2017 BMW G30 530e iPerformance Luxury Line, Mediterranean Blue, Ivory White

Käyttäjät esittelevät autojaan
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Jättääkö muut vaatteet kuin siniset farkut yleisesti väriä vaaleaan nahkaan? Esim. mustat farkut?
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Wonderi kirjoitti:Jättääkö muut vaatteet kuin siniset farkut yleisesti väriä vaaleaan nahkaan? Esim. mustat farkut?
Kaikki vaatteet joista väriä irtoaa ja niitähän riittää. Märät denim-farkut on se pahin esimerkki. Ja saman värisissä farkuissakin on isosti eroja värjäyksen laadusta riippuen. Kyllä mulla tuo selkänoja kerää väriä myös mutta hitaammin.
mj1973 kirjoitti:Mä olen hinkkaillut valkoisia penkkejä tällä paketilla, jossa pesuaine ja suoja/hoitoaine:
http://www.autodude.fi/tuote/nahanhoito ... _care_kit/

Saa tosiaan ainakin kerran kuussa pestä erityisesti farkkujen sinet pois kuskin penkistä. Tähän asti on lähtenyt pois... :mus:
Joo samaa Furniture Clinic tavaraa olen käyttänyt. Saa muuten huimasti halvemmalla tilattua suoraan http://furnitureclinic.co.uk/

Toi pesuaine toimii loistavasti likaan mutta värjäymissä saa jo sitten antaa hetken vaikuttaa ja tehdä eri tavalla töitä. Pitäisi joskus kokeilla miten kissasaippua tehoaa tähän nahkaan, mutta pinnalle suihkautettava aine on vaan niin paljon helpompi käyttää.

Suoja-aineita olen kokeillut tuota Furniture Clinic, Leather Masters ja Bemarin omaa. Jotenkin näitä vain tarttuu kylkiäisenä mukaan... Kaikki ajaa asiansa, mutta furniture clinic on jostain syystä mun ykkösvalinta. Bemarin oma leather care jättää tummaan nahkaan kauniimman pinnan, vaaleassa tällä ei mitään väliä. Vaimo ei tykkää ton bemarin aineen hajusta yhtään.

Mulla on vaaleita nahkakalusteita kotona ja niiden puhtaanapito on ollut sitten erittäin vaivatonta noilla Furniture Clinicin aineilla. Eikä tarvitse montaa kertaa vuodessa putsata, pysyy hyvänä ja väriä ei oikein tartu. Sillä tämä auton kuskin penkin haasteellisuus tuli vähän yllätyksenä, lämpötilojen vaihtelu ja kosteus tekee noin paljon eroa.
JP X-Driver
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 49
Liittynyt: 16 Heinä 2011, 22:12
Auto: Bmw X5 45e

Todella hieno on autosi! Minulla on omassa autossani myös sama valkoinen nahkaverhoilu. Edellisessä X3:ssa nahkaverhoilu oli hieman enemmän beigeen vivahtava, joka ei ollut niin arka, mutta nykyiseen halusin tämän vielä vaaleamman. Onhan se todella hieno, mutta kyllä se töitä teettää. BMW:n omaa hoitoainetta olen käyttänyt, samoin sitä kissasaippuaakin. Ja joka kerta joutunut kyllä tekemään paljon töitä värjäymien poistamiseksi.

Kunnes tein diilin käyttämäni autopesulan kanssa. Aina kun käytän autoni pesulassa, samalla kertaa myös verhoilu joka kerta hoidetaan. Maksaa se, mutta on sen arvoista. Käyttävät kuulemma Auto-Glymin tuotteita. Jälki on hyvä, kun riittävän tiheästi homman toistaa. Kerran tai pari kuukaudessa. Näin ei ehdi tulla pinttymiä ja työ ei maksa liikaa rahaa minulle eikä vaivaa autopesulalle. Win-win.

Olen perustellut asiaa niinkin, että jos minulla on varaa ajaa kalliilla autolla, niin on minulla sitten varaa maksaa sen hyvästä hoidostakin. Jos ei ole, vaihdan halvempaan heti!
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

JP X-Driver kirjoitti:Kunnes tein diilin käyttämäni autopesulan kanssa. Aina kun käytän autoni pesulassa, samalla kertaa myös verhoilu joka kerta hoidetaan. Maksaa se, mutta on sen arvoista. Käyttävät kuulemma Auto-Glymin tuotteita. Jälki on hyvä, kun riittävän tiheästi homman toistaa. Kerran tai pari kuukaudessa. Näin ei ehdi tulla pinttymiä ja työ ei maksa liikaa rahaa minulle eikä vaivaa autopesulalle. Win-win.
Tuon verhoilun kanssa ei voi käytännöllisyydestä puhua. Itse en jaksaisi tuollaiseen käyttää aikaani.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Huivei kirjoitti:Tuon verhoilun kanssa ei voi käytännöllisyydestä puhua. Itse en jaksaisi tuollaiseen käyttää aikaani.
Mulla ois aika varmasti valkoinen auto mustilla nahoilla, jos harrastaminen ei olisi mulle kivaa ajankäyttöä. En siis todellakaan suosittele tämmöistä värimaailmaa jos ei halua nähdä vaivaa.

Ja jokaista ylläpidettyä hienoa sisustaa ja ulkopintaa vasten on iso tukku autoja, joissa samat jäävät kulutuksen armoille ilman ylläpitoa. Sekin on yksi tapa toimia.
JP X-Driver kirjoitti:Kunnes tein diilin käyttämäni autopesulan kanssa. Aina kun käytän autoni pesulassa, samalla kertaa myös verhoilu joka kerta hoidetaan. Maksaa se, mutta on sen arvoista. Käyttävät kuulemma Auto-Glymin tuotteita. Jälki on hyvä, kun riittävän tiheästi homman toistaa. Kerran tai pari kuukaudessa. Näin ei ehdi tulla pinttymiä ja työ ei maksa liikaa rahaa minulle eikä vaivaa autopesulalle. Win-win.
Arvostan että pidät autostasi huolta :drink: Tuo on kieltämättä erittäin järkevä ja sulle helppo vaihtoehto!
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

lnaukkar kirjoitti:Mulla ois aika varmasti valkoinen auto mustilla nahoilla, jos harrastaminen ei olisi mulle kivaa ajankäyttöä. En siis todellakaan suosittele tämmöistä värimaailmaa jos ei halua nähdä vaivaa.
Sama täällä ja vieläpä joku huomattavasti halvempi kehonsiirrin. Kukapa nyt ei omasta omaisuudestaan huolta haluaisi pitää?
Myös kivaa harrastelua ja vapaa-ajan käyttöä tallissa se on ainakin itselleni. Kukin tyylillään, mutta pääasia kait, että jokaiselle löytyy mieleinen tapa viettää aikaa auton parissa, siis muutenkin kuin vaan puikoissa, siis jos sitä haluaa. Toisille se on tekniikka tai puunaus jne...
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Ensimmäisiä ongelmia ilmaantunut 7 kk / 15 000 km kohdalla.

Auto heitti kerran vikatilaan. Käytin muutama päivä myöhemmin huollossa, paljastui että kiihtyvyysantureista oli tullut virhe (ajonvakautus?). Laittoivat autoon uudet softat ja ajoivat antureille kalibraation.

Heti tuon jälkeen kävi sitten niin, että yksi auton kahdesta normaalista avaimesta ei enää toimi paitsi ihan auton vierestä näppäiltynä. Vika tuskin autossa, koska toinen avain sekä kolmas display key kuitenkin toimivat kaukaa kuten aiemminkin. Täytyypä käydä taas huollossa jossain välissä. Oisko avaimen lähetin kuollut tai vastaavaa... Patterin vaihto ei auttanut.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Autolla kohta takana 21 000 km ja 11 kk. Ensimmäinen vuosi siis lähestyy. Mutta onneksi fiilis auton kanssa yhä loistava :thup:

Hieman venyttäen voi sanoa, että autolle on suoritettu vain yksi takuukorjaus, kun yksi vikaantunut avain vaihdettiin uuteen. Käytännössä kuitenkin huollon sijaisautolla on ajettu kolmeen otteeseen. Ekan kerran edellisessä viestissä kuvatun kertaluontoiseksi jääneen vikatilanteen selvittelyn yhteydessä, toiseen kertaan kun tutkivat avaimen ongelmaa ja viimeisimpänä kolmannen kerran nyt kun vaihdettiin tuulilasi.

Tuon ekan vikaselvittelyn yhteydessä autoon vedettiin myös uudet softat. Näytti tuovan pieniä muutoksia siellä täällä, esim. dialogeissa. Samalla korjaantui auton ainut softavika, mikä siis oli se, että kun autolle saapui eri avaimella, niin ilmanvaihdon asetukset eivät aina pysyneet perässä. Päivityksen jälkeen ei ole ollut mitään hassutuksia missään vaiheessa -- kaikki toimii.

Kolmas kerta oli pettymys, sillä tuulilasin vaihdossa Hertsikan Laakkonen onnistui naarmuttelemaan katon etureunaa, joten siitä ei anneta täysiä pisteitä. Lasin vaihto kustanti vähän vajaa 1400 euroa. Lopputulos on naarmuja lukuun ottamatta täysin moitteeton, kaikin puolin näyttää, tuntuu ja kuulostaa uudenveroiselta. Ei ilmaantunut minkäänlaisia suhinoita, nitinöitä tai natinoita.

No siirrytään positiiviseen sitten. Tässä vuoden aikana on tullut ajettua monenlaista autoa ja tämä oma tuntuu silti yhä loistavalta. Minkäänlaisia vaihtohaluja ei ole herännyt .. paitsi puheissa tietysti aina kehun, että jos joku tarjoaa joko Porschen Panameran hybridiä tai bemarin M2, niin se voisi olla menoa. Myös näitä vitosia olen ajanut eri voimalinjoilla (viimeksi tällä viikolla G30 540ix, joka myynnissä Delta Bavarialla Lahdessa) ja siinä seurassa hemmetin hyvin pitää pintansa tämä oma valinta.

Varustelu meni hyvin, vuoden jälkeen mitään ei puutu eikä mitään ole liikaa. Aitoa nahkaverhoiltua kojelautaa ei tilatessa ollut saatavilla, nyt olisi ehkä vaikea vastustaa sitä ruksia. M-sport ulkonäkö ja vanteiden vaihto välillä houkuttaa, mutta ne tarjoavat vain kosmetiikkaa isolla hintalapulla. Tämän ulkonäkö on yhä kovasti omaan mieleen, sopii varsinkin aivan loistavasti tämän auton luonteeseen. Ainiin, talvella tietysti vähän kaipaa nelivetoa.

Jos jotain virheitä pitää mainita, niin bemarin talvirengaspaketti run-flat renkailla oli tyhmä juttu. Näin jälkikäteen mietittynä ottaisin ihan toiset kumit ja ilman run-flattia.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Miten Laakkonen vastasi lasinvaihdossa syntyneistä naarmuista reklamointiin?
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Wonderi kirjoitti: 27 Touko 2018, 17:30 Miten Laakkonen vastasi lasinvaihdossa syntyneistä naarmuista reklamointiin?
Laitoin jäljistä kuvia mailissa ja pyysin suoraan paikkamaalikynää, jolla saan naarmut piiloon. Pahoittelivat, lupasivat lähettää kynän ja seuraavan ostoksen yhteyteen laitetaan "tuntuva kompensaatio mielipahasta" ... mutta summasta ei ollut mitään puhetta, joten jää nähtäväksi.

Tarjosivat myös, että tuon auton sinne ja arvioidaan yhdessä tilanne, mutta kieltäydyin. Siitä olisi vain vaivaa ilman minkäänlaista hyötyä.
Avatar
hege
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 172
Liittynyt: 27 Loka 2012, 10:44
Auto: G30 530e Luxury Line
Paikkakunta: Espoo

Tämä on kyllä upea yksilö varusteita ja värimaailmaa myöten!
Ex: F10 530d M Sport, E90 LCI 320d
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

hege kirjoitti: 01 Loka 2018, 13:54 Tämä on kyllä upea yksilö varusteita ja värimaailmaa myöten!
Kiitos!

Yhä miellyttää kovasti myös omaa silmää. Varustelukin on tuntuu olevan aivan kohdallaan. Kaikin puolin onnistunut kauppa, kun mitään ei jäänyt hampaankoloon. Sen kunniaksi pidensin viime viikolla huolenpitosopparin 4v / 100 tkm asti.

Huollosta puheen ollen, auton eka huolto on edessä viikon päästä noin 33 000 kilsan kohdalla. Kertoivat suoraan, että autolle ei ole auki mitään aktioita, joten eivät päivitä auton ohjelmistoja. Periaatteen vuoksi aion valittaa ilmanvaihdon satunnaisesti oudosta toiminnasta helteellä. Mitään muuta vikaa tai ongelmaa ei ole huollolle tarjota.

Ja vielä auton ulkonäköön palatekseni, niin mun onneksi tämä Mediterranean Blue jäi suomen katukuvassa kohtuullisen harvinaiseksi väriksi. Ja Luxury Line varustelulla en ole toista vielä nähnyt, joten mukavasti erottuu joukosta.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Eka huolto tehty 32 000 km kohdilla... huoltokirjan mukaan täydellisenä, mutta todellisuudessa raitisilmasuodattimet vielä uupuu. Täytyy käydä vielä sellaiset laittamassa kun niitä Suomeen asti saapuu. Tämän uuden vitosen suodattimissa jotain toimitusvaikeuksia, loppu joka paikasta. Laakkosella eivät osanneet antaa arviota milloin olisi tarjolla.

Huollon yhteydessä raportoin ilmanvaihdon omituisesta toiminnasta lämpötilapyynnin suhteen. Ongelma siis on, että silloin tällöin tulee eteen tilanne, jossa lämpötilanuppia pitää kääntää suuntaan tai toiseen ennen kuin puhaltava ilma on sopivaa. Vaivasi satunnaisesti kesän helteissä. Löysivät valmistajan ohjeita, tekivät testejä ja jonkun muutoksen. Seuraan tilannetta, mutta varovaisesti voin jo arvella, että saattoi mennä toiminta vain huonompaan päin tässä vaiheessa.

Muilta osin auto toimii aivan moitteetta.

Huolto suoritettiin Herttoniemen Laakkosella ja tällä kertaa käynnistä jäi suodattimia lukuun ottamatta erittäin hyvä fiilis. Palvelu oli hyvää, auto pysyi huollon yli siistinä ja se palautettiin akku täynnä. :thuup:

Niin no, tietysti sijaisauto oli vähän omituinen kapistus eli 2-sarjan tila-auto pienellä diesel-koneella. Mutta onpahan nyt sellainenkin koettu.

Lopuksi pakollinen motivaatiokuva auton putsauksen puolesta.

Kuva
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

On se vain maukas :thuup: ja hyvin sopii kromit myös siniseenkin!
Olen kyllä itsekin ollut tyytyväinen, että otin luxury-linen. M-sport oli mietinnässä ja välillä tässä jopa tuntui, että olis pitänyt se ottaa, mutta onneksi en ottanut. Luxury-line on ainakin meillä päin paljon harvinaisempi kuin M-sport. Yhden toisen luxuryn olen täällä nähnyt. Mutta oli se kyllä aavistuksen pliisu kun ei ollut näillä paremmilla ajovaloilla, jotka tekee keulan ilmeelle paljon ja vilkkukin on näissä nykyaikanen led.

Aion kyllä valittaa eka huollossa tuosta minun yksilöä vaivaamasta sadetunnistimen epämääräisestä toiminnasta. Joskus nimittäin vähäisellä sateella automatiikka laittaa pyyhkijät täysille vaikka herkkyys on säädetty minimiin.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Jonkinlainen yhteenveto lienee paikallaan kun kohta on saavutettu 65 000 km ja ajassa mitattunakin jo 2,5 vuotta.

Mitä tähän mennessä tapahtunut?

14 597 km - Auto vikatilaan. Aiheuttaja oli poikkeus kiihtyvyysanturin tiedoissa. "Korjattu" ohjelmistopäivityksellä. Samalla korjaantui myös satunnainen vika, että kuljettajaprofiilin vaihtaminen nollasi ilmanvaihdon asetukset.

32 004 km - Ensimmäinen huolto on suoritettu. Kaikki ok.

46 520 km - Auto valittaa: "lataaminen ei mahdollista." Ladattavasta hybridistä tuli itselataava hybridi. KLE-komponentti oli mennyt rikki. Vaihdettiin uuteen.

54 009 km - Bemarin tarjoama ilmainen takuutarkastus suoritettu. Kaikki ok.

54 798 km - Auto valittaa: "Sulje latausluukku." Ei tunnista että luukku on kiinni. Latausluukun sisustat vaihdettu uuteen. Syynä oli hapettuma liittimessä, luukun kannen tunnistin oli oikosulussa.

62 000 km - Kyllästyin alkuperäisiin Nokian Hakkapeliitta 8 run-flat nastarenkaisiin. Tilalle vaihdoin Continental Viking Contact 7 -kitkarenkaat. Samalla todettiin, että 3 talvivannetta on kierona, joten uudet kumit pyöräytettiin kesävanteille, koska kesärenkaat oli jo ajettu loppuun. Seuraavaa kesää odottamaan ostin uudet vanteet ja Continental PremiumContact 6 -kumit.

64 000 km - Toinen huolto on suoritettu. Kaikki ok. Jarrupaloja on jäljellä 12 mm edessä ja 9 mm takana. Jarrut kestää vielä kauan.


Tuntuu siltä, että tällä ajetaan helposti vielä vuosi tai kaksi. Hyvin kulkee.
Vastaa Viestiin