Mikkoro
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 08 Huhti 2017, 09:07
Auto: M140iA xDrive

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

ViestiKirjoittaja Mikkoro » 16 Heinä 2017, 17:27

Ei lähtenyt sormenjäljet savella, himmenivät kyllä hieman. Tiivistenatinatkin tuli takaisin eikä kuminpuhdistusaineella peseminenkään auttanut. :(

jannes
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 53
Liittynyt: 22 Touko 2016, 19:25

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

ViestiKirjoittaja jannes » 16 Heinä 2017, 18:02

Varmaan IPA jo testattu?

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 417
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 06:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

ViestiKirjoittaja masaf1 » 17 Heinä 2017, 16:23

Jos et hieronu tarpeeks tai liian pehmee savi..?

(Itse savestelin spraymaalit pois omasta F20 just pari viikkoo sit laseista, peileistä, mustista listoista ja peltipinnoilta eli koko auto paitsi perä ja vasemman puolen kylki... Itse maalasin vahingossa, kyllä ketutti kun auto oli täynnä pientä pilkkua ja pinnat niin karheet ettei esim jaksanu pyyhkimet pyyhkiä lasilla kun kitkaa liikaa... noh tulipahan motivaatiota syväpuhdistukselle taas. Operaatioon riitti 1/8 Zainon Clay Bar.)

Asetonia sit eli vaiks ostat pullon Pirkka kynsilakanpoistoainetta. Mut älä sohi kumiosiin tai ovenkarmilistoihin hirveesti (ei se 2k-lakalle maaliin mitään tee, mut noi kiiltomustat ovilistat on niin paskoja ja pehmee pinta, että voipi tehdä hallaa...kun naarmuuntuu suunnilleen ajatuksesta).

Avatar
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 618
Liittynyt: 14 Marras 2011, 14:10
Auto: 325i e93
9000 CD
350i DHC
Paikkakunta: Janakkala

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

ViestiKirjoittaja Aero » 17 Heinä 2017, 17:17

masaf1 kirjoitti:Asetonia sit eli vaiks ostat pullon Pirkka kynsilakanpoistoainetta. Mut älä sohi kumiosiin tai ovenkarmilistoihin hirveesti (ei se 2k-lakalle maaliin mitään tee, mut noi kiiltomustat ovilistat on niin paskoja ja pehmee pinta, että voipi tehdä hallaa...kun naarmuuntuu suunnilleen ajatuksesta).


Tähän velä lisäoppia naisilta, asetonin/kynsilakanpoistoaineen kaveriksi vanulappuja. Ei mielellään niitä halvimpia, hieman etsimällä löytynee puuvillaisia, nukkaamattomia versioita jotka ovat pirusti parempia. On helppo täsmälaappia suht pieniäkin alueita rähläämättä asetonia ympäri maita ja mantuja.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence

pmj
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 218
Liittynyt: 06 Tammi 2015, 09:40

BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

ViestiKirjoittaja pmj » 18 Heinä 2017, 02:42

Noista bemareiden tiivisteiden nitinöistä on keskusteltu tällä ja btcf:llä muillakin foorumeilla aika paljon.
Tuossa mm. yksi ketju aiheesta.
viewtopic.php?t=9296#p82841

Monilla tuntuu auttaneen BMW:n oma gummipflege noihin nitinöihin. Itsekin ostin (vaikka mulla ei nitisekään) tuota heräteostoksena Scmiedmannilta joku aika sitten kun sattui siinä hyllyssä olemaan. Semmoista geelimäistä ainetta. Tais olla joku 8eur.

https://www.amazon.co.uk/d/Automotive/B ... B00RT5WHUA

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 417
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 06:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

ViestiKirjoittaja masaf1 » 18 Heinä 2017, 16:26

^Laakkosella sanoi kaksikin huoltoneuvojaa, että tota ei pistetä usiin tiivisteisiin kun kysyin siellä muilla asioilla käydessäni. Käski putsata tiivisteiden alta jne. ja auttoihan se, kato toi Autotallin toinen topikki 118iA viewtopic.php?f=32&t=9244&p=100391#p100232

Ikkuna- ja ovitiivisteet alkaa helposti hiertään pesuainejämiin/likaan, paskasti suunniteltu tai huono materiaali.

Mikkoro
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 08 Huhti 2017, 09:07
Auto: M140iA xDrive

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

ViestiKirjoittaja Mikkoro » 18 Heinä 2017, 19:46

Käytin tänään kolme tuntia aikaa ja putsasin vielä kerran kaikki tiivisteet kaikilta pinnoilta mihin pääsin. Mitään silmin nähtävää likaa ei ollut mutta rätteihin irtosi jonkun verran mustaa. Ei auttanut. Nitinä on ja pysyy. Ainoa mikä tulee enää mieleen on poistaa vaha maalipinnoilta ovien väleistä. Tai sitten pitää repiä tiivisteet irti putsausta varten.

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3486
Liittynyt: 18 Loka 2012, 16:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

ViestiKirjoittaja salmol » 18 Heinä 2017, 19:49

Olen kyllä tyytyväinen että olen puolikuuro. Ei natinat haittaa vaikka tikka nakuttaisi ovenpieltä. Mutta renkaiden humina on hallaa puolikuurollekin. Onneksi nelonen tuntuu kolmosta hiljaisemmalta. Johtunee renkaista
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 417
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 06:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

ViestiKirjoittaja masaf1 » 20 Heinä 2017, 03:39

Mikkoro putsasitko myös oven yläkarmissa olevan ovessa kiinni olevan tiivisteen takaa/alta ja laskit lasit alas ja putsasit niiden urat? Etuovista lasin pystyurasta lähtu suht paljo paskaa vuoden / 11 tkm ajoilla olevasta autosta.

Nyt kun asiaa olen tutkinut, niin mun mielestä se on oven yläkarmin takapää tai ikkuna (tai molemmath. Itsellä vaan kuskin ovessa, miksi? Suolapaskaa tahmeesti kuitenkin jossain oli ja vaati kunnon putsia? Hiljaista taas pidellyt nimittäin. Yhden BH AF pesun jälkeen natisi mutta laskin ikkunan alas ja nostin ylös niin hiljeni eikö oo palannut. Luultavasti pesuaine valuu lasia pitkin tiivisteen väliin ja taitaa olla tää F20 vähän yliherkkä noille.

Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 550
Liittynyt: 19 Syys 2015, 21:39
Auto: F31 318dA -14
Paikkakunta: Nokia

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

ViestiKirjoittaja Wonderi » 20 Heinä 2017, 11:03

Suolapaska syynä tuskin on, kun ongelma ei esiinny laiskan pesijän autossa.

Mikkoro
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 08 Huhti 2017, 09:07
Auto: M140iA xDrive

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

ViestiKirjoittaja Mikkoro » 27 Heinä 2017, 10:07

Nitinät hävisi sitten kuitenkin sen puhdistuksen myötä. Ehkä oli vielä kosteutta tiivisteissä kun tein koeajon. Eli varmaankin jotain oli tarttunut mukaan metsästä mökkiparkista, joka vaati täydellisen tiivisteiden puhdistuksen.

Nyt kesälomalla on tullu mittariin lähes kolmannes tähän asti ajetuista kilometreistä eli aavistuksen vajaa 4000 km. Ilo on ollut ajellessa, kun on pysytellyt pois ruuhkaisilta valtateiltä ja "körötellyt" mutkapätkiä pitkin.

Nyt kun on enemmän tullut kilometrejä alle uskaltaa tehoreservejä vähän käyttääkkin ja olen yhä enemmän sitä mieltä, että alustalle pitäisi tehdä jotain. Jopa Sciroccolla uskalsi 60-80 km/h syherötiellä painaa mutkiin suurinta sallittua, mutta huomaan tämän auton kohdalla nostavani aina jalan kaasulta. Vaikka mitään katastrofaalista niiausta ei tapahdukaan niin jopa sport-asetuksella alusta on turhan pehmeä kaarteissa. Tavallaan hieman ristiriitaista, kun periaatteessa alusta toimii hienosti, mutta ei siltikään. Onko sitten korkeampi massakeskipiste syynä vai mikä. Pieni juttu kyseessä ja ajamisen iloa riittää tuosta huolimatta, mutta silti tekisi mieli tehdä asialle jotain.

Kuva

Kuva

Avatar
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Syys 2011, 04:12
Auto: F20 M135i xDrive -14
Paikkakunta: Turku

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

ViestiKirjoittaja bfi1864 » 27 Heinä 2017, 12:27

Hieno laite, mutkateillä nämä M-litet on mukavuusalueella, varsinkin kun on tyhjää suoraa välillä edessä.. :thuup:

Avatar
alpin_sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 182
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 15:55
Auto: 320i E90
Paikkakunta: Lohja

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

ViestiKirjoittaja alpin_sport » 27 Heinä 2017, 16:22

Ajatko yleensä aina sport asetuksella, vai onko muille (comfort?) asetuksille oikein edes kunnon tarvetta, paitsi nyt jossain tietyömaiden/rupukivikujien kohdalla?
Kyllä tuollainen ajopeli tarvii kunnon alustan johon omistaja on tyytyväinen, ei muuta kuin etsimään jämympiä alustapalikoita :rolle:
Takavetoisissa suurin ongelma on runsaudenpula, mutta eikös x-Drive malleihinkin jo luulisi jotain palikkaa löytyvän, sen verran niitäkin myyty?

masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 417
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 06:11
Auto: F20 LCI 120d A xDrive Edition M Sport 7/2016

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

ViestiKirjoittaja masaf1 » 27 Heinä 2017, 17:15

Mikkoro, sä et vielä osaa ajaa sitä, mutkissa pitää painaa kaasua eikä päästää sitä pois (varsinkaan talvella jos leikit jossain rampissa, niin ihan viimenen temppu päästää kaasu pois kesken jyrkän mutkan -> saattaa päästä metsähallituksen puolelle). Ihan sama minkä mutkan ajat, mutta älä vaan päästä xDrivella kaasua pois. Itellä ainakin 120xDa herää alusta vasta henkiin kun sitä käskyttää, muuten hissun kissun ajellessa hyvin perusmukava. Kokeilepa vetästä joku pikku liikenneympyrä 50-60 km/h läpi, niin hiffaat kun puolivälissä ympyrää käännät ratin toiseen suuntaan ns. tiukka oikee + tiukka vasen. Ohjautuu ihan pirun hyvin ja tarkasti ja pyytää oikein lisää. Matalallahan näissä on painopiste ja ideaalinen painojakauma, joten kyllä pitäis päästä.

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3486
Liittynyt: 18 Loka 2012, 16:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

ViestiKirjoittaja salmol » 27 Heinä 2017, 17:23

Mikkoro kirjoitti:Nyt kun on enemmän tullut kilometrejä alle uskaltaa tehoreservejä vähän käyttääkkin ja olen yhä enemmän sitä mieltä, että alustalle pitäisi tehdä jotain. Jopa Sciroccolla uskalsi 60-80 km/h syherötiellä painaa mutkiin suurinta sallittua, mutta huomaan tämän auton kohdalla nostavani aina jalan kaasulta.

Tosi erikoista jos M-sport alustaan ei voi luottaa. Onko paineet renkaissa kohdillaan?
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Mikkoro
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 33
Liittynyt: 08 Huhti 2017, 09:07
Auto: M140iA xDrive

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

ViestiKirjoittaja Mikkoro » 27 Heinä 2017, 18:11

Ajan varmaan comfortilla enemmän kuin sportilla, comfort on ihan paikallaan nurkkapyörityksessä ja puuduttavilla moottoritiesiirtymillä. Ohjauksen voisin kyllä parkkipaikkaa lukuunottamatta pitää sportilla, mutta valitettavasti näitä ei säädetä erikseen.

Osittain on varmasti totuttelua erilaiseen autoon, jossa on painoa, tehoa, korkeutta ja vetäviä pyöriä enemmän kuin aikaisemmassa kulkupelissä. Sen kyllä allekirjoitan, että kovemmissa nopeuksissa tuntuu alusta toimivan paremmin. "Ongelmia" on enemmänkin 60 km/h rajoituksella olevilla syheröillä, 80 km/h mutkapätkät menee paljon nautinnollisemmin. Paineet on kunnossa, 2,9 bar joka kulmassa, tarkistin juuri alkuviikosta. Ehkä pitäisi vaan uskaltaa, mutta aika kaukana ollaan esim. M3:n ja M2:n alustoista.

Ja tarkennetaan nyt vielä, että kaasua en kokonaan nosta vaan ajan mutkat kevyemmällä kaasulla eli nopeus pois jo ennen mutkaa. Eikä tässä nyt mistään totaalisesta luotonpuutteesta ole kysymys, alusta vaan voisi olla parempikin. :)

No näin mennään joka tapauksessa takuuajan loppuun ja ekan huollon yli. M performance takapönttöjä olen huomannut jonkin verran googleilevani, joten seuraavaksi tarjous marmorilta ja sitten katsotaan meneekö nettitilaukseksi ja jonkun pajan asennettavaksi.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa