Avatar
SpeedyG
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 01 Huhti 2017, 08:30

M4 F82

ViestiKirjoittaja SpeedyG » 01 Huhti 2017, 09:27

Tervehdys kaikille, uuden auton myötä sain aikaiseksi kirjautumisen tännekin. Pitkään on toisten tarinoita seurattu, joten päätin jakaa omanikin.

Ensimmäinen E60 koukutti noin vuosikymmen sitten, tosin siirtyminen silloisesta Seatista ei vaatinut suuria ponnistuksia, mutta siitä alkoi merkkiuskollisuus. Parin vuoden käytön jälkeen tilasin Keravan autosalvasta F10, mikä oli silloisen perheen tarpeisiin juuri sopiva ja mukava tuolla olikin ajella. Matkaa kesti lähes viisi vuotta ilman mitään murheita. Väliin mahtuu leasing-autoilua F22 muutama vuosi, ja nyt sopimuksen päätyttyä oli tarkoitus tilata M240 xDrive. Nykyisiin tarpeisiini coupe mallin autot ovat parhaita. Kaikki tarvittavat speksit oli jo ruksattu kun homma meni täysin uusiksi. Sattamalta huomasin ilmoituksen vähän käytetystä M4, mikä on viettänyt pari aiempaa vuotta Tampereen seudulla. Auton taustat selvitettiin tarkasti, valvottiin muutama yö, väännettiin hintaa hetken ja auto talliin.

Pidin aiempaa F22 ajettavuudeltaan parempana, hiljaisempana ja muutenkin näppärämpänä kuin F10, ja ajattelin ettei tästä voi paljon parantaa. Koeajossa on ollut oikeastaan kaikki mallit poislukien maasturit ja tila-autot. M-sarjasta ajossa ollut M235 ja M2. Reilu vuosi sitten kävin katsomassa jo maahantuojan esittelytiloissa Vantaalla ollutta M2 ja kaupanteko oli todella lähellä mutta päätin kuitenkin malttaa koeajoon asti. Kun hetki sitten koitti oli odotukset kovat mutta pettymys vielä kovempi. Ajettavuus kohdillaan mutta en voi kuvitella kyseistä laitetta jokapäiväiseen ajoon. Sisämelu renkaista oli järkyttävää ja desibelimittari näytti kipurajalukemia, ja siltä se tuntuikin.

M4 koeajoon olin asennoitunut varauksella, lähinnä melun suhteen koska se on minulle tärkeä asia. Lopputulos olikin positiivinen, autossa pystyy keskustelemaan ja puhumaan puhelimeen normaalisti ja HK tuottama musiikki soi puhtaasti. Vaikka autoa pystyy säätämään monipuolisesti on pysyväisvaikutelma sporttinen, brutaali, kulmikas...ja ihan pirun nopea mutkissa ja suoralla. Ihan täysi kymppi. Ensitöikseni kytkin aktiivisen pakoäänien tuoton kaiuttimiin pois, nyt auton äänet tulee luonnollisesti sieltä mistä pitääkin ja kabiini on hiljaisempi.

Muutama kuva liitteenä. On mainittava etten olisi ikinä ostanut Austin Yellow väristä autoa nettikuvien perusteella, mutta livenä on makea ( kuka tykkää mistäkin )
Liitteet
01.jpg
01.jpg (79.12 KiB) Katsottu 2505 kertaa
02.jpg
02.jpg (71.91 KiB) Katsottu 2505 kertaa
03.jpg
03.jpg (88.14 KiB) Katsottu 2505 kertaa
Ex: E60, F10, F22, F82
nyk. F22
tuleva F22 M240 X-drive

Avatar
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Syys 2011, 04:12
Auto: F20 M135i xDrive -14
Paikkakunta: Turku

Re: M4 F82

ViestiKirjoittaja bfi1864 » 01 Huhti 2017, 09:31

Oho! Perfect..
Makea laite :thup:
Ja väri juuri se mikä kuuluukin.

Kokemuksia ajosta lisää?

jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 220
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 15:28
Auto: X5 xDrive40e

Re: M4 F82

ViestiKirjoittaja jva » 01 Huhti 2017, 11:55

Parasta BMW M:ää mitä voi olla - onnittelut!

Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 627
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:54

Re: M4 F82

ViestiKirjoittaja Havis » 01 Huhti 2017, 13:15

SpeedyG kirjoitti:...Ensitöikseni kytkin aktiivisen pakoäänien tuoton kaiuttimiin pois, nyt auton äänet tulee luonnollisesti sieltä mistä pitääkin ja kabiini on hiljaisempi...


Ihan mielenkiinnosta, millainen jobi? Softalla joku ruksi pois päältä jostain valikosta?

En itse ymmärrä ollenkaan miks ylipäätään pitää keinotekoisesti tehdä auton sisälle sellaista ihme pörinää? Mitä urheilullista siinä oikein on, reikien poraaminen pakoputkiin piti jäädä jo 80 luvulle...

Avatar
VeeMatti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 159
Liittynyt: 03 Joulu 2012, 19:03
Auto: F10 530dA
Paikkakunta: Espoo

Re: M4 F82

ViestiKirjoittaja VeeMatti » 01 Huhti 2017, 14:19

Onneksi olkoon, hieno peli.
Olikos toi Autoskeskus Airportista?
Exät:
F10 520DA Business, F10 520DA xDrive Business Exclusive Edition
Mopot:
Kawasaki ZZR1400 Gen2 "Kermit"

"Trust your instincts, be yourself"

static
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 91
Liittynyt: 27 Joulu 2011, 16:49

Re: M4 F82

ViestiKirjoittaja static » 01 Huhti 2017, 14:50

Itselläni myös tuo ajomelu (rengasmelu) on erittäin tärkeä kriteeri. Ymmärsinkö oikein että pidin 5-sarjalaista äänekkäämpänä kuin 2-sarjan coupé?

Avatar
SpeedyG
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 01 Huhti 2017, 08:30

Re: M4 F82

ViestiKirjoittaja SpeedyG » 01 Huhti 2017, 18:57

Havis kirjoitti:
SpeedyG kirjoitti:...Ensitöikseni kytkin aktiivisen pakoäänien tuoton kaiuttimiin pois, nyt auton äänet tulee luonnollisesti sieltä mistä pitääkin ja kabiini on hiljaisempi...


Ihan mielenkiinnosta, millainen jobi? Softalla joku ruksi pois päältä jostain valikosta?

En itse ymmärrä ollenkaan miks ylipäätään pitää keinotekoisesti tehdä auton sisälle sellaista ihme pörinää? Mitä urheilullista siinä oikein on, reikien poraaminen pakoputkiin piti jäädä jo 80 luvulle...


Homma vei noin 10min, youtubesta löytyy video esim haulla: M4 active sound
Ex: E60, F10, F22, F82
nyk. F22
tuleva F22 M240 X-drive

Avatar
SpeedyG
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 01 Huhti 2017, 08:30

Re: M4 F82

ViestiKirjoittaja SpeedyG » 01 Huhti 2017, 19:01

static kirjoitti:Itselläni myös tuo ajomelu (rengasmelu) on erittäin tärkeä kriteeri. Ymmärsinkö oikein että pidin 5-sarjalaista äänekkäämpänä kuin 2-sarjan coupé?


Kyllä, näin olen asian kokenut. Aikaisempi E60 oli myös hiljaisempi kuin F10, uudesta mallista ei ole tietoa. Pitää mainita myös että runflätit saa jättää kauppaan ;)
Ex: E60, F10, F22, F82
nyk. F22
tuleva F22 M240 X-drive

Avatar
SpeedyG
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 01 Huhti 2017, 08:30

Re: M4 F82

ViestiKirjoittaja SpeedyG » 01 Huhti 2017, 19:02

VeeMatti kirjoitti:Onneksi olkoon, hieno peli.
Olikos toi Autoskeskus Airportista?

Kiitos, kyllä oli.
Ex: E60, F10, F22, F82
nyk. F22
tuleva F22 M240 X-drive

VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1039
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 12:05
Auto: F10 520d xDrive 2014
Nissan Juke Nismo RS 4wd 2015

Re: M4 F82

ViestiKirjoittaja VolvostaBemariin » 02 Huhti 2017, 07:02

Kyllä on komea peli - onnea uudesta kulkineesta!

Avatar
SpeedyG
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 01 Huhti 2017, 08:30

Re: M4 F82

ViestiKirjoittaja SpeedyG » 13 Huhti 2017, 14:51

Pistetään hieman päivitystä kun pari tuhatta on nyt tullut ajettua. Meno maistuu, keskikulutuksen ollessa 8,8l/100km. Sallii yllättävän paljon kaasun käyttöä eikä lukemat nouse tuon korkeammalle, eli positiivinen asia. Kommentoin aiemmin jäsen ///Markon ongelmista M240 puoltamisesta, tässäkin on samoja elkeitä. Voisi ennemminkin puhua "vetelystä" mikä joutuu mm. vääntöjäykästä korista, tien urista ja reikaiden erilaisista sivuttaisvoimista, jonka huomaa esim ajettaessa suojatien maalausten yli. Eli summaten, huonolla pinnalla levoton. Renkaiden vaihtoa ajatellen, nykyiset M-mallit ainakin USA.ssa taitavat tulla Contin renkailla ja palaute on ollut varovaisen positiivista. On kuulemma hiljaisemmat, vähemmän jyristävät ja pitoakin riittämiin, joten ovat hyvänä vaihtoehtona.

Ärsyttävin asia mihin olen törmännyt on auton sisäosien ritinät ja ratinat. Alusta on kova ja tiet ihan paskoja niin ei paikat pysy kiinni. Autosta olen irrottanut molemmat ovipaneelit, keskikonsolin ja muita erinäisiä pikkuosia aina tarpeen mukaan, nyt alkaa olemaan mukava ja hiljainen. Huoltoon noista on turha valittaa, saa vain valohoitoa. Ulkolaisia foorumeita lukeneena voin sanoa että on kansanvaiva M autoissa, löytyy pitkiä tarinoita ja enimmäkseen valitusta kuinka näin kallis auto voi olla "huonolaatuinen" tässä suhteessa. Toisaalta löytyy myös paljon hyviä videoita ja kuvia ongelmien ratkaisuun, ja auton parissa puuhaaminen ainakin minulle on vain mukavaa hermolepoa.
Ex: E60, F10, F22, F82
nyk. F22
tuleva F22 M240 X-drive

Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1633
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 08:43
Auto: M550d F11 lci

Re: M4 F82

ViestiKirjoittaja ///Marko » 13 Huhti 2017, 15:39

Häijyn näköinen laite! Tykkään tuosta väristäkin vaikka rohkeus ei riittäisi itselle keltaista laittaa. Vaatii varmasti itsekuria että malttaa pitää vauhdin alle 120km/h meidän moottoriteillä. Teiden kunto Suomessa tällä hetkellä on kyllä sitä luokkaa että mitä hitaammin sen parempi. Kesällä tilanne muuttuu täysin.
Ex: E28 520i, E28 520i, E30 316, E30 323i, E30 316 lci, E30 318i lci, E46 320d, E90 320dA lci, E90 320dA xDrive Edition sport lci, F31 328iA xDrive M-sport, F25 X3 35dA M-sport, F20 M140i xDrive

Avatar
SpeedyG
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 01 Huhti 2017, 08:30

Re: M4 F82

ViestiKirjoittaja SpeedyG » 13 Huhti 2017, 15:49

Väri kyllä herättää huomiota, enimmäkseen positiivista. On parhaimmillaan iltahämärässä katuvalojen loisteessa, alkuun huomio jopa nolostutti mutta kaikkeen tottuu.
Ex: E60, F10, F22, F82
nyk. F22
tuleva F22 M240 X-drive

Avatar
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 615
Liittynyt: 14 Marras 2011, 14:10
Auto: 325i e93
9000 CD
350i DHC
Paikkakunta: Janakkala

Re: M4 F82

ViestiKirjoittaja Aero » 13 Huhti 2017, 16:58

Ei tartte hävetä tuota väriä (eikä kyllä autoa muutenkaan, onhan tuollainen epäilemättä makea laite). Viikonloppuna osui silmään samanvärinen auto ja onhan se jotain ihan muuta kuin mikään harmaan sävy, todella komea.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence

Avatar
SpeedyG
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 01 Huhti 2017, 08:30

Re: M4 F82

ViestiKirjoittaja SpeedyG » 13 Huhti 2017, 17:19

Aero kirjoitti:Ei tartte hävetä tuota väriä (eikä kyllä autoa muutenkaan, onhan tuollainen epäilemättä makea laite). Viikonloppuna osui silmään samanvärinen auto ja onhan se jotain ihan muuta kuin mikään harmaan sävy, todella komea.

Missä näit auton, maahantuojan mukaan näitä on myyty tasan kaksi ?
Ex: E60, F10, F22, F82
nyk. F22
tuleva F22 M240 X-drive

Avatar
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 615
Liittynyt: 14 Marras 2011, 14:10
Auto: 325i e93
9000 CD
350i DHC
Paikkakunta: Janakkala

Re: M4 F82

ViestiKirjoittaja Aero » 13 Huhti 2017, 17:39

Nordschleifella. Ei ollut suomikilpiä...
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence

Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 721
Liittynyt: 08 Elo 2010, 06:34
Auto: G30 520dA xDrive luxury -17
Paikkakunta: Uleåborg

Re: M4 F82

ViestiKirjoittaja Mosku » 14 Huhti 2017, 06:13

Erittäin maukas peli!! Kelpais tännekin.
Onko tuossa sähkösesti säädettävää alustaa? Mukavuuttahan saa sillä, mutta teiden huonolle kunnolle me emme mahda mitään vaikka kuinka maksetaan.
Jyrisyttävät renkaat kera karkean tien saa ajan kanssa monet kiinnitykset sisustan osissa antautumaan ja löystymään, tuloksena räminää. Eiköhän nuo kiinnitykset voisi tehdä tukevammin. 5-sarja ei rämise, (toivottavasti ei mun tulevakaan vitonen sitä tee).
Sitä en tiedä, onko M:sä jotenkin vähemmän kiinnitetty huomiota näihin asioihin koska ovat urheiluautoja? Näinhän ei saisi missään nimessä olla!
Ex: F10 520xda lci, e60 530iA jne. aina ollut BMW...

Avatar
SpeedyG
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 01 Huhti 2017, 08:30

Re: M4 F82

ViestiKirjoittaja SpeedyG » 14 Huhti 2017, 07:09

Mosku kirjoitti:Erittäin maukas peli!! Kelpais tännekin.
Onko tuossa sähkösesti säädettävää alustaa? Mukavuuttahan saa sillä, mutta teiden huonolle kunnolle me emme mahda mitään vaikka kuinka maksetaan.
Jyrisyttävät renkaat kera karkean tien saa ajan kanssa monet kiinnitykset sisustan osissa antautumaan ja löystymään, tuloksena räminää. Eiköhän nuo kiinnitykset voisi tehdä tukevammin. 5-sarja ei rämise, (toivottavasti ei mun tulevakaan vitonen sitä tee).
Sitä en tiedä, onko M:sä jotenkin vähemmän kiinnitetty huomiota näihin asioihin koska ovat urheiluautoja? Näinhän ei saisi missään nimessä olla!

Autossa on adaptiivinen alusta mutta sillä varusteella ei ole vaikutusta äänimaailmaan tai räminöihin. Löysimmilläänkin alusta on kova ja omasta mielestä alustan säätöä en edes tarvitse. Suurempi vaikutus ajettavuuteen tulee muista säädöistä ( ohjaus- kaasun- ja vaihteiston vaste )
Eihän tuota varmasti tahallaan olla sisätiloiltaan huonoksi tehty, on enemmänkin sivuoire, minkä voi pienellä vaivalla itse korjata.
Ex: E60, F10, F22, F82
nyk. F22
tuleva F22 M240 X-drive

335i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 124
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 19:38
Auto: BMW M3 F80

Re: M4 F82

ViestiKirjoittaja 335i » 14 Huhti 2017, 07:12

SpeedyG kirjoitti:Kommentoin aiemmin jäsen ///Markon ongelmista M240 puoltamisesta, tässäkin on samoja elkeitä. Voisi ennemminkin puhua "vetelystä" mikä joutuu mm. vääntöjäykästä korista, tien urista ja reikaiden erilaisista sivuttaisvoimista, jonka huomaa esim ajettaessa suojatien maalausten yli. Eli summaten, huonolla pinnalla levoton.


Joo itse lukenut samaa topikkia ja ajatellut mielessä että ajaisitpa M3/M4 niin sit vasta huomaisi mitä on vetely. Tosin mulla on radalla "pilatut" ja loppuun ajetut misukat, niin niistä tulee osa. Ens viikolla uudet renkaat huollossa alle ja sit mä kyl tilasin eilen uuden setin vanteita renkaineenkin...

SpeedyG kirjoitti:Väri kyllä herättää huomiota, enimmäkseen positiivista. On parhaimmillaan iltahämärässä katuvalojen loisteessa, alkuun huomio jopa nolostutti mutta kaikkeen tottuu.


Hyvä väri ;) Oot pari kertaa tullutkin tässä Vantaalla vastaan.

SpeedyG kirjoitti:Missä näit auton, maahantuojan mukaan näitä on myyty tasan kaksi ?


Eilen tuli tämä toinen vastaan Tikkurilassa.

Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 605
Liittynyt: 29 Elo 2010, 09:53
Auto: 2 x F30 330e

Re: M4 F82

ViestiKirjoittaja ssalmela » 14 Huhti 2017, 07:16

SpeedyG kirjoitti:Ärsyttävin asia mihin olen törmännyt on auton sisäosien ritinät ja ratinat. Alusta on kova ja tiet ihan paskoja niin ei paikat pysy kiinni. Autosta olen irrottanut molemmat ovipaneelit, keskikonsolin ja muita erinäisiä pikkuosia aina tarpeen mukaan, nyt alkaa olemaan mukava ja hiljainen. Huoltoon noista on turha valittaa, saa vain valohoitoa. Ulkolaisia foorumeita lukeneena voin sanoa että on kansanvaiva M autoissa, löytyy pitkiä tarinoita ja enimmäkseen valitusta kuinka näin kallis auto voi olla "huonolaatuinen" tässä suhteessa. Toisaalta löytyy myös paljon hyviä videoita ja kuvia ongelmien ratkaisuun, ja auton parissa puuhaaminen ainakin minulle on vain mukavaa hermolepoa.


Minullakin on nyt alkanut kartturin oven koristelista ritisemään, varmaan samasta syystä. Hiljenee hetkeksi kun painaa sormella. Onko ongelmaan joku helppo ja riskitön (lue: paikkoja rikkomaton) tee-se-itse ohje/konsti?
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i)

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa