BMW 530e A iPerformance Sport

Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1171
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 530e G30 ja S90 D4 Inscription
Paikkakunta: Tuusula

BMW 530e A iPerformance Sport

Viesti Kirjoittaja Markku J » 13 Touko 2017, 09:01

12.5.2017 haettiin Herttoniemen Laakkoselta meidän eka hybridi, BMW 530e A iPerformance Launch edition Sport. Kiitokset loistavasta asiakaspalvelusta taas Jari Peltoselle, jolta olen ostanut jo 5 uutta Bemaria.

Kuvia täällä:
https://goo.gl/photos/6zYiyyxF2SJz4mV77

530e A iPerformance Launch edition Sport

300 Alpine White
LCRO Dakota -nahat: Cognac, exclusive stitching / contrast piping
4LH Jalopuusisäkoristelistat Fineline Cove

ZGF Connected (vakiona hybridissä)
-609 Navi Professional
-5DM Parking Assistant
-6NS Hands free, laajennettu älypuhelinyhteys
-6AG eDrive Services

ZGI Innovation
-3DS BMW Display key, kosketusnäytöllinen monitoimiavain
-552 Mukautuvat LED -ajovalot ja kaukovaloassistentti
-5AS Driving Assistant
-6U8 Gesture Control -eleohjaus
-610 Head Up -näyttö tuulilasissa
-6WB Black Panel -mittaristo
-5DN Parking Assistant Plus (sis. surround view)

Sport Line
-24W 18" kevytmetallivanteet Double Spoke 634, normaalit renkaat 245/45-18
-481 Urheiluistuimet edessä
-255 Nahkainen urheiluohjauspyörä
-4UR Ambient Light
-5A1 LED -sumuvalot
-760 BMW Individual Shadow Line & Black High Gloss ulkoiset yksityiskohdat, valaistut kynnyslistat

488 Ristiseläntuki etuistuimiin
248 Lämmitettävä ohjauspyörä
322 Comfort Access -järjestelmä
459 Sähkötoiminen istuinsäätö muistitoiminnolla (sis. sähköinen ohjauspyörän säätö)
534 Automaattinen ilmastointi laajennetuin toiminnoin
688 Harman Kardon Surround System
775 Individual sisäkattoverhoilu Anthracite

5AT Driving Assistant Plus
-aktiivinen vakionopeussäädin
-speed limit assist
-ohjaus- ja kaistavahti ruuhka-ajoavustimella
-kaistallapitoavustin aktiivisella sivutörmäysvaroituksella
-risteävän liikenteen varoitus eteen / taakse
-kaistanvaihtoavustin
-Evasion Aid -väistöavustin
-Crossroads -risteysvaroitin

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA vm 2010.

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1604
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: G30 520dA xDrive M-Sport.
Tulossa G30 530e

Re: BMW 530e A iPerformance Sport

Viesti Kirjoittaja gestapo » 13 Touko 2017, 09:07

Onnittelut Markku J!
Hieno on, totta vie! Tosi hienosti sopii Fineline listat värimaailmaan :thuup:
Nyt vaan keräämään kokemuksia ko. autosta ja tietoo tänne.

ps.kerrankin kuvakokoelma on täydellinen.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 622
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW 530e A iPerformance Sport

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 13 Touko 2017, 09:24

Hienoja kuvia, hieno auto! Mitäpä tässä muuta. Nyt sitten odotellaan kokemuksia ja erityisesti hieman myös miten vertautuu tuohon S90 volvoon.

japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Re: BMW 530e A iPerformance Sport

Viesti Kirjoittaja japi2010 » 13 Touko 2017, 11:43

Upea auto, valkoinen väri sopii hyvin, samoin nahat todella hienot!

Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1171
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 530e G30 ja S90 D4 Inscription
Paikkakunta: Tuusula

Re: BMW 530e A iPerformance Sport

Viesti Kirjoittaja Markku J » 14 Touko 2017, 20:54

Tänään pääsin ajelemaan 530e:llä ihan yksikseni ja rauhassa tutustumaan autoon. Luottamus siihen kyllä nousi kaikin puolin. Alussa oli hiukan sellainen fiilis, että Volvo on se meidän parempi auto. Volvossa on enemmän luksusfiilistä matkustamossa, Bemari taas on hieman nuorekkaampi ja sporttisempaan suuntaan tuunattu.

Hybridiin tottuminen ottaa aikansa, joten ajelinkin alkuun sport -modella, jossa bensakone on koko ajan käynnissä. Mittaristokin on silloin "normaali" nopeus- ja kierroslukumittarin yhdistelmä. Tehoa on enemmän kuin odotin ja meno kevyttä. Kiihtyvyys on minulle enemmän kuin riittävä, eikä bensakoneen rumaa käyntiääntä kuulu matkustamoon lainkaan. Itse asiassa kabiinissa ei äänestä huomaa lainkaan onko käytössä bensa- vai sähkömoottori. Kiihtyvyydessä on tietysti iso ero, mutta kyllä pelkällä sähkölläkin nurkkapyörityksessä ajo on riittävän puhdikasta ja liikennevalolähdöt yllättävänkin joutuisia huomioiden auton paino ja 95 hv sähköteho.

Hybridiajossa bensakoneen mukaan tulon huomaa vain sinisen eDrive näytön häipymisestä, toiminta on todella sulavaa. Vaihteistohan tässä on jo aiemmin hyväksi todettu 8 -pykäläinen ZF, joka ansaitsee edelleen paljon kehuja. Todella hienosti ja pehmeästi se vaihtaa. Sähkön tarjoama ajomatka (näytössä 34 km) on tietty vaatimaton. Hybridiajossa tehon talteenotto jarrutuksissa ja alamäissä tekee tavallista vahvemman moottorijarrutuksen, joka vielä tehostuu kun jarrua hipaisee - eli laturi toimii ainakin kahdella eri "jarrutusteholla", jonka voi todeta charge -näytöstä. Tuon energian talteenoton huomaa jopa sähkön riittävyysmittarista, kun sähkön "kantama" välillä nousee. Tässä on myös sellainen ajomoodi, jossa voi rajoittaa paljonko haluaa akkuihin jäävän bufferia, vaikkapa 50% edessä olevaa kaupunkiajoa varten.

Ohjausta on testeissä paljon moitittu. Se on melko tunnoton ja raskaanpuoleinenkin (jopa Comfortilla), mutta ei se sen huonompi ole kuin vaikkapa Volvossa. Tyypillistä nykypäivän sähkötehosteista tasoa. Ratti on mukavan paksu ja pehmeä ja se tekee kivan säväyksen ohjaukseen - on parempi kuin Volvossa. Upeeta on se, että ratti säätyy sähköllä kuljettajan profiilin mukaan ja nousee ylös autosta lähtiessä.

Ajo-ominaisuudet tuntuvat olevan hiukan sporttisemmat kuin Volvossa, vaikea kuvailla miten, kun tämä fiilis muodostuu kokonaiskokemuksesta, johon vaikuttaa istuin, ergonomia, voimalinja, ratti jne. Suuntavakavuus tuntuu hyvältä. Akkujen tuoman lisäpainon huomaa joissain tilanteissa - esim. hidastetöyssyissä, mutta normiajossa se ei vielä tullut esille. Mikään sporttihan tämä ei tietenkään ole, mutta Volvo taitaa olla vielä kauempana siitä mielikuvasta.

Turvavöissä hienoa on "löysät pois" ottava sähköinen esikiristys, joka on molemmilla etuistuimilla. Ensin se kiristää vyön varsin tiukalle ja antaa sitten hieman löysää. Sähkösäädöt ovat muutenkin upeat, kun otin muistillisen penkin, jossa on sitten sähköiset sivutuet, lisävarusteiset ristiseläntuet erittäin laajoilla säätöalueilla sekä sähköinen niskatuen korkeussäätö. Kojelaudan ja ovien listoissa on tunnelmavalot, joiden väriä voi säätää, ja myös jalkatilan valaistus säätyy samalla. Värejä on useita, ja laitoin niistä lisää kuvia valokuvakansioon (osassa kuvista kirkkaus on maksimissa, joten listat näyttävät liian korostuneilta). https://goo.gl/photos/6zYiyyxF2SJz4mV77

Auton valkoinen väri tuntui omaankin silmääni aluksi turhan valjulta, mutta kyllä se sittenkin oli meille oikea valinta. Tänään kun autoa katselin eri valaistuksissa, niin on se valkoisena vaan sellainen perustyylikäs ja ison näköinen. Valikoimassa on kovin vähän sellaisia sävyjä, joita voisin edes harkita. Valokuvakansiossani on 3 muun väristäkin näytettä Laakkosen pihalta (kaamein niistä oli perusmusta auto mustin penkein, ja näytti aika vaatimattomasti varustellultakin, vaikka oli hienolla 530 dA xDrive voimalinjalla).

Harman/kardon on uskomattoman hyvä. Siinä on hieno bassotoistokin, vaikka kaiuttimet näyttävät pieniltä. Oliskohan jossain penkkien alla isommat bassot ? Todella tasapainoinen ja muhkea sointi, joka ei juurikaan B&W:lle jää. Tätä on hiukan vaikea uskoa, ja asia vaatii vielä lisävertailua paremmilla äänilähteillä kuin radio tai ilmainen Spotify.

iDrive on minun makuuni mukava käyttöliittymä. Se on helppo, ja uusi iso käyttöpyörä mahdollistaa kirjoittamisen sormella sen yläpintaan (navin osoitteet ja muu tekstinsyöttö). Keskinäyttö on hyvän kokoinen ja resoluutio on erinomainen. Ulkonäöllisesti se ei ole yhtä hieno kuin Volvon kojelautaan integroitu toteutus. Käyttölogiikka on kuitenkin selkeämpi, kun Volvolla asetukset ovat oudosti jemmassa erillisen painikkeen takana.

Tässä vaiheessa suurin moite on rengasmelu. Se on ihan liian kova ja kokolailla samaa tasoa kuin Volvossa. Tämäkin vaatii vielä lisää vertailua. Laminoitujen lasien vaikutuksen huomaa Volvon eduksi. Bemu olisi todella hiljainen ilman tätä rengasmelua, kun voimalinjan äänet eivät kuulu matkustamoon. Sama pätee Volvoonkin.

Laatufiilis on kaikinpuolin hyvä. Dakota -nahka ei yllä Volvon paremman Agnes -napan tasolle, mutta eihän näitä voi verratakaan, kun hintataso on eri. Volvon Moritz -nahkaan verraten Bemarin penkit ovat hivenen hienommat. Mutta tällä paksuhkolla, halvalla nahalla ei saa niin hienoja saumoja tehtyä kuin pehmeämmillä nappanahoilla, kuten Volvossa minulla on (onkohan tämä halvempi nyppypintainen nahka sian nahkaa ja kalliimpi tasapintainen nautaa ?). Luksusfiilispisteet menevät Volvolle, ja jos puhutaan siitä kuuluisasta premium -fiiliksestä, niin Volvo näin varusteltuna kuin minulla on taitaa mennä hiukan edelle siinäkin. Hienoja ovat molemmat. Takaluukun potkuavaus on Bemussa helpompi oppia, mutta nyt osaan tehdä sen Volvollekin. Bemussa vaan sähköinen luukun sulku olisi maksanut 590 eur + vero. Kun Volvossa tuohon on tottunut, niin sitä kaipaan. Täysi turhake periaatteessa, mutta kaikkeen mukavaan vaan tottuu.

HUD on molemmissa hyvä, Bemussa hieman selkeämpi. Siihen olisi vaan kiva saada nopeusnäyttöön hiukan joustoa ennen kuin sen väri muuttuu punaiseksi. Nyt se muuttuu valkoisesta punaiseksi heti, kun tunnistetun liikennemerkin rajoitus ylittyy +1 kmh. Bemarin eleohjaus toimii, mutta en keksi sille oikein mitään käyttöä. Audion volyymin säätö ja ohjelmalähteiden vaihdot hoituvat nopeammin ratin napeilla kuin sormea pyörittämällä. Mutta onhan se hieno tekninen ekstra.

Palaan aiheeseen kun kokemusta tulee lisää ja saan tehtyä lisää vertailua Volvoon.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA vm 2010.

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 748
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: BMW 530e A iPerformance Sport

Viesti Kirjoittaja Wonderi » 15 Touko 2017, 01:34

Mukava lukea vertailua uutuudesta, ja varsinkin näin kun ei tule "kehu oma ja hauku toisen auto" tilannettakaan.

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1604
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: G30 520dA xDrive M-Sport.
Tulossa G30 530e

Re: BMW 530e A iPerformance Sport

Viesti Kirjoittaja gestapo » 15 Touko 2017, 09:20

Markku J:
Tuo rengasmeluko on tosiaan kova?
Allahan on normikummit ja katoin nuo autosi varusteet, niin se "tärkein" varuste näyttäis puuttuvan: DDC, säätyvä iskunvaimennus.

Oman kokemuksen mukaa juurikin tuo varuste vaikuttaa aika paljon meluun ja vetelyyn leveillä renkailla.
Esim.M-sportin leveät RunFlatitkin on kohtuu hiljaiset ja mukavat.

Toki normirenkaat pitäisi olla hiljaiset vitosen alla muutenkin.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..

Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1675
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: 530dA GT xDrive F07 lci

Re: BMW 530e A iPerformance Sport

Viesti Kirjoittaja ///Marko » 15 Touko 2017, 09:33

Eli voi olla että comfort-penkit nappanahoilla ja DDC-alusta tekisi autosta vielä paremman?

VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1107
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: F10 520d xDrive 2014
Nissan Juke Nismo RS 4wd 2015

Re: BMW 530e A iPerformance Sport

Viesti Kirjoittaja VolvostaBemariin » 15 Touko 2017, 10:02

///Marko kirjoitti:Eli voi olla että comfort-penkit nappanahoilla ja DDC-alusta tekisi autosta vielä paremman?
Ei voi, vaan tekee.

Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 746
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Re: BMW 530e A iPerformance Sport

Viesti Kirjoittaja Mosku » 16 Touko 2017, 13:48

Suosittelen ddc-alustaa. Tekee paljon positiivista auton luonteelle. Itse olen ainakin tyytyväinen autoni hiljaisuuteen ja mukavuuteen. Niinhän se oli F10:n kanssa, että olivat kuin eri autoja ddc vs. normialusta.

Tuon punaisen ylinopeuden ylitys jutun saa asetuksista pois, minulla se on pois päältä. Hud näyttää paremmalta valkoisin lukemin.

Näin ne mielipiteet vaihtelee. S90 ei ollut mun juttu, kävin silläkin ajamassa.
Ex: F10 520xda lci, e60 530iA jne. aina ollut BMW...

Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1171
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 530e G30 ja S90 D4 Inscription
Paikkakunta: Tuusula

Re: BMW 530e A iPerformance Sport

Viesti Kirjoittaja Markku J » 16 Touko 2017, 18:16

Neuvo vielä minua mistä tuon HUDin punavärin saa pois. En ole sitä itse löytänyt. Tosin autoa käyttää nyt avopuoliso, ja minä saan odotella vuoroani.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA vm 2010.

gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1604
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: G30 520dA xDrive M-Sport.
Tulossa G30 530e

Re: BMW 530e A iPerformance Sport

Viesti Kirjoittaja gestapo » 16 Touko 2017, 19:59

Menu - Oma ajoneuvo - iDrive asetukset - Näytöt - Head up näyttö - Nopuden ylitys ja siitä ruksi pois.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive.
Pelkkää Bemaria jo reilut 35vuotta yhtäjaksoisesti..

Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 746
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Re: BMW 530e A iPerformance Sport

Viesti Kirjoittaja Mosku » 20 Touko 2017, 08:44

Kiireitä tässä ollut niin ei ole kerennyt täällä roikkumaan, mutta gestapo tuossa ohjeet jo antoikin. Tosin lisäyksenä vielä, että vaatii siis valitsemaan hudille "yksilöllinen" tilan "vakio"-tilan sijaan ja sen jälkeen pystyy laittamaan eri toimintoja päälle ja pois mitä hudissa näytetään. Pilkkua nus nus... :lol:
Ex: F10 520xda lci, e60 530iA jne. aina ollut BMW...

Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1171
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 530e G30 ja S90 D4 Inscription
Paikkakunta: Tuusula

Re: BMW 530e A iPerformance Sport

Viesti Kirjoittaja Markku J » 20 Touko 2017, 15:26

Kiitokset neuvoista gestapo ja Mosku - HUD -näytön säätö onnistui.

Mukava kauppareissu tänään, kun se taittui vähin äänin pelkällä sähköllä. Hybridin ominaisuuksista avautui sellainenkin kuin matkustamon esijäähdytys - kompressori kun toimii sähköllä, niin ilmastoinnin voi käynnistää jo ennen ajoon lähtöä. Se toimii kivasti myös parkissa ollessa, kun taas vierähti aikaa auton valikoita tutkien.

Sähköteho (113 hv) riittää mukavasti tavalliseen taajamaliikennöintiin ja 80 kmh rajoitusalueelle. Kävin tankkaamassa auton, ja täytenä bensamittarin riitto näytti 755 km. Mitenkähän se tuon laskee kun tankki on 46 litraa, ja minun profiilini keskikulutus näytti nyt 4,2 litraa satasella. Ei ole vielä ihan kaikki ajoprofiilien ja ajotietokoneen näyttöjen salat auenneet minulle, kun olen tuolla sen verran vähän päässyt ajamaan. Sain sentään HUD -näytön punaiseksi muuttuvan nopeusvaroituksen ohjelmoitua pois päältä.

Penkit tässä ovat varsin hyvän tuntuiset monipuolisine sähkösäätöineen, ja matkustusmukavuus kaikkiaan on hyvällä tasolla. Äänentoisto on hintaisekseen huippuluokkaa, kuten aiemminkin olen hehkuttanut. Laminoidut lasit saisi kyllä olla tarjolla, koska ohiajavan liikenteen melun huomaa Volvon jälkeen selvästi.

Tässä vaiheessa olen erittäin tyytyväinen hybridin valintaan. Talven tullen saattaa toki hymy hyytyä ja mielessä käydä sekin fakta, että 520 dA xDrive ei olisi ollut kovin montaa tonnia kalliimpi (samoin varustein).
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA vm 2010.

Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 640
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Re: BMW 530e A iPerformance Sport

Viesti Kirjoittaja Havis » 20 Touko 2017, 23:03

Markku J kirjoitti:..Talven tullen saattaa toki hymy hyytyä ja mielessä käydä sekin fakta, että 520 dA xDrive ei olisi ollut kovin montaa tonnia kalliimpi (samoin varustein).
Nojaa, hybridiä taas ei tartte seisottaa 6kk välein pajalla EGR rempassa, jospa se helpottaa tuskaa ;)

P.S.
Sisusta on hieno, mutta ulkoväristä en ees viitti suurempaa kommenttia laittaa (onko aina kaikkien pakko olla valkoisia, mikä siinä on...)

Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1171
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 530e G30 ja S90 D4 Inscription
Paikkakunta: Tuusula

Re: BMW 530e A iPerformance Sport

Viesti Kirjoittaja Markku J » 25 Touko 2017, 20:22

Tänään ajelin sähköajoa yhden akullisen, ja myös sport -asetuksella bensakoneen "pakkokäytöllä". Aika mielenkiintoinen voimalinja tämä on. Nurkka-ajossa tuo kantama 30-40 km riittää aika kivasti kauppareissuihin yms. Max eDrive -asetuksella nopeusmittarin asteikko muuttuu 0-140 kmh (max vauhti sähköllä on 140 kmh) ja sähkön käyttömittarin asteikko jostain syystä päättyy lukemaan 60. Aika mukavaan suorituskykyyn pelkkä sähkö riittää 60 kmh nopeusrajoitusalueilla.

Sport -asetuksella suorituskyky on mukava ja selvästi 2 -litran tavallisia dieseleitä parempi (520 dA, S90 D4&D5 yms.). Sportilla ajaessa auto muuttuu tavalliseksi autoksi myös mittarien suhteen. Bensa-ajossa löysin ajotietokonetta räpläämällä jopa jäähdytysnesteen lämpömittarin, joka tulee mittarin alaosaan isona palkkina (sininen - punainen). Hienot mittarit tässä black panel -versiossa on. Sportilla punainen, sähköllä sininen.

Nyt tämä alkaa vähitellen tuntua sen verran tutulta, että sanoisin tämän olevan nautinnollisempi ajettava kuin Volvo S90. Jotenkin aika paljon nuorekkaampi ja sporttisempi, vaikka Volvo vie tyylipisteet. Ohjauksesta pidän enemmän kuin Volvon ohjauksesta. Tunnottomia molemmat, mutta Bemu tuntuu tarkemmalta.

Avainmuistit ja profiilit toimivat ongelmitta, ja on hienoa, että ratin korkeus ja etäisyys säätyy sähköllä ja ratti tekee tilaa autosta poistuttaessa nousemalla ylös. Voimalinjan tuottama äänimaailma on hiljainen niin sähköllä kuin bensallakin, eikä rumakäyntisen 20i -bensakoneen raksutus häiritse matkustamossa lainkaan. Toistan jo aiempia kirjoituksiani, mutta taas kiinnitin huomiota siihen, että ohiajavan liikenteen melu tulee reilusti selvemmin sisään kuin Volvon laminoitujen lasien kautta.

Harman/kardonia jaksan ihastella. Nyt tuntuu jo siltä, että voisin julistaa sen paremmaksi kuin Volvon kallis B&W, jos äänilähteenä on radio (Volvossa minulla ei ole CD-soitinta, jolla verrata). Bassopää tuntuu tukevammalta, vaikka tässä ei ole subbaria. Onkohan minun Volvon B&W ihan kunnossa.....

Suuntavakavuus on molemmissa autoissani hyvällä tasolla, ja tämä G30 on selkeä parannus F10 -edeltäjäänsä tämänkin suhteen. Kaiken kaikkiaan parannusta on tapahtunut jokaisella osa-alueella ihan kivasti. Ohjaukseen toivoisin hiukan Comfortia keveämpää asetusta nurkkapyöritykseen. Sama toive koskee Volvoa, jossa on 3 asetusta ja kevein niistä on hitusen BMW:tä keveämpi.

HUDin osalta BMW on hieman etevämpi. Näyttö on hieman isompi ja selkeämpi niin nopeuden kuin liikennemerkkien osalta.

Hyviä autoja ovat molemmat, S90 ja 530e. Volvoon olen jo tottunut, mutta Bemussa on enemmän uutuuden viehätystä, minkä johdosta se tällä hetkellä saa enemmän kiinnostavuuspisteitä. Olen tyytyväinen molempiin valintoihin - olisi tylsää, jos pihassa olisi 2 samanlaista autoa. :)
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA vm 2010.

Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1085
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: F11 530dA XD & E46 325i cab
VW Touareg
Paikkakunta: Kaarina

Re: BMW 530e A iPerformance Sport

Viesti Kirjoittaja Juha » 25 Touko 2017, 22:24

Eiköhän siinä subbarit ole etupenkkien alla, kuten aikaisemmissakin malleissa.
Ex:
F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA LCI, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1171
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 530e G30 ja S90 D4 Inscription
Paikkakunta: Tuusula

Re: BMW 530e A iPerformance Sport

Viesti Kirjoittaja Markku J » 26 Touko 2017, 07:29

Juha kirjoitti:Eiköhän siinä subbarit ole etupenkkien alla, kuten aikaisemmissakin malleissa.
Harman/kardonissa on basso kummallekin kanavalle penkkien alla, mutta subbaria siinä ei ole.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA vm 2010.

Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1171
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 530e G30 ja S90 D4 Inscription
Paikkakunta: Tuusula

Re: BMW 530e A iPerformance Sport

Viesti Kirjoittaja Markku J » 09 Elo 2017, 18:42

Saksan ebaystä tilaamani talvivanteet saapuivat tänään. 632 W-spoke 18" on kyseessä. Tilasin samalla paineanturit. Toimittaja on puolalainen, merkillä lumix - 1976 ebayssa. Pakkaus oli erittäin ammattimaisesti tehty ja paras näkemäni vanteiden suojaus. Minusta nämä ovat aika hienot ja perinteistä BMW -tyyliä. Valmistaja on Ronal ja leima 11/2016 Tsekissä.

Myyjän mainoskuva:

Kuva

Paketista purettu vanne kotona:

Kuva

Suojaus oli loistava:

Kuva
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA vm 2010.

Avatar
penttim
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 30 Touko 2016, 16:13
Auto: F32 420dA M Sport
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: BMW 530e A iPerformance Sport

Viesti Kirjoittaja penttim » 09 Elo 2017, 22:45

Nuo on kyllä talvivanteiksi erittäin tyylikkäät.
Tuolta lumix-1976 -käyttäjältä minäkin hommasin talvivanteet + tunnistimet vajaa vuosi sitten ja pakkaus oli täsmälleen samanlainen. :D