BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe

Käyttäjät esittelevät autojaan
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

En päässyt yli tuosta F36 420dA xDrive Gran Coupesta. Peruin tilaukseni joulukuussa, mutta nyt vaihtui F30 tällaiseen vehkeeseen, ajettu 39tkm:

Vehicle information
VIN WBA4B7108FD421790
Type code 4B71
Type 420D XDRIVE (EUR)
E series F36 ()
Series 4
Type COUPE
Steering LL
Doors 5
Engine N47T
Displacement 2.00
Power 135
Drive ALLR
Transmission AUT
Colour MINERALGRAU METALLIC (B39)
Upholstery STOFF TRACK/ANTHRAZIT/AKZENT GRAU (BEL1)
Prod.date 2014-04-24

Vehicle options
S230 Extra package, EU-specific
S248 Steering wheel heater
S258 Tire with run-flat functionality
S2A5 BMW LA wheel, Double Spoke 397
S2PA Wheel bolt retainer
S2TB Sport automatic transmission
S2VB Tire pressure display
S2XE Sport leather steering wheel
S316 automatic trunk lid mechanism
S3AC Trailer coupling
S3AG Reversing camera
S423 Floor mats, velours
S428 Warning triangle and first aid kit
S431 Interior mirror with automatic-dip
S465 Through-loading system

Vehicle options
S481 Sports seat
S488 Lumbar support, driver and passenger
S494 Seat heating driver/passenger
S4AD Interior trim strips, alu, brushed, fine
S4AE Armrest front, retractable
S4DN Accent strips, korall-rot, matt
S502 Headlight cleaning system
S508 Park Distance Control (PDC)
S521 Rain sensor
S522 Xenon Light
S524 Adaptive Headlights
S534 Automatic air conditioning
S544 Cruise control with brake function
S563 Light package
S575 Supplementary 12V sockets

Vehicle options
S5AC High-beam assistant
S5AS Driving Assistant
S5DA Passenger airbag deactivation
S676 HiFi speaker system
S698 Area-Code 2 for DVD
S6NS Convenience phone, expanded Smartphone
S6WA Instrument cluster, expanded equipment
S6WA Instrument cluster, expanded equipment
S775 Headlining anthracite
P7AC Sport Line
S842 Cold-climate version
S850 Dummy-SALAPA
S885 On-board vehicle literature Swedish
S8KA Dummy-SALAPA
S8SM Car ident. number visible from outside

Vehicle options
S8TG Thiefproofing device
S8V1 Label
S993 model year code in VIN
S999 Job order management "HEA"
S9AA Outer skin protection

Vehicle options
S548 Kilometer-calibrated speedometer
S851 Language version German
[attachment=0]BMW1.jpg[/attachment]
[attachment=1]BMW2.jpg[/attachment]
[attachment=2]BMW3.jpg[/attachment]
Liitteet
BMW1.jpg
BMW1.jpg (100 KiB) Katsottu 17607 kertaa
BMW2.jpg
BMW2.jpg (71.4 KiB) Katsottu 17607 kertaa
BMW3.jpg
BMW3.jpg (70.42 KiB) Katsottu 17607 kertaa
Viimeksi muokannut salmol, 24 Heinä 2017, 13:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

salmol kirjoitti:En päässyt yli tuosta F36 420dA xDrive Gran Coupesta.
Autokuume on katala kaveri ja hankala selätettävä, mutta ei kai se niin kauhia asia ole jos lopputulos on komeaa, toimivaa, järkevää (moni (kuten minä) huutaa tässä kohtaa mielellään että 6zyl, mutta lie tuo 20d aika taloudellinen ja järkevä valinta käytännössä) ja itselle sopivaa.

Ei kai siinä muuta kuin mutkasta tietä horisonttiin ja takaisin :thuup:
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Aero kirjoitti:
salmol kirjoitti:En päässyt yli tuosta F36 420dA xDrive Gran Coupesta.
Autokuume on katala kaveri ja hankala selätettävä, mutta ei kai se niin kauhia asia ole jos lopputulos on komeaa, toimivaa, järkevää (moni (kuten minä) huutaa tässä kohtaa mielellään että 6zyl, mutta lie tuo 20d aika taloudellinen ja järkevä valinta käytännössä) ja itselle sopivaa.
Ei kai siinä muuta kuin mutkasta tietä horisonttiin ja takaisin :thuup:
Kyllähän se 6-sylinterinen kiinnostaa, mutta jos tuollainen olisi uutena 82 t€ 6-sylinterisenä, niin on se vähän liikaa, jopa tämän verran käytettynä minulle. Valitettavasti.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Jep, se imaisee takataskuun selvästi kovemman alipaineen, minkä puolesta tuo neloskone lie tosiaan selvästi järkevämpi valinta. Ja ehtiihän silläkin perille, etenkin jos sinne ujuttaa vastaavaa softaa kuin edeltävään sedaniin vilahti.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Onnittelut! Nelonen on aina ehdottoman tyylikäs valinta. Onko tuossa sisätiloissa mitään eroja F30 verrattuna?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

lnaukkar kirjoitti:Onnittelut! Onko tuossa sisätiloissa mitään eroja F30 verrattuna?
Kiitos. Nyt on paha sanoa eroista kun vielä talvirenkaat sisällä, mutta tuntuu että vehje on matalampi, penkki alempana ja vaimo arveli että olisiko isompi sisältä. Veikkaan että ei ole, viisto sisätila vain näyttää siltä.

Mutta neliveto veteli selkeästi vähemmän, ja tuntui hiljaisemmalta. Johtuisiko sitten noista high end -sterkoista. [emoji23]
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

salmol kirjoitti: Kiitos. Nyt on paha sanoa eroista kun vielä talvirenkaat sisällä, mutta tuntuu että vehje on matalampi, penkki alempana ja vaimo arveli että olisiko isompi sisältä. Veikkaan että ei ole, viisto sisätila vain näyttää siltä.

Mutta neliveto veteli selkeästi vähemmän, ja tuntui hiljaisemmalta. Johtuisiko sitten noista high end -sterkoista. [emoji23]
Loistavaa! :cools:

Osaatko sanoa miten nuo customoidut popit vertautuvat tehtaalla pultattaviin, millä tasolla ollaan?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

lnaukkar kirjoitti:Osaatko sanoa miten nuo customoidut popit vertautuvat tehtaalla pultattaviin, millä tasolla ollaan?
En valitettavasti osaa. Edellisessä oli perus-stereot, jotka olivat luokattoman huonot. Nykyiset ovat selkeästi paremmat, mutta edelleen huonommat kuin mitä oli Volvo C30:n toiseksi parhaat vehkeet. Edelleen todella iso ero.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

Hieno F36 :thuup:
Ulkoväristä, nelivedosta ja korimallista pisteet. M-pakettia ehkäpä huutaa ja tuo yksi mehupilli takana ei iske.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

bfi1864 kirjoitti:Hieno F36 :thuup:
Ulkoväristä, nelivedosta ja korimallista pisteet. M-pakettia ehkäpä huutaa ja tuo yksi mehupilli takana ei iske.
Juuri kun ajattelin että muuten hieno auto mutta tylsä väri. Onneksi näitä tehdään eri värisinä eri ihmisille mieleisinä. :thup:

Mitä tarkoittaa nämö varusteet?
S850 Dummy-SALAPA
S8KA Dummy-SALAPA
Avatar
alpin_sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
Auto: 320i E90
Paikkakunta: Lohja

Hieno! Pidän 4GC:n linjoista, ihan toista luokkaa kuin kauhea 3GT-möhköfantti ja erottuu sopivasti F30/F31-massasta. Mun mielestä tää on paremman näköinen kuin 4-sarjan coupe tai avokki.
Värikin on ihan jees, mutta ns huutaa kyllä matalampaa alustaa :mus:
Oliko sun vanha F30 myös samalla koneella ja neliveto?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

alpin_sport kirjoitti:Hieno! Pidän 4GC:n linjoista, ihan toista luokkaa kuin kauhea 3GT-möhköfantti ja erottuu sopivasti F30/F31-massasta. Mun mielestä tää on paremman näköinen kuin 4-sarjan coupe tai avokki.
Värikin on ihan jees, mutta ns huutaa kyllä matalampaa alustaa :mus:
Oliko sun vanha F30 myös samalla koneella ja neliveto?
Vanha oli takaveto, mutta samalla koneella. Huomasin että kääntösäde tässä on selkeästi isompi kuin takatuupparilla. Vakaampi ja ehkä hieman hiljaisempi tuntuu olevan. Ei tosin liiku ollenkaan kuten softattu edellinen, mutta en ehkä softaa tätä. Täytyy harkita.

Alustaa en taida madaltaa, ettei rupea meluamaan tai täristämään. Myöskin ehkä vetonivelet ei tykkää tiputtamisesta, eihän alkuperäistä neliveto-Msporttia saa madallettuna myöskään.

Tuo Dummy -koodi lienee joku tehtaan sisäinen juttu, eli ei ole mikään varuste.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Tänne voisi ehdottaa mitä pitäisi tehdä. Nyt olen ajatellut vain munuaisten vaihtoa normi-sporteista kokomustiin. Mutta kiiltävä vai matta?

Mitäs muuta kannattaisi laittaa? Itse en pidä noista alumiinin värisistä sisälistoista, mutta onko miten iso homma vaihtaa nuo listat vaikka Piano Black -listoihin?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

salmol kirjoitti: Vanha oli takaveto, mutta samalla koneella. Huomasin että kääntösäde tässä on selkeästi isompi kuin takatuupparilla. Vakaampi ja ehkä hieman hiljaisempi tuntuu olevan. Ei tosin liiku ollenkaan kuten softattu edellinen, mutta en ehkä softaa tätä. Täytyy harkita.
Oliko softauksesta jotain haittaa: esim. tekikö moottorista kulmikkaamman?
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Eerote
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 05 Huhti 2012, 22:30
Auto: G05 X5 45e M-Sport -21
Paikkakunta: Imatra

Hieno auto kaikin puolin. :thuup: Väri sopii loistavasti, harvemmin näkee tummanharmaata GC:a (täälläpäin 90% on valkoisia).
salmol kirjoitti:
lnaukkar kirjoitti:Osaatko sanoa miten nuo customoidut popit vertautuvat tehtaalla pultattaviin, millä tasolla ollaan?
En valitettavasti osaa. Edellisessä oli perus-stereot, jotka olivat luokattoman huonot. Nykyiset ovat selkeästi paremmat, mutta edelleen huonommat kuin mitä oli Volvo C30:n toiseksi parhaat vehkeet. Edelleen todella iso ero.
Autossasi on ihan normaali S676 HiFi -paketti. Nuo "Vehicle upgrades" on bmwvin.com:n mainoksia ja tuosta "read more" linkistä pääsee verkkokauppaan josta ko. paketteja voi ostaa retrofitattavaksi.

"S676 HiFi speaker system" Sisältää 12 kaiutinta ja sijoittuu perussoittimen ja Harman/Kardonin väliin.
Volvolla taisi mennä about näin: "Performance" -> "High Performance sound system" -> "Premium sound by Dynaudio". Muistaakseni esim. summum-varustetasossa oli tuo High Performance vakiona.
ex. G30 530e M-Sport -18 ex.F30 320i xDrive M-Sport -16 ex.F10 520d -12
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Kuudensuora kirjoitti:
salmol kirjoitti: Vanha oli takaveto, mutta samalla koneella. Huomasin että kääntösäde tässä on selkeästi isompi kuin takatuupparilla. Vakaampi ja ehkä hieman hiljaisempi tuntuu olevan. Ei tosin liiku ollenkaan kuten softattu edellinen, mutta en ehkä softaa tätä. Täytyy harkita.
Oliko softauksesta jotain haittaa: esim. tekikö moottorista kulmikkaamman?
Teki kulmikkaan ja puhalsi vähän liikaa. Nyt ei tosin puhalla ollenkaan, joten voisi harkita softaa joka työntää tosi varovasti lisää alle 2200 rpm ja sitten varovasti lisää kierros-kierrokselta. Nyt tuli liian paljon heti.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Eerote kirjoitti:Autossasi on ihan normaali S676 HiFi -paketti. Nuo "Vehicle upgrades" on bmwvin.com:n mainoksia ja tuosta "read more" linkistä pääsee verkkokauppaan josta ko. paketteja voi ostaa retrofitattavaksi.

"S676 HiFi speaker system" Sisältää 12 kaiutinta ja sijoittuu perussoittimen ja Harman/Kardonin väliin.
Volvolla taisi mennä about näin: "Performance" -> "High Performance sound system" -> "Premium sound by Dynaudio". Muistaakseni esim. summum-varustetasossa oli tuo High Performance vakiona.
Hyvä selvennys. Minulla oli Volvossa tuo High Performance ja nyt siis Hifi. Volvon oli parempi, mutta on tämä paljon perusmankkaa parempi.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
TurboKoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 329
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018
Paikkakunta: Helsinki

Minun silmä lepää mainiosti tässä korimallissa.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Pari kuvaa lisää. Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Irtoaakos hattuhyllyn luukun puoleinen palanen helposti tarvittaessa?
Vastaa Viestiin