BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

Käyttäjät esittelevät autojaan
Mikkoro
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 08 Huhti 2017, 12:07
Auto: M140iA xDrive

alpin_sport kirjoitti:Kyllä tuon hintaluokan auto ansaitsee myös kunnon alustan, mutta pelkät madallusjouset ei välttämättä juuri paranna ajettavuutta. Mitenkähän vakio adaptiivinen alusta toimii niiden kanssa?
Edellisessä autossani (WV Scirocco) Eibachin jouset oli juuri se tarvittava muutos, millä sai ajettavuutta nostettua tason verran ylöspäin. Takavetomallissahan adaptiivinen alusta on 10-15 mm matalampi ja ymmärtääkseni erona on vain jouset. Tästä olen päätellyt, että progressiiviset jouset pienellä (se 15 mm) tiputuksella tekisi hyvää, saisi vähän massakeskipistettä samalla kohti maata.

Adaptiivisen alustan otin juuri sen takia, että kuvittelin että aavistuksen jämäkämpi sport-asento laittaisi kallistelun kuriin. Valitettavasti sitä se ei tehnyt. Muutenhan tuo on erittäin hyvä, muuta tosiaan sellainen pehmeä niiaaminen mutkissa olisi kiva saada pois.

Joo, mutta avoin olen muillekin ehdotuksille. Koko alustaa en kuitenkaan lähde uusimaan. :tong:
TomA
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 126
Liittynyt: 14 Syys 2015, 14:25

Xdriven madaltaminen on vähän kinkkisempi aina ja ainakin org osilla. Pelivarat pienemmät madallukselle. Mulla takavet F30, M performance alustalla ja toimii tosi hienosti. Ei huoju ei heilu.
traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 518
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 22:33
Auto: F30 330e

Kallisteluun voi olla syynä se, että adaptiivisessa alustassa kallistuksenvakain takana on ohuempi, kuin M-Sport -alustassa. Toki xDriven korkeampi maavarakin vaikuttaa osansa.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=33_1612
Mikkoro
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 08 Huhti 2017, 12:07
Auto: M140iA xDrive

Pitää tutkia mahdollisuuksia alustan suhteen. Ei tässä mikään kiire ole, ensimmäisen huollon yli ainakin mennään OEM osilla (ja jousethan tulisi Eibachilta).

Madallusjousia puoltaisi osittain sekin, että tuo nelivetomalli on nyt vaan liian korkea omaan silmään. Mitään tontitusta tässä ei olla hakemassa, vaan suunnilleen sitä takatuupparin vakiokorkeutta. Alustahan toimii muuten todella hienosti, tuo niiaaminen on pientä, mutta häiritsee se silti.
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Ei kai nelivedon maavara korkeampi ole , kuin takavedon vakioalustan ??. Itselläni 120xd nelivedossa adaptiivisella m sport alustalla tunkki ei mahdu alle , ellei poista kuppia , eli pahaa pelkään , että nelivedossakin tuo m sport alusta laskee maavaraa , vaikka etukäteen nimenomaan piti olla niin , ettei laske. No , jatkossa tietää kiertää kaukaa kaikki viritykset , joissa alustan osalta on sana "sport"
Mikkoro
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 08 Huhti 2017, 12:07
Auto: M140iA xDrive

melperri kirjoitti:Ei kai nelivedon maavara korkeampi ole , kuin takavedon vakioalustan ??.
Korkeampi tuo on kuin takavetoisen M140i:n alusta, muistaakseni 10 tai 15 milliä. Näkee ihan paljaalla silmällä tuon eron. En tiedä miten suhtautuu muihin ykkös-sarjalaisiin, vertasin takavetoiseen vastaavaan malliin.

Oma hallitunkki meni juuri ja juuri Sciroccon alle, Bemarin alla on tilaa vaikka kuinka. Ei tuo ainakaan matala alusta ole.
Mikkoro
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 08 Huhti 2017, 12:07
Auto: M140iA xDrive

Moni tuntuu tykkäävän siitä, että automallin tehoversio näyttää mahdollisimman samalta kuin perusmalli. Eli sleeperi-lookista. Minä en kuulu niihin ihmisiin, mielestäni auton menohalut saisi vähän näkyä ulospäinkin, mutta uuden Type-R:n kaltaiset spoilerihirviöt jätän kyllä muille. M140i:n vähän turhan tavanomainen ulkonäkö olisi siis kaivannut jotain pientä normaaliin M Sportiin verrattuna, hopeat lirpakkeet eivät ihan vastanneet tähän. :tong:

M performance osia ei faceliftiin ole jostain syystä koskaan viitsitty tehdä, pl. ne samat pre-fl osat mitkä tähänkin käy, joten siltäkään ei oikein löydy mitään. Mihinkään korisarja-virityksiin en lähde ja muutenkin jos jotain muutoksia tekee on ne tarvittaessa oltava palautettavissa takaisin alkuperäiseen.

Pitkän johdannon jälkeen asiaan. :) Ainoa aftermarket-osa mikä omia silmiä on toistaiseksi miellyttänyt on japanilaisen end.cc:n hiilikuitu-lippa takaluukkuun. Suomeen tuotettuna, veroineen, tulleineen ja pintakäsiteltynä tuo maksaisi varmaan toista tonnia (pelkkä pinta-käsittelemätön osa, verottomana ~550 eur), joten pitää pitää silmät auki, jos jotain vastaavaa tulee eteen vähän edullisemmin, kun pitäisi kuitenkin omin silmin todeta, että toimiiko oikeasti.

Kuva

http://www.endcc.jp/products/01/f20.html
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Niiamisesta... millasissa tilanteissa teillä sit niiailee? Itellä tosiaan 17" etu 225/taka 245 m-sport sekarengastus runflatit 2,7/3,2 bar paineilla, vakio xdriven m-sport alusta. En oo huomannu kyl minkään sortin niiauksia kesärenkailla vaikka ois kovaakin / aika lähellä pidon rajoja paahtanut mutkatietä kuivalla asfaltilla. Talvirenkailla (hkpl8) renkaat antaa kyllä kaarteissa periksi inhottavasti, tuntuu vääntyvän löysyyttään alta. Kokeilkaahan lisätä riskisti painetta, jos se tunne johtuu renkaista?

Ps. hieno toi takalippa hiilikuituvärillä... sit viel hiilikuituikkunalistat niin valkonen auto ois aika bueno.
Avatar
alpin_sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
Auto: 320i E90
Paikkakunta: Lohja

Saako M140i:n muuten BMW Performance alustaa, kuten moniin 1-sarjan malleihin ja esim. M2:een? Vai onko ne saatavilla vain takaveto-malleihin?
Tosta kattolipasta tulee kyllä hieman mieleen joku 90-luwun etuvetoinen max power-torikassi...
Mikkoro
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 08 Huhti 2017, 12:07
Auto: M140iA xDrive

alpin_sport kirjoitti:Tosta kattolipasta tulee kyllä hieman mieleen joku 90-luwun etuvetoinen max power-torikassi...
Ei kaikki voi tykätä. Minulle tulee tuosta vakiolipasta mieleen hinnat alkaen 114 ja sille olisi kiva tehdä jotain.

En ole varma saako takavetoiseen M performance alustaa, nelivetoiseen ja/tai adaptiivisella alustalla varustettuun ei ainakaan saa.
manonyymi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 38
Liittynyt: 12 Tammi 2015, 12:07
Auto: BMW E92 335cix 2008

Ainakaan noissa kuvissa ei näytä pahalta tuo korkeus. Onko tuo nyt sitten sen sport asetuksen korkeus. Oma e92 nelikkoni näyttää korkeammalta ja ikään kuin vielä edessä olisi enemmän väliä. Häiritsee kieltämättä hiukan.
Mika
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 07 Helmi 2013, 13:29
Auto: M140i xDrive

Mulla olisi uusi ja käyttämätön hiilikuituspoileri, mikäli Sulla on tarvetta.
Babybmw:n puolella porukka on näitä samoja asennellut M135i ja M140i autoihin. Tilasin omaani, mutta jäi sitten asentamatta.

Kysessä siis tällainen:

Kuva

Kuva
Mikkoro
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 08 Huhti 2017, 12:07
Auto: M140iA xDrive

Mika kirjoitti:Mulla olisi uusi ja käyttämätön hiilikuituspoileri, mikäli Sulla on tarvetta.
Babybmw:n puolella porukka on näitä samoja asennellut M135i ja M140i autoihin. Tilasin omaani, mutta jäi sitten asentamatta.
Haussa jokin pienehkö lippa, ei ihan tuollainen kokonainen spoileri. Kiitoksia kuitenkin tarjouksesta. :)
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Mikkoro kirjoitti:
Mika kirjoitti:Mulla olisi uusi ja käyttämätön hiilikuituspoileri, mikäli Sulla on tarvetta.
Babybmw:n puolella porukka on näitä samoja asennellut M135i ja M140i autoihin. Tilasin omaani, mutta jäi sitten asentamatta.
Haussa jokin pienehkö lippa, ei ihan tuollainen kokonainen spoileri. Kiitoksia kuitenkin tarjouksesta. :)
Tommonen on nykyään muotia. Vai meneekö liian pieneksi? :lol:
Kuva
Kuva
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Mikkoro
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 08 Huhti 2017, 12:07
Auto: M140iA xDrive

^ Ehkä ei ihan tuollaistakaan. :lol:
Avatar
alpin_sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
Auto: 320i E90
Paikkakunta: Lohja

Tuohon vielä lisäksi ns "diffuusori" niin downforcea alkaa olla jo niin paljon että perä madaltuu sen pari senttiä maantievauhdissa :)
markku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 09 Loka 2011, 19:30

Onhan tuo auto melko näyttävä kokonaisuus :tong:
Mikkoro
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 08 Huhti 2017, 12:07
Auto: M140iA xDrive

Pari viikkoa sitten alkoi kaikki ovien (sisäpuoleiset) tiivisteet nitisemään hermoja raastavasti. Tuntuivat täysin tahmeilta koskettaessa ja pöly tarttui kiinni, joten jotain tuonne oli päässyt joka nitinän aiheutti. Ehkä pesuaine, siitepöly tai jokin muu, kun auto on lomalla ollut enemmän taivasalla ja vettäkin on tullut ihan reippaasti. Eilen kävin pesulla ja hinkkasin tiivisteet nyt alkuun kokeeksi vain vedellä kostutetulla mikrokuituliinalla, nitinät hävisi kotimatkan ajaksi tänään varmaan selviää oliko vaikutus pysyvämpi. Jostain kun saisi Mothersin mainiota Tire & Rubber Cleaneria, sillä on aiemmin samanlaisista tilanteista selvitty.

Tuli eilisen pesun jälkeen – raa'an ilta-auringon avustuksella – myös löydettyä autosta kokoonpanijan sormenjärjet. Kirjaimellisesti. Mitään muuta syytä imukupin ja rasvanäppien jälkiin takaoven ikkunan sisäpinnalla en keksinyt. Eihän tuolla ole edes kukaan koskaan istunut.

Kuva

Mitenköhän nuo saisi pois? Uskaltaako tehdastummennettua lasia puhdistaa hiovalla puhdistusaineella? ikkunanpesuaineella ei lähtenyt mihinkään. Muutenkin autosta löytyy imukupin jälkiä ikkunoista ja maalipinnoilta, jotka eivät lähde edes puhdistavalla vahalla. Mitään idoita tuohon, kun ei muuten hyväkuntoista maalipintaa viitsisi lähteä hiovilla aineilla hinkkailemaan. Tuulilasista sain imukupin jäljet pois Gtechniqin G4:llä, mutta sitä en ole uskaltanut noille tummennetuille laseille tarjota.
Avatar
alpin_sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
Auto: 320i E90
Paikkakunta: Lohja

Oho, aikamoinen rasvanäppi ollut :conf:
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Claybarilla lähtee.
Vastaa Viestiin