BMW F36 420iA xDrive LCI Business Exclusive Edition 2018

Käyttäjät esittelevät autojaan
Avatar
JMV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 305
Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
Auto: G26 M440i xDrive Gran Coupe 2022

Cid kirjoitti: 05 Helmi 2018, 23:30 Juu omassa tapauksessa oli ohjeistettu, että autoa ei harjakoneessa pestä ja rekkarinkilven alustaa ei asenneta.
Kuten kuvasta näkyy, kilpi on suoraan puskurissa. Hangossa auto oli aika tarkalleen viikon.

Käyn vielä tarkemmin tutkimassa maalipinnan kunnon valon kanssa, mutta kännykän tuikulla ainoat hiusnaarmut mitä löytyi oli kuskin ovenkahvassa, nuo nyt itse siedän. Vaikuttaisi, että olivat ohjeita noudattaneet pesunkin suhteen.
Menikö tuo Hangon harjakonepesukielto myyjän kautta Assistorille vai olitko itse suoraan yhteydessä Hankoon? Joutuiko asian kanssa taistelemaan vai suostuivatko tekemään poikkeuksen normiprosessiin mukisematta?

Missään uudehkossa myynnissä olevassa 4-sarjan autossa ei näy kuvissa rekisterikilpitaustaa edessä, joten väittäisin, ettei semmoista asenneta mihinkään :conf: Mistä keksit moisen kiellon? Suoraan puskuriin on hienompi, mutta niin se taitaa ihan normaalistikin olla. Takarekisterikilven alle tulee jonkunlainen alusta, ilman sitä kilven asennus ei taida edes onnistua.
Cid
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 21 Syys 2017, 21:58
Auto: A6 50TFSi e quattro -20

JMV kirjoitti: 06 Helmi 2018, 23:27 Menikö tuo Hangon harjakonepesukielto myyjän kautta Assistorille vai olitko itse suoraan yhteydessä Hankoon? Joutuiko asian kanssa taistelemaan vai suostuivatko tekemään poikkeuksen normiprosessiin mukisematta?

Missään uudehkossa myynnissä olevassa 4-sarjan autossa ei näy kuvissa rekisterikilpitaustaa edessä, joten väittäisin, ettei semmoista asenneta mihinkään :conf: Mistä keksit moisen kiellon? Suoraan puskuriin on hienompi, mutta niin se taitaa ihan normaalistikin olla. Takarekisterikilven alle tulee jonkunlainen alusta, ilman sitä kilven asennus ei taida edes onnistua.
Myyjän kautta meni kielto Assistorille, paha sanoa että noudattivatko vai ei 100% varmasti. Mutta ainakin on sitten ollut puhdas kone, koska pesunaarmuja lakkapinnassa ei ole.

Tuon kilpihomman sain päähäni, kun katselin nettiauton valikoimaa, sekä koeajoautossa tuollainen oli. Mutta totta tosiaan nettiautossa LCI-malleissa ei tuota kilvenalustaa näykään. No samapa tuo, pääasia ettei sitä ole omassakaan. :tong:
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Mä tilasin oman auton Delta Bavarian kautta, jolloin autot saapuvat liikkeen pihaan asti tehtaan kalvoilla. Onkohan niitä silloin ollenkaan pesty Hangossa? :conf:

No, ainakin oma auto oli luovutuksessa kaikin puolin moitteettomassa kunnossa, vaikka kuinka konttasin ympäri autoa valon kanssa. Pesukieltoja en laittanut päälle, koska olen jokseenkin skeptinen että noudatetaanko niitä, kun edes se kilpialustan poisjättö ei siellä suurella prosentilla onnistu. Ei bemarilla eikä oikein muillakaan merkeillä. Oma auto meni suoraan kuitenkin laitettavaksi ja pinnoitettavaksi, joten en sen kummemmin siitä mahdollisesta pesusta stressannut.
Avatar
JMV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 305
Liittynyt: 15 Loka 2011, 18:15
Auto: G26 M440i xDrive Gran Coupe 2022

lnaukkar kirjoitti: 07 Helmi 2018, 09:08 Mä tilasin oman auton Delta Bavarian kautta, jolloin autot saapuvat liikkeen pihaan asti tehtaan kalvoilla. Onkohan niitä silloin ollenkaan pesty Hangossa? :conf:
Samaa olen miettinyt, enkä osaa sanoa asiaan varmuutta. Mielestäni kaikkien autojen pitäisi tulla tehtaan suojakalvoilla liikkeen pihalle asti, mutta näin ei käytännössä ole. Kuulin eräältä myyjältä, että osa autoista tulee ilman suojakalvoja heidän liikkeen pihaan. Jos Assistor repii osasta niitä pois autosta Hangossa, olisi kiva tietää syy siihen. En ymmärrä, miksei suojaavia muovikalvoja voida pitää liikkeen pihaan asti. Kuitenkin matkalla Hangosta liikkeen pihaan voi tulla kiveniskemiä ja muuta - väitän, että tehtaan pihalta Hangon satamaan tulee keskimäärin vähemmän "osumia".
Cid
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 21 Syys 2017, 21:58
Auto: A6 50TFSi e quattro -20

Auto saatu kotiin, ratin asennus aiheutti muutaman päivän ylimääräistä viivettä vielä. 2x tilasivat vääriä osia.
Olivat pesseet liikkeessä uudestaan auton ja muutamia pyyhinnästä syntyneitä naarmuja löysin nyt ovista ja etukaarista, no täytyy koittaa kiillottaa pois.
Lämppärin pistokkeen asensivat rumasti puskuriin, no täytyy varmaan korjata tuokin itse.

Lisäsin ensimmäiselle sivulle muutaman kuvan.
IMG_20180218_095132.jpg
IMG_20180218_095132.jpg (733.29 KiB) Katsottu 16502 kertaa
maski.jpg
maski.jpg (777.97 KiB) Katsottu 16502 kertaa
Ensimmäisenä tuli asennettua mustat maskit ja roiskeläpät. Eteen 3-sarjalaisen läpät ja taakse täytyi tehdä itse.
Lisäksi tuli lokarien sisäkaarista massailtua peltipinnat, ettei heti lähtisi ruostumaan. Noissa täytyy sanoa, että Audi on BMW:tä edellä sisäkaarien rakenteessa. Audeissahan oli vastaava rakenne 2008-2011 A4 B8:ssa ja sen vuoksi jouduttu takuuseen korjaamaan/vaihtamaan about kaikkien tuon ikäisten etulokarit.
Samoin BMW pohja"muovien" materiaali melko kepulia vs. Audi. Menee varmasti asfaltilla, mutta hiekkatiellä noiden kestävyys melko kyseenalaista.
Muutenkin about paljon autossa vähän "halvemman" oloista vs. Audi. Mm. muovista valmistetut vakaajien koiranluut. :lol:
Oikeastaan tämä 4-sarjalainen on minusta laatuluokaltaan lähempänä A3:sta, kuin A4:sta.

Muuten onko kukaan asentanut lisävaloja tuonne munuaisten taakse? Tilaa näyttäisi sielä olevan vaikka muille jakaa ja vielä sopivat tukiraudatkin kiinnitystä varten.
https://www.erikoistekniikka.fi/ajoneuv ... 010130088/
Jonkun tuollaisen jos taakse asentaisi, niin saisi ehkä kaukovaloihin vähän potkua. Mittailin, niin 60cm valaisin sinne menisi melko helposti.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Hienoo että auto ajossa! Ois ollut muuten tosi kiinnostavaa nähdä kuvia noiden sun huomioiden tukena. Lämppärin pistoke vääntää tuota muovia?! :lol:
Cid
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 21 Syys 2017, 21:58
Auto: A6 50TFSi e quattro -20

Voin räpsäistä vielä kuvia, kun joutuu kumminkin nosturille vielä auton laittamaan.
Takakaarissa ei varsinaisesti ongelmaa ole, mutta nekin massasin varmuudenvuoksi.
Etukaarissa on sellainen V-muotoinen pokkaus kaaren reunassa, joka kerää kuraa sisälleen. Vaikka ajoin vain auton kotiin liikkeestä, niin tuo oli jo täynnä roinaa.
Jos ei ole massattu ja omistaa F3X auton, niin suosittelen putsaamaan tuolta ja kurkkaamaan onko ruostetta. Ja jos ei ole vielä ruostetta, niin massaa kiireesti sinne. Sielä ei ollut minkäänlaista suojausta tehtaalta.

Joo painaa/vääntää tuota puskurin ripaa tuo pistoke + se tulee liian ulos. :lol:

Yksi on muuten parempi, kuin Audilla.
Konetila ja kaikki näkymättömätkin osat on maalattu korinväriin ja lakattu. Esim metallivalkoisessa Audissani vain ulkopellit oli maalattu oikealla värillä + lakka, sisäpinnat oli mattavalkoista.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Komia auto. Ihmettelen taas yleistä tapaa asentaa Defa-pistorasia alas että on mahdollisimman epämukava käyttää. Ja asennetaan maskiaukon kylkeen niillä kahdella pikkuruuvilla, jotka muutaman vuoden päästä korkkaa irti. Mulla on kilven ja munuaisten välissä keskilinjalla, tukevasti läpivientikiinnikkeellä asennettuna.
Cid
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 21 Syys 2017, 21:58
Auto: A6 50TFSi e quattro -20

Itsehän tuon pistokkeen olisin asentanut sumarin "ritilään" läpivientinä. Täytyy katsoa viitsinkö siirtää siihen.

Torstaina auto menee Kalvotekille valojen ja helmojen kiveniskuteippaukseen, sekä takapuskurin keskiosa mattamustalla tai graffitinharmaalla. En ole vielä päättänyt kummalla.
Sen jälkeen voisikin ehkä alkaa musavehkeitä päivittämään.
Avatar
El Pantero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 430
Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Cid kirjoitti: 05 Helmi 2018, 23:30 Juu omassa tapauksessa oli ohjeistettu, että autoa ei harjakoneessa pestä ja rekkarinkilven alustaa ei asenneta.
Kuten kuvasta näkyy, kilpi on suoraan puskurissa.
Ehkä olen hieman puolieellinen, mutta tuo kilventaustan poisto on kyllä aina oikea ratkaisu uutta autoa tilattaessa. Itsellä sama homma ja tuo tekee autosta niin paljon paremman näköisen.

Muutenkin todella hieno auto, onnittelut hyvästä valinnasta! :thuup:
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
kailinds
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 40
Liittynyt: 15 Marras 2015, 00:27
Auto: F11 535dA xDrive
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Onnittelut hienosta autosta! Individual-värit on kyllä todella makeita.
Avatar
miyli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 56
Liittynyt: 22 Syys 2013, 14:53
Auto: X2 25e M-sport
Z4 G29 M-Sport
Paikkakunta: Naantali

Miltäs on bemu tuntunut, kun välillä sun puheista tuntuu että sun olis kannattanut Audi vaan hommata😀
Cid
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 21 Syys 2017, 21:58
Auto: A6 50TFSi e quattro -20

Joo pahoittelut, ei ole tullut kuvia laitettua lisää tai kommentoitua.
Vapaa-aika mennyt harrasteautoa rakentaessa ja Bemulla ajelutkin jääneet vähän vähiin noilla pakkasilla. En ole raaskinut sisäänajoa suorittaa -20c pakkasessa, joten olen ajellut suurimmaltiosin laina-Audilla.
Mutta mitä nyt tuolla uudella ajanut, niin eihän tuo ollenkaan hullumalta tunnu. Erityisesti tykkään tuosta ZF:n laatikosta, vaikka mitä sanovat S-tronicista, niin ei se ole tuon tasolla erityisesti liikkeellelähdöissä.

Ovien alareunat, helmat ja etuvalot saivat kiveniskukalvot ja lisäksi takapuskurin keskiosa teipattiin mattamustalla.
IMG_20180306_123559.jpg
IMG_20180306_123559.jpg (362.61 KiB) Katsottu 15719 kertaa
IMG_20180306_123547.jpg
IMG_20180306_123547.jpg (756.17 KiB) Katsottu 15719 kertaa
IMG_20180306_123911.jpg
IMG_20180306_123911.jpg (778.07 KiB) Katsottu 15719 kertaa
Liitteet
IMG_20180306_123547.jpg
IMG_20180306_123547.jpg (756.17 KiB) Katsottu 15740 kertaa
IMG_20180306_123911.jpg
IMG_20180306_123911.jpg (778.07 KiB) Katsottu 15741 kertaa
Avatar
TurboKoo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 329
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:59
Auto: Porsche Boxster
ex F31 320d Connected 2018
Paikkakunta: Helsinki

Tämä on kyllä hieno korimalli. Ainoastaan takapään korkeus noissa kuvissa häiritsee muuten kyllä todella hieno.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer"
Walter Röhrl
Avatar
rbem
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 22
Liittynyt: 01 Huhti 2012, 14:30
Auto: BMW 530 D XDRIVE G 31

Samaa mieltä,kyllä Gran Coupet on parhaan näköiset Bemarit.Väri on tosi hyvä valinta.
EX:E30,E36,E34,E39,R1100RT,K1200S,F650GS,F800GS,BMW 75/5,E60,E70,F25,F11,F34,R 1200 GSA.
520 D XDRIVE G 30 R 1250 GS
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Hyvältä näyttää ja tosiaan hieno väri.

Mulla oli edellisessä vitosessa kuraläpät ja huomasin, että helmat otti silti todella paljon osumaa, varsinkin etuoven alapuolella. Sulla näyttää suunnilleen samalta läpät, joten helmateipit varmasti paikallaan. Itse en nyt sitten laittanut uuteen enää läppiä ollenkaan, kun järkeilin, että kaiken muun lisäksi takavedolla tuskin niin paljon hyötyä.
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Cid kirjoitti: 18 Helmi 2018, 19:10 Ensimmäisenä tuli asennettua mustat maskit...
Makuasia toki, mutta miks ihmeessä mustat osat ois jotenkin paremman näköiset kuin alkuperäiset?

Omaan autoon en laittais tommosia vaikka joku aseella uhkais ;)

Ainoa listan osa joka taas pitäis olla joko pois kokonaan tai korin värinen on se etupyöräaukon takana olevan ilmanpoistoaukon listan pätkä. Se pitäis olla niin huomaamaton kuin mahdollista.

Muuten itse Gran coupe linjastosta samaa mieltä kun tuossa toisetkin: nykybemareista ainoita hyvän näköisiä, niin 4 ku 6 sarjakin. Muut on menneet omituisiksi. Ainakin omasta mielestä esim Jaguar menny BMW:n ohi muotoilussa kun mallistoa arvoi noin kokonaisuutena.
Cid
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 21 Syys 2017, 21:58
Auto: A6 50TFSi e quattro -20

Havis kirjoitti: 11 Maalis 2018, 13:58
Makuasia toki, mutta miks ihmeessä mustat osat ois jotenkin paremman näköiset kuin alkuperäiset?
Henkilökohtaisesti en vain voi sietää kromisia pisteosia. Jos autossa on kromia, niin sitten pitäisi olla kunnolla ja se taas ei sovi tämän tyyliseen autoon minusta.
Ehkä jossain A8 Audissa / 7-sarjalaisessa kromisomisteet toimii hienosti, mutta ei muissa.

Yksi typerä/halpa yksityiskohta muuten tuli vielä mieleen, nuo peruslediumpiot.
Sisemmissä linsseissä kun ei ole polttimoa, niin linssit vain korvattu mustalla "kalansilmällä". Taas semmoinen ratkaisu, jota voisi odottaa ehkä joltain KIA:lta, muttei kyllä saksalaiselta "laatuautolta". :dumb:
Cid
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 21 Syys 2017, 21:58
Auto: A6 50TFSi e quattro -20

Jahas ja lisää valitusta. Empä tuota älynnyt ostaessa edes kysyä, että onko vakkarin tutkassa lämmitys, voin kertoa: ei ole. Vakkari ei pienellä lumi/räntäsateella toimi(Audissa lämmitetty, toimii lähes kaikessa säässä). Audissa vain kaikista kovimmassa räntäsateessa meni tukkoon.

Sitten vähän harmittaa, että tuli autoa testattua vain syksyllä ei kunnon talvikeleissä. Sulanutta lunta, kun hiekkatiellä 5-10cm, niin BMW lieruaa niin perkeleesti. A4 torsenilla menee, kuin juna tähän nähden.
Samoin ohittaessa, jos keskellä pieni lumi/loskavalli, BMW lieruaa tuossakin enemmän. Jopa A3:n haldex tuossa parempi.
miyli kirjoitti: 10 Maalis 2018, 06:43 Miltäs on bemu tuntunut, kun välillä sun puheista tuntuu että sun olis kannattanut Audi vaan hommata😀
Tähän voisin sanoa, että ehkä jos saisin uudestaan tehdä valinnan, niin en ostaisi A4/A5, enkä kyllä BMW:täkään. Uuden A4/A5 vaihteiston jyryytyksestä en varmasti pääsisi yli.
Mahdollisesti S3:een päätyisin, jos nyt pitäisi valinta tehdä. Jos arvioisin arvosanalla 4-10 omaa tyytyväisyyttä ostokseeni, niin ehkä 6 tai 7.
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Cid kirjoitti: 13 Maalis 2018, 18:40 Jahas ja lisää valitusta. Empä tuota älynnyt ostaessa edes kysyä, että onko vakkarin tutkassa lämmitys, voin kertoa: ei ole. Vakkari ei pienellä lumi/räntäsateella toimi(Audissa lämmitetty, toimii lähes kaikessa säässä). Audissa vain kaikista kovimmassa räntäsateessa meni tukkoon.

Sitten vähän harmittaa, että tuli autoa testattua vain syksyllä ei kunnon talvikeleissä. Sulanutta lunta, kun hiekkatiellä 5-10cm, niin BMW lieruaa niin perkeleesti. A4 torsenilla menee, kuin juna tähän nähden.
Samoin ohittaessa, jos keskellä pieni lumi/loskavalli, BMW lieruaa tuossakin enemmän. Jopa A3:n haldex tuossa parempi.
Taitaa olla vasta näissä uusissa G-sukupolven autoissa tuo lämmitetty vakkarin tutka (ja kamerat).

Nelosesta ei ole näissä kokemusta, mutta edellinen vitosen xdrive meni omaan makuun kuin juna tuollaisissa ... Onko sulla muuten sattumoisin samat renkaat (koko ja malli) jolla vertailet? Tuollainen käytösero voi hieman riippua niistäkin.
Vastaa Viestiin