BMW i8 Coupé -17
Lähetetty: 08 Marras 2017, 21:17
Alkaa kesän 2017 ajelut olla ohi, joten kai se on hyvä aika laittaa tästäkin jo pari kuvaa esille
n. 11 000km kokemuksella ei todellakaan mikään ujon miehen auto noilla "sinisillä kamoilla"salmol kirjoitti:Hieno ja varmasti hyvä ajaa. Ehkä nuo siniset kamat on minulle vähän liikaa, mutta muuten nautinnollinen.
Mun silmiin nuo "siniset kamat" on aivan loistava veto. Ei i8:sta saa ujon miehen autoa corollan harmaanakaan.Antinontoxic kirjoitti:n. 11 000km kokemuksella ei todellakaan mikään ujon miehen auto noilla "sinisillä kamoilla"salmol kirjoitti:Hieno ja varmasti hyvä ajaa. Ehkä nuo siniset kamat on minulle vähän liikaa, mutta muuten nautinnollinen.
Pelkäsin madalluksen ja vanteiden jälkeen, että autosta tulisi liian kova, mutta oikein hyvää kyytiä on antanut. Menee suoraan kuin juna, vanteiden speksit juuri oikeat ja eivät ota missään tilanteessa kiinni. Matalahan se on, joten välillä joutuu varomaan, mutta yllättävän vähän. Melua on enemmän kuin G30, se on selvä, mutta motarillakin voi kabiinissa jutella ihan normaalisti, joten melutaso ei ole päässyt missään kohtaa ärsyttämään. Vakioratti ei tunnu läheskään yhtä hyvältä kuin perinteinen M ratti ja penkkejä ei voi mitenkään verrata vaikka 1-sarjan sport-jakkaraan. Yllättävän hyvän asennon niistä kuitenkin saa.Kuudensuora kirjoitti:Millainen auto on ajaa? Ennenkaikkea onko hauska ajaa? Se puuttuu useimmista nykybemareista, mutta löytyykö urheilumallista? Huomaako hybridissä voimalinjan kaksivaiheisuutta? Miten pitkälle akulla pääsee ja mites melutaso ja alustan jämäkkyys Suomen teillä?
330e muuttuu myös melko nykiväksi jos ajat akun loppuun ja jatkat ajoa auto eDrive -moodissa. Save battery -latausmoodissa ajo on kuitenkin pehmeämpää, kun auto säännönmukaisesti käynnistää polttomoottorin aina kun liikkeelle lähdetään, ja sen sammuttelusta ja käynnistelystä tuleva nykiminen jää pois. Itse laatikko vaihtaa kohtuu pehmeästi, mutta tuossa nykimisessä huomaa sen momentinmuuntimen puutteen ainakin 330e:n tapauksessa.Antinontoxic kirjoitti:I8-mallissako ei ole erikseen tuon hybridijärjestelmän ajotilan valintaa? Aika mielenkiintoista, kaikissa muissahan on tuo eDrive-painike jolla voit valita onko järjestelmä automaatilla, ajetaanko pelkällä sähköllä vai ladataanko (pienin muunnoksin mallista riippuen).Kuudensuora kirjoitti: Akkuja voi onneksi ladata ajettaessa, mutta se taas vaatii vaihteiston siirtämistä sportin puolelle. Silloin taas kierrokset normaaliajossa tarpeettoman korkeat, joten vaihteita joutuu veivaamaan koko ajan itse isommalle, että kierrokset saa alas. En ymmärrä miksei tätä voinut tehdä ruksilla iDriven kautta, että nyt haluan ottaa energiaa akkuihin ajaessa comfort-moodilla.
Antinontoxic kirjoitti:Kuudensuora kirjoitti: Akkujen ollessa tyhjät ajaminen voi käydä nykiväksi. Silloin muistaa varsinkin, että oikeasti alla on 225xe. Vaihteita saisi olla enemmän tai laatikko saisi toimia sujuvammin näissä tilanteissa.
Kaikki rahat meni autoon? Ja talo tuossa kunnossaAntinontoxic kirjoitti:Alkaa kesän 2017 ajelut olla ohi, joten kai se on hyvä aika laittaa tästäkin jo pari kuvaa esille