksi erimittaisiin kuin alunperin. 3kk alkaa täyttymään ja saa olla viimeinen korjaamoreissu tämän kanssa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 10
- Liittynyt: 23 Marras 2012, 07:30
moi
mielenkiinnolla lukenut ongelmistasi.
yksi asia ainakin mikä on omalle kohdalleni tullut monta kertaa on noi ns.osaavat nelipyöräsuuntaajat jotka tekevät sitä vähän niinkuin harratustoimenaan muun työn ohella.
niissä on nyt käyty ja yksi paikka Suomessa (ainoa sellainen) joka tekee sitä vain ja ainoastaan sekä pelkästään päätoimenaan on OK-Center Tampere.
siellä käytin nyt autoni ja nyt kulkee luotijunan lailla suoraan.
kolme kertaa veivattu eripaikoissa ja silti aina samat vaivat,hiukan vetää oikealle ja takarenkaat kuluu sisäreunasta (enemmän kulmasta eli kyljestä)
89egee maksaa töineen aina,kaikki kuuluu hintaan.ei ollut paha.
Kaksi autoa nyt käytetty siellä (asutaan Porvoossa) ja molemmat tulleet iskuun.
uusimmat mahdolliset Hunter säätölaitteet.ufo-vehkeet mutta näyttää tulevan oikeanlaista dataa.
jos vain liikut siellä päin.en meinaan heittäisi vielä kirvestä kaivoon.
sen jälkeen jos ei toimi niin vika on aivan 100 varma muualla kuin pyöränkulmissa!
T:Pasi
mielenkiinnolla lukenut ongelmistasi.
yksi asia ainakin mikä on omalle kohdalleni tullut monta kertaa on noi ns.osaavat nelipyöräsuuntaajat jotka tekevät sitä vähän niinkuin harratustoimenaan muun työn ohella.
niissä on nyt käyty ja yksi paikka Suomessa (ainoa sellainen) joka tekee sitä vain ja ainoastaan sekä pelkästään päätoimenaan on OK-Center Tampere.
siellä käytin nyt autoni ja nyt kulkee luotijunan lailla suoraan.
kolme kertaa veivattu eripaikoissa ja silti aina samat vaivat,hiukan vetää oikealle ja takarenkaat kuluu sisäreunasta (enemmän kulmasta eli kyljestä)
89egee maksaa töineen aina,kaikki kuuluu hintaan.ei ollut paha.
Kaksi autoa nyt käytetty siellä (asutaan Porvoossa) ja molemmat tulleet iskuun.
uusimmat mahdolliset Hunter säätölaitteet.ufo-vehkeet mutta näyttää tulevan oikeanlaista dataa.
jos vain liikut siellä päin.en meinaan heittäisi vielä kirvestä kaivoon.
sen jälkeen jos ei toimi niin vika on aivan 100 varma muualla kuin pyöränkulmissa!
T:Pasi
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
^Kiitos vinkistä!
5900km. Päivitystä tilanteeseen. Vein auton korjaamolle ja tarkoitus on vaihtaa olka-akselit toisenlaisiin. Tilatut olka-akselit olivat -30 asteiset ja kun niitä alettiin vaihtamaan autoon, huomattiin että autossa olikin jo vastaavat osat samoilla varaosanumeroilla paikoillaan. Tottakai. En olisi muuta odottanutkaan, näinhän sen kuuluu tämän auton kanssa mennä.
Lopputuloksena ajelen Volvo V40:llä hieman pitempään ja 0-asteiset olka-akselit tilattiin Ruotsista. Arvelivat että osat tulee huomenna Ouluun.
5900km. Päivitystä tilanteeseen. Vein auton korjaamolle ja tarkoitus on vaihtaa olka-akselit toisenlaisiin. Tilatut olka-akselit olivat -30 asteiset ja kun niitä alettiin vaihtamaan autoon, huomattiin että autossa olikin jo vastaavat osat samoilla varaosanumeroilla paikoillaan. Tottakai. En olisi muuta odottanutkaan, näinhän sen kuuluu tämän auton kanssa mennä.
Lopputuloksena ajelen Volvo V40:llä hieman pitempään ja 0-asteiset olka-akselit tilattiin Ruotsista. Arvelivat että osat tulee huomenna Ouluun.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Heh. Pojat ottaa ammattiylpeyttä työstään ja osaamisestaan. Etenkin perusteellisesta paneutumisesta ja as-built datasta. Mä lähettäisin sinne jo laskun käytetystä ajasta ja taksa vaikka heidän satku tunnilta. Se on nettona melkein käypä korvaus ettei tule tappiota. Olen pari kertaa avannut jumiutunutta keskustelua näin työrintamalla toimittajien suuntaan ja kummasti on hommat ratkenneet Tosin niissä oli nollia perässä vähän enemmän...///Marko kirjoitti: huomattiin että autossa olikin jo vastaavat osat samoilla varaosanumeroilla paikoillaan
Kohtuullisuus ei ole rajatonta. Vaikka sulla taitaa jo olla case taputeltu.
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Jep. Kyllähän tama nyt näin äkkipäätelmällä osoittaa, että ongelmaa eivät ole ratkomassa alan halkovimmat kirveet.phuksi kirjoitti: Heh. Pojat ottaa ammattiylpeyttä työstään ja osaamisestaan.
Ikävä case kaiken kaikkiaan ja huonosti hoidettu jämyn toimesta. Itse vaatisin myös kohtuullisen tanakkaa kompensaatiota tuosta.
Hyvin toimi väsytystaktiikka kuitenkin, kun asiakas lienee tilannut jo uuden auton ja liike saa lisää rahaa, ite en kyllä periaattesta olis syytänyt yhtään lisää massia ko. puljuun, päinvastoin vaatinut matkakulut ja korvaukset kaikista vaivoista + kaupan purku lisäksi täyteen hintaan. Sit vaikka seuraava auto suoralla kaupalla ilman vaihtaria kunnon alennuksilla muualta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 11
- Liittynyt: 03 Elo 2016, 13:05
- Auto: F30 330d Xdrive MSport -15
Ongelma tässä lienee se, että oikeaa eturengasta pitäisi hieman siirtää pitkittäissuunnassa eteenpäin ja/tai vasenta taaksepäin epäkeskopulteilla. Oulussa Vasaraperän Point S on ratkonut näitä puoltamisongelmia tähän mennessä hyvin. Siellä on( toivottavasti on vieläkin) ainakin yksi säätäjä jolla on ammattiylpeys kohdallaan. Mulla oli pari vuotta sitten yksi vastaavanlainen oikealle puoltava johtotähti, joka useiden muiden eri säätäjien jälkeen saatiin kuntoon PointS:llä.
Homma meni näin PointS:lla:
Ekalla kerralla asentaja teki säädöt, kävi koeajolla ja toi auton mulle sanoi: "Joo-o. En saa kulkemaan suoraan, mutta hommataan epäkeskopultit niin sitten saan." No ei siinä mitään hommasin pultit Paakkarilta ja parin päivän päästä uudestaan säätöön. Pultit asennettiin ja säädettiin uudestaan. Sen jälkeen taidettiin käydä 3-4 testilenkkiä säätöineen ennenkuin asentaja oli tyytyväinen. Ja kyllä, asiakaskin oli aika tyytyväinen
Tuo Wetterin toiminta on kyllä ala-arvoista.
Homma meni näin PointS:lla:
Ekalla kerralla asentaja teki säädöt, kävi koeajolla ja toi auton mulle sanoi: "Joo-o. En saa kulkemaan suoraan, mutta hommataan epäkeskopultit niin sitten saan." No ei siinä mitään hommasin pultit Paakkarilta ja parin päivän päästä uudestaan säätöön. Pultit asennettiin ja säädettiin uudestaan. Sen jälkeen taidettiin käydä 3-4 testilenkkiä säätöineen ennenkuin asentaja oli tyytyväinen. Ja kyllä, asiakaskin oli aika tyytyväinen
Tuo Wetterin toiminta on kyllä ala-arvoista.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Kävin tänään juttelemassa Wetterin paikallispäällikön kanssa ja ainut hyöty tästä oli se, että nykyisen autoni kilometreillä ei ole suurta merkitystä vaihtohetkellä. Vaadin kaupanpurkua tai täyttä hyvitystä vaihdossa. Kumpaankaan hän ei suostunut.masaf1 kirjoitti:Hyvin toimi väsytystaktiikka kuitenkin, kun asiakas lienee tilannut jo uuden auton ja liike saa lisää rahaa, ite en kyllä periaattesta olis syytänyt yhtään lisää massia ko. puljuun, päinvastoin vaatinut matkakulut ja korvaukset kaikista vaivoista + kaupan purku lisäksi täyteen hintaan. Sit vaikka seuraava auto suoralla kaupalla ilman vaihtaria kunnon alennuksilla muualta.
M-mallit kuulemma puoltaa hänen mielestä siksi että ne soveltuisi myös rata-ajoon. Nyt korjataan kuulemma ominaisuutta heidän hyvää hyvyyttään eikä autossa ole vikaa. Sanoin että voin myös perua seuraavan autoni tilauksen mutta tähän hän vastasi perivänsä siinä tapauksessa peruutuskulut. Tottakai. Sehän nyt on selvää. Hänen mielestä auton hyvitys on jo niin hyvä ettei liike tee tällä voittoa yhtään ja sitä ei voi enää nostaa.
Kerroin että olisi hyvä sanoa myös ostoa suunnitteleville asiakkaille että on heidän mielestä normaalia että auto puoltaa pahasti ojaan. Tähän sain vastaukseksi sen ettei myyjä voi kuulemma sanoa asiakkaalle ettei auto välttämättä sovi hänelle.
Auto on taas kasassa ja tutustun parhaillaan sen ajo-ominaisuuksiin. Olka-akselit on vaihdettu molemmille puolille ja ainakin ohjaus on kevyempi kuin ennen.