F30 330e M Sport

Avatar
TKU
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 341
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:27
Auto: E91 320dA LCI
Paikkakunta: Jyväskylä

F30 330e M Sport

Viesti Kirjoittaja TKU » 09 Joulu 2017, 19:32

Kaluston päivitystä. Akuuttiin autokuumeeseen auttaa vain yksi lääke ja mallikkaasti palvellut e91 320d vaihtui f30 330e hybridiin. Vaikka tuosta e91:stä kaikin puolin pidin edelleenkin viiden ja puolen vuoden yhteiselon jälkeen, niin autoissa ja naisissa pätee edelleen, että nuorempaa ja mahdollisesti parempaakin ei saa kuin vaihtamalla :lol:

Vuoden verran (taisikin siis olla kroonista) tuli seurailtua täälläkin julkaistuja mallikkaita postauksia ko. mallista ja sairaus senkun yltyi vaan. Syksyllä täytyi vaihtaa takaisin arkiauton puikkoihin ja eräänä marraskuun keskiviikkona keskellä työpäivää sitten satuin eksymään AutoScoutiin ja siellä se sitten oli. Yhteys jälleen kerran jäsen Majoriin ja sopimus auton kotiuttamisesta valmiina seuraavana perjantaina.

Tutustuminen auton tapohin vielä vaiheessa, mutta mielenkiintoinen kapistus - aivan kuten olin lukemani perusteella ymmärtänytkin. Varustepuutteita jäi tällä kertaa normaalia vähemmän, mutta jos sitä täydellisen auton ostaisi, niin eihän sitä tarvitsisi koskaan vaihtaa :rolle:

Type 8E11
Model 330e Iperformanc330e Ipee - EUR
Development Code F30 (MUE)
Chassis LIM
Steering LL
Doors 4
Engine XB1H
Displacement 0.00
Power 185
Drivetrain HECK
Transmission AUT
Color Alpinweiss 3 - 300
Upholstery Stoff Hexagon Alcantara/anthrazit - HAAT
Production Plant MUNICH
Production Date 2016-06-27

Standard equipment
534 Automatic Air Conditioning
548 Speedometer With Kilometer Reading
6WA Instrument Cluster W. Extended Cont
851 Language Version German

Options
2NH M Sportbrake
2TE Automatic Transmission W.gearshift
2VB Tyre Pressure Indicator
2VC Tyre Repair Kit
2VL Variable Sports Steering
23N 18"lt/aly W.v-spo.398 W.sp.t /mt,bl
230 Eu Specific Additional Equipment
248 Steering Wheel Heating
3AG Backup Camera
3DE Deletion Of Specific Exterior Desig
302 Alarm System
322 Comfort Access System
337 M Sport Package
4AE Armrest Front Retractable
4NE Blow-by-heater
4WG Int. T. Fin. Alu.hex.w. H.t.f.bl.h-
423 Floor Mats, Velour
428 Warning Triangle
430 Interior And Exterior Mirror Packa
431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d
459 Seat Adjustm., Electr. W. Memory
465 Through-load System
481 Sport Seats F Driver/front Passenger
493 Storage Compartment Package
494 Seat Heating F Driver/front Passenger
5AC Autom. High-beam Headlights Control
5AG Lane Change Warning
5AL Active Protection
5AS Driving Assistant
5A1 Led-fog Lights
5DA Passenger Airbag Deactivate
5DC Folding Rear-seat Headrests
5DF Active Cruise Ctrl+stop&go Funct.
508 Park Distance Control (pdc)
521 Rain Sensor
552 Adaptive Led Headlight
563 Lights Package
575 Additional 12v Power Socket
6AC Intelligent Emergency Call
6AE Teleservices
6AG E Drive Services
6AK Connecteddrive Services
6AM Real Time Traffic Information
6AN Concierge Services
6AR Internet
6FV Online Entertainment
6NW Telephony With Wireless Charging
6WD Wifi Hotspot
609 Navigation System Professional
610 Head Up Display
676 Hifi Loudspeaker System
698 Area-code 2
7LF Model M Sport
7XP Navigation Package Connecteddrive
704 M Sport Suspension
710 M Leather Steering Wheel
715 M Aerodynamics Package
760 Individual High-gloss Satin Chrome
775 Individual Roof-lining Anthracite
8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months
8R9 Refrigerant
8TH Speed Limit Info
801 Germany Version
879 German / On-board Documentation
9AA External Skin Protection
902 Special Check Press Vehicles

Mattamustat munuaiset odottaa eteisessä asennusta ja ABL:n kotilatausboksikin saapui eilen auton kotimaasta.

Kuvat liikkeen ilmoituksesta, koska kelit ei suosi kuvausta tällä hetkellä.
Liitteet
1.jpg
1.jpg (96.74 KiB) Katsottu 3853 kertaa
2.jpg
2.jpg (84.31 KiB) Katsottu 3853 kertaa
3.jpg
3.jpg (96.64 KiB) Katsottu 3853 kertaa
4.jpg
4.jpg (84.11 KiB) Katsottu 3853 kertaa

Avatar
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3867
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Auto: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe
Paikkakunta: Helsinki

Re: F30 330e M Sport

Viesti Kirjoittaja salmol » 09 Joulu 2017, 20:31

Hyvän näköinen ja hyvällä varustelistalla. :thuup:
Nyt: BMW F36 420dA xDrive Gran Coupe (Celtic Tuning 240hp, 440nm)
Ex: BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 746
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Re: F30 330e M Sport

Viesti Kirjoittaja Mosku » 12 Joulu 2017, 13:08

Onnittelut uutukaisesta! Siisti peli ja hyvillä varusteilla :thuup: . Kelpaa tuolla nyt ajella seuraavaan vaihtoon saakka. Ja mitä pitempi aika on ollut seuraavaan vaihtoon, sitä mieleisempi auto on ollut.

lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 684
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: G30 530e
Paikkakunta: Helsinki

Re: F30 330e M Sport

Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 16 Joulu 2017, 11:11

Hieno auto ja hyvät varusteet, kyllä kelpaa ajaa :thuup:

902 Special Check Press Vehicles -- lehdistöauto. Oiskohan sun auto jostain tapahtumasta tai esittelystä kuuluisa?

Avatar
TKU
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 341
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:27
Auto: E91 320dA LCI
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: F30 330e M Sport

Viesti Kirjoittaja TKU » 28 Joulu 2017, 00:58

Tuo pressivaruste on tosiaan mielenkiintoinen. Onko kenelläkään faktaa sen sisällöstä?

Mutujuttuja löytyy alpakannahkapintakäsittelystä erikoiserityistarkkaan tarkastukseen lehdistön syynäystä silmällä pitäen.. :rolle: Se minkä huomasin visuaalisesti niin tuossa on 2017 malliin tuleet M-badget etulokareissa ja ovikynnyksissä iPerformance -merkkien tilalla. Yksi selitys oli myös, että olisi 2017-mallin esituotantoa ennen varsinaisen linjan käynnistystä. Onko 2016 -malleissa iDriven pylpyrässä "kosketusnäyttöä" eli voi esim. kirjoittaa naviin osoitetta kirjain kerrallaan? Niin tai näin, suurta eroa ei taida loppupeleissä olla 2016 vs 2017 välillä.

Tällä hetkellä mennään kolmannella tankkauksella tankki puolivälissä ja mittarissa reilut 2300 omaa ajoa. Mittarissa kotiutettaessa 7040 km. Keskikulutus 3,5 l/100km ja 11 kWh/100km. Taajamapainotteista ajoa ja tuosta 1200 km menty sähköllä Connected Driven mukaan. Oma ajoprofiili sopii siis varsin hyvin tälle autolle. Tehtaan Horsti oli ruksannut tärkeimmät Connected Drive -jutut eli Remoten ja karttapäivitykset, joten auto meni Suomen järjestelmään vain rekisteröitymällä. Yksi pidempi edestakainen reissu reilut 700 km meni 6,5 l/100km ja tähän sisältyi menomatkalla loppuvaiheessa akun täyteen lataus bensalla sekä kotiin päin lähtiessä kaupunkiajon jälkeen. Kotoa lähtiessä akut täynnä ajoin mielenkiinnosta noin 50 km save battery -modella ja kulutus oli 5,7 l/100. Ei tästä dieselin voittajaksi pitkällä matkalla varmastikaan ole, mutta jos ja kun pääsen lataamaan autoa usein ajojen välillä, niin lyhyille matkoille on passeli. Diesel talviajossa vajaa 10 km kaksi kertaa päivässä kylmänä ei liene sekään ihan optimi.

Auto osaa aiemman lukeman perusteella käyttää navin määränpään mukaan sähköä matka-ajossa koko matkalla, kun ilman navia käyttää ensin sähköt loppun ja sitten jatkaa bensa/sähköajoa tilanteen mukaan. Tuon huomaa jo lyhyelläkin matkalla, kun akun riittäminen määränpäähän on juuri muutaman kilometrin alle jäljellä olevan akkukapasiteetin. Navilla osaa käyttää bensakonetta sellaisella pätkällä missä on järkevää ajaa polttomoottorilla esim. muutaman kilometrin tasainen 60 km/h alue, kun taas ilman navia käynnistää polttomoottorin viimeisessä 2 km ylämäessä juuri ennen päätepysäkkiä.

Se mitä itse ehkä kaipaisin lisää noihin kolmeen eDrive -modeen olisi täysin pelkällä bensalla ilman sähköapua eli täysin bensaa vastaava, mutta ehkäpä tämä on jätetty ihan tarkoituksellakin pois. Toisaalta, en nyt keksi mitä sillä tekisin :blush: Jos akut on tyhjät, niin auto osaa kuitenkin käyttää "jemmaan" jätettyä virtaa liikkeellelähtöön ja kiihdytyksiin sekä lataa akkua hidastuksissa, joten fossiilisen kulutusta saadaan alas, vaikka mennäänkin "pelkällä bensalla". Se edestakainen start/stop vain hieman pelottaa, mutta kai sekin alkaa jo olemaan hiljalleen koeteltua tekniikkaa.

Kotilatausboksin asennuksen jälkeen latausaika lyheni suunnilleen sen teoreettisen 12A/16A latausvirran suhteessa vakiopiuhaan nähden ja onhan se helpompi napata seinästä kaapeli autoon kiinni ja takaisin, kuin kontista kaivella ja pakkailla vakiokaapelia. Työpaikalle pääsen 25-40% akulla ja takaisin kotiin lopulla eli yhdellä latauksella. Toki lataan yleensä töissäkin ihan ilmaisen sähkön ilosta :tong:

Olen pakkasilla katsonut noita lämpöjä koneesta ennen liikkelle lähtöä ja näillä nollan molemmin puolin keleillä vesi ja öljy ovat noin +10 'C eli preconditioning lämmittää kyllä ainakin anturia jos ei muuta. Sen puolesta tuo start/stop vastaa siis keskimääräistä Suomen kesän käynnistystä. Ja nuo lämmöt pysyy todella pitkään. Jos kone on ajettu lämpimäksi, niin laskee kyllä alas, mutta silti pysyy +40'C pinnassa pitkään, jos ajaa pelkällä sähköllä. Kuvien mukaan koneessa on todella paljon eristystä ajoviimaa varten.

Munuaiset asentui käden väänteessä ja badget lähti pois perästä ja C-pilareista. Seuraavaksi asiaa Böntille.
Liitteet
5.jpg
5.jpg (79.54 KiB) Katsottu 2452 kertaa
6.jpg
6.jpg (55.41 KiB) Katsottu 2452 kertaa

phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 760
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: 530d GT5 xDrive
640i Cabrio

Re: F30 330e M Sport

Viesti Kirjoittaja phuksi » 28 Joulu 2017, 07:42

TKU kirjoitti:Seuraavaksi asiaa Böntille.
Hieno on auto. Mitä meinasit vielä säätää?

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend

Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 221
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: F30 330e

Re: F30 330e M Sport

Viesti Kirjoittaja Sod-3 » 28 Joulu 2017, 15:22

Hieno auto ja hyvät varusteet.
Nuo Press vehicle-autot on siis erikoissyynättyjä vehkeitä. Että varmasti toimivat. Näin minulle kertoi aikanaan jälleenmyyjätuttava.
Tämä msport-sisusta on kyllä kankaissa paljon mukavampi. Istuin eilen nahkapenkkisessä (dakota)?. Ne ovat kuin muovia.
Kiinnostaa kanssa mitä aiot koodeilla?

Avatar
TKU
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 341
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:27
Auto: E91 320dA LCI
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: F30 330e M Sport

Viesti Kirjoittaja TKU » 28 Joulu 2017, 19:36

phuksi kirjoitti:Hieno on auto. Mitä meinasit vielä säätää?-p
Lähinnä olisi tarkoitus valoja yms. säädellä, mm. takavalot palamaan päivävalojen kanssa. Täytyy vähän tutkiskella mitä kaikkea tuolle on tehtävissä ja valita toiminnot mieluisimpaan asentoon. Ja jos mahdollista, niin tarkoitus olisi katsoa myös löytyykö uusia softia autoon. Päivityksiä näihin on kuitenkin ilmeisesti tullut.
Sod-3 kirjoitti:Nuo Press vehicle-autot on siis erikoissyynättyjä vehkeitä. Että varmasti toimivat. Näin minulle kertoi aikanaan jälleenmyyjätuttava.
Tämä msport-sisusta on kyllä kankaissa paljon mukavampi. Istuin eilen nahkapenkkisessä (dakota)?. Ne ovat kuin muovia.
Kiitos tiedosta, tällaista selitystä tuolle 902 -varusteelle tosiaan itsekin löysin.

Nahkat ja kattoluukku olivat sellaisia, mitkä nyt jäi tästä ja oli edellisessä, mutta nuo sporttien kankaat/alcantrat on kyllä tosiaan ihan miellyttävät. E85:n sporttijakkarat on nahkoilla ja ne ainakin on liukkaat - ei sillä, että niin hurjasti kurvailisin, ettei penkillä meinaa pysyä :mus: Toki varmasti 10 vuotta vanhat nahat on kerennyt jo killottumaan, mutta ei tuon edellisen e91:n kuskin penkki niin liukas ja vielä isommilla kilometreillä ollut.

Kattoluukku harvoin oli auki vanhassakaan, mutta tykkäsin siitä avaruudesta, minkä lasikatto toi. Muutamassa kohdassa edelleen vastomaisesti kurkkaa paikkoja ylöspäin, mutta nyt pettymykseksi vastassa onkin musta kattoverhoilu.. Pienihän tuo luukku sedanissa olisi muutenkin, joten koitan olla kovasti sen puutetta surematta. Ajetaan kesä sitten kokonaan ilman kattoa ;)


Ja tajusinpa myös, että tuon polttomoottoriajon saa pakotettua nyppäämällä kepin sport-asentoon :dumb: Tämä tietysti on ihan järkeenkäypää, että sport-tilassa on kaikki tehot käytössä, mutta akkua se ilmeisesti lataa siinäkin eli vähän isompi kulutus, mutta kulutuskaan ei liene se tärkein prioriteetti sporttisemmassa ajossa. Tällaiseen tarkoitukseen oikeastaan juurikin tuota kaipasin. :blush:

Sport-ajotilan konfigurointi on myös kätevä. Nyt saan ohjauksen hieman jäykemmäksi ilman, että vaihteisto menee sportille ja jos haluan vielä vaihteiston sportille, niin sitten keppiä vasemmalle. Sport+:lla sitten vielä DTC:n mukaan. Melkoiseksi säätämiseksi on nykyään autoilu mennyt, mutta hyvä, että on vaihtoehtoja eri päiville :lol: