Tervehdys kaikille, uuden auton myötä sain aikaiseksi kirjautumisen tännekin. Pitkään on toisten tarinoita seurattu, joten päätin jakaa omanikin.
Ensimmäinen E60 koukutti noin vuosikymmen sitten, tosin siirtyminen silloisesta Seatista ei vaatinut suuria ponnistuksia, mutta siitä alkoi merkkiuskollisuus. Parin vuoden käytön jälkeen tilasin Keravan autosalvasta F10, mikä oli silloisen perheen tarpeisiin juuri sopiva ja mukava tuolla olikin ajella. Matkaa kesti lähes viisi vuotta ilman mitään murheita. Väliin mahtuu leasing-autoilua F22 muutama vuosi, ja nyt sopimuksen päätyttyä oli tarkoitus tilata M240 xDrive. Nykyisiin tarpeisiini coupe mallin autot ovat parhaita. Kaikki tarvittavat speksit oli jo ruksattu kun homma meni täysin uusiksi. Sattamalta huomasin ilmoituksen vähän käytetystä M4, mikä on viettänyt pari aiempaa vuotta Tampereen seudulla. Auton taustat selvitettiin tarkasti, valvottiin muutama yö, väännettiin hintaa hetken ja auto talliin.
Pidin aiempaa F22 ajettavuudeltaan parempana, hiljaisempana ja muutenkin näppärämpänä kuin F10, ja ajattelin ettei tästä voi paljon parantaa. Koeajossa on ollut oikeastaan kaikki mallit poislukien maasturit ja tila-autot. M-sarjasta ajossa ollut M235 ja M2. Reilu vuosi sitten kävin katsomassa jo maahantuojan esittelytiloissa Vantaalla ollutta M2 ja kaupanteko oli todella lähellä mutta päätin kuitenkin malttaa koeajoon asti. Kun hetki sitten koitti oli odotukset kovat mutta pettymys vielä kovempi. Ajettavuus kohdillaan mutta en voi kuvitella kyseistä laitetta jokapäiväiseen ajoon. Sisämelu renkaista oli järkyttävää ja desibelimittari näytti kipurajalukemia, ja siltä se tuntuikin.
M4 koeajoon olin asennoitunut varauksella, lähinnä melun suhteen koska se on minulle tärkeä asia. Lopputulos olikin positiivinen, autossa pystyy keskustelemaan ja puhumaan puhelimeen normaalisti ja HK tuottama musiikki soi puhtaasti. Vaikka autoa pystyy säätämään monipuolisesti on pysyväisvaikutelma sporttinen, brutaali, kulmikas...ja ihan pirun nopea mutkissa ja suoralla. Ihan täysi kymppi. Ensitöikseni kytkin aktiivisen pakoäänien tuoton kaiuttimiin pois, nyt auton äänet tulee luonnollisesti sieltä mistä pitääkin ja kabiini on hiljaisempi.
Muutama kuva liitteenä. On mainittava etten olisi ikinä ostanut Austin Yellow väristä autoa nettikuvien perusteella, mutta livenä on makea ( kuka tykkää mistäkin )
M4 F82
Ihan mielenkiinnosta, millainen jobi? Softalla joku ruksi pois päältä jostain valikosta?SpeedyG kirjoitti:...Ensitöikseni kytkin aktiivisen pakoäänien tuoton kaiuttimiin pois, nyt auton äänet tulee luonnollisesti sieltä mistä pitääkin ja kabiini on hiljaisempi...
En itse ymmärrä ollenkaan miks ylipäätään pitää keinotekoisesti tehdä auton sisälle sellaista ihme pörinää? Mitä urheilullista siinä oikein on, reikien poraaminen pakoputkiin piti jäädä jo 80 luvulle...
- VeeMatti
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 159
- Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
- Auto: F01 740D xDrive Individual
- Paikkakunta: Espoo
Onneksi olkoon, hieno peli.
Olikos toi Autoskeskus Airportista?
Olikos toi Autoskeskus Airportista?
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
Homma vei noin 10min, youtubesta löytyy video esim haulla: M4 active soundHavis kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, millainen jobi? Softalla joku ruksi pois päältä jostain valikosta?SpeedyG kirjoitti:...Ensitöikseni kytkin aktiivisen pakoäänien tuoton kaiuttimiin pois, nyt auton äänet tulee luonnollisesti sieltä mistä pitääkin ja kabiini on hiljaisempi...
En itse ymmärrä ollenkaan miks ylipäätään pitää keinotekoisesti tehdä auton sisälle sellaista ihme pörinää? Mitä urheilullista siinä oikein on, reikien poraaminen pakoputkiin piti jäädä jo 80 luvulle...
Ex: E60, F10, F22, M4, F22
M240, F31, 330e, i4 M50
M240, F31, 330e, i4 M50
Kyllä, näin olen asian kokenut. Aikaisempi E60 oli myös hiljaisempi kuin F10, uudesta mallista ei ole tietoa. Pitää mainita myös että runflätit saa jättää kauppaanstatic kirjoitti:Itselläni myös tuo ajomelu (rengasmelu) on erittäin tärkeä kriteeri. Ymmärsinkö oikein että pidin 5-sarjalaista äänekkäämpänä kuin 2-sarjan coupé?
Ex: E60, F10, F22, M4, F22
M240, F31, 330e, i4 M50
M240, F31, 330e, i4 M50
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Kyllä on komea peli - onnea uudesta kulkineesta!
Pistetään hieman päivitystä kun pari tuhatta on nyt tullut ajettua. Meno maistuu, keskikulutuksen ollessa 8,8l/100km. Sallii yllättävän paljon kaasun käyttöä eikä lukemat nouse tuon korkeammalle, eli positiivinen asia. Kommentoin aiemmin jäsen ///Markon ongelmista M240 puoltamisesta, tässäkin on samoja elkeitä. Voisi ennemminkin puhua "vetelystä" mikä joutuu mm. vääntöjäykästä korista, tien urista ja reikaiden erilaisista sivuttaisvoimista, jonka huomaa esim ajettaessa suojatien maalausten yli. Eli summaten, huonolla pinnalla levoton. Renkaiden vaihtoa ajatellen, nykyiset M-mallit ainakin USA.ssa taitavat tulla Contin renkailla ja palaute on ollut varovaisen positiivista. On kuulemma hiljaisemmat, vähemmän jyristävät ja pitoakin riittämiin, joten ovat hyvänä vaihtoehtona.
Ärsyttävin asia mihin olen törmännyt on auton sisäosien ritinät ja ratinat. Alusta on kova ja tiet ihan paskoja niin ei paikat pysy kiinni. Autosta olen irrottanut molemmat ovipaneelit, keskikonsolin ja muita erinäisiä pikkuosia aina tarpeen mukaan, nyt alkaa olemaan mukava ja hiljainen. Huoltoon noista on turha valittaa, saa vain valohoitoa. Ulkolaisia foorumeita lukeneena voin sanoa että on kansanvaiva M autoissa, löytyy pitkiä tarinoita ja enimmäkseen valitusta kuinka näin kallis auto voi olla "huonolaatuinen" tässä suhteessa. Toisaalta löytyy myös paljon hyviä videoita ja kuvia ongelmien ratkaisuun, ja auton parissa puuhaaminen ainakin minulle on vain mukavaa hermolepoa.
Ärsyttävin asia mihin olen törmännyt on auton sisäosien ritinät ja ratinat. Alusta on kova ja tiet ihan paskoja niin ei paikat pysy kiinni. Autosta olen irrottanut molemmat ovipaneelit, keskikonsolin ja muita erinäisiä pikkuosia aina tarpeen mukaan, nyt alkaa olemaan mukava ja hiljainen. Huoltoon noista on turha valittaa, saa vain valohoitoa. Ulkolaisia foorumeita lukeneena voin sanoa että on kansanvaiva M autoissa, löytyy pitkiä tarinoita ja enimmäkseen valitusta kuinka näin kallis auto voi olla "huonolaatuinen" tässä suhteessa. Toisaalta löytyy myös paljon hyviä videoita ja kuvia ongelmien ratkaisuun, ja auton parissa puuhaaminen ainakin minulle on vain mukavaa hermolepoa.
Ex: E60, F10, F22, M4, F22
M240, F31, 330e, i4 M50
M240, F31, 330e, i4 M50
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Häijyn näköinen laite! Tykkään tuosta väristäkin vaikka rohkeus ei riittäisi itselle keltaista laittaa. Vaatii varmasti itsekuria että malttaa pitää vauhdin alle 120km/h meidän moottoriteillä. Teiden kunto Suomessa tällä hetkellä on kyllä sitä luokkaa että mitä hitaammin sen parempi. Kesällä tilanne muuttuu täysin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Ei tartte hävetä tuota väriä (eikä kyllä autoa muutenkaan, onhan tuollainen epäilemättä makea laite). Viikonloppuna osui silmään samanvärinen auto ja onhan se jotain ihan muuta kuin mikään harmaan sävy, todella komea.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Missä näit auton, maahantuojan mukaan näitä on myyty tasan kaksi ?Aero kirjoitti:Ei tartte hävetä tuota väriä (eikä kyllä autoa muutenkaan, onhan tuollainen epäilemättä makea laite). Viikonloppuna osui silmään samanvärinen auto ja onhan se jotain ihan muuta kuin mikään harmaan sävy, todella komea.
Ex: E60, F10, F22, M4, F22
M240, F31, 330e, i4 M50
M240, F31, 330e, i4 M50
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Nordschleifella. Ei ollut suomikilpiä...
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
Erittäin maukas peli!! Kelpais tännekin.
Onko tuossa sähkösesti säädettävää alustaa? Mukavuuttahan saa sillä, mutta teiden huonolle kunnolle me emme mahda mitään vaikka kuinka maksetaan.
Jyrisyttävät renkaat kera karkean tien saa ajan kanssa monet kiinnitykset sisustan osissa antautumaan ja löystymään, tuloksena räminää. Eiköhän nuo kiinnitykset voisi tehdä tukevammin. 5-sarja ei rämise, (toivottavasti ei mun tulevakaan vitonen sitä tee).
Sitä en tiedä, onko M:sä jotenkin vähemmän kiinnitetty huomiota näihin asioihin koska ovat urheiluautoja? Näinhän ei saisi missään nimessä olla!
Onko tuossa sähkösesti säädettävää alustaa? Mukavuuttahan saa sillä, mutta teiden huonolle kunnolle me emme mahda mitään vaikka kuinka maksetaan.
Jyrisyttävät renkaat kera karkean tien saa ajan kanssa monet kiinnitykset sisustan osissa antautumaan ja löystymään, tuloksena räminää. Eiköhän nuo kiinnitykset voisi tehdä tukevammin. 5-sarja ei rämise, (toivottavasti ei mun tulevakaan vitonen sitä tee).
Sitä en tiedä, onko M:sä jotenkin vähemmän kiinnitetty huomiota näihin asioihin koska ovat urheiluautoja? Näinhän ei saisi missään nimessä olla!
Autossa on adaptiivinen alusta mutta sillä varusteella ei ole vaikutusta äänimaailmaan tai räminöihin. Löysimmilläänkin alusta on kova ja omasta mielestä alustan säätöä en edes tarvitse. Suurempi vaikutus ajettavuuteen tulee muista säädöistä ( ohjaus- kaasun- ja vaihteiston vaste )Mosku kirjoitti:Erittäin maukas peli!! Kelpais tännekin.
Onko tuossa sähkösesti säädettävää alustaa? Mukavuuttahan saa sillä, mutta teiden huonolle kunnolle me emme mahda mitään vaikka kuinka maksetaan.
Jyrisyttävät renkaat kera karkean tien saa ajan kanssa monet kiinnitykset sisustan osissa antautumaan ja löystymään, tuloksena räminää. Eiköhän nuo kiinnitykset voisi tehdä tukevammin. 5-sarja ei rämise, (toivottavasti ei mun tulevakaan vitonen sitä tee).
Sitä en tiedä, onko M:sä jotenkin vähemmän kiinnitetty huomiota näihin asioihin koska ovat urheiluautoja? Näinhän ei saisi missään nimessä olla!
Eihän tuota varmasti tahallaan olla sisätiloiltaan huonoksi tehty, on enemmänkin sivuoire, minkä voi pienellä vaivalla itse korjata.
Ex: E60, F10, F22, M4, F22
M240, F31, 330e, i4 M50
M240, F31, 330e, i4 M50
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 199
- Liittynyt: 24 Maalis 2011, 21:38
- Auto: M3 F80,i4 M50 G26,320d xdrive G20,320d xdrive G20
- Paikkakunta: Vantaa
Joo itse lukenut samaa topikkia ja ajatellut mielessä että ajaisitpa M3/M4 niin sit vasta huomaisi mitä on vetely. Tosin mulla on radalla "pilatut" ja loppuun ajetut misukat, niin niistä tulee osa. Ens viikolla uudet renkaat huollossa alle ja sit mä kyl tilasin eilen uuden setin vanteita renkaineenkin...SpeedyG kirjoitti:Kommentoin aiemmin jäsen ///Markon ongelmista M240 puoltamisesta, tässäkin on samoja elkeitä. Voisi ennemminkin puhua "vetelystä" mikä joutuu mm. vääntöjäykästä korista, tien urista ja reikaiden erilaisista sivuttaisvoimista, jonka huomaa esim ajettaessa suojatien maalausten yli. Eli summaten, huonolla pinnalla levoton.
Hyvä väri Oot pari kertaa tullutkin tässä Vantaalla vastaan.SpeedyG kirjoitti:Väri kyllä herättää huomiota, enimmäkseen positiivista. On parhaimmillaan iltahämärässä katuvalojen loisteessa, alkuun huomio jopa nolostutti mutta kaikkeen tottuu.
Eilen tuli tämä toinen vastaan Tikkurilassa.SpeedyG kirjoitti:Missä näit auton, maahantuojan mukaan näitä on myyty tasan kaksi ?
560hv/780nm & 544hv/795nm & 239hv/504nm & 239hv/504nm
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Minullakin on nyt alkanut kartturin oven koristelista ritisemään, varmaan samasta syystä. Hiljenee hetkeksi kun painaa sormella. Onko ongelmaan joku helppo ja riskitön (lue: paikkoja rikkomaton) tee-se-itse ohje/konsti?SpeedyG kirjoitti:Ärsyttävin asia mihin olen törmännyt on auton sisäosien ritinät ja ratinat. Alusta on kova ja tiet ihan paskoja niin ei paikat pysy kiinni. Autosta olen irrottanut molemmat ovipaneelit, keskikonsolin ja muita erinäisiä pikkuosia aina tarpeen mukaan, nyt alkaa olemaan mukava ja hiljainen. Huoltoon noista on turha valittaa, saa vain valohoitoa. Ulkolaisia foorumeita lukeneena voin sanoa että on kansanvaiva M autoissa, löytyy pitkiä tarinoita ja enimmäkseen valitusta kuinka näin kallis auto voi olla "huonolaatuinen" tässä suhteessa. Toisaalta löytyy myös paljon hyviä videoita ja kuvia ongelmien ratkaisuun, ja auton parissa puuhaaminen ainakin minulle on vain mukavaa hermolepoa.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)