F20 M135i xDrive A -14

bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F21 LCI M135i xDrive
Paikkakunta: Turku

Re: F20 M135i xDrive A -14

Viesti Kirjoittaja bfi1864 » 01 Syys 2017, 16:42

SpeedyG kirjoitti:Sama kiinnostaa täälläkin. Vaihdon X-drive malliin ihan pidon vuoksi mutta jos saa vielä hauskuuttakin samalla rahalla..
Tuntuuko tuo sun 220xd puskevalta?
Tietty M4:n jälkeen ei pieni yliohjautuvuus oikein tunnu ja fiilis saattaa muutenkin olla...erilalinen.
Sanoisin, että teit oikean valinnan, viimeistään siinä vaiheessa, kun nastarenkaat laittaa alle menee monesta tehokkaasta takavetoisesta iso osa hauskuudesta jatkuvaan valonvilkutteluun - ei silti ettenkö ostaisi heti vaikka F8x:iä jos olisi varaa. Sanoisin, että takavetoisen ja nelivetoisen ero näissä on pitävällä pinnalla yllättävän pieni, positiivisesti.
Lumella on sanomattakin selvää, että xDrive on paljon hauskempi viedä ja mukavaa kun tehot saa oikeasti tiehen ympäri vuoden joka tilanteessa.

Avatar
SpeedyG
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 01 Huhti 2017, 11:30

Re: F20 M135i xDrive A -14

Viesti Kirjoittaja SpeedyG » 01 Syys 2017, 20:19

ihan suoraan ja vakaasti mennään, eipä 220d.ssä riitä potku puskemiseen tai mihinkään muuhunkaan, ainakaan minun mielestä vaikka onkin ajettavuudeltaan hyvällä tasolla. Fiilis on erilainen mutta vertailu ei ole edes reilua noiden kahden mallin välillä. No, toivottavasti jo joulukuussa uusi kulkine alla.
Ex: E60, F10, F22, F82, F22
nyk. F22 M240iX-drive

Avatar
alpin_sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
Auto: 320i E90
Paikkakunta: Lohja

Re: F20 M135i xDrive A -14

Viesti Kirjoittaja alpin_sport » 01 Syys 2017, 22:06

Jopas on melkoinen exceli tuossa aikaisemmassa liitteessä. Eikai "exhaust gurgle" vaan oo joku mp3pätkä jota loopataan hi-fi ämyreistä kun kaasua painaa reilummin :conf: ?
Kuinka monia noista asetuksista olet ehtinyt kokeilemaan? Jos oikein luin tota Exceliä niin noita asetuksia (dsc, gurglet..) ei voi valita vapaasti vaan ovat valmiina ryhminä? Voiko tuonne lisätä omat suosikkiasetukset, niin sittenhän riitäis kaksi asetusta 'pehmo' ja 'kovis'.
Eniten ihmetyttää että dsc off näyttäisi löytyvän vain yhdestä ryhmästä - mitä iloa on isoista tehoista tai väännöistä soralla, talvella tai sateella jos kompuutteri säännöstelee sutimisia kaikilla muilla asetuksilla.
Vai onko dsc:hen lisätty useampia portaita kuin esim E-mallien on/intermediate/off?

bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F21 LCI M135i xDrive
Paikkakunta: Turku

Re: F20 M135i xDrive A -14

Viesti Kirjoittaja bfi1864 » 01 Syys 2017, 23:20

alpin_sport kirjoitti:Jopas on melkoinen exceli tuossa aikaisemmassa liitteessä. Eikai "exhaust gurgle" vaan oo joku mp3pätkä jota loopataan hi-fi ämyreistä kun kaasua painaa reilummin :conf: ?
Kuinka monia noista asetuksista olet ehtinyt kokeilemaan? Jos oikein luin tota Exceliä niin noita asetuksia (dsc, gurglet..) ei voi valita vapaasti vaan ovat valmiina ryhminä? Voiko tuonne lisätä omat suosikkiasetukset, niin sittenhän riitäis kaksi asetusta 'pehmo' ja 'kovis'.
Eniten ihmetyttää että dsc off näyttäisi löytyvän vain yhdestä ryhmästä - mitä iloa on isoista tehoista tai väännöistä soralla, talvella tai sateella jos kompuutteri säännöstelee sutimisia kaikilla muilla asetuksilla.
Vai onko dsc:hen lisätty useampia portaita kuin esim E-mallien on/intermediate/off?
Kieltämättä vähän sama reaktio tuli kun näin tuon taulukon ekan kerran että mitä helv.. :wassat:
Exhaust gurgle on tietyissä moodeissa selvästi erottuva a)pörpötys moottorijarrutuksissa, b) ylösvaihdoissa tietynlainen vaimea pamahdus (tulee oikeasti putkista se ääni ja kuuluu sisälle ja ulos), voi olla jotain vielä muutakin, en tiedä. Jos autossa ei ole adaptiivista alustaa, on vaihtoehtoryhmiä (ei siis chassis sarakkeet, vain drivetrain) ecopro, comfort siis oletus, sport, sport+, traction (lyhyt painallus dtc = oliskos intermediate), dsc off (pitkä painallus dtc= off) ja kaikki vaihteiston kolme moodia jokaisessa.
Ei voi muokata ryhmiä. Käytännössä sport+ ja dsc off on luistonestot/ajonvakautukset käytännössä poissa, sport on jo hyvin 'salliva' asetus. Asetusten kokeiluun menee alle 10 min. Käytännössä comfort normiajossa, vaihteisto d:llä. Jos haluu nuukailla ecopro+d säästää nurkka-ajossa 10% käytännössä aina, kokeiltu on sekin. Sport- asento on aika turha siinä välissä, sport+ on hyvä jos ajaa vauhdikkaammin ja vaihteisto s- tai m-moodissa, huomiona että m- moodissa laatikko ei pakkovaihda isommalle a) edes rajoittimella, b) kickdownilla (joka ei edes toimi loota m-modessa). S- ja M-modeissa loota vaihtaa todella terävästi.
Sitten vielä launch control lähdöissä toimii vaan tietyillä asetuksilla, ainakin sport+, keppi s-asentoon, jarru pohjaan vasurilla, oikealla kaasu pohjaan yli kickdownin, tulee ruutulipun kuva ja siitä jarru irti..
Paljon opittavaa näissä alkuun oli.
Ei niin monimutkaista miltä kuulostaa kun tottuu.