Noniin,
Otsikon mukainen auto tuli laitettua pari viikkoa takaperin tilaukseen. Pitkään pohdin valintaa tämän ja G30:n välillä, joka kääntyi ykkösen eduksi. Suurimpina syinä G30:n älytön hinnoittelu lisävarusteiden osalta sekä hinnan karkaaminen tähtitieteelliseksi, mikäli haluaa panostaa koneeseenkin. Auton ostin Autokeskus Airportista ja luovutus on heinäkuussa. Suuret kiitokset Ramille asiallisesta palvelusta!
Hieman pelonsekaisin tunnelmin olen seurannut ///Markon taistelua oman yksnelikymppisen kanssa. Toivottavasti samanlaista vikayksilöä ei itselle ole tulossa. Vaihdossa menee 116dA, joka on toiminut arkiajossa erittäin hyvin.
Varusteita tuli ruksittua todella maltilla - ajamisen ilo on pääosassa tämän auton kanssa.
+ Metalliväri - Glacier Silver (A83)
+ Mittariston ajotietokonenäyttö laajennetulla sisällöllä (6WA)
+ Peruutustutka (PDC) eteen ja taakse (508)
+ Vakionopeudensäädin (544)
+ Valopaketti (563)
Muita, ei-tehdaslisävarusteita ovat seuraavat:
+ Lämmitinpaketti (lohko+sisälämppäri)
+ 18" RFT-kitkat talvelle
Lisänä pohdin vielä M Performance -putkistoa - onko muilla kokemuksia tästä?
BMW F20 M140iA
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 30 Tammi 2011, 17:36
- Auto: F20 116dA
- Paikkakunta: Pk-seutu
- alpin_sport
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 188
- Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
- Auto: 320i E90
- Paikkakunta: Lohja
Aika erikoista että olet pohtinut noinkin erikokoisten kiesien välillä... tuollainen pikku-M on varmasti hauskempi peli ajella kuin jättimäinen G30, joka sopii parhaiten joko kroisoksille tai sitten pikkukoneisena perinteisille työsuhdeliisari-teuvoille
Onnittelut komeasta Ykkösestä!
Onnittelut komeasta Ykkösestä!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 30 Tammi 2011, 17:36
- Auto: F20 116dA
- Paikkakunta: Pk-seutu
Kiitokset! Kokemusta on aiemmin kahdesta F10:stä, jotka palvelivat moitteetta - siksi G30 oli toisena vaihtoehtona. Mutta kuten sanoin, karvalakkina em. auto on hajuton ja mauton, eikä aiheuta itsessä omistamisen halua. Uskon myös, että M140iA:lla tulee olemaan muutaman vuoden päästä käytettyjen markkinoilla hyvin kysyntää.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 30 Tammi 2011, 17:36
- Auto: F20 116dA
- Paikkakunta: Pk-seutu
Takatuuppari ehdottomasti. Ei pk-seudulla mielestäni ole tarvetta nelarille kuin harvoina päivinä.bfi1864 kirjoitti:Hieno peli tulossa
Ja takatuuppari vielä?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 318
- Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
- Auto: F87 M2 LCI
- Paikkakunta: Turku
Takaveto on sitä bemaria aidoimmillaanBimmeristi kirjoitti:Takatuuppari ehdottomasti. Ei pk-seudulla mielestäni ole tarvetta nelarille kuin harvoina päivinä.bfi1864 kirjoitti:Hieno peli tulossa
Ja takatuuppari vielä?
Tässä teholuokassa vaan tuppaa se valo vilkkumaan takavetoisella ärsyyntymiseen asti jokaisella kaasunhipaisulla, ainakin talvirenkailla.
- alpin_sport
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 188
- Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
- Auto: 320i E90
- Paikkakunta: Lohja
Kuka niitä valoja ehtii tuijottamaan kun on hauskaa
Nää voivat olla jonain päivänä tosi haluttuja pelejä kun tulevaisuuden ykkösbemu on enää pelkästään neli- tai etuvetoinen tusinawaunu
Nää voivat olla jonain päivänä tosi haluttuja pelejä kun tulevaisuuden ykkösbemu on enää pelkästään neli- tai etuvetoinen tusinawaunu
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Valtaosahan noista on takavetoisia tusinavaunuja, jotka sitten ovat käytettynä saatavilla. Niissähän on sitten kaikki vanhanajan reliikit kuten polttomoottori, vajaaveto ja pakko ajaa itse. Kyllä niistä tosin joku tykkää. Juuri näin tleviisiosta ohjelmaa, jossa pari partaveikkoa Dallasista oli innoissaan vanhasta A-Fordistaalpin_sport kirjoitti:Kuka niitä valoja ehtii tuijottamaan kun on hauskaa
Nää voivat olla jonain päivänä tosi haluttuja pelejä kun tulevaisuuden ykkösbemu on enää pelkästään neli- tai etuvetoinen tusinawaunu
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 47
- Liittynyt: 15 Marras 2012, 11:55
- Auto: M550dx F11, VW Polo BlueGT
Paskaa laatuahan tietysti saa aina kalliilla kuten Tesla niin kannattanee kuitenkin odotella muiden kuin marginaalivalmistajien tuotoksia jossa hinta vs. laatu ei kohtaa (paitsi tietty jos haluaa nähdä sen pioneerihenkenä)VolvostaBemariin kirjoitti: Valtaosahan noista on takavetoisia tusinavaunuja, jotka sitten ovat käytettynä saatavilla. Niissähän on sitten kaikki vanhanajan reliikit kuten polttomoottori, vajaaveto ja pakko ajaa itse. Kyllä niistä tosin joku tykkää. Juuri näin tleviisiosta ohjelmaa, jossa pari partaveikkoa Dallasista oli innoissaan vanhasta A-Fordista
Odotan kuitenkin oikeilta valmistajilta kuten Mercedes ja BMW täyssähköisiä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 30 Tammi 2011, 17:36
- Auto: F20 116dA
- Paikkakunta: Pk-seutu
Tuotantoslotti ei ollut vielä omalla lukkiutunut, joten päätin jatkaa odotusta ja vaihtaa mallin LCI2:een. Elo-syyskuun vaihteessa pitäisi olla toimitus näillä näkymin. Mielenkiintoista nähdä, onko päivityksen myötä tullut muita varustepaketteja kuin Shadow Line..
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Jos F20 ja F30 mittaristot eivät eroa toisistaan, niin itse suosittelisin kokeilemaan normimittaristoa laajentamattomalla näytöllä. Käytännössä suurin ero on se, että laajennetussa on Efficient Dynamics / tjsp eko-mittari, joka vie tilaa siltä keskeltä olevalta info-näytöltä niin, että siinä ei enää näy niin paljoa kuin norminäyttöisessä. Itse en sitä ruksinut, kun yhdellä koeajolla tuli laajennettu vastaan ja sillä ei tehnyt mitään.
Suosittelen:
- Autoon tulee varmasti sport-penkit, niihin ristiselän tuki. Ei ehkä paras sijainti, mutta käyttökelpoinen.
- Tuulilasiin aurinkoraita. Se on edullinen ja parhaimmillaan nopeusvalvontakamera ei saa kuljettajasta niin selvää kuvaa, että tulisi sakkoa. Ja estäähän se vähän häikäisyäkin.
- Taittuvat takapenkkien niskatyynyt. Tämä oli kohtuuedullinen, ~80-90€ + autovero? Antaa takanäkyvyyttä hyvin.
- Automaattisesti taittuva taustapeili. Yllättävän kallis, mutta jos on maantiesiivuja, niin tämä on ihan käyttökelpoinen.
- Autom. vaihtavat ajovalot. Sama juttu, pitkillä maantiesiivuilla käyttökelpoinen ja ei aivan kalliskaan.
- Hifi-paketti. Eron normiradioon kuulee, mutta ei ehkä niin paljoa, että H/K:ta tms hifistelyä osaisi kaivata ja maksaa vielä toiset 0.5k€ lisää.
Toivottavasti edes osa näistä tulee vakiovarusteena. 140 olisi varmasti mielenkiintoinen tuttavuus, itse en osannut edes ajatella, tosin hintaluokka olisi mennyt lujaa budjetista yli. Kyllä se ylitettiin nytkin, mutta osissa..taisin kahteen kertaan täydentää tilausta = kallein tapa varustella.
Suosittelen:
- Autoon tulee varmasti sport-penkit, niihin ristiselän tuki. Ei ehkä paras sijainti, mutta käyttökelpoinen.
- Tuulilasiin aurinkoraita. Se on edullinen ja parhaimmillaan nopeusvalvontakamera ei saa kuljettajasta niin selvää kuvaa, että tulisi sakkoa. Ja estäähän se vähän häikäisyäkin.
- Taittuvat takapenkkien niskatyynyt. Tämä oli kohtuuedullinen, ~80-90€ + autovero? Antaa takanäkyvyyttä hyvin.
- Automaattisesti taittuva taustapeili. Yllättävän kallis, mutta jos on maantiesiivuja, niin tämä on ihan käyttökelpoinen.
- Autom. vaihtavat ajovalot. Sama juttu, pitkillä maantiesiivuilla käyttökelpoinen ja ei aivan kalliskaan.
- Hifi-paketti. Eron normiradioon kuulee, mutta ei ehkä niin paljoa, että H/K:ta tms hifistelyä osaisi kaivata ja maksaa vielä toiset 0.5k€ lisää.
Toivottavasti edes osa näistä tulee vakiovarusteena. 140 olisi varmasti mielenkiintoinen tuttavuus, itse en osannut edes ajatella, tosin hintaluokka olisi mennyt lujaa budjetista yli. Kyllä se ylitettiin nytkin, mutta osissa..taisin kahteen kertaan täydentää tilausta = kallein tapa varustella.
Pitkäselkäisen kannattaa miettiä kaksi kertaa ennen kuin tilaa tuulilasin tummennusraitaa, minä en huolisi missään tapauksessa. Taittuvat niskatuet on hyödylliset vain jos on tottunut ajamaan takalasista, mulla on suojaverkkokin aina ylhäällä kun en sinne katsele. Tummennettu takalasi muuten korvaa aika hyvin keskipeilin automaattihimmennyksen, talvella pysty takalasi on usein kätevästi lumessa tai kurassakin.
- TurboKoo
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 329
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
- Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018 - Paikkakunta: Helsinki
Laajennettu mittaristo on ehdoton navin kanssa. Tuo selkeästi ohjeet mittaristoon. Kyllähän se muutenkin on parempi mielestäni.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Walter Röhrl
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 194
- Liittynyt: 30 Kesä 2012, 13:04
- Auto: 530e iPerformance Luxury Line -20
Itse olen 186cm ja aurinkoraidan kanssa ei ole mitään ongelmia? Päinvastoin, sitä kaipaisi sijaisauto-F30:ssä, johon sitä ei ollut ruksittu. Taittuvilla niskatyynyillä saa takanäkyvyyttä, mikä on aika oleellista kun esim. peruuttaa, loistava idea. Myös autom. himmentyvä taustapeili on käyttökelpoinen omassakin autossa, vaikka siinä on tummennetut takalasit. Se pistevalo pimeällä maantiellä liian lähellä takaa-ajavasta on ihan kohtuullinen.
Laajennettu mittaristo ilman navia ei ainakaan omasta mielestä tuo mitään. Päinvastoin, maksaa siitä, että saa vähemmän infoa näyttöön. Mitä naviin tulee, niin kännykkä toimii hyvin ja päivityksetkin tulevat automaattisesti. Bluetoothin kautta saa halutessaan opasteäänen ihan hands-freen kautta, mikä on kiva.
Laajennettu mittaristo ilman navia ei ainakaan omasta mielestä tuo mitään. Päinvastoin, maksaa siitä, että saa vähemmän infoa näyttöön. Mitä naviin tulee, niin kännykkä toimii hyvin ja päivityksetkin tulevat automaattisesti. Bluetoothin kautta saa halutessaan opasteäänen ihan hands-freen kautta, mikä on kiva.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 30 Tammi 2011, 17:36
- Auto: F20 116dA
- Paikkakunta: Pk-seutu
Hep. Tänään käyty lyömässä lopullinen tilaus sisään. Eli LCI2-malli tulee. Pieniä muutoksia vuosimallivaihdoksen myötä tuli. Perushinta nousi hieman, mutta jo speksattuja varusteita (vakkari, valopaketti, PDC taakse) tulee nykyisin vakiona. Lisäksi GS-väriä ei enää saa. Väriksi valikoitui perusvalkoinen. Laajennettu mittaristo, PDC eteen ja HiFi-kajarit otin lisänä.
Ota se lähes ilmainen pysäköintiavustin niin saat sivuillepäin sojottavia pdc-antureitakin (ne on avuksi, toisin kuin ehkä ite pysäköintiavustinjärjestelmä :D)
Ristiseläntukikin ois kyl hyvä.
Ja neliveto
Ristiseläntukikin ois kyl hyvä.
Ja neliveto
- alpin_sport
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 188
- Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
- Auto: 320i E90
- Paikkakunta: Lohja
Eikös nyt 1-sarjan kokoinen auto pitäs mennä jo parkkiin ilman kaiken maailmaan awustimia ja telkkareitakin? Vai onko tarkoitus (toivottavasti ei) säilyttää tuon hintaluokan ajokkia kadunvarsiparkissa ?
Manuaalilaatikko puuttui vielä varustelistauksesta
Manuaalilaatikko puuttui vielä varustelistauksesta
- VeeMatti
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 159
- Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
- Auto: F01 740D xDrive Individual
- Paikkakunta: Espoo
Hieno peli tulossa
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"