F20 LCI 118dA M-sport 2017

Käyttäjät esittelevät autojaan
GiraFFi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 85
Liittynyt: 18 Loka 2011, 13:45
Auto: F20 LCI 118dA M-sport

Tämä lähti vaihdossa:
viewtopic.php?f=32&t=3142

Lukuisien koeajojen ja pohdintojen lopputuloksena tilalle tuli lähes samanlainen kulkine...
Vaihtoehtona oli kaikkea A4, C-sarja, käytetty A6, käytetty 5-sarja osastolta ja VAG hatchbackit tuli katsastettua myös jälleen, mutta eipä sieltä oikein tuntunut löytyvän mitään semmoista mitä 1-sarja ei tarjoaisi tai jopa tekisi paremmin. Hiljaisuutta oli vähän hakusessa, mutta tuntui siltä että pykälää isommista sitä ei vielä saanut ratkaisevasti lisää ja paria pykälää isommat oli sitten, no isoja. Ei vaan tunnu olevan mun juttu ajella moisella laivalla.

Kuvia ei ole saatavilla kun en niitä tajunnut ottaa heti kun auton sai, koska sen jälkeen väritys on ollu enemmän tai vähemmän tasaisen harmaa...

Auto siis tarkemmin jotain tällaista:
F20 Hatchback 118d A Business M Sport
Metalliväri - Estoril Blue
Taittuvat takaistuinten pääntuet (reunapaikat)
Aktiivivakionopeussäädin Stop & Go toiminnolla
Etuistuinten ristiseläntuki, elektronisesti säädettävä
Harman Kardon kaiutinjärjestelmä
Mittariston ajotietokonenäyttö laajennetulla sisällöllä
Sport-ohjausjärjestelmä

Letkulämmitin kiertopumpulla ja sisätilan lämmitin
Maalipinnan käsittely
Ruostesuojaus ja äänieristyskäsittely

Kesärenkaat perus M-sport pakettiin kuuluva sekarengastus 17" vanteilla Bridgestone Potenza S001 (RFT)
Talvirenkaat Nokian R2 kitkat 17" vanteilla (RFT)


Ensimmäiset fiilikset autosta: tuntuupa se erilaiselle kuin aiempi!
Vaikka badge perässä onkin sama niin paljon on toisaalta muuttunut. M-sport alusta, sport-ohjaus ja pykälää isommat renkaat suurimpina. Niillä vähäisillä kilometreillä mitä on ajettuna myös moottori ja vaihteisto tuntuvat saaneen ainakin softa puolelle muutoksia. Paikoitellen mennään reilusti pienemmillä kierroksilla kuin aiemmin. Laatikon oppiminen tuntuu myös vielä olevan kesken kun luistaa hulluna 1 ja 2 vaihteilla, mutta menee parempaan suuntaan kokoajan.

Suurin ajettavuuteen liittyvä ihmetyksen aiheuttaja on ohjauksen huono palautus. Nokialaisilla voi olla oma tekijänsä sen kanssa, mutta toisaalta ei tunnu muuttuvan miksikään rengaspaineita säätämällä. Kävin tätä jo näyttämässä marmorilla, mutta ei osanneet ottaa sielläkään kantaa asiaan. Renkaitten kulmat kuulemma tarkastivat ja ne pitäisi olla kunnossa. Odottelemme lisää inffoa mielenkiinnolla. Sport-ohjaus on tässä se suurin erilainen asia, mutta toivottavasti tämä olematon palautus, varsinkin keskialueella, ei ole sen ominaisuus...

Myös kova rengasmelu kitkarenkaista hämmentää, mutta ehkä se sitten pitää vaan pistää runflattien piikkiin... Olisi pitänyt kammeta enemmän että olisi saanut kerrasta kunnon renkaat alle!

Suurimmat syyt vaihtoon olivat aktiivi vakkari ja penkin ristiseläntuki (se on välillä pienestä kiinni :rolle: ). Nämä tuntuvat juuri siltä kuin oli hakusessakin! H/K kuulostaa edelleen yhtä hyvältä ja pieniä ulkonäkö juttuja tuli M-sport paketin myötä sen verran ulos ja sisälle, että näyttää taas tuoreelta, vaikka kaikki onkin aika samalla tavalla kuin aiemmassa.

Vielä kun saisi nuo ajettavuuteen ja mukavuuteen liittyvät asiat hanskaan niin hyvältä vaikuttaa.
Seuraava veikkaus onkin kesärenkaiden kanssa että lähteäkkö yrittämään noilla orggis runflateilla vai vaihtaakko ne suosiolla normi renkaisiin jo etukäteen. Pitää varmaan kysellä saako noista rungrapeista hyvistystä jostain liikkeestä.
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Mulla on myös tuo sport ohjaus 120Xd:ssä. Siinä palauttaa normaalisti ainakin 16 ei RF R2:lla. Ohjaus on minusta oikein hyvä , mukavan nopea parkkipaikalla ja sopivan kevyeksi tehostettu.

Rengasmelu ei valitettavasti mene pelkästään RFT:n piikkiin , omat R2 myös tosi äänekkäät karkealla pinnalla.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Ajelin viime kesän lopun noilla samoilla kesärenkailla. Ihan hyvät ja hiljaset mun mielestä. Mulla kans 17" M-sekarengastus.

Mulla kans mukautuva sport-ohjaus, enpä oo huomannu ettei palauttelia. Alla Hkpl8 17" rft, paineet edessä 2,5 ja takana 2,8 bar. Hyvin palautteli kesärenkaillakin.

Jos haluut verrata, niin ajele Lohjalle. Mulla 7 tkm muttarissa joten ei oo vielä kovin kulunutkaan.
GiraFFi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 85
Liittynyt: 18 Loka 2011, 13:45
Auto: F20 LCI 118dA M-sport

Hienoa kuulla kommentteja muilta!

Kummallakin kommentoineella näyttäisi tosin olevan x-drive, mikä voisi teoriassa auttaa ohjauksen palauttamisessa, koska ainakin jollain tasolla myös eturenkaat on vetävät.

Mulla ei siis keskialueella palauta ohjaus ollenkaan, jos on tasainen tie. Maantiellä ei montaa semmoista mutkaa ole missä pitäisi alun ratin kääntämisen jälkeen pitää ratista kiinni, vaan auto kääntyy vaikka mihin asti sitä tasaista tahtia mihin ratin asettaa... Ei tuo kyllä noin pitäisi toimia. Epätasaisella tuntuu että tärinä (tjsp) kääntää renkaat kyllä suoraan, mutta melko rauhalliselta tuntuu sekin aiempaan verrattuna.

Pitää siis yrittää olla jyrkkänä huollon suuntaan että jotainhan tuossa on vialla. Vielä ei ole kuulunut mitään.


Ehkäpä en sitten vielä hylkää kesärenkaita vaan lähden kokeilemaan niillä, koska on edes yksi positiivinenkin kokemus aiheesta :)
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Jos et tykkää niin myy mulle vararenkaiks jollain naurettavan halvalla hinnalla pelkät gummit siis ;)

Mulla kyllä menee suoraan ilman käsiä todella hyvin, mut toki kyllähän 40% vetoa etupyörillä varmasti edesauttaa sitä, että ratti pyrkii suoraan aina jos on veto päällä. Pitääpä kokeilla eco pron coastingilla ilman vetoja pysyyks ratti vinossa jos sen laittaa vinoon...
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Tuli testattua tuo palautus rullauksen aikana , ratti kyllä palautuu keskiasentoon vapaallakin mentäessä.
Vastaa Viestiin