F20 M135i xDrive A -14

Käyttäjät esittelevät autojaan
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

Mielessä pyörinyt vähän väliä kaluston päivitys uudempaan. Hyvin palvellut E92 335i tuli myytyä ja askelmerkit seuraavan auton suhteen oli melko selvät. 335i oli kyllä auto paikallaan, mutta väkisinkin alkoi mahdollisesti tulevat rempat mietityttämään ja olihan se 3 vuotta mulla ollutkin.
Oikeastaan M135i esittelystä saakka olen tästä mallista haaveillut, M235i nelivetona tuli lokakuussa -15 koeajettua ja tykkäsin siitä helvetisti, tiesin silloin, että tällä tekniikalla on auto saatava ja hinnan/käytännöllisyyden puolesta valinta kääntyi F20 korimalliin.

On tämä saatanan hauska laite ja suurimpana erona E92 335:een on, että tehot saa tiehen märällä/kylmällä asfaltillakin, puhumattakaan lumesta.. Toinen iso ero on vaihteisto, että tämä toimii hienosti, anuaalipuolikin on oikeasti todella käyttökelpoinen.
N55 tässä vetää tosi mukavasti jopa ylärekisterissä ja paikaltaan tämä lähtee kyllä ihan sikana (pito) - 4,7s sataseen on valmistajan ilmoitus. Se täytyy todeta, että tässä on perstuntumalla varmasti ne tehtaan lupaamat 320/450.
18" nastoillakin menee tosi nätisti mikä oli yllätys mulle, luulin, että auto on meluisampi. Tuntuu ajossa isommalta autolta kun E92.

Auto on Suomessa uutena rekisteröity, vuosimallia 2014, kahden vuoden BPS takuu, ajettu 53 tkm.
Varusteet ihan OK tasoa. Väri oli just se minkä halusin.

Color Estorilblau 2 Metallic - B45
Upholstery Stoff Hexagon Alcantara/anthrazit - HAAT
Production Plant REGENSBURG

1CB Co2 Content Co2 Umfang
2NH M Sportbrake M Sportbremse
2PG 18"m Lt/aly Wheels Double Sp. 436m/ 18''m Lm Raeder Doppelspeiche436m/m
2TB Sport Automatic Transmission Sport-automatik Getriebe
2VL Variable Sports Steering Variable Sportlenkung
249 Multi-function For Steering Wheel Multifunktion Fuer Lenkrad
4AE Armrest Front Retractable Armauflage Vorne Verschiebbar
4DX High.trim Fin. Blue Met. Matt Akzentleisten Blau Met. Matt
4MR Int. Tr. Fin. Aluminium Hexagon Interieurleisten Aluminium Hexagon
481 Sport Seats F Driver/front Passenger Sportsitze Fuer Fahrer/beifahrer
548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho
710 M Leather Steering Wheel M Lederlenkrad
715 M Aerodynamics Package M Aerodynamikpaket
760 Individual High-gloss Satin Chrome Individual Hochglanz Shadow Line
775 Individual Roof-lining Anthracite Individual Dachhimmel Anthrazit


1CA Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge
2PA Locking Wheel Bolts Radschraubensicherung
230 Eu Specific Additional Equipment Eu Spezifische Zusatzumfaenge
258 Runflat Tyres Bereifung Mit Notlaufeigenschaften
4NE Blow-by-heater Blow-by-heizer
428 Warning Triangle Warndreieck
431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend
493 Storage Compartment Package Ablagenpaket
494 Seat Heating F Driver/front Passenger Sitzheizung Fuer Fahrer/beifahrer
5DA Passenger Airbag Deactivate Beifahrerairbag-deaktivierung
5DC Folding Rear-seat Headrests Fondkopfstuetzen Klappbar
502 Headlight Washer System Scheinwerfer-waschanlage
507 Park Distance Control (pdc), Rear Park Distance Control (pdc), Hinten
521 Rain Sensor Regensensor
522 Xenon Light Xenon-licht
534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik
544 Cruise Control With Braking Function Geschwindigkeitsregel. Mit Bremsf.
563 Lights Package Lichtpaket
6NS Enhanced Telephony With Extended Sm Komforttelefonie Mit Erw. Smartphon
6UH Traffic Information Traffic Information
6VB Control Infotainment Steuerung Infotainment
6WA Instrument Cluster W. Extended Cont Instrumentenkombi. M. Erw. Umf.
606 Navigation System Business Navigationssystem Business
676 Hifi Loudspeaker System Hifi Lautsprechersystem
698 Area-code 2 Area-code 2
8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months Oelwartungsint. 30.000km/24monate
8SM Vin, Visible From Outside Fahrgestellnummer,v.aussen Sichtbar
8TG Anti-theft System Diebstahlsicherung
8V1 Ncap Label Hinweisschild Ncap
850 Add Fuel Tank Filling For Export Zusaetzl. Tankfuellung Export
853 Language Version English Sprachversion Englisch
885 Swedish / On-board Documentation Schwedisch / Bordliteratur
Liitteet
M135_5.jpg
M135_5.jpg (527.72 KiB) Katsottu 16914 kertaa
M135_1.jpg
M135_1.jpg (689.89 KiB) Katsottu 16918 kertaa
m135_2.jpg
m135_2.jpg (541.84 KiB) Katsottu 16918 kertaa
M135_3.jpg
M135_3.jpg (393.51 KiB) Katsottu 16918 kertaa
Viimeksi muokannut bfi1864, 18 Tammi 2017, 12:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Uijuijui kun on hieno peli, onneksi olkoon! Tohon vielä retrofittinä M-sport-ratti niin on kurvailun mukavuus maksimoitu :D
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

masaf1 kirjoitti:Uijuijui kun on hieno peli, onneksi olkoon! Tohon vielä retrofittinä M-sport-ratti niin on kurvailun mukavuus maksimoitu :D
Jos oikein tarkkaan katsot, autossa on (vakiovarusteena) M-sport- ratti, joskaan ei se uusimman mallinen ;)
manonyymi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 38
Liittynyt: 12 Tammi 2015, 12:07
Auto: BMW E92 335cix 2008

bfi1864 mitä mieltä olet ohjauksesta verrattuna E92?
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Onneksi olkoon! Hienon käytetyn löysit ja vielä vähän ajetun. Takuulla on ajamisen iloa luvassa.
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

manonyymi kirjoitti:bfi1864 mitä mieltä olet ohjauksesta verrattuna E92?
Parempi tässä mun makuun, tosin mulla oli E92:ssa vakiovarusteinen ohjaus, joka oli jotenkin jäykkä ja tavallaan jopa tahmea. Tämä on comfort- moodissa tosi kevyt, mutta kuitenkin tunnokas. Sport- moodissa jämptimpi vielä.
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

///Marko kirjoitti:Onneksi olkoon! Hienon käytetyn löysit ja vielä vähän ajetun. Takuulla on ajamisen iloa luvassa.
Kiitos :thuup:
Ajamisen iloa kyllä tarjoaa 'koko rahalla'.
manonyymi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 38
Liittynyt: 12 Tammi 2015, 12:07
Auto: BMW E92 335cix 2008

bfi1864 kirjoitti:
manonyymi kirjoitti:bfi1864 mitä mieltä olet ohjauksesta verrattuna E92?
Parempi tässä mun makuun, tosin mulla oli E92:ssa vakiovarusteinen ohjaus, joka oli jotenkin jäykkä ja tavallaan jopa tahmea. Tämä on comfort- moodissa tosi kevyt, mutta kuitenkin tunnokas. Sport- moodissa jämptimpi vielä.
E92 ohjaus on tosiaan jäykkä varsinkin hitaassa pyörittelyssä. Tuo isomman auton tuntu voi johtua nelivedosta.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

bfi1864 kirjoitti:
masaf1 kirjoitti:Uijuijui kun on hieno peli, onneksi olkoon! Tohon vielä retrofittinä M-sport-ratti niin on kurvailun mukavuus maksimoitu :D
Jos oikein tarkkaan katsot, autossa on (vakiovarusteena) M-sport- ratti, joskaan ei se uusimman mallinen ;)
wwwoooot miten se tollanen on ollu F20-pre-LCI:ssä :conf: Toihan on saman näkönen ratti ku F20 pre-lci:n normiratti.
Eerote
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 05 Huhti 2012, 22:30
Auto: G05 X5 45e M-Sport -21
Paikkakunta: Imatra

Sanalla sanoen upea! :love:
Estoril blue on kuin tehty tuohon koppaan ja varusteet sisältävät kaiken tarpeellisen.
masaf1 kirjoitti:
bfi1864 kirjoitti:
masaf1 kirjoitti:Uijuijui kun on hieno peli, onneksi olkoon! Tohon vielä retrofittinä M-sport-ratti niin on kurvailun mukavuus maksimoitu :D
Jos oikein tarkkaan katsot, autossa on (vakiovarusteena) M-sport- ratti, joskaan ei se uusimman mallinen ;)
wwwoooot miten se tollanen on ollu F20-pre-LCI:ssä :conf: Toihan on saman näkönen ratti ku F20 pre-lci:n normiratti.
On siinä kehässä huomattava ero f20 vakio rattiin, eri materiaalia, kyhmyt klo: 10:ssä ja 14:ssä ja taitaa olla paksumpikin.
Uudenmallinen M-sport- ratti taidettiin esitellä samaan aikaan F30:sen kanssa, ja tuli saataville myöhemmin myös F20:seen.
ex. G30 530e M-Sport -18 ex.F30 320i xDrive M-Sport -16 ex.F10 520d -12
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

bfi1864 kirjoitti: N55 tässä vetää tosi mukavasti jopa ylärekisterissä ja paikaltaan tämä lähtee kyllä ihan sikana
Eikö vedäkin hienosti :love: Ja toisaalta kiertää kuin pieni eläin loppuun asti :lol: Manuaalivaihteella joutuis oikeesti kepittämään pienillä vaihteilla vauhdikkaasti ja tarkasti.

Mahtava peli, nauti! Kesällä sitten radalle :thuup:

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

Eerote kirjoitti:Sanalla sanoen upea! :love:
Estoril blue on kuin tehty tuohon koppaan ja varusteet sisältävät kaiken tarpeellisen.
masaf1 kirjoitti:
bfi1864 kirjoitti:
Jos oikein tarkkaan katsot, autossa on (vakiovarusteena) M-sport- ratti, joskaan ei se uusimman mallinen ;)
wwwoooot miten se tollanen on ollu F20-pre-LCI:ssä :conf: Toihan on saman näkönen ratti ku F20 pre-lci:n normiratti.
On siinä kehässä huomattava ero f20 vakio rattiin, eri materiaalia, kyhmyt klo: 10:ssä ja 14:ssä ja taitaa olla paksumpikin.
Uudenmallinen M-sport- ratti taidettiin esitellä samaan aikaan F30:sen kanssa, ja tuli saataville myöhemmin myös F20:seen.
Kiitos :drink: Väri omasta mielestä paras tähän koppaan, tosin Valencia orange toinen suosikkini.

Totta, on se ratti ihan erilainen kun vakio, vaikka tosiaan nopeasti vilkaistuna näyttää hyvin samalta. Mulla on sellainen muistikuva, että suunnilleen -14 alkuvuoden tuotannon F20 autoihin tuli uusi M sport- ratti?
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

phuksi kirjoitti:
bfi1864 kirjoitti: N55 tässä vetää tosi mukavasti jopa ylärekisterissä ja paikaltaan tämä lähtee kyllä ihan sikana
Eikö vedäkin hienosti :love: Ja toisaalta kiertää kuin pieni eläin loppuun asti :lol: Manuaalivaihteella joutuis oikeesti kepittämään pienillä vaihteilla vauhdikkaasti ja tarkasti.

Mahtava peli, nauti! Kesällä sitten radalle :thuup:

-p
Kiitos :thuup:
Joo kyllä vetoja löytyy mukavasti. Radallakin tulee varmasti käytyä, kuten edelliselläkin :)
Avatar
alpin_sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
Auto: 320i E90
Paikkakunta: Lohja

Toi on paras väri mun mielestä ja hieno kärry muutenkin ellei pre-facen mulkosilmiä laskettais :lol:
Kunnon lumipyryssä ja miksei vaikka jääradallakin varmaan kiva ja nautinnollinen vehje, ja kuutoskone tuossa luokassa on sellainen harvinaisuus et kyllä kelpaa ajella! Ohjaus jos mikä on sitten makuasia: toiset haluu tosi kevyen, toiset taas tykkää raskaammasta :mus: ...
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Piti tosta vedosta vielä sanoa että konkretisoituu hienosti kun 30 km/h vauhdissa laittaa manuaalilla nelosen pesään, lyö lutkun pohjaan ja antaa olla hetken niin vauhtia onkin 150 km/h samalla vaihteella. Lähtee ihan mukisematta.

Ei toki ihan arkinen ajotilanne mutta kertoo vähän ominaisuuksista.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

phuksi kirjoitti:Piti tosta vedosta vielä sanoa että konkretisoituu hienosti kun 30 km/h vauhdissa laittaa manuaalilla nelosen pesään, lyö lutkun pohjaan ja antaa olla hetken niin vauhtia onkin 150 km/h samalla vaihteella. Lähtee ihan mukisematta.

Ei toki ihan arkinen ajotilanne mutta kertoo vähän ominaisuuksista.

-p
Tuota ei ole tullut kokeiltua vielä, mutta sen verran tuli kokeiltua, että nastarenkailla kosteannihkeällä asfaltilla meni mitattuna alta 5s sataseen. Vielä kun saa kesärenkaat alle ja kehtaa ottaa launch controlin mukaan leikkiin... :cools:
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

Vajaa 10 tkm ja reilu 8 kk takana 'M-lite:lla' - hauska peli edelleen :thuup: Pieniä päivityksiä on tullut tehtyä, mm. keulasta kromit piiloon (munuaiset ja tikut alailmanotoista).
Monen omistamani takavetoisen Bemarin jälkeen epäröin nelivetoa tai oikeastaan sen hauskuuskerrointa kesäolosuhteissa, mutta epäilys oli turhaa. Tämä tuntuu ajossa niin takapainotteiselta, että en ole takavetoa enää osannut kaivata, puhumattakaan pidosta, jolla tämän saa lähtemään paikaltaan ja risteyksistä.
Monesti tulee työmatka tehtyä maaseudun kautta mutkatietä, vaan ihan siitä ajamisen ilosta (kuva).
Ajomoodit tässä mallissa muuttavat autoa todella paljon, comfortilla on mukavan smooth ja hiljainen, eleetön kulkija, sport- ja sport+ moodeissa sen sijaan vaihdoissa ja moottorijarrutuksissa tulee mukavaa burblea ja pauketta, sekä ääni on muutenkin kovempi - sen verran lapsettaa kuitenkin aika ajoin, että tykkään näistä ominaisuuksista. Liitteenä taulukko ajomoodien vaikutuksista eri ominaisuuksiin.
Liitteet
IMG_3369.PNG
IMG_3369.PNG (561.97 KiB) Katsottu 15053 kertaa
IMG_3922.JPG
IMG_3922.JPG (96.98 KiB) Katsottu 15170 kertaa
IMG_3774.JPG
IMG_3774.JPG (120.8 KiB) Katsottu 15170 kertaa
Viimeksi muokannut bfi1864, 01 Syys 2017, 17:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
manonyymi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 38
Liittynyt: 12 Tammi 2015, 12:07
Auto: BMW E92 335cix 2008

bfi1864 kirjoitti: Monen omistamani takavetoisen Bemarin jälkeen epäröin nelivetoa tai oikeastaan sen hauskuuskerrointa kesäolosuhteissa, mutta epäilys oli turhaa. Tämä tuntuu ajossa niin takapainotteiselta, että en ole takavetoa enää osannut kaivata, puhumattakaan pidosta, jolla tämän saa lähtemään paikaltaan ja risteyksistä.
En haluaisi kysellä "kovin" tyhmiä, mutta miten tuo nelivedon takavetopainotteisuus ilmenee mielestäsi kesäolosuhteissa? Eli johtuuko erot oikeasti nelivedon toteutuksista vai sitten itse autoista. Olen itse nimittäin paljon pohtinut tuon nelivedon tarpeellisuutta :conf: . Ymmärän kyllä esim. lumisella parkkipaikalla saa perää sivulle kun taas joku muu nelari ehkä puskee enemmän. Enkä tosiaan tiedä miten e92 mallin xdrive eroaa noista uudemmista, luulisin ettei kovin radikaalisti.
Avatar
SpeedyG
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 51
Liittynyt: 01 Huhti 2017, 11:30

Sama kiinnostaa täälläkin. Vaihdon X-drive malliin ihan pidon vuoksi mutta jos saa vielä hauskuuttakin samalla rahalla..
Ex: E60, F10, F22, M4, F22
M240, F31, 330e, i4 M50
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

manonyymi kirjoitti:
bfi1864 kirjoitti: Monen omistamani takavetoisen Bemarin jälkeen epäröin nelivetoa tai oikeastaan sen hauskuuskerrointa kesäolosuhteissa, mutta epäilys oli turhaa. Tämä tuntuu ajossa niin takapainotteiselta, että en ole takavetoa enää osannut kaivata, puhumattakaan pidosta, jolla tämän saa lähtemään paikaltaan ja risteyksistä.
En haluaisi kysellä "kovin" tyhmiä, mutta miten tuo nelivedon takavetopainotteisuus ilmenee mielestäsi kesäolosuhteissa? Eli johtuuko erot oikeasti nelivedon toteutuksista vai sitten itse autoista. Olen itse nimittäin paljon pohtinut tuon nelivedon tarpeellisuutta :conf: . Ymmärän kyllä esim. lumisella parkkipaikalla saa perää sivulle kun taas joku muu nelari ehkä puskee enemmän. Enkä tosiaan tiedä miten e92 mallin xdrive eroaa noista uudemmista, luulisin ettei kovin radikaalisti.
Pitävällä pinnalla ja oikeastaan liukkaallakaan tämä ei puske yhtään, pikemminkin yliohjaa aavistuksen, toki ei samalla tavalla tietenkään kuin edellinen takavetoinen E92 335i kun mulla oli. Tämä ei tunnu missään ajotilanteessa nelivetoisuudestaan huolimatta etuvetoisen tapaiselta. Ihan nihkeällä asvaltillakin mutkaan mentäessä ja kun kaasun avaa aiemmin, perä nytkähtää inan sivulle, märällä jo oikein reippaastikin, se tuo takavetoisen fiilistä, perusajossahan vedosta on 60% taakse. Perusrakenne xDrivessä lienee samankaltainen kun sulla, mutta saattaa olla kehitystäkin tapahtunut vuosien saatossa tai ainakin tähän malliin on saatu hyvin toimivaksi alustaratkaisut nelivedon kanssa mun makuun.
Viimeksi muokannut bfi1864, 01 Syys 2017, 16:51. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Vastaa Viestiin