Sivu 2/4

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

Lähetetty: 23 Kesä 2017, 15:15
Kirjoittaja Mikkoro
alpin_sport kirjoitti:Kyllä tuon hintaluokan auto ansaitsee myös kunnon alustan, mutta pelkät madallusjouset ei välttämättä juuri paranna ajettavuutta. Mitenkähän vakio adaptiivinen alusta toimii niiden kanssa?
Edellisessä autossani (WV Scirocco) Eibachin jouset oli juuri se tarvittava muutos, millä sai ajettavuutta nostettua tason verran ylöspäin. Takavetomallissahan adaptiivinen alusta on 10-15 mm matalampi ja ymmärtääkseni erona on vain jouset. Tästä olen päätellyt, että progressiiviset jouset pienellä (se 15 mm) tiputuksella tekisi hyvää, saisi vähän massakeskipistettä samalla kohti maata.

Adaptiivisen alustan otin juuri sen takia, että kuvittelin että aavistuksen jämäkämpi sport-asento laittaisi kallistelun kuriin. Valitettavasti sitä se ei tehnyt. Muutenhan tuo on erittäin hyvä, muuta tosiaan sellainen pehmeä niiaaminen mutkissa olisi kiva saada pois.

Joo, mutta avoin olen muillekin ehdotuksille. Koko alustaa en kuitenkaan lähde uusimaan. :tong:

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

Lähetetty: 23 Kesä 2017, 17:12
Kirjoittaja TomA
Xdriven madaltaminen on vähän kinkkisempi aina ja ainakin org osilla. Pelivarat pienemmät madallukselle. Mulla takavet F30, M performance alustalla ja toimii tosi hienosti. Ei huoju ei heilu.

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

Lähetetty: 23 Kesä 2017, 20:38
Kirjoittaja traveller
Kallisteluun voi olla syynä se, että adaptiivisessa alustassa kallistuksenvakain takana on ohuempi, kuin M-Sport -alustassa. Toki xDriven korkeampi maavarakin vaikuttaa osansa.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=33_1612

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

Lähetetty: 24 Kesä 2017, 13:13
Kirjoittaja Mikkoro
Pitää tutkia mahdollisuuksia alustan suhteen. Ei tässä mikään kiire ole, ensimmäisen huollon yli ainakin mennään OEM osilla (ja jousethan tulisi Eibachilta).

Madallusjousia puoltaisi osittain sekin, että tuo nelivetomalli on nyt vaan liian korkea omaan silmään. Mitään tontitusta tässä ei olla hakemassa, vaan suunnilleen sitä takatuupparin vakiokorkeutta. Alustahan toimii muuten todella hienosti, tuo niiaaminen on pientä, mutta häiritsee se silti.

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

Lähetetty: 24 Kesä 2017, 15:03
Kirjoittaja melperri
Ei kai nelivedon maavara korkeampi ole , kuin takavedon vakioalustan ??. Itselläni 120xd nelivedossa adaptiivisella m sport alustalla tunkki ei mahdu alle , ellei poista kuppia , eli pahaa pelkään , että nelivedossakin tuo m sport alusta laskee maavaraa , vaikka etukäteen nimenomaan piti olla niin , ettei laske. No , jatkossa tietää kiertää kaukaa kaikki viritykset , joissa alustan osalta on sana "sport"

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

Lähetetty: 24 Kesä 2017, 16:18
Kirjoittaja Mikkoro
melperri kirjoitti:Ei kai nelivedon maavara korkeampi ole , kuin takavedon vakioalustan ??.
Korkeampi tuo on kuin takavetoisen M140i:n alusta, muistaakseni 10 tai 15 milliä. Näkee ihan paljaalla silmällä tuon eron. En tiedä miten suhtautuu muihin ykkös-sarjalaisiin, vertasin takavetoiseen vastaavaan malliin.

Oma hallitunkki meni juuri ja juuri Sciroccon alle, Bemarin alla on tilaa vaikka kuinka. Ei tuo ainakaan matala alusta ole.

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

Lähetetty: 24 Kesä 2017, 19:04
Kirjoittaja Mikkoro
Moni tuntuu tykkäävän siitä, että automallin tehoversio näyttää mahdollisimman samalta kuin perusmalli. Eli sleeperi-lookista. Minä en kuulu niihin ihmisiin, mielestäni auton menohalut saisi vähän näkyä ulospäinkin, mutta uuden Type-R:n kaltaiset spoilerihirviöt jätän kyllä muille. M140i:n vähän turhan tavanomainen ulkonäkö olisi siis kaivannut jotain pientä normaaliin M Sportiin verrattuna, hopeat lirpakkeet eivät ihan vastanneet tähän. :tong:

M performance osia ei faceliftiin ole jostain syystä koskaan viitsitty tehdä, pl. ne samat pre-fl osat mitkä tähänkin käy, joten siltäkään ei oikein löydy mitään. Mihinkään korisarja-virityksiin en lähde ja muutenkin jos jotain muutoksia tekee on ne tarvittaessa oltava palautettavissa takaisin alkuperäiseen.

Pitkän johdannon jälkeen asiaan. :) Ainoa aftermarket-osa mikä omia silmiä on toistaiseksi miellyttänyt on japanilaisen end.cc:n hiilikuitu-lippa takaluukkuun. Suomeen tuotettuna, veroineen, tulleineen ja pintakäsiteltynä tuo maksaisi varmaan toista tonnia (pelkkä pinta-käsittelemätön osa, verottomana ~550 eur), joten pitää pitää silmät auki, jos jotain vastaavaa tulee eteen vähän edullisemmin, kun pitäisi kuitenkin omin silmin todeta, että toimiiko oikeasti.

Kuva

http://www.endcc.jp/products/01/f20.html

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

Lähetetty: 24 Kesä 2017, 19:08
Kirjoittaja masaf1
Niiamisesta... millasissa tilanteissa teillä sit niiailee? Itellä tosiaan 17" etu 225/taka 245 m-sport sekarengastus runflatit 2,7/3,2 bar paineilla, vakio xdriven m-sport alusta. En oo huomannu kyl minkään sortin niiauksia kesärenkailla vaikka ois kovaakin / aika lähellä pidon rajoja paahtanut mutkatietä kuivalla asfaltilla. Talvirenkailla (hkpl8) renkaat antaa kyllä kaarteissa periksi inhottavasti, tuntuu vääntyvän löysyyttään alta. Kokeilkaahan lisätä riskisti painetta, jos se tunne johtuu renkaista?

Ps. hieno toi takalippa hiilikuituvärillä... sit viel hiilikuituikkunalistat niin valkonen auto ois aika bueno.

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

Lähetetty: 24 Kesä 2017, 19:57
Kirjoittaja alpin_sport
Saako M140i:n muuten BMW Performance alustaa, kuten moniin 1-sarjan malleihin ja esim. M2:een? Vai onko ne saatavilla vain takaveto-malleihin?
Tosta kattolipasta tulee kyllä hieman mieleen joku 90-luwun etuvetoinen max power-torikassi...

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

Lähetetty: 24 Kesä 2017, 21:12
Kirjoittaja Mikkoro
alpin_sport kirjoitti:Tosta kattolipasta tulee kyllä hieman mieleen joku 90-luwun etuvetoinen max power-torikassi...
Ei kaikki voi tykätä. Minulle tulee tuosta vakiolipasta mieleen hinnat alkaen 114 ja sille olisi kiva tehdä jotain.

En ole varma saako takavetoiseen M performance alustaa, nelivetoiseen ja/tai adaptiivisella alustalla varustettuun ei ainakaan saa.

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

Lähetetty: 26 Kesä 2017, 10:55
Kirjoittaja manonyymi
Ainakaan noissa kuvissa ei näytä pahalta tuo korkeus. Onko tuo nyt sitten sen sport asetuksen korkeus. Oma e92 nelikkoni näyttää korkeammalta ja ikään kuin vielä edessä olisi enemmän väliä. Häiritsee kieltämättä hiukan.

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

Lähetetty: 26 Kesä 2017, 14:20
Kirjoittaja Mika
Mulla olisi uusi ja käyttämätön hiilikuituspoileri, mikäli Sulla on tarvetta.
Babybmw:n puolella porukka on näitä samoja asennellut M135i ja M140i autoihin. Tilasin omaani, mutta jäi sitten asentamatta.

Kysessä siis tällainen:

Kuva

Kuva

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

Lähetetty: 04 Heinä 2017, 22:56
Kirjoittaja Mikkoro
Mika kirjoitti:Mulla olisi uusi ja käyttämätön hiilikuituspoileri, mikäli Sulla on tarvetta.
Babybmw:n puolella porukka on näitä samoja asennellut M135i ja M140i autoihin. Tilasin omaani, mutta jäi sitten asentamatta.
Haussa jokin pienehkö lippa, ei ihan tuollainen kokonainen spoileri. Kiitoksia kuitenkin tarjouksesta. :)

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

Lähetetty: 05 Heinä 2017, 07:25
Kirjoittaja Juha
Mikkoro kirjoitti:
Mika kirjoitti:Mulla olisi uusi ja käyttämätön hiilikuituspoileri, mikäli Sulla on tarvetta.
Babybmw:n puolella porukka on näitä samoja asennellut M135i ja M140i autoihin. Tilasin omaani, mutta jäi sitten asentamatta.
Haussa jokin pienehkö lippa, ei ihan tuollainen kokonainen spoileri. Kiitoksia kuitenkin tarjouksesta. :)
Tommonen on nykyään muotia. Vai meneekö liian pieneksi? :lol:
Kuva
Kuva

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

Lähetetty: 05 Heinä 2017, 08:28
Kirjoittaja Mikkoro
^ Ehkä ei ihan tuollaistakaan. :lol:

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

Lähetetty: 05 Heinä 2017, 21:28
Kirjoittaja alpin_sport
Tuohon vielä lisäksi ns "diffuusori" niin downforcea alkaa olla jo niin paljon että perä madaltuu sen pari senttiä maantievauhdissa :)

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

Lähetetty: 06 Heinä 2017, 23:02
Kirjoittaja markku
Onhan tuo auto melko näyttävä kokonaisuus :tong:

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

Lähetetty: 15 Heinä 2017, 12:22
Kirjoittaja Mikkoro
Pari viikkoa sitten alkoi kaikki ovien (sisäpuoleiset) tiivisteet nitisemään hermoja raastavasti. Tuntuivat täysin tahmeilta koskettaessa ja pöly tarttui kiinni, joten jotain tuonne oli päässyt joka nitinän aiheutti. Ehkä pesuaine, siitepöly tai jokin muu, kun auto on lomalla ollut enemmän taivasalla ja vettäkin on tullut ihan reippaasti. Eilen kävin pesulla ja hinkkasin tiivisteet nyt alkuun kokeeksi vain vedellä kostutetulla mikrokuituliinalla, nitinät hävisi kotimatkan ajaksi tänään varmaan selviää oliko vaikutus pysyvämpi. Jostain kun saisi Mothersin mainiota Tire & Rubber Cleaneria, sillä on aiemmin samanlaisista tilanteista selvitty.

Tuli eilisen pesun jälkeen – raa'an ilta-auringon avustuksella – myös löydettyä autosta kokoonpanijan sormenjärjet. Kirjaimellisesti. Mitään muuta syytä imukupin ja rasvanäppien jälkiin takaoven ikkunan sisäpinnalla en keksinyt. Eihän tuolla ole edes kukaan koskaan istunut.

Kuva

Mitenköhän nuo saisi pois? Uskaltaako tehdastummennettua lasia puhdistaa hiovalla puhdistusaineella? ikkunanpesuaineella ei lähtenyt mihinkään. Muutenkin autosta löytyy imukupin jälkiä ikkunoista ja maalipinnoilta, jotka eivät lähde edes puhdistavalla vahalla. Mitään idoita tuohon, kun ei muuten hyväkuntoista maalipintaa viitsisi lähteä hiovilla aineilla hinkkailemaan. Tuulilasista sain imukupin jäljet pois Gtechniqin G4:llä, mutta sitä en ole uskaltanut noille tummennetuille laseille tarjota.

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

Lähetetty: 15 Heinä 2017, 14:58
Kirjoittaja alpin_sport
Oho, aikamoinen rasvanäppi ollut :conf:

Re: BMW M140i xDrive Valencia Orange 2017

Lähetetty: 16 Heinä 2017, 10:00
Kirjoittaja masaf1
Claybarilla lähtee.